Visi komentāri - Makrons: Francija uzsāks jaunu kodolreaktoru būvniecību

Makrons: Francija uzsāks jaunu kodolreaktoru būvniecību 10

 
Nozare.lv | 10.novembris 2021 10:38

Francijas prezidents Emanuels Makrons otrdien pavēstīja, ka Francija atsāks atomelektrostaciju būvniecību, lai apmierinātu augošās prasības pēc enerģijas un risinātu izaicinājumus vides jomā.

"Lai garantētu Francijas enerģētisko neatkarību un sasniegtu mūsu mērķus, konkrēti - oglekļa neitralitāti līdz 2050.gadam, mēs pirmo reizi vairākās desmitgadēs mūsu valstī atsāksim kodolreaktoru būvniecību," uzrunā valstij sacīja prezidents.

Runājot laikā, kad Glāzgovā turpinās klimata samits COP26, Makrons solīja, ka Francija turpinās attīstīt atjaunojamoenerģiju.

Francija lielāko daļu elektrības iegūst atomelektrostacijās, bet šobrīd būvē tikai vienu trešās paaudzes kodolreaktoru Flamanvilā, Normandijā.

Tomēr darbs šajā objektā, kas tika uzsākts 2007.gadā, vēl jāpabeidz.

Francijas enerģētikas uzņēmums EDF pavasarī valdībai iesniedza priekšizpētes ziņojumu par programmu, kas paredz sešu jaunu kodolreaktoru būvniecību.

"Ja mēs gribam par mūsu enerģiju maksāt saprātīgu cenu un nebūt atkarīgi no ārvalstīm, mums ir jāturpina taupītenerģiju un pašu valstī jāinvestē bezoglekļa enerģijas ražošanā," norādīja Makrons.

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 10.novembris 2021 12:36
1 1 Atbildēt

Ne re kāda milzīga zaļo uzvara!!!

Sākumā šie piketēja lai taisa ciet AES....

VST 10.novembris 2021 12:50
5 1 Atbildēt

Ja tie ir droši, lai tik būvē. Es nesaprotu, kāpēc Vācija klapē ciet savas AES, tajā pašā laikā dedzina ogles. Pareizi pielietots AES ir viens no zaļākajiem energoresursiem Pasaulē. Krievijā eksperimentē ar reaktoriem, kas darbojas ar "parasto" reaktoru izlietoto degvielu. Ja drošība ir pirmajā vietā, lai izdodas.

Nav vajadzības visur būvēt milzu AES kompleksus, es ceru, ka tiks attīstītas arī nelielas AES, kas būtu izdevīgas nelielām valstīm.

wons 10.novembris 2021 12:54
3 1 Atbildēt

Baltijas valstis ar varētu samesties vienai AES un nebūtu problēmu ar elektrības jaudām zaļajā nākotnē.

smaka 10.novembris 2021 12:58
1 2 Atbildēt

kamēr ar Sīpoltēvu attiecības nebija sabojātas, tāda stacija bija tepat tuvum;a, tagad vairs nek;a - tur jau Putina teritorija

qwerty 10.novembris 2021 15:23
2 0 Atbildēt

Baltijas valstis normāli dzelzceļu kopā nevar uzbūvēt, kur nu vēl AES. Bez variantiem.

Sastrīdies un nogriež tev elektrību, esi meties vai nē.

Un ar Sīlklu vispār nav ko rēķināties.

AES 10.novembris 2021 18:24
0 0 Atbildēt
Kāda drošība 10.novembris 2021 18:35
1 3 Atbildēt

Nav un nevar būt drošība AES, jo kļūdas gadījumā sekas ir katastrofālas. Dikti zaļi jau nu būs - neparedzētu apstākļu gadījumā lillā būs.

Tūnberga 10.novembris 2021 19:20
1 0 Atbildēt

izejas nav draudziņi - lai izpildītu klimata mērķus, nāksies riskēt, citādi bez biksēm paliksi ātri vien

Pļurkt 10.novembris 2021 20:58
0 0 Atbildēt

... vienīgi AES nav no tiem kas izmanto atjaunojamos resursus!

Radioaktivitāte neatjaunojas!!!

Kanibaals 15.novembris 2021 14:26
0 0 Atbildēt

Saule arī neatjaunojas.

Bet nejaukt AES ar atombumbām, nekādas katastrofālas sekas no AES nav, ogļu rakšana un dedzināšana gan katastrofāli sagrauj vidi un neatgriezeniski.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti