Ar savu 100% elektrisko komercauto klāstu Peugeot plāno kļūt par tirgus līderi 6

 

Foto: Publicitātes attēls

Peugeot | 1.decembris 2021 14:51

Elektriskā revolūcija profesionāļiem ir sākusies: Peugeot zīmols tagad piedāvā pilnu 100% elektrisku furgonu klāstu. Peugeot elektriskais komerctransports saglabā 100% no tradicionālo dīzeļdzinēja versiju funkcionalitātes, bet nerada trokšņus, vibrācijas, izmešus un smakas.

Tas ir pietiekami, lai patiesi mainītu tā lietotāju ikdienu un ietekmi uz vidi tuvējā apkārtnē. Ar savu visaptverošo 100% elektrisko furgonu klāstu, kas ir viens no pirmajiem tirgū, Peugeot vēlas kļūt par videi draudzīgo furgonu pārdošanas līderi Eiropā 2022. gadā. 2021. gadā Peugeot būs Eiropā piegādājis jau 4 000 elektriskos komercauto, un jau šobrīd ir saņemti pasūtījumi no vēl 10 000 transportlīdzekļu pircējiem.

Viss Peugeot komercauto klāsts tagad ir elektrisks, jo pagājušajā gadā izlaistajiem e-Expert furgoniem, kam tika piešķirts 2021. gada starptautiskā furgona tituls, pievienojās e-Partner un arī ietilpīgie un elektriskie e-Boxer. Visu Peugeot elektrisko furgonu zīmīgākā īpašība ir tā, ka tie, salīdzinot ar tradicionālajām dīzeļdzinēja versijām, nepieļauj nekādus kompromisus lietderīgi izmantojamās ietilpības un praktiskuma ziņā, vienlaikus piedāvājot visas elektriskā dzinēja priekšrocības: zemākas ekspluatācijas izmaksas, vienmērīgu braukšanu, tūlītēju dzinēja veiktspēju, augstu griezes momentu, kā arī samazina trokšņu, vibrāciju, smaku un kaitīgās emisijas līdz nulles līmenim.

Gada furgona titulu pilnīgi jaunajam Peugeot e-Partner Apvienotajā Karalistē (WhatCar? Furgonu un komercauto gada balvu) eksperti piešķīra pēc tam, kad apbalvojumus par praktiskumu savās kategorijās bija saņēmuši zīmola modeļi Partner, Expert un Boxer.

Papildus šiem 100% elektriskajiem automobiļiem Peugeot jau šogad sāks e-Expert Hydrogen ražošanu, kas ir pirmais elektriskais furgons ar ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģiju. Tādā veidā zīmols papildinās savu piedāvājumu ar vismodernākajām elektrifikācijas tehnoloģijām.

“Mēs izziņojām un īstenojām apņemšanos līdz 2021. gada beigām attīstīt pilnu 100% elektrificētu komercauto klāstu, un Stellantis ir pirmais, kas to paveicis. Turklāt, lai apmierinātu arī citas klientu vajadzības, mēs jau tuvākajās nedēļās piedāvāsim mūsu furgonu ar ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģiju. Tas apliecina mūsu nemainīgo apņemšanos ieviest inovācijas,” uzsver Ksavjērs Pežo (Xavier Peugeot), Stellantis grupas komerctransportlīdzekļu nodaļas rīkotājdirektors.

Peugeot elektrisko komercauto klāsts

Kopš prezentācijas 1996. gadā Peugeot Partner ir pieejams jau vairāk nekā 100 pasaules valstīs. 2 000 000 saražotās vienības skaidri apliecina modeļa komerciālos panākumus, kas gūti gadu gaitā, bet tos pasvītro arī daudzie apbalvojumi, tostarp tituls Starptautiskais gada furgons, ko 2019. gadā saņēma pašreizējās paaudzes Partner. Kopš ražošanas sākuma 2018. gadā tas ir F1 jeb furgonu segmenta līderis Eiropas tirgū, turklāt tas demonstrē stabilu tirgus daļas pieaugumu, un tagad Peugeot Partner ir pieejams arī ar 100% elektrisku dzinēju.

Jaunā Peugeot e-Partner svarīgākās īpašības:

•              elektriskā autonomija līdz 275 km saskaņā ar WLTP protokolu (šobrīd noris apstiprināšanas process);

•              2 garumu versijas (standarta un pagarinātā);

•              2 virsbūves tipi: furgons (līdz 3 sēdvietām) un pagarinātā kabīne (līdz 5 sēdvietām);

•              vilkšanas jauda līdz 750 kg;

•              kravnesība līdz 800 kg;

•              kravas nodalījuma tilpums līdz 4,4 m³ un tas ir tikpat cik iekšdedzes dzinēja versijai.

Uz vairāku enerģiju platformas EMP2 (Efficient Modular Platform) būvētais Peugeot e-Partner ir aprīkots ar 100% elektrisko motoru, kura maksimālā jauda ir 100 kW (136 ZS) un griezes moments – 260 Nm, kas pieejams uzreiz iedarbināšanas brīdī un nodrošina momentānu reakciju bez vibrācijām, trokšņiem, pārnesumu pārslēgšanas vai smakām un, protams, bez CO2 emisijām.

Pārdošanas apjoms kompakto furgonu segmentā Eiropā ir vairāk nekā 750 000 vienības gadā, un Peugeot Expert pastāvīgi ir kāpinājis savu klātbūtni tajā katru gadu kopš modeļa iznākšanas 2016. gadā. Kopš tā laika ir pārdoti jau vairāk nekā 195 000 jaunākās paaudzes Expert vienību. Modeļa elektriskā versija 2021. gadā tika atzīta par Starptautisko gada furgonu, un tas ir sestais Peugeot automobilis, kas ieguvis šo balvu kopš tā izveides 1992. gadā.

Jaunais Peugeot e-Expert svarīgākās raksturiezīmes:

•              iespēja izvēlēties starp diviem dažādiem akumulatoru jaudas līmeņiem: 50 un 75 kWh, kas saskaņā ar WLTP homologācijas protokolu nodrošina līdz pat 330 km autonomiju;

•              3 virsbūves garumu versijas (kompakta, standarta un pagarināta);

•              vilktspēja sasniedz 1 000 kg un kravnesība ir 1 275 kg;

•              kravas telpas tilpums ir identisks iekšdedzes dzinēja versijai un ir 6,6 m³

Tāpat kā tā radinieks Peugeot e-Partner, arī Peugeot e-Expert ir būvēts uz EMP2 vairāku enerģijas avotu platformas un piedāvā 100% elektrisku dzinēju ar maksimālo jaudu 100 KW (136 ZS) un 260 Nm griezes momentu, kas pieejams uzreiz tā iedarbināšanas brīdī.

Papildus tam Peugeot sāk ar ūdeņraža degvielas šūnu tehnoloģiju aprīkotas elektriskās versijas Peugeot e-Expert Hydrogen ražošanu. Peugeot ir viens no pirmajiem ražotājiem, kas šāda veida automobiļus ievieš sērijveida ražošanā. Jaunajā Peugeot e Expert Hydrogen ieviestā inovācija, kas nosaukta par “vidējas jaudas uzlādējamā ūdeņraža degvielas šūnu elektrisko sistēmu”, svarīgākās komponentes ir:

•              degvielas šūnas, kas ražo automobiļa darbināšanai nepieciešamo elektroenerģiju ražo, izmantojot tvertņu sistēmā uzpildīto ūdeņradi;

•              no elektrotīkla lādējams augstsprieguma 10,5 kWh litija jonu akumulators, kas noteiktās braukšanas fāzēs darbina elektrodzinēju.

Jauno Peugeot e-Expert Hydrogen raksturo:

•              spēja veikt lielas distances bez CO2 emisijām,

•              spēja uzpildīt ūdeņradi 3 minūtēs vairāk nekā 400 km nobraukšanai WLTP homologācijas ciklā (tiek apstiprināts);

•              augstsprieguma baterijas uzlādes ligzda;

•              virsbūvei pieejami 2 garumi (standarta un garais) ar tādiem pašiem ietilpības parametriem kā dīzeļdzinēja un bateriju elektriskajās versijām;

•              kravas nodalījuma tilpums ir 6,1 m³;

•              kravnesība – 1100 kg;

•              vilkšanas jauda – 1000 kg.

Eiropas lielo furgonu segmentā realizācijas apjoms ir vairāk nekā 550 000 vienību gadā, un Peugeot Boxer daļa šajā segmentā ar katru gadu turpina palielināties. Apliecinājums modeļa komerciālajiem panākumiem 110 pasaules valstīs vairāku paaudžu garumā ir vairāk nekā 1 250 000 pārdotu automobiļu kopš Boxer iznākšanas 1994. gadā. Tagad Peugeot Boxer ir pieejams arī 100% elektriskā versijā.

Jaunajam elektriskajam Peugeot e-Boxer ir:

•              2 autonomijas versijas, kas nodrošina līdz 340 km nobraukumu WLTP ciklā (pašlaik tiek veikta homologācija);

•              2 akumulatora ietilpības versijas – 37 kWh un 70 kWh;

•              4 virsbūves garumu un 3 augstumu versijas;

•              kravnesība līdz 1 890 kg (atkarībā no versijas);

•              kravas telpas tilpums ir tieši tāds pats kā iekšdedzes dzinēja versijai – 17 m3.

Jaunais Peugeot e-Boxer ir aprīkots ar 90 kW (122 ZS) 100% elektrisku dzinēju, kā maksimālais griezes moments ir 260 Nm. Tas ir pieejams uzreiz automobiļa iedarbināšanas brīdī, nodrošinot tūlītēju reakciju bez vibrācijām, bez trokšņiem, bez pārnesumu pārslēgšanas, bez smakām un, protams, bez jebkādām CO2 emisijām.

Peugeot Boxer piedziņas sistēma ir aprīkota ar enerģijas atgūšanas jeb rekuperācijas iekārtu, kas darbojas, gan atlaižot akseleratora pedāli, gan bremzējot. Maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots pie 110 km/h (90 km/h 4 tonnu versijai).

Jaunais Peugeot e-Boxer apvieno kompaktus ārējos izmērus un maksimālu kravas nodalījuma tilpumu, jo akumulatoru bloki atrodas zem grīdas un neietekmē kravas telpas ietilpību.

 

 

 

 

 

 
Visi komentāri
 
GTD2 1.decembris 2021 15:31
4 0 Atbildēt

Komerctransportam ir jabrauc nevis jastāv pie vada un jalādējās, katrs pie vada pavadītais laiks nes zaudējumus

anoagask 1.decembris 2021 16:36
1 3 Atbildēt

rīgas-pierīgas maršrutos ar vienu uzlādi varētu pietikt - vakarā piespraud, no rīta sāc braukt

reku 1.decembris 2021 22:51
2 0 Atbildēt

Šaubos gan.Visi tie rūpnīcas uzrādītie parametri ir klaji meli un piedevām mūsu klimatiskajā joslā kur arī apsilde vajadzīga.

anoagask 1.decembris 2021 16:34
2 0 Atbildēt

ar esošajām elektroenerģijas cenām benzīna gaz-53 kļūs konkurētspējīgs

imzz 1.decembris 2021 23:57
0 0 Atbildēt

Nupat Reuters ievietota Stellantis koncerna ģenerāldirektora ( CEO ) intervija, kurā tas apgalvo ka uzbūvēt elektroauto esot par 50% dārgāk, nekā iekšdedzes, un ka pilnīgi noteikti šo cenu pieaugumu nevarot uzlikt vidusšķiras pircēja pleciem, jo tam neesot tik daudz līdzekļu. Arī, ka spiediens tik ātri elektrificēt auto parku noteikti radīšot daudz konstrukciju kļūdu, ko vēlāk nākšoties novērst.

www.reuters.com/business/auto...rs-2021-12-01/

aizejošais 2.decembris 2021 6:09
0 0 Atbildēt

Lasi: ES, subsidē vēl!

Ķīnieši var uzbūvēt, Eiropieši - nē?

Vienkārši kaut kas jau ir jāsaka. Tāpat 'vecajiem' autoradītājiem ir 'vecās' investīcijas tehnoloģijās, rūpnīcās, kas vēl nav atpelnītas, un netiks atpelnītas, ja iekšdedzi aizliegs (nepirks). Tiem, kam šādas bagāžas nav, tiem nav tik ļoti jāraud

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 3

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti