Atklāti auto ar vissagrozītāko nobraukumu: dominē premium klases vācu auto 14

 

Foto: Publicitātes attēls

Emilija Bertasiute | 14.decembris 2021 13:53

Krāpšanās ar nobraukumu ir viena no izplatītākajām lietoto automašīnu tirgū. Tā nelikumīgi palielina lietotā transportlīdzekļa cenu un bojā autoīpašnieku pieredzi.

Kā nesen tika atklāts carVertical pētījumā, tieši premium klases vācu automašīnu pircēji ir pakļauti lielākajam riskam iegādāties automobili ar sagrozītiem odometra rādījumiem.

TOP 10 auto modeļi ar vissagrozītāko nobraukumu: BMW M5 ir saraksta augšgalā

Lai noteiktu vissagrozītāko automobiļu sarakstu, IT datu uzņēmums carVertical izanalizēja vairāk nekā 700 000 lietoto automobiļu vēstures atskaites, kas izveidotas laikā no 2020. gada novembra līdz 2021. gada novembrim. Tika analizēti astoņpadsmit dažādi tirgi, tostarp Polija, Rumānija, Ungārija, Francija, Slovēnija, Slovākija, Čehija, Lietuva, Latvija, Igaunija, Ukraina, Bulgārija, Serbija, Vācija, Horvātija, Krievija, Amerikas Savienotās Valstis un Itālija.

Kā liecina nobraukuma dati, BMW M5 ir automobilis, kam visbiežāk tiek sagrozīts nobraukums, un nedaudz vairāk kā trešdaļai pārbaudīto modeļu, iespējams, tas ir sagrozīts. Tomēr šie statistikas dati vēl neatklāj odometra attīšanas problēmu BMW automašīnām pilnībā - kā nesen norādīja carVertical automobiļu eksperts Matass Buzeļa kungs (Matas Buzelis), BMW automobiļi dominē šajā sarakstā:

“Pusi no TOP10 saraksta aizņem tieši šī ražotāja automašīnas. Tas ir saistīts ar pieprasījumu pēc lietotiem BMW transportlīdzekļiem dažādos tirgos. Dati arī atklāj, ka dārgās automašīnas, visticamāk, ir ar sagrozītiem nobraukumiem, un tas jāņem vērā, meklējot lietotu transportlīdzekli. Tieši šajos gadījumos parocīga ir automašīnas nobraukuma pārbaude.”

Otro un trešo vietu sarakstā ieņem BMW 7. sērija un Subaru Outback ar attiecīgi 33,4 un 31,8 procentiem iespējami sagrozīta nobraukuma automašīnu. Audi A8 bija piektais visbiežāk sagrozītais automobilis, savukārt tā sportiskākais radinieks A7 ieņēma desmito vietu šajā pētījumā ar nedaudz vairāk par vienu ceturtdaļu (25,8 procentiem) automobiļu ar sagrozītu nobraukuma vēsturi.

Matass Buzelis skaidro, ka augstāka segmenta transportlīdzekļu atrašanās starp tiem, kam nobraukums tiek grozīts visbiežāk, iemesls ir lielāks peļņas pieaugums. Odometra attīšana ir samērā lēts un vienkāršs process, kas piešķir papildus ienākumus negodīgiem automašīnu tirgotājiem.

Šajā pētījumā atrodams paplašinātais 20 automašīnu saraksts, kam visbiežāk sagrozīts nobraukums.

Automobiļu modeļi pēc ražošanas gada ar vissagrozītāko nobraukumu: visbiežāk sagroza vecāku automobiļu nobraukumu

Kā rāda pētījums, iegādājoties lietotu auto, būtiski ir pārbaudīt automašīnas nobraukumu, īpaši vecākiem transportlīdzekļiem. Patreiz populārākie modeļi sagrozīšanai tika ražoti laikā no 2006. līdz 2016. gadam. Tomēr auto eksperts Matass Buzelis uzsver, ka pastāv saistība starp krāpšanas iespējamību un auto klasi:

“Lai arī visbiežāk sagrozīta nobraukuma automobiļu saraksts sastāv galvenokārt no augstākās klases automobiļiem, taču ir arī daži ekonomiskās klases modeļi, tiesa gan šo modeļu īpatsvars starp automobiļiem ar sagrozītu nobraukumu ir mazāks. Subaru, Ford un Volkswagen automobiļi pieder pie tādas pašas vecuma grupas kā augstākās klases auto. Tā šķiet, ka 5 līdz 15 gadus vecas automašīnas, visticamāk, ir ar sagrozītu nobraukumu.

Ford Mustang ir jaunākais modelis šajā sarakstā. Topošajiem muskuļotā Mustang sestās paaudzes īpašniekiem vajadzētu pievērst īpašu uzmanību, tiešsaistē pārbaudot vēsturiskos nobraukuma datus. 2006. gada BMW M5, 2007. gada BMW 5. sērijas un BMW X5 īpašniekiem arī būtu jāizpēta, vai viņu automašīnai ir patiess nobraukums.

Matass Buzelis skaidro, ka jaunākajiem modeļiem var būt mazliet grūtāk mainīt odometra rādījumus. Jaunākiem automobiļiem ir arī mazāka iespēja tikt pie sagrozīta nobraukuma, jo to nobraukums pats par sevi nav sevišķi liels:

“Nav jēgas attīt odometru automašīnai ar nobrauktiem, teiksim, 50 000 vai 80 000 kilometriem, bet pircējiem tik un tā ir vērts pārbaudīt, vai šie odometra rādījumi ir patiesi vai nē.”

Automobiļu modeļi pēc degvielas veida ar vissagrozītāko nobraukumu: ar dīzeļdegvielu darbināmas automašīnas mēdz sagrozīt biežāk.

Lielākā daļa automobiļu modeļi ar sagrozītu nobraukumu ir aprīkoti ar dīzeļdzinējiem. Kā eksperts autobūves jomā, Buzeļa kungs uzsver, ka tas tā bijis vienmēr:

“Dīzeļdzinēja automobiļi ir paredzēti, lai veiktu lielākus attālumu, un tas nozīmē, ka šādas mašīnas ir vairāk pakļautas krāpšanai ar nobraukumu. Tomēr nākotnē situācija var mainīties, jo dīzeļauto pārdošanas apjomi samazinās.”

“Ja mēs paskatāmies uz skaitļiem, mēs skaidri redzam, ka parasti līdz pat 80 vai 90 procentiem modeļu ar sagrozītu nobraukumu ir aprīkoti ar dīzeļddzinējiem. Piemēram, “Volkswagen Phaeton” - no 10 sagrozītajiem modeļiem deviņi bija aprīkoti ar dīzeļdzinējiem un tikai viens darbojās ar benzīna motoru.

Sagrozīto benzīna un dīzeļdzinēju BMW 6.sērijas automobiļu grupas ir gandrīz identiskas, taču tas ir tāpēc, ka šim auto benzīna versijas ir daudz populārākas. Dažos gadījumos dažiem modeļiem nemaz nav dīzeļdzinēju. Tā benzīna dzinējs kā vienīgais variants ir BMW M5 un Ford Mustang automašīnām.

Secinājums: krāpšanās ar nobraukumu būtiski palielina lietoto auto vērtību un grauj jaunā īpašnieka pieredzi

Kompānija analizēja automašīnu vērtību ar sagrozītajiem nobraukumiem un konstatēja, ka 16,1 procentam no pēdējo 12 mēnešu laikā pārbaudītajiem transportlīdzekļiem ir veikts nobraukuma grozījums. Tā kā krāpšana ar nobraukumu ir diezgan izplatīta lietotu automašīnu tirgū, ir svarīgi izmantot tiešsaistes automašīnu vēstures pārbaudes, lai izvairītos no tā, ka kļūstat par tās upuri.

Ja ekonomiskās klases automašīnu pircēji ir pakļauti nedaudz zemākam briesmīgas jaunā īpašnieka pieredzes riskam, tad tie, kas iegādājas augstākās klases dīzeļus vecumā no 5 līdz 15 gadiem, ir visvairāk pakļauti šadam riskam, jo tieši šā tipa transportlīdzeklis visbiežāk ir ar sagrozītu nobraukumu. Arī jaudīgajiem modeļiem notiek liela krāpšanās ar nobraukumiem, un, tādu iegūstot, un tiešsaistē nepārbaudot automašīnas vēsturi, var piedzīvot īstus finanšu murgus.

 

 
Visi komentāri
 
Freijers 14.decembris 2021 15:29
6 2 Atbildēt

reāli lielāko daļu no tā topa tāpat LV vidējais nepēr/nepirks...labāk būtu pētījuši cik notin VAGa golfiem, pasātiem, a4/6, bmw 3.klasei, būs daudz interesantāk

Jo 14.decembris 2021 19:15
10 11 Atbildēt

Tin tiem, kuri to nobraukumu spēj turēt! Budžeta auto parasti ir jau uz izjukšanas robežas pat netinot. Vai ta ne?

gunbox 16.decembris 2021 11:49
2 0 Atbildēt

DE tin tiem, kurus dzen pāri robežai. Tos, kurus tirgo DE, par attīšanu ir kriminālais. Latvijai tāds nespīd, jo par ļimonu zagšanu pakrata tikai pirkstu. Ja šīs divas sodāmības noliek paralēli, tad attīšanu LV likumdošanā apbalvotu ar trīszvaigžņu ordeni.

R(8) 16.decembris 2021 12:21
4 0 Atbildēt

Ari budzeta auto tur nobraukumu , vienkaris lielaka dala Latvijas iedzivotaju ir totalaka depresija un nomakti ar mazvertibas kompleksiem , kur lietots luksusa klases auto ir vieniga iespeja radiem , draugiem un kaiminiem pieradit , ka esi baigais dzives veiksminieks , rietumeiropa auto ir parvietosanas lidzeklis nevis kranina staipisana

gunbox 17.decembris 2021 9:41
0 2 Atbildēt

Nu tas nu gan nav akmenī kalts. Liela daļa luksusu izvēlas dēļ komforta. Man pilnīgi pajāt, ko par mani domā. Lai arī veca, bet S-klases merša komforts un pneimo piekare bija vienīgie dēļ kā izvēlējos auto. Var teikt gribēju pamēģināt kā ir un nenožēloju ne kilometru. Vēl tāda nianse, ka liela daļa uzskata, ka A6 un 5sērijas BMW ir jau luksus. Manās acīs luksus ir RR, lamba, kaut kādi širpotreb auto nevar būt luksus pēc fakta.

R(8) 14.decembris 2021 20:09
10 1 Atbildēt

Ja ari divritenim butu obligatais odometrs , tad ari tiem seit butu nosviesti km , vienkarsi tada ir postkomunistiskas telpas mentalitate " galvenais tevi apcakaret " , jo tada bija ikdiena padomju gados un no sis nelaimes mes vienkarsi nevaram tikt vala un noperkot lietotu auto , jaunajam ipasniekam ir jarekinas , ka tiesi vinam naksies to remontet , tak vienreiz cilvekiem ir jasaprot , ka labs lietots luksusa klases auto pa letu naudu nemedz but , tad , kad to sapratisim tad ari parstasim but par eiropas lietoto auto izgastuvi

Es 15.decembris 2021 13:07
2 0 Atbildēt

Pie mums jau labu patiesu autiņu ne viens jau negrib pirkt!

Ja pārdosi tiešām labu un koptu auto, teiksim ar 270k nobraukumu pieņemsim par 7000€, tad tev neviens nepirks, jo ir taču no Francijas/Holandes/... "tāds pats", bet par 5500€ un tikai 200k nobraukumu, tas nekas, ka sists un mēsls, 70% pircēju jau to nemaz neuzzinās vai nu uzzinās par vēlu.

Pie mums normālu autiņu pārdot nereāli, visi grib to dabūt par sviestmaizi.

msh 15.decembris 2021 17:57
4 0 Atbildēt

Diemžēl šitas process strādā abos virzienos - labu mašīnu ar lielu ciparu odometrā par adekvātu cenu neviens nepirks.

Latvietis 15.decembris 2021 7:03
1 0 Atbildēt

Tin tikai īspimpīši!

GTD2 15.decembris 2021 10:13
3 0 Atbildēt

pēc modeļiem spriežot topa augšā galīgi nepopulāri auto tādi kā m5, arī 7sērija, a8, a7, phaeeton, mustangs pie mums, izbrina ka lētais subaru tajā topā meklē. Bet procentuāli ļoti optimistisks iznākums, domāju ka realitāte daudz bēdīgāka. Pētījumu autori nav bijuši Rumbulā

anonimikis 15.decembris 2021 11:45
2 1 Atbildēt

Premium klases šie auto ir, kamēr pieder pirmajam īpašniekam, kurš tos pircis salonā. Pēc tālākās pārdošanas jau vairums ražotāja garantiju zaudē spēku un arī plānotais dzīves ilgums tiem nepārsniedz 200k km.

Tas, protams, nenozīmē, ka pēc šīs robežas sasniegšanas auto izjūk. Bet liela daļa komplicēto mezglu sāk vairs korekti nedarboties un gandrīz neviens no otrās rokas pircējiem nevar atļauties tos remontēt atbilstoši premium standartiem.

650 15.decembris 2021 11:54
1 0 Atbildēt

-uzmanīgi uzgaidām, iespējams drīz sāks tīt arī Jauniem auto

ES 15.decembris 2021 21:32
5 0 Atbildēt

Tāpēc jau tauta pērk "lētos" mēslus, kas ilgtermiņā izmaksā daudz vairāk nekā uzreiz nopirkt labu.

Tracina tie, kas nopērk nobrauktu XC90 vai X5... bet riepām naudas nav, cik priecīgs tas mūlis par savu mēslu.

R(8) 16.decembris 2021 13:46
2 0 Atbildēt

Tur jau ir ta nelaime , ka Latvija cilveki iegadajoties to nojato luksusa auto nemaz nerekina cik vinam ta izmaksas un vai vins vispar to var atlauties aizvest saremontet oficialaja servisa , tapat kadas ir si auto cela un transporta nodoklis gada , ikgadeja apdrosinasana , ikgadeja auto apkope oficalaja servisa , vasaras un ziemas riepu izmaksas un pats galvenais vai vispar ir vajadziga mega liela kaste vienas pakalas parvadasanai

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Ķīnas elektroauto spēj nopurināties kā slapjš suns (+ VIDEO) 2

Kam tas vajadzīgs? - šāda funkcija ļaus to atbrīvot no sniega segas. Lasīt vairāk

 

iAuto izmēģina jauno Volkswagen Amarok (+ VIDEO) 1

Braucam ar jauno, otrās paaudzes Volkswagen Amarok - pikapu, kas augstu veiktspēju apvieno ar komfortu. Tas pie mums pieejams ar vienu, bet spēcīgu V6 dīzeļdzinēju. Lasīt vairāk

 

BMW sabiedē autovadītāju un panāk, ka viņa avarē (+ VIDEO) 24

Video no Polijas: sieviete ar Toyota Yaris avarē pēc tam, kad BMW vadītājs apsteidz pa labo pusi, iekārtojas viņai priekšā un sāk samazināt ātrumu. Lasīt vairāk

 

Vai gājēji atceras par savu pienākumu - šķērsojot ielu, paskatīties pa kreisi un pa labi? (+ VIDEO) 23

Pirms šķērsot pāreju, CSDD iesaka gājējiem vēlreiz pārliecināties par savu drošību, paskatīties pa kreisi un pa labi, nodibināt acu kontaktu ar vadītāju un pamēģināt izvērtēt situāciju gan no gājēja, gan no autovadītāja skatu punkta. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti