Volvo markai problēmas – jāpārdod Polestar, jātaupa līdzekļi - iAuto

Volvo markai problēmas – jāpārdod Polestar, jātaupa līdzekļi 9

 

Foto: Polestar

iAuto | 3.februāris 2024 5:35

Volvo apakšzīmols Polestar tika plānots kā Tesla konkurents. Ar amerikāņiem līdzīga cīņa nesanāca, bet Volvo piederošās akcijas tagad pāries pilnīgā zviedru markas īpašnieka Geely Holding īpašumā.

Zviedru marka Volvo nonākusi krīzē, raksta vācu izdevums Focus. Galvenais iemesls ir apakšzīmols Polestar, kas neizturēja „izaicinošos tirgus apstākļus” un iecerēto konkurenci ar Tesla.  Izveidojoties situācijai, kad pieprasījums tirgū pēc elektriskajiem transportlīdzekļiem krītas, visgrūtākajā situācijā nonāk tādi salīdzinoši nelieli ražotāji kā Polestar, kuru piedāvājumā citas tehnikas nemaz nav.

Polestar to tagad izbauda pilnā mērā, pie viena „paraujot līdzi” arī Volvo. Lai glābtu situāciju, Polestar pēc ekspertu vērtējuma būs nepieciešams aptuveni 1 miljards dolāru nākamo 12 mēnešu laikā un aptuveni 15 procentu darbinieku atlaišana. Volvo šādu summu nevar atļauties, tādēļ visas Polestar akcijas (Volvo piederēja 48 procenti) pāriet Geely īpašumā, bet Polestar paziņojis, ka uzteiks darbu aptuveni 15% (aptuveni 450) darbinieku.

Volvo tikmēr sava cīņa – zviedru marka, kas par 79 procentiem pieder Geely Holding, pērn atlaida 1300 darbinieku, turklāt ražotājam jācīnās ar programmnodrošinājuma kļūmēm, kas vajā jauno EX90. Taču ir arī labā ziņa - 2023. gada ceturtajā ceturksnī Volvo operatīvā peļņa palielinājās par 644 miljoniem ASV dolāru.

 Volvo joprojām pieturās pie ambicioza plāna – līdz 2025.gadam pusei no visiem piegādātajiem transportlīdzekļiem jābūt ar elektrisko piedziņu, kamēr tirgus analītiķi fiksējuši faktu, ka Eiropas lielākajā tirgū Vācijā pieprasījums pēc elektromobiļiem šogad nokrities par 16 procentiem – pirmo reizi kopš 2016.gada nepārtrauktās izaugsmes.

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
wons 3.februāris 2024 9:43
7 2 Atbildēt

Vai tiešām? - zviedru markas īpašnieka Geely Holding īpašumā.

Vai nevajadzētu - ķīniešu  markas īpašnieka Geely Holding īpašumā.

Viencexpercs 3.februāris 2024 13:03
5 2 Atbildēt

Ķīnieši nedomāja, ka Eiropa ir tik nabaga, ka viss, kas dārgāks par golfu un clio viņiem nav pa kabatai

Damn 5.februāris 2024 6:36
3 0 Atbildēt

Arī zaudējumus var nosaukt kā negatīvu peļņu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti