Itālijas valdība aicina drīzumā pārskatīt ES noteikto iekšdedzes dzinēju aizliegumu no 2035. gada, uzskatot, ka pašreizējie plāni var ievest Eiropas autobūves nozari krīzē.
Vācu izdevums Focus.de raksta, ka Itālijas enerģētikas ministrs Gilberto Pičeto Fratins kritizējis aizliegumu kā “absurdu” un ideoloģiski motivētu. Ņemot vērā Eiropas autobūves nozares vājināšanos, plāns ir jāpielāgo mainītajiem tirgus apstākļiem, turklāt progresu šajā virzienā vajadzētu novērtēt jau nākamā gada sākumā, nevis gaidīt līdz 2026. gadam.
Itālijas rūpniecības ministrs Ādolfo Urso brīdinājis par iespējamo Eiropas autobūves sabrukumu, kas cieš no Āzijas konkurences un sarūkošā tirgus. Volkswagen un Stellantis apsver radikālus pasākumus, piemēram, rūpnīcu slēgšanu un darba vietu samazināšanu, lai pārvarētu krīzi.
Kamēr ES no 2035. gada koncentrējas uz klimatneitrāliem transportlīdzekļiem, Itālijas valdība aicina veikt elastīgāku tehnoloģiju izvēli un pakāpenisku pāreju. Līdzsvars starp elektrifikāciju un konkurētspējas saglabāšanu ir ļoti svarīgs Eiropas rūpniecības aizsardzībai.
Savukārt Renault izpilddirektors Luka de Meo svētdien intervijā norādījis, ka Eiropas autoražotājiem var draudēt naudassods līdz pat 15 miljardu eiro apmērā, ja tie nesasniegs ES ambiciozos klimata mērķus šā brīža krīzes apstākļos, ko izraisījis pieprasījuma kritums elektroautomobiļu segmentā.
Trauksmi vajadzēja celt savlaicīgi.Nevis glumi manevrēt, cerot uzvārīties uz dažādām "apgūšanām" un uz savu atlikušo klientu atklātā textā apjāāšanu.No itāļu auto neesamības te diez vai kāds nosprāgs.Laiks mācīties ķiniešu valodu un pieņemt ilgi gaidīto Likumu- jaunu auto Tikai caur vecā/esošā utilizāciju!