Vācijā septembrī pārdoti 208 848 jauni automobiļi, kas ir par 7% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, liecina federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras KBA apkopotie dati.
Eiropas lielākajā automobiļu tirgū kritums turpinājies, lai gan elektromobiļu pārdošanas apjoms pēc vairāku mēnešu krituma sācis pieaugt.
Elektrisko automobiļu tirdzniecības apjoms septembrī gada salīdzinājumā pēc mēnešiem ilgas lejupslīdes pieaudzis par 8,7% līdz 34 500 jauniem spēkratiem.
Analītiķi gan skaidroja, ka pieaugums saistāms ar zemo salīdzinājuma bāzi 2023.gada septembrī, kad pēc subsīdiju atcelšanas strauji saruka šādu spēkratu pārdošana.
Šogad elektromobiļu tirdzniecībai bijusi lejupejoša tendence, kas varētu būt saistīts ar dažādu stimulu programmu izbeigšanu.
Analītiķi norādīja, Vācijas autotirgu skar problēmu kopums, ko rada vairākas problēmas, piemēram, vājā vietējā ekonomika un patērētāju pārliecība.
Pieprasījuma samazināšanās pēc elektriskajiem automobiļiem raisījusi bažas par Vācijas autoražošanas nozari kopumā, un šo satraukumu saasināja autobūves milža "Volkswagen" pārsteidzošais paziņojums septembrī, ka izmaksu samazināšanas nolūkā tas valstī varētu slēgt rūpnīcas un samazināt strādājošo skaitu.
Papildu bažas rada Eiropas Savienības dalībvalstu piektdien paustais atbalsts papildu ievedmuitas tarifiem Ķīnā ražotiem elektromobiļiem. Vācijas autobūves nozarē valda bažas, ka Pekinas atbildes pasākumi būs bargi.
Kā ziņots, Vācijā pērn tika pārdoti 2,8 miljoni jaunu automašīnu, kas ir par 7,3% vairāk nekā gadu iepriekš.
ICEriem tas bija dead cat bounce.