Visi komentāri - Elektrisko Mercedes noiets ASV krītas; zaļie plāni jāpārskata

Elektrisko Mercedes noiets ASV krītas; zaļie plāni jāpārskata 8

 

Foto: Mercedes-Benz

iAuto | 13.oktobris 2024 14:18

Vācijas autobūves uzņēmums Mercedes-Benz spiests atzīt, ka elektriskās saimes transportlīdzekļu noiets ASV tirgū krities trešo ceturksni pēc kārtas.

Mercedes publicējis atskaiti par pēdējiem trim mēnešiem ASV tirgū, no kā redzams, ka pircēji nesteidz iegādāties viņu ražotos elektriskās piedziņas transportlīdzekļiem. Tirgus rezultāti rāda, ka pieprasījums pēc elektriskās saimes modeļiem EQB, EQE un EQS arī jūlijā, augusta un septembrī ir samazinājies. Šajā laika periodā izdevies pārdot 5769 šādus transportlīdzekļus, kas ir par 42 procentiem mazāk nekā līdzīgā laika posmā 2023. gadā, kad tika realizēti gandrīz 10 000 vienību.

Mercedes atzinis, ka elektrisko transportlīdzekļu pārdošana nenorit kā plānots un iepriekš uzrakstītie elektrifikācijas plāni izrādījušies pārāk rožaini. Šī iemesla dēļ ražotājs atteicies no plānotās lielās elektromobiļu platformas, kuru sākotnēji bija paredzēts laist klajā 2028. gadā, bet Ola Kalleniuss, Mercedes izpilddirektors, apstiprināja, ka uzņēmums pāries uz BMW līdzīgu stratēģiju un piedāvās nākamās S klases elektrisko un benzīna versiju, nevis jaunu EQS. Lielākas cerības Mercedes saista ar jauno CLA (no 2025. gada), kura elektriskā versija cer pievilināt klienus ar 800 voltu tehnoloģiju un lielu darbības rādiusu.

Mercedes-Benz elektromobiļi nebija vienīgie lielie zaudētāji pagājušajā ceturksnī. E-klase, kas tirgū ir tikai divus gadus pēc modernizācijas, nav spējusi pārliecināt pircējus, tādēļ pieprasījums pēc šī modeļa ir samazinājusies par 51%, salīdzinot ar to pašu periodu pagājušajā gadā. Vēl sliktāk veicies modelis SL, kas fiksējis pieprasījuma kritumu par 81 procentu.

Neraugoties uz šīm nepatīkamajām ziņām, Mercedes kopējais pārdošanas apjoms salīdzinājumā ar 2023. gada trešo ceturksni palielinājās par 11 procentiem, galvenokārt pateicoties ražotāja plašajam SUV klāstam.

Īpaši jāuzteic kupeja CLE — pilnīgi jauns šī gada modelis, kas šogad atradis vairāk nekā 10 000 pircēju – nebūt ne slikts rezultāts divdurvju modelim.

 

 
Visi komentāri
 
Onsis 14.oktobris 2024 7:25
12 0 Atbildēt

Visur vegānauto pārdošanas apjomi krītās, tie kas gribēja nopirka, un basta!

Volx 14.oktobris 2024 9:44
0 6 Atbildēt

Piemēram Teslai un ķīniešiem nekas nekrītas.

Sergejs 14.oktobris 2024 17:10
1 1 Atbildēt

Palasi Tesla pēdējā ceturkšņa atskaiti

imzz 14.oktobris 2024 10:24
0 1 Atbildēt

Bet Mercedes ekonomē, un par to Dienvidkorejā dabūja tiesas procesu:

par to, ka lielākā daļa EQE modeļu ir aprīkoti ar Farasis Energy akumulatoru elementiem, kaut gan tika reklamēts, ka ar CATL

Lietotājs 14.oktobris 2024 13:29
1 0 Atbildēt

Šie bija skopuļi, kad pētīja Teslu S - nevis nopirka lai izjauktu, bet izīrēja, izjauca un salika atpakaļ kā nu prata. Čalis, kurš bija iepircis 2 gab. lai izīrētu, šo gadījumu bija aprakstījis vācu Bild

topinamburs 14.oktobris 2024 15:43
3 3 Atbildēt

visi 'vecie' autoražotāji ir piesieti savām ilgu gadu investīcijām iekšdedzes dzinēju ražošanā - un uzņēmumu vadībā ir arī koservatīvi piepjveidīgie. 

Tāpēc viņi imitē darbību un inovācijas - tajā pašā laikā mēģinot pārdot EV krietni dārgāk, tādējādi stutējot savu iekšdedzi. Viņi laiž tirgū vienu aiz otra EV no dārgā gala. Viņi nemaz nevēlas pāriet uz EV - un sprieš tā - ja pircēji pērk par uzpūstām cenām, lai pērk. Bet pircēji nepārk, jeb skatās uz citiem ražotājiem (Tesla, ķīnieši). 

Kā tas beigsies, neviens nezina, bet vangoju, ka vācu autobūve aizies turpat, kur lielbritāņu - taps par ekskuzīviem brendiem, ar finansēm Ķīnā. Francūži varbūt izķepurosies. D - korejieši toties sper platu un veiksmīgu soli elektrifikācijā. Japāņi? Tojota ir vispasaules līderis tieši tāpēc, ka tirgojās vispasaulē, līdz ar to viņiem pāreja uz EV nav tik kritiska pastāvēšanai, Āfrika un DAmerika ir gana lieli tirgi, kur vēl pāris desmitgades EV nebūs vajadzīgi.

Kanibaals 15.oktobris 2024 22:23
0 0 Atbildēt

Un kāpec lai augtu? Visi kas grib nopirkt, nopērk no sākuma.

Pļurkt 16.oktobris 2024 9:02
0 0 Atbildēt

Lielākā daļa zaļo afēras apčakarēto jau ir nopirkuši eļektričkas!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 2

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti