Eiropas pircējiem kļuvis pieejams kompaktākais no Kia elektroautomobiļu saimes – 4,30 m garais krosovers EV3.
EV3 ir 4,30 m garš, 1,85 m plats un 1,57 m augsts. Riteņu bāze sasniedz 2,68 m, bet bagāžas nodalījums: 460-1251 litri plus 35 litri zem priekšējā pārsega.
Tāpat kā pašmāju tirgū, arī Eiropas pircējiem tiek piedāvāta tikai priekšpiedziņas versija ar 204 Zs (283 Nm) elektromotoru, nākotnē solot arī divmotoru pilnpiedziņas variantu. Toties akumulatora izvēlē divas iespējas: 58,3 vai 81,4 kilovatstundu varianti ar 436 un 605 kilometru sniedzamību pēc WLTP.
Kia EV3 elektriskā sistēma atbalsta ātro uzlādi ar 400 voltiem, kas nozīmē, ka mazāko akumulatoru no 10 līdz 80% var papildināt 29 minūtēs, lielāko – 31 minūtē.
Kia saka, ka EV3 ir viens no pirmajiem elektriskajiem transportlīdzekļiem savā klasē, kas atbalsta V2L (Vehicle-to-Load) tehnoloģiju (tikai dārgākajām versijām), ļaujot to izmantot kā strāvas avotu mājas elektrotīklam vai citiem patērētājiem.
204 Zs elektromotors nodrošina ieskrējienu no vietas līdz 100 km/h 7,7 sekundēs un maksimālo ātrumu 170 km/h, krosovera pašmasa ir 2005 kg un tas drīkst vilt līdz 1000 kg smagu piekabi.
Automašīnas salonā trīs apvienoti ekrāni ar 12,3 collu instrumentu bloku, 5,3 collu ekrānu klimatkontrolei un 12,3 collu skārienekrānu multivides sistēmai, kuru varēs izmantot arī, lai norēķinātos par pakalpojumu Parkopedia stāvietās. No 2025. gada tiek solīts balss palīgs, kura pamatā ir ChatGPT un atbalsts video straumēšanas platformām.
Kia EV3 pieejams projekcijas displejs un īpaši komfortabli sēdekļi, kurus atpūtas vai uzlādes vietā ar pogas palīdzību var nolaist guļus pozā, bet atkarībā no versijas aprīkojumā var būt sēdekļu un stūres apsilde, izkāpšanas un aklā leņķa asistents ar stūres korekciju un bremzēšanas funkciju, kruīzkontrole ar distances uzturēšanu, šosejas asistents, siltumsūknis u.c., taču tas viss krietni sadārdzinās automašīnas cenu.
Bāzes modelis (Vācijā 35 990 eiro) ir komplektēts ar LED lukturiem, automātisko klimatkontroli, navigāciju, distances uzturētāju, atpakaļskata kameru un 17 collu riteņiem.
Vislabāk aprīkotā GT-Line komplektācija ar lielāko 81,4 kilovatstundu akumulatoru maksās vismaz 48 700 eiro.
Izskatās pēc laba varianta, pret ko nomainīt Ilonas spaini.
Kas tad notika? Nevaru precīzi nocitēt, bet to Ilonspaini tu raksturoji kā burvīgu produktu. Sanāca šaize kur detaļa jāgaida 6+ mēneši un uz Somiju jāvelk remontēt?