Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

iAuto lasītāja tests: Ar jauno "Toyota Camry" 2019 - pirmais brauciens (+ FOTO) 49

 

Toyota Camry 2019 Foto: iAuto.lv

Kasinsh79 speciāli iAuto | 27.aprīlis 2019 11:01

Kārtējo reizi jāpateicas Mārim par iespēju sajust īstu un reālu autožurnālista darba specifiku! Šoreiz tas bija brauciens uz Split Horvātijā, arīdzan skaistu vietu un apkārtni, kas, pateicoties Toyota ražotāja pārstāvju pasākuma organizācijai, vainagojās pat ar ekskursiju Horvātijas nacionālajā dārgumā - Krk parkā. Tomēr pāris atziņu ielāgošanai - tas bieži ir smags darbs un piepūle. Tie ir ļoti agrie reisi. Tie ir savienotie lidojumi viens pēc otra. Tie ir laika grafiki, kas jāievēro. Tie ir vakariņu pasākumi līdz vēlai naktij utt. Tās ir sarunas (arī) par un ap auto tematiku, nereti - pat par daudz. 

Toyota Camry 2019 Foto: iAuto.lv

Mazliet komiski, taču lidoju uz Romu kopā ar Valsts Prezidentu R. Vējoni ar visu svītu. Tad nākamais lidojums no Romas uz Splitu jau ar Toyota product manager Kaupo Õllek un Toyota Baltic Managing Director Osvaldo Valentini. Nopietni vīri. Vakarā uz viesnīcu un pēc tam - vakariņās. Forša vieta un ēdiens, laba kompānija (Latvija pārstāvēta godam, vairāki atpazīstami cilvēki nozarē - kopā esam 5 cilvēki), bet totāls nogurums, gulēt aizeju pēc 23:30, kas 00:30 pēc Latvijas laika.

Toyota Camry 2019

Nākamās dienas rīts sākas ar feinu agro pastaigu ostas pilsētiņā Trogir, kas pati par sevi ir liela arhitektūras pērle un bauda acīm. Vēlāk brokastis un transfērs uz lidostu, kur mūs sagaida vairāki jaunie Toyota Camry. Nelielas formalitātes atsevišķajā Toyota uzkodu zonā, tiekam sadalīti pa 2 cilvēkiem uz auto un tests var sākties. Auto navigācijas iekārtā viss maršruts jau ievadīts un atliek safotografēt mašīnu un doties ceļā. Vienojamies, ka mans igauņu pārinieks stūrēs pirmais. 

Toyota Camry 2019

Pirmais iespaids labs. Patīk auto vizuāli un arī salonā. Aprīkojums - maksimālā komplektācija Executive. Hibrīds ar 2,5 dzinēju 218zs un variatora ātrumkārbu. Ādas salons ar pilnu elektropaku utt. Braucam, izmēģinām arī paātrinājumus, bet patēriņš uzrāda virs 8,5 litriem. Izrādās, kāds bija uzlicis EKO režīmu. Ārkārtīgi daudz. Tiesa, vēlāk, pārslēdzam uz parasto režīmu un tad, kad mēģinājām ekonomēt (kalnos), sasniedzam cienījamu 5,9 litru patēriņu lielam auto ar 218zs, kas esot reāli arī ikdienai (gan nevis 4,7litri, kā prospektos). Ārpilsētā pirmā fotosesija un tad samaināmies. Braucu pa autobāni, izmēģinu arī ātrāku braucienu un tad arī pa kalnu serpentīniem tests. Ļoti labas bremzes, laba vadāmība. Lielā ātrumā varētu būt pārliecinošāk. Laba dinamika un arī atzīstami akustiski kluss salons. JBL audiosistēmai bija jāskan labāk (manam ikdienas Passat ar vienkāršāku audio tā ir pat kvalitatīvāka). Asākos pagriezienos riepas kauc un saprotam, auto netīk agresīvs braukšanas stils. Vairākām fotosesijām mijoties ar braukšanu, tiekam līdz pārtraukumam KRK nacionālajā parkā, kur ražotājs jau noorganizējis gan parka apmeklējumu, gan info stendus vairākās vietās. Pēc tā atliek vien ceļš līdz viesnīcai, kur ieplānota Toyota Camry prezentācija ar vakariņām pēc tās. Vakars atkal noslēdzas pavēlu. Man jau ne tik aktuāli, dodos pie miera. Citi paliek vēl ilgāk pasākumā ar alko degustācijām :)

Toyota Camry 2019

Trešā diena beidzot mierīga. No rīta - brokastis, vēlāk - tests tikai dienas pirmajai pusei, jo atkal divi lidojumi, sākumā līdz Frankfurtei, tad arī līdz Rīgai.

Braucu ar bēšīgi baltas pērles krāsas (citu) Camry pirmo brauciena pusi gar piekrasti. Skaisti dabas skati ar un bez auto fonā, priecē sasniegtais 5,4litru patēriņš. Citiem bija pat 4,9litri! Lieliska dinamika ikdienas braukšanai. Šodien auto patīk vairāk nekā vakar, laikam izjūtas par mājām silda sirdi :)

Ražotājs par konkurentiem nosauca Škoda Superb, VW Passat un Ford Mondeo.Toyota ražotāja jaunais sauklis - “no more boring cars” 

Salons
Panelis ir mīksta materiāla, nekādu blakusskaņu braucot. Sēdekļi ērti (neņemot vērā limitētas regulācijas iespējas), elektroregulācija bez atmiņas iestatījumiem. Stūrei elektroregulācija - ērti.
Klimatkontrole - jaudīga (ne tā kā iepriekšējiem Toyota modeļiem)

Toyota Camry 2019

Toyota Camry 2019

Piekare
Komforts mierīgai braukšanai. Varētu būt stingrāka piekares darbība. 
Piekares darbību nedzird.

Automāts - visos režīmos lielisks, goda vārds.

Toyota Camry 2019

Nepatika:

  • blāva projekcija stiklā
  • analogais panelis spidometram un tahometram jau kļūst par vakardienu
  • pārāk augsts sēdeklis, man tā sēdēt nav ērti un patīkami
  • JBL audiosistēmai tomēr nav super skaņas

Patika:

  • klusums salonā
  • dinamika
  • vadāmība
  • plašums salonā
  • ļoti labas bremzes
  • aprīkojums - viss, ko var vēlēties 
  • aprīkojums - drošības sistēma

Kopumā paldies Toyota par lieliski organizētu pasākumu. Visur mūs gaidīja cilvēki no Toyota komandas, vairākas ēdināšanas pauzes, perfekta ražotāja pārstāvju prezentācija mediju vakarā utt. Aplausi!

Toyota Camry 2019

Toyota Camry 2019

Toyota Camry 2019

Toyota Camry 2019

Toyota Camry 2019

Toyota Camry 2019

Toyota Camry 2019

Toyota Camry 2019

Toyota Camry 2019

Toyota Camry 2019

Toyota Camry 2019 Foto: iAuto.lv

Toyota Camry 2019

 
Visi komentāri
 
viencexperc 27.aprīlis 2019 11:49
9 12 Atbildēt

Tā arī notiek tie visi auto testi:

tiek piedāvāts maksimāli nokomplektēts auto, uzsauc vakariņas un citādi ļaujas izdupsēties, un tad tas pseidožurnaļuga, pārdotā prostitūta, liela uz nebēdu.

Rakstā iztrūkst vārdi no reklāmas bukleta - "leģendārais", "nākamās paaudzes tehnoloģijas", utt.

VWfans 27.aprīlis 2019 14:26
2 2 Atbildēt

Bet, ja auto ir baudāms, tad tas tāds ir!

viencexperc 27.aprīlis 2019 15:04
2 8 Atbildēt

Tas nozīmē, ka Toyota nav pārliecināti, ka uztaisīja baudāmu. Tāpēc pielien pie testētāja.

kasinsh79 27.aprīlis 2019 21:00
3 0 Atbildēt

No žurnālistiem uzzināju, kā notiek citreiz un ar citiem ražotājiem - izrādās, identiski. Prezentācijas rīko burtiski pāris aģentūru, īpaši pat neizceļas ar dažādību norises vietām un pat hoteļiem un ēdieniem

Zemesgramata 28.aprīlis 2019 12:28
1 0 Atbildēt

Škoda Scala arī tika prezentēta turpat

DALJNOBOJS 28.aprīlis 2019 12:19
1 9 Atbildēt

Un visi test autiņi ar Max komplektācijā un, kas vissliktākākais uzlaboti ar papildu skaņas izolāciju, labām riepām sakrucītu borta kompi rāda mazāku patēriņu, pabrauca patīk ekonomiks kluss, nopērc vienkāršāku, rij degvielu, skaļš un netāds.

jaaanis 29.aprīlis 2019 9:12
0 1 Atbildēt

Daudzi ir salikuši mīnusiņus, bet par skaņas izolāciju izrādās ir pilnīga tasnība. Pirms sava B8 pirkšanas arī testēju dīlera testa auto-braucot ar to tas bija kluss pat pa Rīgas ielām, bet kad saņēmu savu auto bija smaga vilšanās, jo tas grabēja un vēl tagad grab tāpat kā 10gadīgs hyundai. Pēdējā autoizstādē runājot ar dīlera pārstāvji tas man ieteica uzlikt skaņas izolāciju, jo ARĪ VIŅI SAVIEM TESTA AUTO TĀDU LIEKOT.

kasinsh79 29.aprīlis 2019 9:16
0 0 Atbildēt

Tas varētu būt diezgan interesanti, bet to pārbaudīt - pierādīt, visticamāk, nekādi. Man Camry šķita kluss braucot (dažādos režīmos), teju kā Passat B8 (kas ir vēl klusāks, piemēram, straujā paātrinājumā).

s 29.aprīlis 2019 21:40
2 0 Atbildēt

Nu ko tu tur pļūtī?

Man labds draugs pērk šos testa auto un tirgo tālāk, nav tur nekādas papildus skaņas izolācijas.

Un tas tavs salīdzinājusm b8 ar 10 gadīgu hjundai vien pierāda ka esi trollis.

jaaanis 30.aprīlis 2019 8:13
0 1 Atbildēt

Manas tantes māsīcas labākais draugs teica, ka tu pats pļūtī

650 27.aprīlis 2019 13:59
4 7 Atbildēt

Mja.. Kas un ar ko shito fotografeeja?? Kuzova dissaineri obligāti ir jāizolē no sabiedrības. Pas pr resti mēnesi karcerī un par aizmugures lukturiem atņemt patentu vismaz uz 4g. Aizmugures gaisapūtēja foto ar iesorausto Balto vadu-...Tapc jau beidzamajā laikā populāri novērojumi- aizmugurē fažādus mājdzīvniekus kazas/aitas pasākuši pārvadāt. Austrumu stila nākotne ir skaidra- cilvēkiem jābūt vienādiem augumā, izturīgiem darbā,uzticamiem darbadevējam un ar minimālu ēstgribu. Ātrāk augstāk tālāk= daudz, lēti un vienādi.

kasinsh79 27.aprīlis 2019 14:01
5 5 Atbildēt

Es fotografēju ar savu telefonu. Un kas?

650 27.aprīlis 2019 14:51
4 1 Atbildēt

Nekas.

kasinsh79 27.aprīlis 2019 15:13
3 2 Atbildēt

Mans apraksts vairāk stāsta par jauna auto prezentāciju, ne tehniskiem datiem. Es tādā pasākumā nebiju bijis.

eidis 27.aprīlis 2019 20:55
2 0 Atbildēt

Baltā krāsā exterjers tīri baudāms. Interjers? Nu tā planšete samocīti iebūvēta. Analogie rādītāji ir klasika. Tie maksā krietni dārgāk kā tā planšete, ko jaunajiem skrūvē. Vēl jāpasūta pie Brueting un būs dikti smalki.

Un kā no kalna ar to variatoru? Man kkad gadījās pabraukāt, bremzēšana ar motoru ir pilnīgs sviests. Slapju muguru biju nocīnījies.

murx 27.aprīlis 2019 21:24
0 3 Atbildēt

Nemaz jau tik kluss nav. Stūrēšanas asistents slikts. Bremzēšanas asistents strādā kad grib. Strādā aptuveni 30 procentos gadījumu. Pie tam ar laika aizturi. Kārba nesalīdzināmi labāka par iepriekšējo Avensi. Planšete mazpikseļaina. Principā braukt var. Izskatās uzticamāks par VAG grupas klamburiem. Rādītāji uz vējstikla jāpieregulē, tad tāda tīri labi.

jaaanis 29.aprīlis 2019 11:46
1 0 Atbildēt

murx:

"Izskatās" tas ir atslēgas vārds šajā teikumā!

Mana personīgā pieredze ir tāda, ka VW ir krietni uzticamāks par Toyota.

jaaanis 29.aprīlis 2019 12:06
0 0 Atbildēt

murx: ...Izskatās uzticamāks par VAG grupas klamburiem...

"Izskatās" tas ir atslēgas vārds šajā teikumā!

Mana personīgā pieredze ir tāda, ka VW ir krietni uzticamāks par Toyota.

murx 30.aprīlis 2019 10:18
1 0 Atbildēt

Atšķirībā no Toyotām, kas pēc būtības ir klasi zemāks auto, VW tomēr izceļas ar bojājumiem, kas tiem nāk līdz jau jauniem. Piemēram, pagājušā gada beigu pasāts ar dīvainiem trokšņiem no motora, tā paša laika polo ar 3(!) vietām, kur tek eļļa, nevienai toyotai tādas problēmas nav bijušas. Tas ir pēc 2 ciparu noskrējiena! Un es arī stāstu savu personīgo pieredzi.

murx 27.aprīlis 2019 21:26
0 0 Atbildēt

Rāda????

kasinsh79 27.aprīlis 2019 21:26
0 0 Atbildēt

Te arī cita dzinēja jauda. Variatora kārba ļoti patika.

murx 27.aprīlis 2019 21:28
0 0 Atbildēt

No kalna strādā OK, jo bremzējas elektriski lādējot hibrīda akumulatoru.

eidis 28.aprīlis 2019 12:59
2 0 Atbildēt

Es runāju par īstu kalnu, kad 10 km jābrauc vai nu ar darba bremzēm vai pārnesumu (kas ir daudz prātīgāk).

Iepriekš ar variatoru varēja no kalna 2 režīmos: vai nu parastajā režīmā, kad tā kārba aizstūrējas uz max un nobrauciens ir līdzīgs kā neitrālā, vai kautkāds mistisks palēninātais (šķiet ar B bija apzīmēts), kas zāģē uz 15 un liekas, ka motors izleks no spilveniem. Tā bija īpaša māksla starp šiem režīmiem un bremžu pedāli slēgāt.

murx 28.aprīlis 2019 14:50
0 0 Atbildēt

Tādā veidā gan neesmu testējis. Domāju, ka būs labi, jo variators toyotas hibrīda izpratnē nenozīmē lentu, bet gan vienkāršu planetāro pārnesumu. Tajā katra piedziņas vārpsta no trim ir pieslēgta kādam no motoriem. Vienam iekšdedzes un diviem elektromotoriem. Elektromotori tiek vadīti pēc vajadzības uz abām pusēm vai arī turēti uz vietas. Tādā veidā var panākt vispilnīgāko bremzēšanu arī piespiedu brīvgaitas režīmā. Domāju, kā konstruktori par to režīmu arī ir parūpējušies.

eidis 28.aprīlis 2019 21:28
2 0 Atbildēt

Iepriekšējais Toyota variators nebija labi - uzskrūvēja max pārnesumu un bremzēja absolūti nepietiekami.

murx 29.aprīlis 2019 17:10
0 0 Atbildēt

Ja tas nebija hibrīds, pilnīgi piekrītu.

650 27.aprīlis 2019 21:38
4 0 Atbildēt

Vizuāli lēti un bezgaumīgi var uztaisīt no jebkura materiāla un jebkurā stilā.

Raimonds 28.aprīlis 2019 0:10
3 0 Atbildēt

Atgādina Corolla, tikai lielāks.

murx 28.aprīlis 2019 14:57
0 0 Atbildēt

Tieši tā, tikai šajā aizmugurē vismaz var iekāpt. Pēdējai Korollai ir labākas asistējošās sistēmas. Stūri tur starp līnijām, nevis reaģē tikai tad, kad brauc jau pāri. Korollai izmanto radaru, kamrim lāzeru. Ar radaru ir labāk

msh 28.aprīlis 2019 0:11
4 1 Atbildēt

Spidometrs pie plusiem bija jāliek ne mīnusiem - kad tie ciparu mēsli būs ikdiena, vēl pats brēksi pēc bultiņām

Kāpēc tādas lielas cerības uz to JBL skaņas iekārtu? Kaut kā neesmu piefiksējis ka JBL būtu kaut kas īpašs

atrabotka 28.aprīlis 2019 2:42
1 0 Atbildēt

Par spidometru tiešām piekrītu! No tās digitālās planšetes šķērmi ap dūšu paliek. Nedod Dievs nosprāgs tas brīnums ārpus garantijas - varēs pa pāris tūkstošiem jaunu iegādāties.

Kasinsh, mani interesē vai šāds dabūjams ar mehānisko kārbu (parasto, nevis kaut kādu tur robotu) un ar normālu dzinēju, kas nav nekāds gibrīds?

kasinsh79 28.aprīlis 2019 6:13
0 0 Atbildēt

Nē. Tikai hibrīds un tikai automāts.

msh 29.aprīlis 2019 13:44
1 0 Atbildēt

Toyotas hibrīdam mešalkas opcija nepastāv; nezinu par citiem, bet vismaz prīmusa hibrīds jau reāli arī nav nekāds tomāts - tur reāli ir planetārais pārvads ar vienu robu, kam pārslēdzas tas, kuros virzienos griezes moments iet - "mešalka" nozīmētu to, ka tu pats spētu kontrolēt, un varētu mēģināt uzsākt ar motoru - sajūgam smuki kūpot to svilināt - bet tā kā tev šādas iespējas nav, tas saucas "automāts", un elektronika uzsāk ar elektromotoru, līdz, kad ir sasniegts pietiekams ātrums, var pieslēgt kārbai motoru.

kasinsh79 28.aprīlis 2019 19:01
3 1 Atbildēt

Nav vairs moderni. Arī manam auto ir klasiskais spidometrs ar cipariem un tahometrs arī ar cipariem - tikai tas ir datora displejs bez nevienas mehāniskas bultiņas vai plastmasas ciparnīcu

msh 29.aprīlis 2019 13:58
0 4 Atbildēt

Kā tas ir - "nav moderni"? Spidometrs ir ierīce, kam ir jārāda svarīgi mašīnas parametri, nevis multenes. Tu reāli priecājies par kaut ko, kas ir sūdīgāks, jo sūdīgāks = moderni. Pastāsti man, lūdzu, kādu tā spidometra plusu lietotājam Es tev atgādināšu ka pirms 30 gadiem digitālie spidometri piedāvāja VAIRĀK informācijas nekā parastie, nevis kā tev tavs modīgais spidometrs - to pašu ko parastais, tikai sūdīgāk.

Motorolers 28.aprīlis 2019 15:41
1 0 Atbildēt

Cik maksā tāda max nopakota Toyota?

JBL audio bija arī Land Cruiser, skanēja ļoooti bēdīgi! Audi Bang&Olufsen skan daudz daudz labāk!

kasinsh79 28.aprīlis 2019 16:42
0 0 Atbildēt

Tāda komplektācija - ap 38k eur

jaaanis 29.aprīlis 2019 11:38
0 0 Atbildēt

Oho! Tad jau pat lētāks par tavu passātu?

Kāds ir tavs subjektīvais viedoklis, ja tagad būtu jāpērk jauns auto - Passāts vai Camry?

kasinsh79 29.aprīlis 2019 11:54
3 0 Atbildēt

100% Passat Idejiski perfekts būtu hibrīda Passat.

Motorolers 28.aprīlis 2019 16:17
1 0 Atbildēt

Max speed 180 km/h...gan jau līdz 100km/h arī labi ja 10sek tiek.

Kā tad konkurēs ar to pašu Superb, kurš 250 skrien?

650 28.aprīlis 2019 16:33
4 0 Atbildēt

Mut ciet! Visiem jābūt vienlīdzīgiem. Skoda skrien 2,50 tikai uz papīra un jūtūbā- jo Lv dīleris ar tādiem izlecējiem nestrādā un piedāvājumā tāda draņķa vnk nav.

Motorolers 28.aprīlis 2019 19:34
6 1 Atbildēt

Bet nu 180...kam DE tādu mēs.. ietirgos? Trešajā joslā ar tādu nav ko darīt ????

kasinsh79 29.aprīlis 2019 8:27
0 0 Atbildēt

Dzirdēji par 180 max ātrumu no kura tur gada? Izskatās, Toyota iet laikam pa priekšu. Jo, tas auto viennozīmīgi var attīstīt arī jūtami lielāku ātrumu. Bet, "nevajagot"

650 29.aprīlis 2019 9:13
1 0 Atbildēt

Nu ja, šis viss jau kkur ir bijis. Vajag varbūt kādu Latvieti iecelt par šī demagogu pasākuma virsvadītāju, lai lietas ātrāk un dedzīgāk notiek. Un kāpēc 180, Lv Lohiem pietiktu ar 90 un sezonālo japona chipu ar 109 no 1. mauja. Urrā. Redzēsim vel kas būs ar to landkruizeri, vo tam točna 70 būt pašā laikā, vai nu vispār bez motora- iekāp pie mājas taj konzerbundžā, piebrauc fans ar cargurū un aizvelk kur vajag-tāteikt, dusmīgi un Lēti.

aigi 29.aprīlis 2019 9:14
4 0 Atbildēt

Paldies par apskatu.

kontradmiral 30.aprīlis 2019 9:16
1 0 Atbildēt

Labs apskats. Vienreiz dzīvē biju aizgājis uz kaut kāda mazauto prezentāciju. Tāds šovs, tāda ņemšanās, pēc testa izbrauciena ar to mazauto, man likās tā ambrāža pilnīgi nesamērīga pret vienkāršo auto. Man vairāk interesē, kas kasinsh79 tik pārliecinoši nosver svaru kausus par labu VW. Man toyotas vienmēr ir saistījušās ar garlaicīgumu, pašam senos laikos bija Carina un pēc tam dienesta Avensis. tad camry nav izdevies iedvest dzīvīgumu, salīdzinot ar VAG?

kasinsh79 30.aprīlis 2019 9:48
3 0 Atbildēt

Man personīgi VW šķiet saturīgāks un brauktprieks ar to vēl lielāks. Piemēram, piekares uzvedība uz ceļa asākos līkumos. Salonā kopskats VW tomēr klasiskāks un glītāks. Citādi - abi auto

650 30.aprīlis 2019 11:25
1 0 Atbildēt

Derētu patīt atmiņu- pirms gadiem 4-5 bija tāds lieliski baudāmais Pegiots 508RXH, vismaz vizuāli krietni smukāks pa šo te apskatīto bezpersonisko dzelzsgabalu. Bet ne vairs par viņu ko dzird, ne jauns modelis tam iznācis, ne kāds viņu lietotu pieprasa. It kā tas vispār nekad nebūtu bijis.

mājas tāpat labi 7.maijs 2019 14:01
0 0 Atbildēt

M-jā,daudzi netika ieaicināti šajā prezentācijā ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Problēmas ar programmnodrošinājumu - Fiat Grande Panda aizkavēsies

Fiat pārceļ jaunā modeļa Grande Panda piegādes startu no 2025. gada sākuma uz nenoteiktu laiku. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām budžeta elektroauto Citroen e-C3 (+ VIDEO) 8

Citroen e-C3 ir pirmais Eiropā radītais un ražotais budžeta elektromobilis, kura cena, ieskaitot valsts un tirgotāja atbalstu, ir zemāka par 19 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Ar speciālu Wrangler versiju - Jeep godina 1941. gada militāro Willys (+ FOTO) 4

ASV autobūves uzņēmums Jeep uzsācis īpašās versijas Wrangler 4xe Willys '41 Special Edition pārdošanu. Lasīt vairāk

 

Verstapens kļūst par četrkārtēju F-1 čempionu

"Red Bull" nīderlandiešu pilots Makss Verstapens sestdien Lasvegasā nodrošināja savu ceturto Pirmās formulas (F-1) pasaules čempiona titulu pēc kārtas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti