Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Žūrijas atsauksmes par elektroauto “Kia EV6”, kurš izcīnīja “Latvijas Gada auto 2023 Inovācijas balvu” 5

 
Latvijas Gada Auto | 20.marts 2023 12:36

Jaunais Kia elektromobilis izskatās pavisam atšķirīgi, salīdzinot ar citiem šā ražotāja automobiļiem – tā dizains un interjera noformējums ir visai savdabīgs un futūristisks.

Neraugoties uz to EV6 ir plašs un ērts salons, kā arī ietilpīgs bagāžnieks. Arī tehniskajā ziņā EV6 pēc visiem rādītājiem cenšas izcelties – it īpaši GT versijas izpildījumā. Jāpiebilst, ka šis modelis jau paguvis iegūt titulu Eiropas Gada auto 2022.

Konkursa “Latvijas Gada auto 2023” žūrijas atsauksmes.

Atis Jansons, konkursa žūrijas priekšsēdētājs, autožurnālists:

Ir mums tāda papildnominācija – Gada inovācija. Unikāls, agrāk nebijis tehnisks (parasti jau elektroniski digitāls) komforta vai drošības sistēmu papildinājums. Tad lūk – es šogad balsoju par Kia atpakaļskata spoguļkamerām. Ne jau tām pakaļējām, kuras nu jau ir gandrīz visiem, bet sānu spoguļos iebūvētām kamerām. Kā tās darbojas? Gribu apdzīt vai nogriezties pa kreisi, ieslēdzu pagrieziena rādītāju un… Klasiski man būtu jānovērš arī skats pa kreisi, nedaudz jāpagriež galva, lai iespējamos traucēkļus ieraudzītu. Te – instrumentu panelī iemirdzas prāvs apaļš ekrāns, kurā redzamība pat daudz labāka nekā vecajā, iespējams mazliet netīrajā spogulī. Super! Labajā pagriezienā vinnests vēl lielāks, jo skatu novirzīt te nāktos vēl vairāk.

Kia EV6

Raimonds Zandovskis, “Delfi Auto” redaktors:

Tehniskā izpildījuma ziņā “Kia EV6” savā cenas segmentā ir vienkārši pirmšķirīgs. Tam ir 800 voltu arhitektūra, kāda mūsdienās pieejama vien sešciparu skaitļa cenas elektromobiļiem, tostarp nodrošinot īpaši ātru uzlādi, kāda Latvijā pagaidām ir pieejama vien uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmās stacijās. Korejieši elektroauto izstrādē šobrīd noteikti ir priekšā, piemēram, Volkswagen koncerna vidējās cenas elektriskajiem spēkratiem.

Braukšanas ziņā “Kia EV6” neliek vilties gan dinamikas, gan vadāmības ziņā. “Gada auto” konkursā mums bija versija ar visu riteņu piedziņu un attiecīgi diviem elektromotoriem. Braucot mierīgi, šis elektromobilis ir ekonomisks, patērējot mazāk enerģijas nekā “VW ID.” saimes spēkrati. Tomēr sportiskajā režīmā, īpaši no vietas startējot ar “launch control”, atlikušā nobraukuma rezerve visādi citādi precīzajā “ekonometrā” krītas ļoti strauji. Lai arī ar pilnu uzlādi “Kia EV6” ļauj nobraukt vairāk nekā 400 kilometru, žūrijas biedriem atklājot tā sportisko režīmu, tas bija viens no pirmajiem elektromobiļiem, kas bija jālādē atkārtoti. Bet braukšanas prieks ir tā vērts!

Kia EV6

Agris Staņēvičs “Latvijas Autoinženieru asociācijas” valdes loceklis:

Tā kā negaidīju īpašas ekspektācijas, sēžoties testēt KIA EV6 (pilnībā elektrisks), plusi un mīnusi sarindojās diezgan loģiskā secībā. Vispirms izpētot cenu lapu ar standarta/papildus aprīkojumu, šokēja (nepatīkami) cena - gandrīz 65 000 eiro. Mēģinot pārvarēt šo šoku sāku braucienu - vadāmība un piekare patika, jūtams optimāls svara sadalījums starp priekšu un aizmuguri, arī 5-sviru piekare uzlabo vadāmību. Salonā pārsteidza (nepatīkami) salīdzinoši lielais troksnis (priekš elektroauto), acīmredzot salona izolācija. Man personīgi nesaderību radīja milzīgā vidus konsole ar dažām pogām kas nesavienojas ar paneli..... Diezgan komplicēta multimediju sistēma, vajadzīga pacietība un laiks. Verdikts - šis laikam nebūs mans sapņu auto.

Ingars Tenis, autožurnālists.

Tas, ar ko šis auto paliek atmiņā, pirmkārt, ir dizains - drosmīgs, uzkrītošs un noteikti ne tāds kā citiem. Jo īpaši futūristiskā aizmugure. Gaitas īpašību ziņā var just, ka EV6 ir smags auto, bet jaudas resurss to kompensē. Šī auto viena no lielākajām priekšrocībām ir 800V elektrosistēma, kas nodrošina sevišķi ātru uzlādi, turklāt elektrību spēj ne tikai ņemt, bet arī atdot patērētājiem. Kopumā patīk, bet biju gaidījis nedaudz vairāk.

Kia EV6

Kia pārstāvja komentārs. Jānis Ozols Forum Auto SIA tirdzniecības vadītājs:

Kia EV6 ir Ilgtspējīgs auto prasīgiem braucējiem ar funkcionālu dizainu. Tehnoloģiskas inovācijas kombinācijā ar ilgtspējīgu domāšanu!

Tehniskie dati.

Modelis

Piedziņa

Baterijas ietilpība kWh

Jauda kW/ZS

Elektroenerģijas patēriņš kWh/100 km, WLTP

Cena EUR

EV6 GT-Line RWD

2x4

77,4

168/229

16,5

61 490

EV6 GT-Line AWD

4x4

77,4

239/325

17,2

64 490

EV6 GT-Line TX RWD

2x4

77,4

168/229

16,5

64 990

EV6 GT-Line TX AWD

4x4

77,4

239/325

17,2

67 990

EV6 GT AWD

4x4

77,4

430/584

20,6

73 990

Cena Latvijā ir no 61 490 EUR. Markas dīlera noliktavā ir tikai daži automobiļi, pasūtot auto vēlamajā komplektācijā, Kia EV6 būs jāgaida no 8 līdz 10 mēnešiem.

Atbalsta: Shell Helix motoreļļas, apdrošināšanas sabiedrība Balcia, Sony, sludinājumu portāls Zip.lv, t/c Mols, Tvnet, iAuto.lv, Latvijas Avīze, Delfi, TV Auto ziņas, Klubs, Dieviete.lv, Jauniauto.lv, garaza.lv, LAMB, V4 motors.

Kia EV6

Kia EV6

Kia EV6

 
Visi komentāri
 
Lietotājs 20.marts 2023 16:23
0 4 Atbildēt

Lai kā šie visi cenšās, Tesla vēl nav pārspļauta. Gan patēriņa, gan jaudas, gan cenas ziņā. Ja te būtu serviss, tad to būtu krietni vairāk.

Inovācija: spoguļa dublēšana ar kameru Teslai jau ir sen...

R(8) 20.marts 2023 16:51
7 0 Atbildēt

Cik reizes cilvekam uz galvas ir jauzkrit kiegelis , lai sito pirktu pa 65tk

vietējais 20.marts 2023 16:56
0 0 Atbildēt

Kā var Gada auto titulu iedot auto kam pat bagāžnieka vāks nav noregulēts?

iAuto 20.marts 2023 19:27
0 0 Atbildēt

EV6 ir uzvarētājs inovācijas nominācijā, īpāšu izceļot ātro uzlādi. Latvijas Gada auto 2023 ir Škoda Fabia

Tak 20.marts 2023 19:55
0 0 Atbildēt

bagāžnieks nav aizvērts.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 13

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 9

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti