Jaunais Kia elektromobilis izskatās pavisam atšķirīgi, salīdzinot ar citiem šā ražotāja automobiļiem – tā dizains un interjera noformējums ir visai savdabīgs un futūristisks.
Neraugoties uz to EV6 ir plašs un ērts salons, kā arī ietilpīgs bagāžnieks. Arī tehniskajā ziņā EV6 pēc visiem rādītājiem cenšas izcelties – it īpaši GT versijas izpildījumā. Jāpiebilst, ka šis modelis jau paguvis iegūt titulu Eiropas Gada auto 2022.
Konkursa “Latvijas Gada auto 2023” žūrijas atsauksmes.
Atis Jansons, konkursa žūrijas priekšsēdētājs, autožurnālists:
“Ir mums tāda papildnominācija – Gada inovācija. Unikāls, agrāk nebijis tehnisks (parasti jau elektroniski digitāls) komforta vai drošības sistēmu papildinājums. Tad lūk – es šogad balsoju par Kia atpakaļskata spoguļkamerām. Ne jau tām pakaļējām, kuras nu jau ir gandrīz visiem, bet sānu spoguļos iebūvētām kamerām. Kā tās darbojas? Gribu apdzīt vai nogriezties pa kreisi, ieslēdzu pagrieziena rādītāju un… Klasiski man būtu jānovērš arī skats pa kreisi, nedaudz jāpagriež galva, lai iespējamos traucēkļus ieraudzītu. Te – instrumentu panelī iemirdzas prāvs apaļš ekrāns, kurā redzamība pat daudz labāka nekā vecajā, iespējams mazliet netīrajā spogulī. Super! Labajā pagriezienā vinnests vēl lielāks, jo skatu novirzīt te nāktos vēl vairāk.”
Kia EV6
Raimonds Zandovskis, “Delfi Auto” redaktors:
“Tehniskā izpildījuma ziņā “Kia EV6” savā cenas segmentā ir vienkārši pirmšķirīgs. Tam ir 800 voltu arhitektūra, kāda mūsdienās pieejama vien sešciparu skaitļa cenas elektromobiļiem, tostarp nodrošinot īpaši ātru uzlādi, kāda Latvijā pagaidām ir pieejama vien uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmās stacijās. Korejieši elektroauto izstrādē šobrīd noteikti ir priekšā, piemēram, Volkswagen koncerna vidējās cenas elektriskajiem spēkratiem.
Braukšanas ziņā “Kia EV6” neliek vilties gan dinamikas, gan vadāmības ziņā. “Gada auto” konkursā mums bija versija ar visu riteņu piedziņu un attiecīgi diviem elektromotoriem. Braucot mierīgi, šis elektromobilis ir ekonomisks, patērējot mazāk enerģijas nekā “VW ID.” saimes spēkrati. Tomēr sportiskajā režīmā, īpaši no vietas startējot ar “launch control”, atlikušā nobraukuma rezerve visādi citādi precīzajā “ekonometrā” krītas ļoti strauji. Lai arī ar pilnu uzlādi “Kia EV6” ļauj nobraukt vairāk nekā 400 kilometru, žūrijas biedriem atklājot tā sportisko režīmu, tas bija viens no pirmajiem elektromobiļiem, kas bija jālādē atkārtoti. Bet braukšanas prieks ir tā vērts!”
Kia EV6
Agris Staņēvičs “Latvijas Autoinženieru asociācijas” valdes loceklis:
“Tā kā negaidīju īpašas ekspektācijas, sēžoties testēt KIA EV6 (pilnībā elektrisks), plusi un mīnusi sarindojās diezgan loģiskā secībā. Vispirms izpētot cenu lapu ar standarta/papildus aprīkojumu, šokēja (nepatīkami) cena - gandrīz 65 000 eiro. Mēģinot pārvarēt šo šoku sāku braucienu - vadāmība un piekare patika, jūtams optimāls svara sadalījums starp priekšu un aizmuguri, arī 5-sviru piekare uzlabo vadāmību. Salonā pārsteidza (nepatīkami) salīdzinoši lielais troksnis (priekš elektroauto), acīmredzot salona izolācija. Man personīgi nesaderību radīja milzīgā vidus konsole ar dažām pogām kas nesavienojas ar paneli..... Diezgan komplicēta multimediju sistēma, vajadzīga pacietība un laiks. Verdikts - šis laikam nebūs mans sapņu auto.”
Ingars Tenis, autožurnālists.
“Tas, ar ko šis auto paliek atmiņā, pirmkārt, ir dizains - drosmīgs, uzkrītošs un noteikti ne tāds kā citiem. Jo īpaši futūristiskā aizmugure. Gaitas īpašību ziņā var just, ka EV6 ir smags auto, bet jaudas resurss to kompensē. Šī auto viena no lielākajām priekšrocībām ir 800V elektrosistēma, kas nodrošina sevišķi ātru uzlādi, turklāt elektrību spēj ne tikai ņemt, bet arī atdot patērētājiem. Kopumā patīk, bet biju gaidījis nedaudz vairāk.”
Kia EV6
Kia pārstāvja komentārs. Jānis Ozols Forum Auto SIA tirdzniecības vadītājs:
“Kia EV6 ir Ilgtspējīgs auto prasīgiem braucējiem ar funkcionālu dizainu. Tehnoloģiskas inovācijas kombinācijā ar ilgtspējīgu domāšanu!”
Tehniskie dati.
Modelis |
Piedziņa |
Baterijas ietilpība kWh |
Jauda kW/ZS |
Elektroenerģijas patēriņš kWh/100 km, WLTP |
Cena EUR |
EV6 GT-Line RWD |
2x4 |
77,4 |
168/229 |
16,5 |
61 490 |
EV6 GT-Line AWD |
4x4 |
77,4 |
239/325 |
17,2 |
64 490 |
EV6 GT-Line TX RWD |
2x4 |
77,4 |
168/229 |
16,5 |
64 990 |
EV6 GT-Line TX AWD |
4x4 |
77,4 |
239/325 |
17,2 |
67 990 |
EV6 GT AWD |
4x4 |
77,4 |
430/584 |
20,6 |
73 990 |
Cena Latvijā ir no 61 490 EUR. Markas dīlera noliktavā ir tikai daži automobiļi, pasūtot auto vēlamajā komplektācijā, Kia EV6 būs jāgaida no 8 līdz 10 mēnešiem.
Atbalsta: Shell Helix motoreļļas, apdrošināšanas sabiedrība Balcia, Sony, sludinājumu portāls Zip.lv, t/c Mols, Tvnet, iAuto.lv, Latvijas Avīze, Delfi, TV Auto ziņas, Klubs, Dieviete.lv, Jauniauto.lv, garaza.lv, LAMB, V4 motors.
Lai kā šie visi cenšās, Tesla vēl nav pārspļauta. Gan patēriņa, gan jaudas, gan cenas ziņā. Ja te būtu serviss, tad to būtu krietni vairāk.
Inovācija: spoguļa dublēšana ar kameru Teslai jau ir sen...