Visi komentāri - Naftas cenas pasaulē uz leju, degvielas cenas mums uz augšu, taču tas ir normāli - asociācija skaidro, kādēļ tā

Naftas cenas pasaulē uz leju, degvielas cenas mums uz augšu, taču tas ir normāli - asociācija skaidro, kādēļ tā 20

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 1.decembris 2025 10:32

Latvijā degvielas cenas šobrīd mainās vienmērīgi un stabili, aģentūrai LETA sacīja Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētāja Ieva Ligere.

Viņa minēja, ka Latvijā tirgus dinamika atšķiras no Igaunijas, kur cenas patlaban svārstās daudz asāk, un atšķirības starp degvielas uzpildes stacijām var sasniegt pat 20 centus litrā. "Latvijā cenu kustība ir ievērojami vienmērīgāka un stabilāka," teica Ligere.

Jautāta, kādēļ Latvijā pēdējā laikā degvielas cenas ir pieaugušas, lai gan "Brent" markas jēlnaftas cena samazinājās, Ligere skaidroja, ka degvielas uzpildes staciju cenas nav tieši saistītas ar jēlnaftas cenu, jo mazumtirdzniecības cenu ietekmē starptautiskās degvielas produktu biržas - benzīna un dīzeļdegvielas kotācijas.

"Tās bieži vien nekustas vienlaicīgi ar jēlnaftu un reizēm produktu cenas pieaug pat tad, kad nafta kļūst lētāka. Tāpēc degvielas cenas ir jāvērtē tieši pēc produktu biržām, nevis pēc jēlnaftas," skaidroja Ligere.

Viņa papildināja, ka degvielas mazumtirdzniecības cenas Latvijā mainās pakāpeniski un ar laika nobīdi, tādēļ tās ir statiskākas nekā produktu birža. "Šobrīd biržās redzamais kritums seko iepriekš ļoti straujam kāpumam, tāpēc tas vēl nav nonācis līdz degvielas uzpildes staciju cenām," skaidroja Ligere.

Viņa atzīmēja, ka mēneša laikā produktu biržas kopaina joprojām ir tuvu neitrālai, ar mērenu, bet svārstīgu pieaugumu, savukārt pēdējās dienās ar vairāk lejupvērstu tendenci.

Vienlaikus asociācijas vadītāja piebilda, ka gala cenu ietekmē arī degvielas klase un aukstumnoturība, jo arktiskā dīzeļdegviela ir dārgāka, kā arī biokomponenšu izmaksas, to piejaukuma īpatsvars, loģistikas izmaksas un atlaižu politika. "Periodā, kad biokomponenšu cenas strauji kāpa, mazumtirdzniecības cenu pieaugums Latvijā bija mērenāks, jo šis izmaksu spiediens daļēji tika aizstāts ar arktisko degvielu. Proti, arktiskā dīzeļdegviela ir dārgāka par vasaras degvielu, bet lētāka par biodegvielu," skaidroja Ligere.

Jau ziņots, ka Latvijā dīzeļdegvielas vidējā cena nedēļā no 17. novembra līdz 23. novembrim pieauga par 2,6%, bet 95. markas benzīna vidējā cena pieauga par 2,5%.

Latvijā litrs 95. markas benzīna maksāja vidēji 1,579 eiro, bet dīzeļdegvielas vidējā cena Latvijā bija 1,561 eiro par litru.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 1.decembris 2025 10:56
0 4 Atbildēt

Vakar pildīju benzīnu, 1,4 EURlitrā. Virši.

REXX 1.decembris 2025 11:24
0 0 Atbildēt

Virši-A tirgo visdārgāk. Piemēram, autogāzes cena Virši  (0.925)vs Circle (0.845) centi

TAS 1.decembris 2025 13:44
4 0 Atbildēt

kāreiz norāda uz šo te bezprecedenta krāpšanu un aizsedzošo vispārējo demagoģiju.Kuru NOTEIKTI uzturēs  tā dēvētie visurkuplāskaitā vienmēresošie "noderīgie idioti".

Jau nezkuro trešo/ceturto 5dienu pēc kārtas ir atkārtojusies 7-8-9cent "laimīgā" (nekur nereklamētā!!!) Klusā laimesdiena Nestē, un vienlaikus arī -15cent tikpat "nejaušā laime Viādā un vienlaikus arī  līdzīga laime Viršos-Ā un staoilā.

Kā viņi (nejauši visi Korī) var šādas manipulācijas regulāri atļauties šajos te "sūrās izdzīvošanas" un "cenu kāpuma" sopiedīgajos apstākļos- nu tas ir Labs jautājums.

Turklāt vēl ja neskaita Viršu-ā un Circle-Kā "regulāro" brīvdien atlaidi (līdz tiem pašiem -15cent ar Lietotni).

Manipulācija manipulācijas galā, galvas jaukšana, tīši inpirēta nekaunīga dirššāna un nemitīga bezkaunīga "suudibuus/laacisnaak" pļjūtīšana.

REXX 1.decembris 2025 11:01
21 1 Atbildēt

Tirgotāji paugctina cenas, ja naftas cenas iet augšā- jo jāpērk dāga nafta.

Tirgotāji paaugstina cenas, ja naftas cenas krīt- jo pēc tam būs jāpērk dārga nafta.

Tirgotāji paaugstina cenas, ja nekas nenotiek, jo pēc tam kaut kas var notikt.

Secinājums- tirgotāji paaugstina cenas. Atrast tam pamatojumu var vienmēr, jo par to tiek maksāts.

Visu izsaka cenas-apgrozījuma- peļņas trijstūris. Labāk pārdot 100 litru degvielas un nopelnīt 12 euro, nekā pārdot 200, un nopelnīt to pašu.

Tās atrunas ir tukša runāšana. Nekā personīga, tikai bizness.

Furņiks 1.decembris 2025 11:10
6 0 Atbildēt

Vai cienījamā Ligeres kundze var paskaidrot, kāpēc Latvijā degvielas cenas ir augstākas nekā, piemēram, Spānijā?

anonimikis 1.decembris 2025 19:23
1 1 Atbildēt

Tāpēc, ka Latvijā tās ir krietni zemākas nekā Lietuvā un Itālijā.

Nu re 1.decembris 2025 11:28
17 1 Atbildēt

Bet jūs negribat saprast, kādēļ LV ir cieņā dīzeli - te ir atbilde.

Jūrmalnieks 1.decembris 2025 11:33
26 0 Atbildēt

Kas pa ūdeni tiek liets...😹 Jo ka jelnaftas cena 'Brent' tirgū palielinas, kaut pa 5-10$/barrelu tad visi dus ir pirmie nakamajā dienā naski cenu uz tablo pa centu, diviem vai trīs pacelt, kad samazinas tad redz izdomātie iemesli- iepirkts esot pa dārgo un ķip jāpaiet ir cik tur dienām, tagad kkādi mistiskie 'NELIEŠI' degv. produktu birža vēl esot.... 😹

Tirgū naftas cena joprojām stabili iet uz leju, šobrīd 60-65$ svārstās BET litrā gala lietotajam degviela maksā, tikpat cik maksaja kad tirgū bija ap 80/85$ jeb pag. gad.

Žēl ka esam tāda nespējīgā dīvānā pirdēju tauta. Tikmēr arī žaketīšu valkātaji pat nebaidas publiski liet totalāko ūdeni, jo zin tauta ir mīzeji, kas māk pa.irsties komentāros, bet realitatē nokārs galvu un turpinas liet jo uz jābrauc ir....

Šāda jēlnaftas tirgus cena bij pirms kovida, tur ap 60$... Un degv. cena bija ap 1€/litrā(bāku lohdienās, pat zem), labi PROTAMS ek. esot ''progresejusi'' nu tad nez pēc manām domām tāda reālā degv. cena ar PVN būtu līdz 1.20€/l un ar visu to tur jau būtu pārdesmit centi litrā tīra peļņa ko dusam pelnīt....

Protams vēl jau arī visa EV ''zaļā kursa'' tosteru māžošanās. Dēļ kā SIMT PUNKT vispārīgi tiek mākslīgi tureta naftas degv. cena augšā, lai vienkārši kustinātu tos izdomato dārgo sūdu tirgu.

 Savadak ja Eiropā degv. maksātu 1-1.20€/L tad kādi vēl EV ar uzlādes māžošanos. pie esošajām el. cenām. 😂 Tosteru tirgus nogrimtu ātrāk ne kā titaniks un nevarētu pelnīt miljardus gadā uz kaut kādām PR murgojuma izdomājumiem.

0pis 1.decembris 2025 11:54
3 0 Atbildēt

šhitā ir 1.decembris 2025 13:33
11 0 Atbildēt

laikam tā pati glumā ieliktene,kura šo pašu jau "skaidroja" LV iedzīvotājiem (lohiem/nožēlojamajiem) akurāt viņu Valsts Svētku Dienā. nra.lv/neatkariga/in...sas-2-eiro.htm (vienlaikus vairākos attlēlos no dažādiem rakursiem demonstrējot savu jaunāko Skūtās Kamieļādas Kažoku).

Tāds iespaids , ka tās "biokomponenšu piedevas" (būtībā- neviena motorražotāja nesertificēti nenosakāmas izcelsmes suuudi) pilda vienlaikus nezcik "noderigus uzdevumus" - sadārdzināt cenu,pajāt motoru,radīt peļnu atseviškiem izredzētajiem "kultūraugu" audzētājiem.

Taču tā arī nav skaidrojuma par to, kāpēc "ne pilienu naftas nesaturošā" jaunākās paaudzes sintētiskā no atkritumiem un no hidrogenizētas augueļļas iegūtā bezizmešu ddegviela (MY un XTL) maksā šobrīt apaļus 2,27eur litrā.

NAV SKAIDRS, kāpēc šie te putāmlūpām balamutīgie "zaļā kursa" kursanti nav "iekursējuši" Latvijas Valdību vismaz uz kaut minimālāko "pretimnākšanu" šī  te brīnum "bez imeš" škidruma lietotājiem vai potenciālajiem interesentiem.Ar ko jebkuru nojāātu vai bojātu hlamu varētu padarīt principā par "mazāk piesārņojošu".

Tā vietā, lai veicinātu (vai kauč vai lai Piespiestu) neckus desmitsimtu tūkstošus nojaato ddmotoru darbinātājus samazināt "kaitējumu", šie idioti labāk izvēlas finansiāli pabalstīt elektromotoru intersentus, knapus 1%, un jau tā salīdzinoši turīgos autoīpašniekus.Meli,demagoģija un nekaunīga multimērogu krāpšana!

Ernests 1.decembris 2025 16:33
9 1 Atbildēt

Latvija valdība ir dirsā līdēja Eiropas Savienībai un globālistiem.

msh 1.decembris 2025 17:05
6 0 Atbildēt

Latvijas degvielas tirgotāju karteļa vadītāja - tā laikam būtu pareizāk.

vienkāršai vadītājai 1.decembris 2025 17:22
0 0 Atbildēt

no kuriens tāds gludi sasukāts Kažoks?

Tautas labklajibai. 1.decembris 2025 18:13
4 1 Atbildēt

Nu ja,ka tas ir normāli,kad kliķe mākslīgi paaugstina cenas,lai varētu cilvēkiem sēdēt uz kakla,un normāli, ka degvielas mazumtirgotāji rauš aiz savas alkatības.Tas faktiski jau līdzinās pēc genocīda.Tā ir apzināta tautsaimniecības graušana,un turklāt vēl cilvēku apzināta garīga ,kā arī finansiāla iznīcināšana.

www.antiglobalisti.org

Neputns 2.decembris 2025 7:44
2 0 Atbildēt

Šeit tā būs vienmēr jo zin ka cilvēki visam piekritīs,protestu nebūs ....nekad

Auch 2.decembris 2025 7:47
1 0 Atbildēt

Degvielas cenas Latvijā jau sen dzīvo pašas savu dzīvi, neatkarīgi no pasaules tirgus situācijas

Asociācija 2.decembris 2025 8:36
2 0 Atbildēt

Mēs Jūs slaucam un tas ir normāli. Tas ka Tallinā degviela ir 20 centi lētāka, tas ir normāli, Igauņi vienkārši ir lēni un aizmirsuši pāršķirt kalendāram lapu, viņiem joprojām 2015.gads. Lūdzu nepērciet elektromobīļus, jo tad mums nebūs kur likt to benzīnu!

l0hs_Ass0ciētais 2.decembris 2025 16:43
2 0 Atbildēt

Nupat plašsaziņas līdzekļi ziņo- degvielas cenas ASV esot nokritušās līdz viszemākajam līmenim beidzamajā 5gadē.

Cerams, kkur tā ap Z-svētkiem valdošās Valdes locekle mums atkal nodemonstrēs kādu jaunu apģērba gabalu.Vietējajiem LV sūrajiem ziemas apstākļiem piemērotu (bezizmešu briļļjantiem izšūtu) peldmēteli, vai vismaz sabuļ ādas (soboļ) peldcepuri.

Hdgd 2.decembris 2025 21:27
2 0 Atbildēt

Šis atgādina elektrības cenu un Daugavu plūdu laikā.

Martiņš 3.decembris 2025 20:42
2 0 Atbildēt

Nu Jūs sakāt ka cenas pakapeniski krīt , bet kad toreiz sākās Ukrainas krš un degviela uzkāpa pāri 2 euro litrā jūs cenas mainījāt  2 reizes dienā! Hu mēs Jums ticam

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: "MG ZS Hybrid+" - B klases hibrīds, kas izaicina pat lielākus konkurentus (+ VIDEO) 13

“MG ZS Hybrid+” modelis ir ienācis mūsu tirgū, apvienojot efektīvu tehniku, labu aprīkojumu, britu zīmola sentimentu un, pats galvenais, zemu cenu. Latvijā tas tiek piedāvāts tikai pašuzlādes hibrīda versijā ar 1.5 litru benzīna dzinēju - sistēma attīsta 197 zirgspēku jaudu. Lasīt vairāk

 

Sācies “Latvijas Gada auto 2026” tautas balsojums – vai žūrijas izvēle sakritīs ar tautas simpātiju

Ir sākusies balsošana par konkursa “Latvijas Gada auto 2026 Tautas simpātiju” - nomināciju, kuras uzvarētāju var noteikt ikviens interesents. Balsot iespējams gan internetā, gan tirdzniecības centrā “Mols”, kur arī apskatāma fotogrāfa Raimonda Volonta lielformāta izstāde. Tajā redzamas visas 33 jaunākās automašīnas, kas piedalās “Latvijas Gada auto 2026” konkursā. Lasīt vairāk

 

Avārija pierāda – Nio elektromobiļi ir droši 8

Ķīnā notikusi avārija, kas, iespējams nomierinās tos, kas apšauba elektroautomobiļu drošību. Lasīt vairāk

 

Noderīgas lietas drošai ziemai. Kādi jaunumi? (+ VIDEO) 3

Iestājoties aukstam laikam, dodamie pie Inter Cars Latvija, kur vairs nerunāsim par ziemas riepām, bet gan citiem ziemā nepieciešamiem produktiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti