Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Marx, 5.septembris 2002 0:00
Liels paldies cien. expertam Ērikam Griģim par izsmeļošo atbildi.
Esmu sapratis, ka atlaidi man neredzēt kā savas ausis, un piedevām varu iet bekot jau šodien :), jo gadās tā, ka pārdodu autiņu un jaunu nopērku tikai pēc mēneša, kā arī apdrošinos ne uz gadu, braukāju ar svešiem auto (ar īpašnieka apdrošināšanas polisi) līdz ar to bieži "noguļu" pagarināšanas brīdi uz sava vārda..
Bet viss jau ir paša rokās :) jādzīvo rāmi kā jēriņam..
Ēriks Griģis:
Mēs runājām par atlaidi līdz 6%, bet vēl jau pastāv atlaides, ko "kā kompensāciju" piedāvā pašas apdrošināšanas sabiedrības.
Ceru, ka kādam "rāmajam" atbilde noderēs.
Marx, 4.septembris 2002 0:00
Nedaudz nav skaidrs izlasot Renāra jautājuma un sniegto atbildi:
1.atlaide pienākas tikai tad, ja esmu bijis 12 mēn vienas kompānijas klients, vai vispār 12 mēn novietas apdrošinājies, neatkarīgi, cik reizes esmu mainījis apdrošinātāju?
2.Sanāk, tā, ja esmu mainījis apdrošinātāju pēc pus gada un nokavējis 1 dienu vai 3 stuntas, tad varu iet bekot?
3.Kā tiek definēti termiņi 1gads, 2 gadi, 3 gadi uttt. Ja mainu autiņus reizi gadā vai biežāk, tad sanāk, ka nevaru pretendēt uz atlaidi nekad?
4.Tas nozīmē ka vienīgais gadījums, kad es varu saņemt atlaidi ir, ja es braucu 10 gadus no vietas ar vienu auto un apdrošinos vismaz uz gadu, un nemainu apdrošinātāju, vai pareizi????

Baigi sarežģiti uzrakstīju, bet varbūt domu uztvērāt..
Ēriks Griģis:
Paldies, centos un ceru ka uztvēru.
Renārs jautāja par to, vai likumdošanas aktos ir noteiktas atlaides, Jūs interesē, kā likumdošanas aktos noteiktās atlaides darbojas, kā tās attiecas uz Jums, kā likumdošanas akti liek rīkoties apdrošinātājiem.
1. LR MK Noteikumos Nr.199 noteiktās atlaides pienākas, kā tas aprakstīts atbildē Renāram. Tas nozīmē, ka īpašnieka atbildības apdrošināšana ir bijusi spēkā nepārtraukti (nozīme ir CAOA līgumu darbības nepārtrauktībai, nepārtrauktību nenosaka stundas, bet dienas, atbilstoši CAOA likumam), bet nav nozīmes tam, cik ir bijuši noslēgtie līgumi pēc skaita attiecīgā laika perioda, cik apdrošināšanas sabiedrībās transportlīdzekļa īpašnieks ir apdrošinājis savu atbildību, ir vai nav mainījis transportlīdzekli (runa ir tikai un vienīgi par vienu transportlīdzekli attiecīgajā atbildības apdrošinājuma grupā, uz kuru atbildība tikusi apdrošināta (neder motocikls-vieglais auto, der vieglais - vieglais; kravas-kravas, bez tam apdrošināšanas sabiedrībai jābūt ar Latvijā izdotu CAOA licenzi).
2. Ja pa īstam nokavējāt vienu dienu, tad labāk iet bekot, bet ja runa ir par trīs pa īstam nokavētām stundām, tad Jūsu rīcība ir jāprecizē (Jūsu rīcība vienas nokavētas dienas gadījumā - ja pienāk nākošā diena, kurā CAOA līgums vēl nav noslēgts, bet vakar vecais līgums beidza darboties, tad līdz dienas beigām noslēdziet jaunu līgumu ar nosacījumu, ka no jauna noslēgtais līgums sāk darboties tā noslēgšanas brīdī - apdrošinātāja pārstāvis ieraksta polisē pulksteņa laiku, kad līgums ir noslēgts).
CAOA līguma darbība izbeidzas līgumā norādītās dienas beigās - pulkstens 24:00. Ja jauno līgumu Jūs slēdzat trijos no rīta (vienu dienu izlaižot), tad bekot var iet agrāk. Ja līgumā ir uzrādīts tā noslēgšanas laiks un jauno līgumu Jūs noslēdzat trīs stundas vēlāk par laiku, kas uzrādīts iepriekšējās līgumā, tad, zinot ka iepriekšējais līgums beidzas dienas beigās (24:00), bekot varat sūtīt kādu citu.
3. Atbildības apdrošināšana ir bijusi spēkā - nozīmē vienu CAOA līgumu uz vienu autiņu, kuru, protams, var pārdot, lai tā vietā iegādātos citu, līguma darbībai nebeidzoties. Līgumu Jūs pārtrauksiet, iesniedzot iesniegumu apdrošinātājam par līguma izbeigšanu, pamatojot to ar transportlīdzekļa likumīgu atsavināšanu. Nekavējoties (līdz tās pašas dienas beigām vai nākošās dienas beigām tikai ar līguma noslēgšanas pulksteņa laika ierakstu) piedāvājiet apdrošinātājiem noslēgt CAOA līgumu uz no jauna iegādāto automobili.
4. Nepareizi!
Lai saņemtu atlaidi, Jums nav jāpierāda, ka esat izpildījis MK Noteikumu Nr. 199 10. punkta prasības vai 1-3 punktos uzrakstītais. Jums tas ir japasaka apdrošinātāja pārstāvim un ar savu (vai arī to dara apdrošinājuma ņēmējs) parakstu jāapstiprina polisē sniegto ziņu pareizība.
Apdrošinātāja pārstāvim ir jāpārliecinās par sniegto ziņu pareizību un jānoslēdz līgums ar vai bez atlaides, vai ar piemaksu, bet CAOA likumdošanas aktu noteiktā kārtībā.
Es arī šeit lirikai vietas neatradu.
Renārs, 4.septembris 2002 0:00
Izskaidrojiet lūdzu situāciju par OCTA atlaidēm. Apdrošināšanas kompānijas visu laiku piedāvā atlaides (-25%, -33%). Vai man pienākas papildus "oficiāla" atlaide, ja es neesmu izraisījis avāriju iepriekšējā polises darbības posmā? Un cik aptuveni lielas ir šīs atlaides. (Varbūt kādreiz man drīz pienāktos 40% atlaide par avāriju neizraisīšanu?).
Ēriks Griģis:
Lielisks jautājums, Renār, kas prasa atbildi ar ieskatu LR likumdošanas aktos.
Jā, pēc tam kad Jums ir piedāvāta prēmija ar apdrošināšanas sabiedrības atlaidi, Jums ir jāzina, ka pienākas CAOA atlaide, ko nosaka LR Ministru Kabineta Noteikumu Nr. 199 "Noteikumi par sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbilsdības obligātās apdrošināšanas prēmijām, to palielināšanas un samazināšanas kārtību un apdrošinātāja atbildības limitiem", pieņemti 27.05.1997, 10. punkts: "Ja apdrošināšana ir bijusi spēkā pēdējos 12 mēnešus pirms apdrošināšanas līguma slēgšanas un šai laikposmā transportlīdzekļa īpašnieks vai tiesīgais lietotājs nav izraisījis ceļu satiksmes negadījumus ar apdrošināšanas polisē norādīto transportlīdzekli, kā arī nav vadījis šo transportlīdzekli alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko vai citu apreibinošo vieluiespaidā, apdrošināšanas prēmijas apmērs katrā nākamajā gadā tiek samazināts (2. pielikums MK noteikumiem Nr. 199)".
2. pielikums
Apdrošināšanas prēmijas samazināšana atkarībā no gadu skaita, kuros transportlīdzeklis vadīts, neizraisot ceļu satiksmes negadījumu.
Gadu skaits; Apdrošināšanas prēmijas samazināšana (%); Atlaides kods
1-2-A1
2-3-A2
3-4-A3
4-5-A4
5-6%-A5 (Darbojas atbilstoši LR MK Noteikumiem Nr. 199 CAOA līgumu pārjaunojot no 01.09.2002)
6-7-A6
7-15-A7
8-20-A8
9-25-A9
10-30-A10
11-40-A11
12-50-A12
Apdrošināšanas prēmija, apdrošinot ne vairāk kā vienu transportlīdzekli, par 40% tiek samazināta: I un II grupas invalīdiem (atlaides kods - "I"); III grupas invalīdiem, kuriem ir attiecīga transportlīdzekļa vadītāja apliecība un kuriem ir ķermeņa balsta traucējumi, ko apliecina attiecīgs Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu komisijas atzinums (atlaides kods -"I"). To nosaka LR MK Noteikumu Nr.199 8.punkts.
Lai Jums un visiem "iAuto" lasītājiem izdodas ietaupīt!
vārds Dainis, 3.septembris 2002 0:00
Situaacija taada:ir liizinga auto kuram ir KASKO apdroshinaashana.Liizings ir uz 2 gadiem.Peec pirmaa gada beidzas Kasko apdr. un taa ir jaapagarina vel uz gadu.Lai to vareetu izdariit,apdroshinaataaji pieprasa izzinju no firmas kura ir uzstaadiijusi signalizaaciju un "sekretku" .Bet ja es droshiibas noluukos esmu izmainiijis sho "sekretku" un arii signalizaacija bija nopliisusi,kaa rezultaataa pie sava meistara ir nomainiits sign.vadiibas bloks(respektiivi ir citas pultis).Kas man draud par sho pashdarbiibu un vai es varu ,piemeeram,aatraak izmaksaat liizingu,lai nebuutu jaapagarina Kasko polise?? Paldies.
Ēriks Griģis:
Apdrošinātāji, manuprāt, domātu, ka tiek darīts viss, lai autiņam vieglāk "pieaugtu kājas"...
Par pašdarbību, protams, automobilis būs no jauna jāuzrāda apdrošinātājam, tas nozīmē, ka bez apdrošinātāju atzītas firmas servisa pārbaudes izmaiņas drošības sistēmā netiks atzītas par derīgām apdrošināšanas līguma pārjaunošanai.
Es nesaprotu, kāpēc līzinga automobilim Jūs "drošības nolūkā mainījāt "sekretku" ... un arī signalizācija bija noplīsusi"; kā apdrošināšanas sabiedrība varēja apdrošināt automobili, kuram firmas uzstādītā drošibas sistēma noplīsa jau gada laikā.
Es iesaku Jums vai nu nomaksāt, vai turpināt līzingu, bet noteikti tikt vaļā no Jūsu apdrošināšanas sabiedrības un drošības sistēmas servisa, kura vietā sameklēt nopietnākus partnerus Jūsu mieram un Jūsu automobiļa drošībai.
vārds, 2.septembris 2002 0:00
Gribam visus informeet, ka a/s E R G O visaadiem veidiem kraapjoties un pretojoties arii Satiksmrs biroja Leemumiem neizmaksaa saviem klientiem apdrosinaasanas atliidziibas. Par to Tiesa ir aresteejusi siis apdrosinaasanas firmeles bankas kontus un iipasumus.
Ēriks Griģis: Ar pirmo septembri ir sācies jaunais CAOA gads. Reizē ar to ir sākusies arī apdrošināšanas sabiedrību cīņa par jaunu klientu piesaisti un "veco" noturēšanu. Mēs nespējam komentēt informāciju, kas, bez pamatojuma uzrādīšanas, ir uzskatāma par reklāmu vai muļķību.
Gints Rudaks, 31.augusts 2002 0:00
Sveiks, Ērik!
Prieks, ka esi uzņēmies šo nastu - rast atbildes uz jautājumiem, kas skar OCTA , KASKO apdrošināšanu un it sevišķi gaidāmās izmaiņas likumdošanaā. Pārlasot Tavus skaidrojumus, man pašam, kas jau ceturto gadu strādā apdrošināšanā, radās noskaidrība vairākas lietas.
Novēlu Tev tā turpināt un lai tev veicās un ja iespējams, lūdzu informē mani par jaunumiem un pasākumiem ekspertu lauciņā, jauniem materiāliem, izbraukumu tirdzniecōibām u.t.t.
pagaidām atā
Ēriks Griģis: Paldies, Gint, par uzmundrinājumu jauno mācību gadu sākot.
Par tehnisko ekspertu, apdrošināšanas speciālistu, Iekšlietu un Tieslietu ministrijas speciālistu, autotransporta uzņēmumu menedžeru, transportlīdzekļu vadītāju profesionālās meistarības apmācību tematiku un semināru sarakstu Tu vari iepazīties internetā pēc adreses:
www.iauto.lv/article.php?sid=3870&id=3.
Patreiz gatavojam tehnisko ekspertu kvalifikācijas kursus. Par to noteikti informēšu, bet pieteikties jau var. Tikko dalībnieku skaits būs pieņemams, tad sāksim.
vārdsAndrejs, 31.augusts 2002 0:00
Ietejciet ludzu kadu apdrosinasanas firmu izveleties jo es bieji atrodos arzemes ar savu auto, gadas ilgak par 3 menesiem?
Ēriks Griģis: Kā ekspertam man ir grūti ieteikt, bet vieglāk analizēt.
Ieteikt kādu sabiedrību es varētu pēc kopānākšanas, diskusijām un viedokļu noskaidrošanas ar apdrošināšanas sabiedrību vadītājiem un attiecīgiem atbildīgajiem speciālistiem.
Izvērtējot Jūsu apdrošinājuma ņēmēja raksturu, iesaku:
1. izvēlēties apdrošināšanas sabiedrību, kurai Jūsu apmeklētajās valstīs ir pārstāvji (rezidenti), kurus var sazvanīt, kuriem ir adrese, e-pasts un ar kuriem var arī sarunāties sestdienās vai svētdienās;
2. to sabiedrību, kura iepazīstinās Jūs ar nepieciešamo rīcību un dokumentiem, iestājoties apdrošināšanas gadījumam un kuras skaidrojumus Jūs sapratīsiet;
3. izvēlēties to sabiedrību, kura, nosakot apdrošināšanas prēmiju, novērtēs apdrošināmo risku Jums piederošajam transportlīdzeklim, Jums - kā tā īpašniekam, apstākļiem, kādos transportlīdzeklis tiks izmantots, iepazīstinās Jūs ar pārņemtā riska novērtēšanu un prēmijas noteikšanu;
4. Jums izvēlēties to sabiedrību, ar kuras piedāvājumu vismaz minētos 1-3 punktos Jūs kā klients būsiet apmierināts.
Zigulists, 27.augusts 2002 0:00
Labdien!
Man ir daži jautājumi par automašīnu mantošanu un apdrošināšanu... Situācija sekojoša: mana māte dzīvoja kopā ar savu civilvīru, kurš nesen nomira,bet officiāli viņi laulāti nebija. Uz viņa vārda bija reģistrētas 2 automašīnas. Vai mātei ir iespēja pārreģistrēt šīs automašīnas uz sava vārda, ja neviena cita mantinieka nav? Un vai viņai ir jēga viņas apdrošināt ar KASKO vai CAOA apdrošināšanu, jo cik saprotu nelaimes gadijumā apdrošinātāji nemaz neizmaksās atlīdzību...?

Paldies.
Ēriks Griģis: Automobiļu pārreģistrāciju māte varēs formēt pēc Tiesas izziņas par mantojuma tiesību piešķiršanu saņemšanas. Tas pats attiecas arī par apdrošināšanu. Kā apdrošinājuma ņēmējam mātei ir būtiski tikai samaksāt apdrošināšanas prēmiju, bet kā transportlīdzekļa īpašnieka tiesību pārmantotājai (notiekot apdrošināšanas gadījumam) viņai ir nepieciešama attiecīgā izziņa.
Inga, 24.augusts 2002 0:00
Man ir jauna automašīna ( 2001.g.decembris ), kuru apdrošināju arī KASKO. Vai ir iespējams saņemt atlīdzību par durvju pārkrāsošanu, jo tās tika sabojātas maksas autostāvvietā, bet policija, protams, netika izsaukta.
Katru dienu man uz darbu ir jābrauc pa ļoti sliktas kvalitātes ceļa posmu 2km, līdz ar to patreiz esmu spēcīgi sabojājusi automašīnai apakšu , bojāts gan izpūtējs, gan plastmasas daļas. Vai šādā gadījumā KASKO sedz zaudējumus. Pagastā esmu griezusies ar sūdzībām par slikto ceļa stāvokli, kurš šogad tika ārkārtīgi sabojāts ar smago meža tehniku. Pati nejūtos vainīga, jo ar mašīnu "nelidoju", bet tās bedres ar asajām kantēm vienkārši nav izbraucamas.
Ēriks Griģis: Vispirms Jums, Inga, jāpārliecinās, vai KASKO apdrošināšanas noteikumos un papildnosacījumos, ja tādi ir, (Jūsu apdrošināšanas sabiedrībai Jums tos ir jāizsniedz, noslēdzot KASKO līgumu) apdrošināšanas sabiedrība piedāvā ar Jums noslēgtā līguma darbības laikā vienreiz atlīdzināt ceļu satiksmes negadījuma rezultātā iegūtos zaudējumus transportlīdzeklim bez Ceļu policijas izziņas par summu Ls 50,- ... līdz/vai Ls 100,-.
Tad pastāv vēl iespēja griezties ar prasību pie maksas autostāvvietas īpašnieka, ja tas atbild par stāvvietā novietotiem transportlīdzekļiem. Prasība būs jāpamato ar policijas vai citas institūcijas izziņu par notikušo, dokumentiem par iegūtiem bojājumiem un zaudējumu apjomu.
Par iegūtiem transportlīdzekļa bojājumiem: ar KASKO apdrošināšanas līgumu apdrošināšanas sabiedrība parasti pārņem transportlīdzekļa bojājumu un bojāejas riskus, kas iegūti ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) rezultātā, trešās personas prettiesiskas darbības riskus, ugunsnelaimes, zādzības, apzagšanas un laupīšanas riskus.
Ja noslēgtā KASKO apdrošināšanas līgumā (Latvijā to varētu piedāvāt atsevišķas ārvalstu apdrošināšanas sabiedrību pārstāvniecības jauniem automobiļiem garantijas perioda laikā) ir paredzēts atlīdzināt zaudējumus, kas gūti transportlīdzeklim piedaloties ceļu satiksmē (bet ne ciešot ceļu satiksmes negadījumā) vai atlīdzināt remonta izdevumus (remonta izdevumu vai garantijas laika papildus apdrošināšana), tad Jums notikušo nepieciešams pamatot ar atbilstošas institūcijas izziņu un pieprasīt zaudējumu atlīdzināšanu.
Pretējā gadījumā, par iegūtiem transportlīdzekļa bojājumiem sliktas kvalitātes ceļa posmā, Jūs varat griezties ar prasību pie ceļa īpašnieka (pārvaldītāja), atlīdzināt Jūsu īpašumam (transportlīdzeklim) nodarītos zaudējumus, izmantojot to ceļa posmā, kuram ceļa īpašnieka vainas vai bezdarbības rezultātā ir bojāts vai nesalabots ceļa segums, kas neatbilst transportlīdzekļu ekspluatācijas apstākļiem un ir izraisījis attiecīgos bojājumus Jūsu automobilim, pamatojot to ar attiecīgas institūcijas (Ceļu policijas) izdotu izziņu par notikušo, izziņā uzrādītu atbildīgo izraisītāju (ceļa īpašnieku) un dokumentus par bojājumiem un zaudējumu apjomu.
igo, 23.augusts 2002 0:00
Sakiet, lūdzu, vai civiltiesiskā apdr. nostrādā,ja mana a/m bojāta autostāvietā man neesot klāt? Un kā ir ar situāciju, ja a/m bojāta sunim skrienot pār ceļu?
Ēriks Griģis: Jā, jo civiltiesiskās attiecībās, kas saistītas ar atbildības apdrošināšanu un mantiskā zaudējumu nodarīšanu trešajai personai, ir nepieciešams VAINĪGAIS, ja to ieinteresētā institūcija neprot noteikt, tad IZRAISĪTĀJS.
Ja Jūsu automobilis stāvvietā ir ticis sabojāts, bet Jūs neesat tur bijis klāt, un zaudējumu nodarītājs ar savu transportlīdzekli Jūs sagaida, tad atbilstošā institūcija noteiks vainīgo un vainīgā atbildības apdrošinātājam Jūs pieprasīsiet atlīdzināt Jūsu īpašumam - automobilim nodarītos zaudējumus.
Ja zaudējumu nodarītājs patvaļīgi ir negadījuma vietu atstājis Jūs nesagaidījis, tad Jūs nevarat uzzināt apdrošinātāju, kas Jums atlīdzinās nodarītos zaudējumus, pirms vainīgais nebūs noskaidrots. Ja autostāvvietā Jūsu novietotā automobilī no cita transportlīdzekļa uzbraukuma ir cietuši pasažieri, tad, pēc APK protokola sastādīšanas, cietušie pasažieri zaudējumu atlīdzību par personai nodarīto kaitējumu pieprasa atlīdzināt LR Satiksmes birojam likumā noteiktā kārtībā.

Ja a/m sabojā suns, tad civiltiesiski par suņa nodarītiem zaudējumiem cietušā īpašumam atbild suņa īpašnieks. Tas pats arī par mājdzīvniekiem uz ceļa, īpaši diennakts tumšajā laikā, cietušajam transportlīdzekļa vadītājam ievērojot un izpildot CSN 34.; 35. un 36. punktu prasības.
Oļegs, 20.augusts 2002 0:00
Labdien!
Vai KASKO apdrošinašanai der VIPER signalizācijas sistema?
Ēriks Griģis: Jūsu nosauktā amerikāņu drošības sistēma KASKO apdrošināšanas līgumiem der vidēji 5-8% gadījumu.
Tuvāk to var noskaidrot, izpētot KASKO apdrošināšanas nosacījumus, apdrošināmā transportlīdzekļa riska grupu, drošības sistēmas modeļa piedāvāto aizsardzību un darbību, kā arī servisu, kurā un ar kādām garantijām sistēmu uzstādīs.
Ja Jūs domājāt tikai signalizāciju trokšņa taisīšanai, tad ar drošības sistēmām, atbilstoši KASKO apdrošināšanas līgumu prasībām, tā ir savietojama 20-30% gadījumu.
vārds linda, 14.augusts 2002 0:00
Labdien! sakiet,lūdzu, kā amgliski ir transporta līdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana??????
Ēriks Griģis: Mēs neesam tulkošanas birojs.
Internets uzrādīja šādu atbildi: Liability Motor vehicle, Green Card (attiecas tikai uz Eiropu).
Klāra, 12.augusts 2002 0:00
Vai Jūs nepateiktu,kur var iemācīties lietot "EUROTAX" katalogu?
Ēriks Griģis: EUROTAX katalogus zaudējuma atlīdzības noteikšanai par ceļu satiksmes negadījumā bojāto vieglo automobili, remonta kalkulācijas sastādīšanai un remonta izdevumu noteikšanai izmanto apdrošināšanas sabiedrības, tehniskie eksperti, autoremonta servisi un autotransporta uzņēmumi.
1. Gatavojot tehniskos ekspertus sertifikācijai, ekspertu grupas apmāca un sertificē LR Satiksmes birojs.
2. Tehnisko ekspertu, autotransporta un remonta servisu speciālistu apmācību un kvalifikācijas celšanu sertifikāta pagarināšanai esam uzsākuši arī mēs, "BCDE EKSPERTS" Bauskas ielā 86. Mēs piedāvājam apmācības kravas automobiļu remonta kalkulācijas sastādīšanā ar datorprogrammas palīdzību, apgūt Saskaņoto paziņojumu, nodrošināsim eksperta izbraukumu uz ceļu satiksmes negadījuma vietu tad, kad ceļu policijas izziņa apdrošinātājiem nebūs nepieciešama.
"iAuto" redaktoru lūgsim publicēt semināru programmas.
Viesturs Priede, 8.augusts 2002 0:00
Paziņo lūdzu kādas ir iepējas nopirkt EUROTAX katalogus 2001-2002 gada.
Ēriks Griģis: Sestdien Kurzemes pusē būs izbraukuma tirdzniecība.
vārds Andza, 31.jūlijs 2002 0:00
Ja man KASKO apdrošināšanas polisē ir ierakstīts pašrisks 10%, bet ne mazāk kā 50 LVL, vai iestājoties apdrošināšanas gadījumam es saņemšu atlīdzību zaudējumu summas mīnus 10% no apdrošinājuma summas apmērā vai arī zaudējumu summas mīnus 50LVL apmērā. Ja ir pimais gadījums, tad ko nozīmē šie 50 LVL, jo apdrošinājuma summa ir krietini lielāka.
Ēriks Griģis: Lai pareizi komentētu konkrētu apdrošināšanas jautājumu, būtu jāredz apdrošināšanas nosacījumi vai īpašie nosacījumi, ko apdrošināšanas sabiedrība Jums ir piedāvājusi.
Ls 50 nozīmē to, ka pašrisks tiek ievērtēts līdz noteiktai summai tad,
kad 10% no noteiktās zaudējuma atlīdzības ir mazāki par 50 latiem. Tikko 10% pašrisks no zaudējuma summas kļūst lielāks par Ls 50, tad apdrošinātājs pašriska noteikšanā izmanto 10%.
Piemērs.
1.Ja ir noteikta Ls 400,- liela zaudējuma atlīdzība, tad pašrisks būs Ls 50,-
2.Ja ir noteikta Ls 600,- liela zaudējuma atlīdzība, tad pašrisks būs 10% no Ls 600,- = Ls 60,-
Piemērā 10% pašrisku sāk rēķināt, ja zaudējuma atlīdzība pārsniedz Ls 500.
Piedāvātos apdrošināšanas nosacījumos ir atrodamas arī neloģiskas sakarības starp (10)% un Ls (50,-) pašrisku pielietošanu. To bieži vien nevar matemātiski pamatot. Tikai iepazīstoties ar konkrētam apdrošinājuma ņēmējam piedāvāto pašrisku un tā pielietošanas nosacījumiem, to var matemātiski aprēķināt un salīdzināt dažādiem zaudējuma apjomiem.
Ilmars, 26.jūlijs 2002 0:00
1) Vai Juus nevareetu ieteikt kaadu apdroshinaashanas sabiedriibu lai izveelos, ja gribu veikt KASCO apdroshinaashanu.
2) Cik pamatotas ir bazhas par to ka apdroshinaataajs nesedz ne tuvu no auto bojaajumiem, kas radushies sevis vai citas personas iedarbiibas rezultaataa ???
3) Vai man atsevishkji ir jaapdroshina arii lietie diski, ja tie neietilpst auto baazes modelii ???
4) Vai nav iespeejams taa ka kaads no apdroshinaashanas iestaades darbiniekiem apskata manu auto, noveertee to ar visaam papildieriiceem, kas nav baazes modelim un no taa ari apreekinaat apdroshinaashanas procentus ???
Paldies.
Ēriks Griģis:
1. Nē, bet varu Jums palīdzēt izvēlēties no sabiedrību piedāvājumiem atbilstošāko.
2. Izšķir KASKO (sev nodara) un CAOA (cits nodara):
2.1. KASKO - līgumu slēdzot, Jūs pats parakstāties par to, cik saņemtu, ja notiktu nelaime. Varam palīdzēt pārbaudīt - cik tuvu auto bojājumiem apdrošinātājs segs zaudējumus;
2.2. CAOA gadījumā ir noteikts, kā jāaprēķina zaudējums. Varam palīdzēt noteikt zaudējumu un salīdzināt ar noteikto;
3. Slēdzot apdrošināšanas līgumu, diski noteikti ir jāuzrāda apdrošinātājam kopā ar iegādes kvīti. Auto vērtību tas nepaaugstinās, bet, nosakot atlīdzību, tiks pierēķināts kā manta. Jums būs jānodrošina pierādījums, ka diski ir bijuši uz auto.
4. Apdrošināšanas procentus (tarifu, prēmiju, pašrisku, franšīzi, piemaksas vai atlaidi) nosaka tikai par konkrēto apdrošināmo auto. Apdrošinātājam tāds auto būtu vēl jānofotogrāfē ar ekstrām, bet Jums jāuzrāda ekstru iegādes čeki ar iegādes laiku, summu un pārdevēju. Papildekstras atsevišķos gadījumos nepaaugstinās auto vērtību, bet apdrošināšanas summā ekstras var tikt ieskaitītas kā atsevišķas mantas vienības.
P.S.
Ja šādi jautājumi interesē, varam sarīkot seminārtusu.
Egils, 24.jūlijs 2002 0:00
Gribēju pajautāt vai tad tiešām būs jāpērk arī motociklam apdrošināšana uz visu gadu??? tas taču katram ir skaidrs, ka šajā klimatiskajā joslā ar viņu var braukt max 7-8 mēnešus gadā. Vai tad tiem nevajadzētu uztaisīt izņēmumu, tā pat kā citiem acīmredzami sezonāliem transporta līdzekļiem. Ps par tām cilvēktiesībām tomēr jūtos ierobežots, jo:
1. Man neļauj iegādāties to, kas reāli nepieciešams.
2. Kāpēc man būtu jātērē savs laiks dzenoties cauri visai Rīgi uz CSDD lai atdotu numura zīmes? un ja nu viņi tās pazaudē?:) Vai kāds taisās no viņiem kompensēt ceļa un laika izdevumus?
Un vispār ar ko ir pamatota šī acīmredzami nejēdzīgā direktīva? lai cilvēki neaizmirst apdroshinaaties, vai veel kas?
Vispār man liekas, ka tas ir apdrošinātāju lobiju pasākums, jo zinot to cik cilvēki ir slinki, viņi jau neies par kaut kādiem 5-20Ls dzenāties un papīrus smērēt, bet tā kā viņi reāli satiksnmē nepiedalās, avaarijas varbūtība samazinās līdz nullei, bet iemaksātā nauda paliek apdrošinātājiem... Piekritīsiet man?
Ēriks Griģis: Liriski to varētu pateikt apmēram tā:
"Ja visi redz kalnu, tad tas taču kalnam netraucē. Saprotot, ka tas aizsedz sauli, gribas ko mainīt. Norakt kalnu nebūs tik viegli, bet var doties uz citu vietu. Par pārvākšanos gan būs kas jāizdod."
Jaunā CAOA likuma projektā ir iestrādāts nosacījums, kad apdrošināšanas līgums var darboties īsāku laiku par vienu gadu. Izlasot manu atbildi Ainaram, Jūs uzināsiet par vienu BCDE EKSPERTS piedāvātiem projektiem, kā varētu samazināt jauno apdrošināšanas termiņu.
Tikai ne visiem būs izdevīgi pārvākties...
Horens, 19.jūlijs 2002 0:00
Cik maksā zaļā karte braucot uz Igauniju uz kādām trijām dienām?
Ēriks Griģis: Uz Igaunijas robežas vieglajam a/m par 15 dienām:
1. Igaunijas robežlīgums, atbilstoši kursa svārstībām, maksā ap Ls 9,50; 2. AG BALTA piedāvā Zaļās kartes apdrošināšanas līgumu ar 60% atlaidi tikai braucienam uz Igauniju, kas maksā Ls 9,20.
3. Zaļās kartes līgums vieglajam a/m par 15 dienām ceļu satiksmē ZK sistēmas dalībvalstī(s) maksā Ls 23,00.
vārdsDins, 19.jūlijs 2002 0:00
Jautājums par šīm sezonas nr.zīmēm.
Vai šādas zīmes ir izdevīgas arī antīkajiem a/m un motocikliem,jo tie tik reti izbrauc ielās,ka pa gadu varbūt pat kopsummā mēnesis nesanāk.Tādēļ jaunais apdrošināšanas likums antīko klubā izraisīja pamatotu neapmierinātību,jo visi pasākumi klubā notiek no maija līdz oktobrim un ar tad tikai reizi mēnesī.Jeb ,varbūt,var likumā paredzēt ,ka Antīko auto kluba biedri var apdrošināt savu tehniku uz tiešām nepieciešamo laiku-labi min. 1 mēnesi.Miljonāru arī tur nav kas var atļauties mainīt visu laiku numurus vai spēlēties ar reģistrācijas pārtraukšanu.Doma par šīm zīmēm,protams,ļoti laba un atbalstāma,bet ...šādai tehnikai tomēr vajadzētu palīdzēt.
Ēriks Griģis: Mēs negatavojam likumus, bet attiecībā uz antīkiem automobiļiem arī ir kas iesakāms.
Tikšanos varam norunāt pa e-pastu: egrigis@delfi.lv
vārdsainars, 19.jūlijs 2002 0:00
Vai tik apdrošināšanas firmas ir samaksājušas par tādiem pasākumiem jo es neticu ,ka to darītu cilvēku labklājībai.
Ēriks Griģis: Esmu vienisprātis, Ainar, vispār vai kāds ir samaksājis.
Strādājot ar ārvalstu likumdošanas aktiem zaudējumu atlīdzības noteikšanā, veicot autotehniskās ekspertīzes pēc ārvalstu institūciju pasūtījuma, nosakot ceļu satiksmes negadījuma izraisītāju, piedaloties tieši un netieši tiesas procesos ārvalstīs, izskatot autovadītāju rīcību uz automaģistrālēm, esmu iedomājies, ka notikušais ir attiecīgās valsts likumdošanas aktu pārkāpums.
Nezināšana, ja tu esi iebraucis no citas valsts - Latvijas un ko sastrādājis ceļu satiksmē uz automaģistrāles ārpus Latvijas, nav attaisnojums, lai par to nesodītu transportlīdzekļa vadītāju un attiecīgi transportlīdzekļa īpašnieku.
Tie vadītāji, kuri uzrādījuši zaļās standartlīguma polises ārvalstīs it kā par derīgām no Latvijas apdrošinātāju puses, jau labi zina, kas draud par šādu krāpniecību.
Šie likumdošanas akti par obligāto apdrošināšanu un pielaidi ceļu satiksmē jau pirms gadiem pieciem Latvijā bija iztulkoti, iepazīti un izanalizēti. Nevienam analītiķim nebija šaubu par to, ka ejot Eiropas virzienā, tie būs jāpieņem arī Latvijā. Tikai svarīgs ir laika jautājums - kad tas notiks.
Tad jautājums - vai ir samaksāts - atkrīt, jo kāpēc maksāt par to, kas jau drīz notiksies. Šobrīd šis "drīz" jau obligātā apdrošināšanas likuma projektā ir iestrādāts kā 2003. gada 1. janvāris. Likums ir pieņemts LR Ministru kabinetā, atlicis to apstiprināt Saeimā un noteikt spēkā stāšanās dienu.
Ir skaidrs, ka jaunais obligātās apdrošināšanas likums nesīs līdzi izmaiņas par Transportlīdzekļu reģistrāciju, Ceļu policiju, Ceļu satiksmi, Informācijas apmaiņu, Tiesas sistēmas darbību (izmaiņas jau notiek), kravas pārvadāšanu (izmaiņas jau apspriešanā), transportlīdzekļu aprīkojumu, administratīvo atbildību.
Kādas būtu vēlamās un atbilstošās reģiona (Latvijas) īpatnībām, tās konkrēti varat ieteikt arī Jūs, Ainar.
Ja runājam par izmaiņām, tad skaidrs, ka tā ir naudas izdošana.
Attiecībā uz transportlīdzekļu reģistrāciju.
Jaunais CAOA likums nosaka, ka apdrošināšanas termiņš ir viens gads.
Jaunā likuma 9. panta 1.1. sadaļa - ja transportlīdzeklis reģistrēts uz laiku, standartlīgumu slēdz uz transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādīto derīguma termiņu, bet ne ilgāku par vienu gadu.
Apskatot visus "LABVAKAR" videoklipus par izmaiņām obligātā apdrošināšanā, varat veidot pats savu viedokli par notiekošo Latvijas transportā.
Mēs uzskatījām, ka kopīgi ar BCDE EKSPERTS speciālistiem, sabiedrību LATSIGN varam ieteikt risinājumu tiem lauksaimniecībā strādājošiem, tiem transportlīdzekļu īpašniekiem, kas drīzumā iegādāsies sev otru transportlīdzekli, kas, beidzot pastāvēt kompleksam CAOA līgumam, domās, kā rīkoties ar savu desmit vienību lielo traktortehnikas parku, kuru CAOA vēl šobrīd var apdrošināt uz divām polisēm desmit vietā, maksājot tikai par divām.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti