Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes - Lapa Nr.111 - iAuto

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Pārvadājumu vadītājs, 8.decembris 2011 20:35
Vai var latviski paskaidrot, kas ir pārvadājumu vadītājs?
Ēriks Griģis:

Ar 04.12.2011. stājās spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (EK) Nr. 1071/2009. ( 2009. gada 21. oktobris), ar ko nosaka kopīgus noteikumus par autopārvadātāja profesionālās darbības veikšanas nosacījumiem un atceļ Padomes Direktīvu 96/26/EK.

1. "Pārvadājumu vadītājs" ir fiziska persona, ko algo uzņēmums, vai gadījumā, ja uzņēmums ir fiziska persona, tad šī persona vai, attiecīgā gadījumā, cita fiziska persona, kuru tā ir izraudzījusies uz līguma pamata un kura faktiski un nepārtraukti vada uzņēmuma pārvadājumu operācijas;

2. Pārvadājumu vadītājs
1. Uzņēmums, kas veic autopārvadātāja profesionālo darbību, izraugās vismaz vienu fizisku personu, kura atbilst 3. panta 1. punkta b) un d) apakšpunktā paredzētajām prasībām, kā arī:
a) kurai faktiski un pastāvīgi jāvada uzņēmuma pārvadājumu operācijas;
b) kurai jābūt faktiski saistītai ar uzņēmumu, piemēram, jābūt tā nodarbinātai personai, direktoram, īpašniekam vai akcionāram vai arī jāpārvalda šis uzņēmums, vai arī, ja uzņēmums ir fiziska persona, viņam ir jābūt šai personai; un
c) kurai ir jābūt Kopienas pastāvīgajam iedzīvotājam.
3. pants
Autopārvadātāja profesionālās darbības veikšanas prasības
1. Uzņēmumiem, kas veic autopārvadātāja profesionālo darbību:
a) faktiski un stabili jāveic uzņēmējdarbība kādā dalībvalstī;
b) jābūt labai reputācijai;
c) jābūt atbilstīgam finansiālajam stāvoklim; un
d) jābūt nepieciešamai profesionālajai kompetencei.

3. Kā pārvadājumu vadītājs minētā persona var vadīt pārvadājumu operācijas ne vairāk kā četros dažādos uzņēmumos, kuru kopējā autoparka automašīnu skaits nepārsniedz 50 automašīnas. Dalībvalstis var pieņem lēmumu par to uzņēmumu skaitu un/vai tā kopējā autoparka apjoma samazināšanu, ko minētā persona var vadīt.

4. Labas reputācijas prasības nosacījumi (piemērs).
Pārvadājumu vadītājs vai transporta uzņēmums vienā vai vairāk dalībvalstīs nav bijis notiesāts par smagu kriminālnoziegumu vai sodīts par Kopienas tiesību aktu smagiem pārkāpumiem, kas jo īpaši attiecas uz:
i) transportlīdzekļa vadīšanas laika un transportlīdzekļa vadītāja atpūtas laika, darba laika un kontrolierīču uzstādīšanu un izmantošanu.

5. Regulas vissmagākie pārkāpumi
1. a) sešu dienu vai divu nedēļu laikposma maksimālā vadīšanas laika pārsniegšana par 25 % vai vairāk;
b) dienas darba laikā maksimālā ikdienas vadīšanas laika pārsniegšana par 50 % vai vairāk, neņemot pārtraukumu vai vismaz 4,5 stundas ilgu nepārtrauktu atpūtas laikposmu.
2. Tahogrāfa un/vai ātrumu ierobežojošas ierīces neuzstādīšana vai krāpnieciskā nolūkā izmantojamas ierīces lietošana, lai grozītu reģistrācijas kontrolierīces datus un/vai ātruma ierobežotāja vai reģistrācijas diagrammas, vai no tahogrāfa un/vai no transportlīdzekļa vadītāja kartes lejupielādēto datu viltošana.
Adrian, 8.decembris 2011 1:27
Was ist ein Verkehrsleiter und welche Aufgaben hat er?
Ēriks Griģis:

Nur der Begriff des Verkehrsleiters selbst ist neu, seine Funktion ist dagegen schon lange in jedem erlaubnispflichtigen Güterkraftverkehrs- bzw. Personenbeförderungsunternehmen bekannt: Im Kern entspricht der neue Verkehrsleiter der bekannten "zur Führung der Geschäfte des Güterkraftverkehrs/ Omnibusverkehrs bestellten Person" Der Begriff „Verkehrsleiter“ wurde durch die EU Verordnung (EG) 1071/2009 eingeführt.

Artikel 2 Nr. 5 der VO (EG) 1071/2009 definiert den Verkehrsleiter folgendermaßen: er ist „eine von einem Unternehmen beschäftigte natürliche Person oder, falls es sich bei diesem Unternehmen um eine natürliche Person handelt [meist kleinere Einzelunternehmen], diese Person selbst oder gegebenenfalls eine von diesem Unternehmen vertraglich beauftragte andere natürliche Person, die tatsächlich und dauerhaft die Verkehrstätigkeiten dieses Unternehmens leitet“.

Unternehmen, die ausschließlich Werkverkehr betreiben, fallen nicht unter die EU-Verordnung. Sie benötigen keinen Verkehrsleiter.

Aufgaben des Verkehrsleiters
Laut gesetzlicher Definition ist die Kernaufgabe des Verkehrsleiters die „tatsächliche und dauerhafte Leitung der Verkehrstätigkeiten eines Unternehmens“. Die Verordnung gibt aber noch weitergehende Hinweise. So werden beispielsweise im Zusammenhang mit externen Verkehrsleitern folgende Aufgabenbereiche genannt (vgl. Artikel 4 Absatz 2 lit b):
■ das Instandhaltungsmanagement der Fahrzeuge
■ die Prüfung der Beförderungsverträge und Dokumente
■ die grundlegende Rechnungsführung
■ die Disposition der Ladungen und des Fahrpersonals (Einhaltung der Sozialvorschriften) sowie
■ die Prüfung der Sicherheitsverfahren (beispielsweise Unfallverhütungsvorschriften und Ladungssicherung)
Auch diese Aufgabenbereiche sind nicht neu, sie stehen eben nun direkt in der Verordnung. Es bleibt auch weiterhin möglich, die Aufgaben im Unternehmen zu delegieren; die letztendliche Verantwortlichkeit trägt der Verkehrsleiter.
vārds Jānis, 7.decembris 2011 18:53
Labdien,vai jūs varētu man izstāstīt ka pareizi atpakaļgaitā taisnā virzienā nobraukt garu distanci ar CE kategorijas piekabi kokvedēja pēc ka ir jāvadās lai nobrauktu taisni un cik daudz jāgriež stūre un kura mirkli .Paldies
Ēriks Griģis:

Kad klasē mācu CE kategorijas vadītājus, reizēm ņemu piekabi un rādu, kā to var izdarīt ceļā, uz ko braucot ir jāvērš uzmanība un kā darboties ar stūres ratu.
Uzstādiet jautājumu man lekcijās vai savam apmācības instruktoram!

Ieteikumi pirmajai nodarbībai!
Seko līdzi piekabei!
1. Piekabes dīsele ir jāsagatavo (jāpārbauda) braukšanai atpakaļgaitā!
2. Jāvēro trīs lietas: piekabes aizmugurējā ass, priekšējās ass leņķis pret automobiļa aizmuguri un stūres pagrieziena leņķis ar pagrieziena straujumu.
3. Braucot taisni atpakaļgaitā ar piekabi, jāvēro piekabes aizmugure, ja tā ir redzama, lai tā būtu braukšanas virzienā. Ja nav redzama, tad lai brauktuve atrastos vidū starp piekabes pēdējā krēsla statnēm. Tad piekabes garenass sakritīs vai būs paralēla ceļa asij. Taisnā virziena kontrole - visas vienas puses statnes automobilim un piekabei atrodas uz vienas taisnes!
4. Stūres griešanu noteiks piekabes grozāmass leņkis pret automobiļa aizmuguri. To var vērtēt uz sastāva citiem elementiem, piemēram, piekabes priekšējās un sānu malas stūra leņķa izmaiņām un izmaiņas straujuma attiecībā pret automobiļa aizmuguri. Ja leņķis neveidojas un malas ir paralēlas, stūre nav jāgroza. Ja veidojas leņķis, stūre ir jāgriež. Jo leņķis mazāks, jo stūre jāgriež mazāk. Jo ātrums lielāks, jo stūre jāgriež straujāk. Stūres griešanas sākums ir jānosaka atsevišķi.
Profesionāli - ja atpakaļgaitā stūre jāgriež tikpat, cik braucot uz priekšu pa to pašu ceļa posmu!

Tā tika uzstādīts pasaules rekords:
http://www.youtube.com/watch?v=23QVrZE3Ock
edza, 6.decembris 2011 23:12
kads sods ja brauc ar automobili kuram nau ziemas riepas vai ziemas riepas ir nodilusas ??
Ēriks Griģis:

1. 20 Ls
Par braukšanu laikposmā no 1.decembra līdz 1.martam ar automobili vai autobusu, kura pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas un kurš nav aprīkots ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam divdesmit latu apmērā.
2. OCTA atbildīgajai personai CSNg izraisīšanā apdrošinātājs piestāda regresa prasību atmaksāt zaudējumus, ja negadījuma cēlonība ir saistāma ar riepu neatbilstību.
3. KASKO var samazināt vai atteikt atlīdzību, ja negadījuma cēlonība ir saistāma ar riepu neatbilstību.
4. Ārvalstīs sods dubultojas.
Andrejs no Vācijas, 6.decembris 2011 18:50
Vai Vācijā kravas auto vajag ziemas riepas?
Ēriks Griģis:

Jā, vajag!
Iestājoties ziemas laika apstākļiem, vieglajiem, vieglajam un piekabei, kravas līdz 3,5 PM tonnām, visiem pārējiem kravas automobiļiem un autobusiem Vācijā ir obligāti jābrauc ar ziemas apstākļiem atbilstošām riepām! Protektora augstums nedrīkst būt zemāks par 4 mm.
Kravas automobiļiem un autobusiem ir papildus nosacījumi, par kuriem stāstu profesionālajiem vadītājiem savās periodiskajās apmācībās [95] koda iegūšanai.

Ieteikums!
Nepērciet savam autobusam vai kravas automobilim ne korejas, ķīnas, malaizijas, latīņamerikas arī ne restaurētās, bet tikai Eiropas ziemeļvalstīs izgatavotās riepas! Kravas automobiļiem jau ir pieejamas riepas ar elektronisko identifikāciju!

Te šodienas Vācijas ziņas no rīta:
"Berlin – Schnee- und Graupelschauer, dazu Glatteis in einigen Teilen des Landes – der Winter kündigt sich an. Deutschland schlitterte heute Morgen zur Arbeit. Die Folge: Zahlreiche Glatteisunfälle, besonders in Norddeutschland und im Sauerland. Und der Schnee bleibt vorerst liegen – hauptsächlich in den höheren Lagen von Harz und Thüringer Wald."
Jānis, 5.decembris 2011 23:10
Situācija: krēslas laikā braucu pa ielu, aiz nepārredzama līkuma no manis labajā pusē kādi 15 m no brauktuves manā virzienā skrien CP inspektors. Rokā tam ir zizlis, skrienot viņš nemēģināja mani apturēt, bet likās, ka skrien apturēt manu auto taču nekādas skaidras kustības un žestus neveica. Viss notika tik zibenīgi, ka neapturēts es turpināju savu maršrutu. Pakaļ man neviens netraucās un nemēģināja apturēt. Izskatijās, ka gribēja mani apturēt taču nepaguva. Tātad jautājumi:
1.Vai man var izvirzīt apsūdzību, par mukšanu no policijas darbinieka vai nepakļaušanos policijas darbiniekam?
2.Ja jā, tad kā viņi mani vai manu auto meklēs rokā un kā pierādīs, kurš cilvēks ir bijis pie auto stūres?
3. Vai vispār par šo faktu man tagad ir jāsatraucas.

Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

Turpmāk iesaku izmantot videoreģistratoru, nostiprinātu automobiļa vējstiklā! Strīdīgos gadījumos tas palīdzētu noskaidrot patiesību un liktu braukt uzmanīgāk.

Ir policisti, radari, zivtings un "skrejošie" vai "štopējošie" policisti! Divi pēdējie ir domāti, lai ceļu satiksmē radītu bailes un no bailēm vadītāji sāktu uztraukties, kļūdītos un radītu haosu!
1. Braucot pa ceļu, jārēķinās, ka no malas tas vienmēr izskatās līdzīgi mukšanai.
2. Ja meklēs, tad atradīs, visbiežāk, automobiļa īpašnieku!
3. Jums noteikti ir jāsatraucas! Tikai nekļūdieties ceļu satiksmē. Jūsu kļūdīšanos fiksēs pirmie divi un tad kļūsiet par donoru budžetam!

P.S.
Pie satraukuma pieradīsiet un ar laiku tas mazināsies!
vārds Juris, 5.decembris 2011 15:57
CSN 148.vecā redakcija: Vienādas nozīmes ceļu krustojumā tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.

Jaunā redakcija šim punktam: Vienādas nozīmes ceļu krustojumā, kā arī nevienādas nozīmes ceļu krustojumā, ja transportlīdzekļi tam tuvojas no viena virziena, tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.

Jautājums: vai tramvajam vairs nav priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem, piemēram ja ir vienādas nozīmes krustojums un tramvajs attiecībā pret automobili tuvojas no kreisās puses!?
Ēriks Griģis:

Tramvajam ir priekšroka pret automobili, kas vienādas nozīmes krustojumā tramvajam tuvojas no labās puses!

Mans komentārs attiecībā uz CSN 148. punktu!
Noteikumi ir jāmācās saprast, tos nedrīkst lasīt, lai iekaltu!
Jaunā redakcija ir tāda pati, kā vecā, tikai ar iespraudeni un nosacījuma palīgteikumu!
Lasi izcelto rakstu kā vienu teikumu! Iespraudenis ar nosacījumu attiecas uz nevienādas nozīmes krustojumiem!

CSN 148. Vienādas nozīmes ceļu krustojumā, kā arī nevienādas nozīmes ceļu krustojumā, ja transportlīdzekļi tam tuvojas no viena virziena, tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.

Mans 148. punkta sadalījums tiem, kas CSN iekaļ no galvas!
148.(1.) Vienādas nozīmes ceļu krustojumā, tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.
148.(2.) Nevienādas nozīmes ceļu krustojumā, ja transportlīdzekļi tam tuvojas no viena virziena, tramvaja vadītājam neatkarīgi no tā braukšanas virziena ir priekšroka attiecībā pret bezsliežu transportlīdzekļu vadītājiem.
janis, 4.decembris 2011 16:47
Sveki,man tads jautajums.cik lielu atlidzibu waretu sanemt no apdrosinatajiem par 3 tdi golfu 95 g.masina pec avarijas naw taisama.
Ēriks Griģis:

Atlīdzības, kas saistīti ar transportlīdzekļa pirmsavārijas vērtību, meklējamas Transportlīdzekļu vērtību katalogā, ko izstrādā LTAB:
http://www.ltab.lv/lv/informacija-ekspertiem/page183
Ekspertīžu metodika norāda, kā un kādu faktoru ietekmē šī summa var mainīties:
http://www.ltab.lv/data/articles/451/421.pdf
Vai ekspertīze ir veikta atbilstoši MK noteikumiem, izlasīsiet šeit"
http://www.ltab.lv/lv/norm-akti/mk-noteikumi/page122

Atgādinājums.
Svarīgi ir zināt, ka atlīdzības apjomu ietekmē tas, kur paliek neremontējamais transportlīdzeklis (atliekas)!
Vai atliekas atstāsiet apdrošinātājam, vai paturēsiet pats sev!
vārds Aldis, 4.decembris 2011 12:18
Vai tiešām tagad visi ,Ugunsdzēsēji,ātrie ,un policisti .maksās par ātrumu no savas kabatas.Kāda jēga,tad ir no šiem dienestiem.Ar cieņu,paldies ka izlasījāt.
Ēriks Griģis:

1. Kāda jēga no tiem, padomājiet pats!
2. Attiecībā uz braukšanas ātruma pārsniegšanu, šiem dienestiem jāievēro tikai daži CSN punkti:
CSN noteikumu 42.punktā minētajos gadījumos operatīvo transportlīdzekļu vadītāji drīkst neievērot šo noteikumu prasības, izņemot šo noteikumu 35.punktā, 39.1., 39.2., 39.3., 39.4., 39.5., 39.6. un 39.7. apakšpunktā un 50.punktā minētās prasības un prasības, kas tiek noteiktas ar satiksmes regulētāja signāliem. Operatīvā transportlīdzekļa vadītājam jādara viss iespējamais, lai tiktu garantēta ceļu satiksmes drošība.
Operatīvā transportlīdzekļa statuss ja piešķirts un automobilis piedalās ceļu satiksmē ar ieslēgtu zilu mirgojošu bākuguni un ieslēgtu speciālu skaņas signālu, tad braukšanas ātrums nav ierobežots, ja braukšanas mērķis atbilst CSN42. punktā noteiktajam.
42. Operatīvie transportlīdzekļi drīkst piedalīties ceļu satiksmē, tikai pildot neatliekamus dienesta uzdevumus, lai:
42.1. glābtu cilvēka dzīvību, materiālās vērtības vai novērstu personai smagus veselības traucējumus un kaitējumu videi;
42.2. novērstu draudus sabiedriskajai drošībai un kārtībai (arī braucot uz noziedzīga nodarījuma (notikuma) vietu);
42.3. sekotu no operatīvā transportlīdzekļa bēgošai personai;
42.4. pārvadātu materiālās vērtības sevišķi lielos apmēros;
42.5. pavadītu citus transportlīdzekļus (kolonnas);
42.6. nodrošinātu aizsargājamās amatpersonas drošu un netraucētu pārvietošanos.
3. Ja tā, tad noskaidrot, vai attiecīgā dienesta auto vadītājs ir vai nav pārkāpis radarā fiksēto ātrumu ir CSDD darbinieka uzdevums!
Raimonds, 2.decembris 2011 22:16
Anglijā iegādājos auto (stūre labā pusē, protams). Tagad vēlos atgriezties Latvijā ar šo autiņu. Cik ilgi es varu braukāt ar to pa latviju un kādas formalitātes man jākārto un kādos termiņos.
Ēriks Griģis:

Piecas dienas, kurās Jums jāveic auto pārbūve, lai stūre atrastos kreisajā pusē! Ja vien Jums nav līgumsaistības ar darbu vai mācībām Anglijā.

Tālrunis uzziņām: 67025777
Tatjana, 2.decembris 2011 21:21
Paldies par informāciju, noteikti pieteikšu savus šoferus.
Man ir vēl jautājums, vai Jūs iesaistāties konkrētu gadījumu (CSN) negadījumu risināšanā?
Ēriks Griģis:

Gaidīšu pieteikumus!
Jā gan, apmācāmo grupā pētām negadījumus, kuros kāds no tiem ir bijis iesaistīts. Analizējam iesaistīto vadītāju rīcību pirms negadījuma un negadījuma brīdi, lai citi mācītos no to kļūdām! Skaidroju policijas, izmeklētēju, izziņas inspektoru, apdrošinātāju un ekspertu darbību, norādot uz to iespējamām kļūdām un to, kā vadītājiem rīkoties, ja ierēdņu darbības varētu tikt vērstas pret vadītājiem.
ivars, 2.decembris 2011 20:47
dzinejs braucot noslapa ,pec tam vairs nevareja pielaist kas pa vainu varetu but , varbut bendzina filtrs pie vainas
Ēriks Griģis:

To uzzināsiet, parādot savu automobili atbilstošās markas remontservisā noslāpšanas brīdī!
janis, 2.decembris 2011 19:10
sveiki.man 22 notika avarija un tika slimnica nonemtas asinss analizes,bet vel lidz sim policija nekadas atbildes nesniedz.pats zvaniju uz slimnicu ar analizem viss kartiba,bet pats nedrikstu iznemt!!! Cik ilgi tad sis process vel var vilkties? Un laikam vainigajam soferim nebija apdrosinasa,ka varesu dabut apdrosinasanu un tik atri tas var notikties?
Ēriks Griģis:

Apdrošināšanas atlīdzība Jums ir jāprasa savam apdrošinātājam, ja otrajam OCTA nebija. Jūsu OCTA apdrošinātājs pārstāv LTAB, kas ir Garantijas fonda turētājs. Jūsu apdrošinātājs izmaksās Jums atlīdzību no Garantijas fonda līdzekļiem, protams, ja Jums tā pienāksies. Ja izraisītājam OCTA nebija, tad viņam būs regress, lai Garantijas fonds izmaksāto atlīdzību atgūtu.
Bija vai nebija OCTA, Jūs uzzināsiet šeit, ievadot automobiļa reģistrācijas numuru:
http://services.ltab.lv/lv/apdrosinataja-meklesana
Ja viņam bija OCTA, tad Jums jāiet pie viņa apdrošinātāja, jāpaziņo par notikušo un jāprasa atlīdzināt zaudējumus.
Apdrošinātājs Jūs informēs par atlīdzības procesa norises gaitu un to, vai Jūs pretendēsiet uz zaudējumu atlīdzināšanu!
No policijas apdrošinātājam Jūsu atlīdzības lietā ir nepieciešama uzziņa, kurā norādīts izraisītāja transportlīdzeklis un zaudējumu nodarījusī persona nevis vainīgais!
Cik ilgi tas var vilkties?
Ja zaudējumi ir aprēķināmi, tad triju mēnešu laikā no rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas, bet ne vēlāk kā mēneša laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (ja pretējai pusei nebija OCTA) pieņem lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu un nosūta attiecīgu rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam. Atlīdzību izmaksā piecu dienu laikā pēc lēmuma pieņemšanas dienas.
Tatjana, 2.decembris 2011 16:54
Labdien!
Nodarbojos ar kravu pārvadāšanu un manā uzņēmumā ir vairāki auto. Vai maniem šoferiem būtu iespēja mācīties 95kodu Pareizticīgo Ziemassvētku un Lieldienu laikā, kad šīs skaitās neoficiālas svētku dienas? Un kādā veidā to iespējams būtu īstenot? Paldies par atbildi!
Ēriks Griģis:

Jā! Ja ir nepieciešams, tad var gan Ziemassvētkos, gan Lieldienās!
Patreiz periodisko apmācību kursus 95 koda iegūšanai tieši plānoju Ziemassvētkos un Pareizticīgo Ziemassvētkiemsvētku dienās tiem vadītājiem, kuri atgriezīsies no Eiropas maziem un lielajiem lokiem, un arī tiem vadītājiem, kuri ved kravas uz Krieviju un robeža svētku nedēļā būs slēgta.
Periodisko apmācību kursi 95 koda iegūšanai notiks:
1) Ziemassvētkos 16.,17.,18. un 24.,25.12.2011. Rīgā krievu un latviešu valodās;
2) Pareizticīgo Ziemassvētkos 02.,03.,04.,05. un 06.01.2012. Rīgā. Mācības notiks krievu valodā;
3) Izbraukumā Kurzemē 27.,28.,29.,30.,31.12.2011. latviešu valodā;
4) Individuālā apmācība Ziemeļeiropā (UK, Īrijā, Norvēģijā) strādājošiem vadītājiem latviešu valodā no 10. līdz 15.12.2011. un no 19. līdz 23.12.2011 Rīgā;
5) Eiropā strādājošiem uz 2012. gadu pieteikties laikus internetā, prasot pēc manis (ID Nr.:1253) varēsiet klausīties arī krievu valodā, parasti lekcijas notiek vācu valodā: http://www.lasiportal.de/berater/beratersuche.php?start=50
laiki:
http://www.tuev-sued.de/akademie-de/seminare-technik/eu-berufskraftfahrer-richtlinie/weiterbildung-fuer-lkw-fahrer/5125012-ladungssicherung/2012-5125012-ladungssicherung-2012

Pēc periodisko apmācību kursu noklausīšanās vadītāja apliecību maiņa CSDD notiks bez eksāmena! Nepieciešama tikai derīga veselības uzziņa un patreizējā vadītāja apliecība bez lieguma!
Pieteikumus ar saviem tālruņa nr. sūtiet lūdzu uz e-pastu: egrigis@delfi.lv
Tiksimies mācībās!
kris, 2.decembris 2011 15:26
liels paldies Jums par izsmeljoso atbildi
Ēriks Griģis:

Priecājos, ka varēju būt noderīgs!
kris, 1.decembris 2011 23:10
Sveicinati, Erik!
Man tads jautajums, uz doto bridi es atrodos Lielbritanijaa un velos nopirkt seit automobili un izvest to uz Latviju. Auto ir registrets Latvija, bet tehniskas apskates deriguma termins ir iztecejis un nav apdrosinats. Kaa var izvest automobili sada gadijumaa?
Paldies
Ēriks Griģis:

Ja ar auto ne kripatiņas pa ceļu nav jābrauc, Tu, patiesi, to varēsi izvest uz treilera no UK un atvest līdz Latvijai, tad nekas no abiem nav vajadzīgs.
1. Uz treilera automobilis Tev ir jāpārvieto Latvijā līdz nummuru salīdzināšanai, reģistrācijas vietai CSDD un līdz tehniskās apskates (TA) vietai pie CSDD!
2. OCTA apdrošināšanas līgums Tev ir jānoslēdz pēc reģistrācijas līdz TA!
3. Ir iespēja braukt ar auto uz TA!
Uz TA vari braukt ar auto pati tikai pec tam, kad CSDD esi izņēmusi vienas dienas braukšanas atļauju. OCTA līgumam tad ir jābūt noslēgtam!
4. Vēl jābūt pirkšanas - pārdošanas līgumam, pilnvarojumam noņemt to no uzskaites Latvijā, ja iepriekšējais īpašnieks nebrauc līdzi, reģistrācijas apliecībai un identifikācijas VIN kodam (šasijas nummuram) uz automobiļa ir jābūt skaidri saskatāmam uz neremontētas metāla virsmas vienādam ar reģistrācijas apliecībā un pirkšanas-pārdošanas līgumā (ja ir, tad pilnvarojumā veikt automobiļa noņemšanu no uzskaites) uzrādītajam.
5. Ja auto Tev izdodas atvest uz kuģa, tad pretī ir jāizbrauc ar piekabi - treileri.
Ja muitas zonā redzi policistus pārbaudān automobiļu vadītājiem dokumentus, tad atstāj auto uz piestātnes un atbrauc tam pakaļ vēlāk!
6. Ja izdodas, tad ostā noslēdz OCTA uz sava - jaunā īpašnieka vārda, ja ir pirkšanas-pārdošanas līgums vai veikala uzziņa, pēc tam CSDD piesaki internetā vienas dienas atļauju un brauc uz numuru salīdzināšanu, tad pārreģistrē auto un pēc tam uz TA.

Lai izdodas!
Andris, 1.decembris 2011 15:39
78.punkts nosaka, ka izbraucot uz ceļa no blakusteritorijām (pagalmiem, stāvvietām, degvielas uzpildes stacijām, uzņēmumiem u.tml.),.... Ko nozīmē normatīvajā aktā "utt."
Vai nav skaidras definīcijas, kas noteiktu, ka kāda konkrētā teritorija ir uzskatāma par blakusteritoriju? Citādi ir parāk lielas interpretēcijas iespējas.
Ēriks Griģis:

"Utt.", "u.tml.", "u.c.", tiesību aktos (CSN) izmanto normatīvā akta autori, kuri paši neorientējas situācijā (ceļu satiksmē), kuru viņi apraksta. Tādas piebildes, turpinājumi un vispārinājumi tiesību aktos nedrīkst būt!
Bet tās tomēr pieļauj lēmumu pieņēmēji, lai "ieinteresētie lietpratēji" interpretētu, tādējādi veicinot sava lobējamā mērķu sasniegšanu!
Saviem audzēkņiem neļauju tā izteikties. Viņiem visas iespējamības ir jāuzskaita, nevis jāslēpj aiz publiskas (ne)zināšanas.
Inga, 1.decembris 2011 15:33
Labdien. 29.11.2011 esam cietuši CSNg, esam cietušā puse, mašīna tiko tika sagatavota tehniskai apskatei, esam pamatīgi cietuši un šodien bija eksperts no apdrošināšanas kompānijas kurš novērtēja auto un secināja ka remonts izmaksās dārgi, jo ir skartas visas pamata detaļas mašīnā un viss drošāk mums tiks piedavata nauda, nevis remonts, ko vēlamies. Man ir tāds jautājums, ja gadijūmā pieņemtais lēmums mūs neapmierina, vai ir iespēja to apstrīdēt un kāda veidā? Iepriekš paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:

1. Pārsūdzēt lēmumu var, ja tam ir iemesls!
Ja no apdrošinātāju puses runa ir "labāk par naudu nekā remontu", tad apdrošinātājs nedrīkst izvēlēties atlīdzības veidu cietušajam, kas ir apdrošinātāja interesēs! Atlīdzības veidu automobilim, ja tas ir remontējams, izvēlas cietušais!
Ja automobilis CSNg ir gājis bojā vai par tādu ir atzīts, tad atlīdzība tiks izmaksāta tikai naudā. Tad cietušajam ir svarīgi izvēlēties - atstāt atliekas apdrošinātājam vai paturēt tās sev.
2. Pieņemto lēmumu var apstrīdēt, pirms tam pārliecinoties par neapmierinātības pierādījumiem un sagādāt tos.
2.1. Vispirms rakstiski jāsaņem no apdrošinātāja atlīdzības piedāvājums rakstiski, tad var tam nepiekrist, iesniedzot rakstisku pamatojumu ar paskaidrojumiem vai pierādījumiem.
2.2. Nākošais solis ir sūdzība LTAB, Lomonosova ielā 9, Rīgā. Jāiesniedz sūdzība, kurai pievieno apdrošinātāja lēmumu un atbildi, eksperta slēdzienu, ja tāds ir izsniegts un pierādījumus. LTAB atbilde nebūs saistoša apdrošinātājam, bet apdrošinātājs saņems norādes pārbaudīt atlīdzības lietu.
2.3. Pēc tam var iesniegt prasību tiesā, apdrošinātājam apmierināt Jūsu zaudējumu vai tā daļu. Iesniegumam jāpievieno iepriekšējie rakstiskie materiāli, kas apstiprina pretenzijas pamatotību.
3. Apdrošinātājs skatīsies uz to, cik drošs viņš ir savās pozīcijās pret Jums un to, kas tiesā pārstāvēs Jūsu intereses. Ja izredzes viņam ir vājas un Jums ir krietns aizstāvis, tad apdrošinātājs piedāvās sarunas par strīda pirmstiesas izlīgumu.

Ja strīds iet vaļā pa īstam, tad Jums nepieciešams sagatavoties!
No MK noteikumiem Nr. 251 no 12.04.2005 Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi:
"...
64. Ja transportlīdzekļa remonts ir ekonomiski pamatots un tehniski iespējams, transportlīdzekļa īpašnieks eksperta atzinumā norādīto zaudējuma atlīdzību var saņemt naudā vai pēc saskaņošanas ar apdrošinātāju vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju var izvēlēties remontuzņēmumu,
kas labos ceļu satiksmes negadījumā bojāto transportlīdzekli.
64.1. Pirms transportlīdzekli remontē ar apdrošinātāju vai Trans­portlīdzekļu apdrošinātāju biroju saskaņotā remontuzņēmumā, apdrošinātāja vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja eksperts izvērtē fotogrāfijas un remontuzņēmuma tāmi, kurā atspoguļoti apskates laikā konstatētie ceļu satiksmes negadījumā radušies transportlīdzekļa bojājumi. Ja apdrošinātāja vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja eksperts konstatē, ka transportlīdzekļa bojājumu novēršanas izdevumi atbilst ceļu satiksmes negadījumā iegūtajiem transportlīdzekļa bojājumiem, sagatavo atzinumu par remonta ekonomisko pamatotību.
65.Eksperts transportlīdzekļa remontu atzīst par ekonomiski nepamatotu, ja paredzamās transportlīdzekļa remonta izmaksas pārsniedz transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma. Minētajā gadījumā eksperts zaudējumu aprēķinā sniedz atzinumu par remonta ekonomisko nepamatotību. Ja paredzamās transportlīdzekļa remonta izmaksas vismaz par 10 % pārsniedz transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma, turpmākais zaudējumu aprēķins nav nepieciešams. Atzinumā norāda:
65.1.transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma;
65.2.transportlīdzekļa atlieku tirgus vērtību.
66.Zaudējumu aprēķins nav nepieciešams šādos gadījumos:
66.1.saskaņā ar apdrošinātāja vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja lēmumu veicama tikai ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa apskate;
66.2.transportlīdzekļa remonts pēc ceļu satiksmes negadījuma tehniski nav iespējams.
67.Eksperts transportlīdzekļa remontu atzīst par tehniski neiespējamu, ja nepieciešams remonts:
67.1.ugunsgrēkā bojātiem transportlīdzekļa virsbūves nesošajiem elementiem;
67.2.ceļu satiksmes negadījumā deformētiem transportlīdzekļa virsbūves nesošajiem elementiem un to remontu nepieļauj izgatavotāja tehniskie noteikumi;
67.3.stipri korodējušiem transportlīdzekļa virsbūves nesošajiem elementiem un tos nevar savienot, izmantojot metināšanu.
68.Ja transportlīdzekļa remonts tehniski nav iespējams, eksperts par to sagatavo pamatotu atzinumu. Atzinumā norāda:
68.1.transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma;
68.2.transportlīdzekļa atlieku tirgus vērtību.
..."
http://www.ltab.lv/lv/norm-akti/mk-noteikumi/page122

Un vēl:
http://www.ltab.lv/data/articles/451/421.pdf

Pārējais nepieciešamais meklējams šeit:
http://www.ltab.lv/lv/norm-akti
Anafilaktiskais šoks, 1.decembris 2011 10:36
Zini, Griģi, ZB jau tā Tava nemitīgā ķengāšanās par valsti, policiju, atbildīgām institūcijām, apdrošinātājiem u.tml. Neviens neko nesaprotot, nezinot, tikai Tu esi tas zinošākais un gudrākais. Lielummānija, vai? Pamaini stilu, citādi riebj lasīt. Tā humora izjūta ar` tāda pašvaka Tev.
Ēriks Griģis:

Nelasi! Sauc to kā gribi, bet no visiem nezinošākais ir autovadītājs. Pārējie nopelna ar to, ko vadītājs nezina, maksā citu vietā, dzīvo bailēs zaudēt darbu, sodīs viņu vai nesodīs.

P.S.
Ir jāpasaka, ko citi nezin un tāpēc jautā. Šajā forumā jautājumus uzstāda tie, kuriem nav zināšanu par foruma tēmas kādu savu problēmu! Jau desmit gadus savu zināšanu robežās es atbildu uz šiem jautājumiem, lai jautātājam kaut nedaudz palīdzētu vai iedrošinātu.
Ja zināšanas tiek nodotas tiem, kuri grib zināt, tad tā nav ķengāšanās par tiem, kuriem tās nav vajadzīgas!

Kādu nu esmu to humora devu saņēmis, ar to man ir jāsadzīvo!
Nekādīgi nelasi!
http://www.delfi.lv/news/national/politics/latvija-turpina-lejupslidi-korupcijas-uztveres-indeksa.d?id=41947482
Un ja sods ir paredzēts tikai vadītājam vai atbildīgajam par rīkojuma došanu? Kā tos radars nofiksēs, ja ātrumu vadītājs nepārsniegs? Labāk nekomentēt! Cerams, komentārus izdzēsīs!
http://www.tvnet.lv/auto/satiksme/401508-fotoradari_laus_sodit_piecreiz_vairak_auto_ipasnieku_bez_octa
Pat nesapņo!
http://www.apollo.lv/portal/news/articles/227670/
Jāaizliedz publicēt!
http://www.tvnet.lv/auto/notikumi/88482-balku_vedeji_uzsplauj_noteikumiem
Ko atļaujas!
http://www.apollo.lv/portal/news/articles/233686
Šausmas!
http://www.financenet.lv/viedokli/399647-apdrosinataji_krapj_klientus_neizmaksajot_atlidzibascomments
Ziņu lasīšana un skatīšanās būtu jāaizliedz! Un internetā nedrīkstētu lasīt un jautāt vēl par šādām lietām:
www.at.gov.lv/files/archive/department1/2007/546.doc
APK, 30.novembris 2011 17:41
Vai pārvadātāju nesoda, ja šoferim krava nav nostiprināta?
Ēriks Griģis:

Pēc LAPK - nesoda!
Pārvadātāju lobijs Juridiskās komisijas sēdēs un Saeimā ir bijis tik liels, it kā viņi paši tur būtu sēdējuši un šos grozījumus pieņēmuši!
Tāpēc par kravas novietošanas un nostiprināšanas noteikumu pārkāpšanu vai konteineru un kokmateriālu kravu pārvadāšanu ar neatbilstošiem un nereģistrētiem transportlidzekļiem, tikai vadītāju soda ar 40 Ls.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti