Osis, 16.februāris 2012 22:29
Vai variet paskaidrot savu komentāru?
4.Izgatavojiet SP kopija un, nododot savu SP eksemplāru, iedodiet apdrošinātāja pārstāvim parakstīt izgatavoto kopiju ar salasāmu viņa vārdu, kodu un datumu. Savu auto varēsiet remontēt sestajā dienā pēc atzīmes datuma uz kopijas, ja apdrošinātājs nelems savādāk.
Ēriks Griģis:
Komentēju OCTA likuma 36. panta 6. punktu!
No OCTA likuma:
"...
(6) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs piecu dienu laikā, skaitot no dienas, kad apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam saskaņā ar šā panta otrās daļas 2.punktu paziņots par apdrošināšanas gadījumu:
1) veic ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa apskati;
2) ir tiesīgs neveikt ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa apskati, par to rakstveidā informējot personu, kura paziņojusi par apdrošināšanas gadījumu.
..."
Jānis, 14.februāris 2012 8:30
Ko nozīmē uz saites etiķetes STF 400 daN? Paldies!
Ēriks Griģis:
Tas ir pieļaujamais iepriekšējais savilcējiekārtas spriegošanas spēks kravas nostiprināšanā apsienot to.
Maris, 12.februāris 2012 19:14
1. Jautājums par analogo tahogrāfu.
Kā ir jārīkojas transportlīdzekļa vadītājam pirms iknedēļas atpūtas (45h), kas jādara ar tahogrāfa ripu, ja zinu ka nevarēšu pēc 24h samainīt. Vai es var ielikt jaunu ripu un atstāt lai griežās vairākas reizes un tad kad nāku ņemt ārā tad ar roku uzrakstu uz ripas cik ilgi ir bijusi atpūta?
2. Vai ir kādi ieteikumi par darba laika ievērošanu vadītājiem kas nodarbojās ar īslaicīgiem pārvadājumiem (kūdras vešana, šķeldas, grants). Ja maršruta garums ap 160 km. Pārbraucieni nav gari, bet sanāk stāvēt rindā uz iekraušanu un izkraušanu. Līdz ar to vadītāji nav kad paņem pārtraukumu.
Paldies!
Ēriks Griģis:
1. Tahogrammas pēc brīvdienām ir jāaizpilda ar roku, ievelkot atpūtu piektdienas vakaram un pirmdienas rītam, tāpat no jauna sestdienas un svētdienas 24 stundām ar atzīmi diska otrajā pusē - brīvdienu disks!
2. Jāorganizē pārtraukumi iekraušanā/izkraušanā. Ja tas nav iespējams, jāņem pārtraukums ceļā vai kraušanas darbu beigās.
Šoferis Vācijā, 12.februāris 2012 15:17
Braucu Vācijā jau otro ziemu, bet nekur neatradu, ka kravas auto vajag ziemas riepas! Policisti un BAG to pārbauda!
Lūdzu, kur tas ir rakstīts?
Ēriks Griģis:
Vācijas Ceļu satiksmes noteikumos vispārējās daļas 2. paragrāfā:
"... Straßenverkehrs-Ordnung (StVO)
I. Allgemeine Verkehrsregeln
...
§2 Straßenbenutzung durch Fahrzeuge
(3a) Bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte darf ein Kraftfahrzeug nur mit Reifen gefahren werden, welche die in Anhang II Nummer 2.2 der Richtlinie 92/23/EWG des Rates vom 31. März 1992 über Reifen von Kraftfahrzeugen und Kraftfahrzeuganhängern und über ihre Montage (ABl. L 129 vom 14.5.1992, S. 95), die zuletzt durch die Richtlinie 2005/11/EG (ABl. L 46 vom 17.2.2005, S. 42) geändert worden ist, beschriebenen Eigenschaften erfüllen (M+S-Reifen). Kraftfahrzeuge der Klassen M2, M3, N2 und N3 gemäß Anlage XXIX der Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung in der Fassung der Bekanntmachung vom 28. September 1988 (BGBl. I S. 1793), die zuletzt durch Artikel 3 der Verordnung vom 21. April 2009 (BGBl. I S. 872) geändert worden ist, dürfen bei solchen Wetterverhältnissen auch gefahren werden, wenn an den Rädern der Antriebsachsen M+S-Reifen angebracht sind. Satz 1 gilt nicht für Nutzfahrzeuge der Land- und Forstwirtschaft sowie für Einsatzfahrzeuge der in § 35 Absatz 1 genannten Organisationen, soweit für diese Fahrzeuge bauartbedingt keine M+S-Reifen verfügbar sind. Wer ein kennzeichnungspflichtiges Fahrzeug mit gefährlichen Gütern führt, muss bei einer Sichtweite unter 50 m, bei Schneeglätte oder Glatteis jede Gefährdung anderer ausschließen und wenn nötig den nächsten geeigneten Platz zum Parken aufsuchen.
..."
Danim, 11.februāris 2012 21:45
Ceļu satiksmes intensitāti nosaka viss tas, ko vadītājs redz no visam pusem, bet no statistikas viedokļa tas ir automašinu skaits, kuri brauc noteikta laikā noteiktā ceļa posmā.
Ēriks Griģis:
Satiksmes intensitāte raksturo transportlīdzekļu un mazākaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku skaitu, kas pārvietojas vai šķērso noteiktu ceļa posma garumu noteiktā laika vienībā.
Transportlīdzekļa vadītājam tas nozīmē tos satiksmes dalībniekus, kurus viņš ir spējīgs pamanīt transportlīdzekļa priekšā, sānos un aizmugurē, lai izpildītu 113. un citus CSN punktu prasības, īpaši saistītus ar CSN 7. un 8. nodaļas prasībām, un kas pārvietojas viņa braukšanas virzienā, tam pretī, šķērso braukuvi krustojumos vai ārpus tiem, pa regulējamām vai neregulējamām bet apzīmētām gājēju pārejām.
vārds dans, 11.februāris 2012 16:36
Labdien ! Vai ir kāds skaidrojums jēdzienam ''intensīva satiksme''? Kā tiek mērīta satiksmes intensitāte? CSN bieži figurē frāze ''ja ceļu satiksme ir intensīva'' Droši vien nepietiek ar to , kad , teiksim , katrā joslā ir pa vienam transportlīdzeklim. Paldies!
Ēriks Griģis:
1. "Intensīvā satiksme" (IS) ir jāievēro un atsevišķas prasības attiecībā uz to ir jāpilda 110. CSN punktā:
CSN 110. Intensīvas ceļu satiksmes apstākļos, kad visas braukšanas joslas aizņemtas, mainīt joslu atļauts, tikai lai nogrieztos, apgrieztos braukšanai pretējā virzienā, apbrauktu vai apturētu transportlīdzekli.
Tas nozīmē gadījumos, kad nav iespējams mainīt joslas tā, lai aizmugurē braucošajam un pret priekšā braucošo vadītājs spētu ieturēt drošu distanci, ceļu satiksmē tiek runāts par IS apstākļiem.
2. No 1. punkta attiecībām un gadījumos, kad ceļu satiksmes dalībnieku (transportlīdzekļu vadītāju un mazākaizsargāto) koncentrācijas dēļ ir jāsamazina ierobežotais (atļautais) braukšanas ātrums, jāpalielina distance vai intervāls, ir apgrūtināta jebkura manevra (neaizliegtā) izpilde, jāveic apbraukšanas vai apsteigšanas manevri, arī izmantojot brauktuves labo joslu vai stāvokli, nozīmē to, ka vadītājs brauc IS apstākļos.
Jānis, 10.februāris 2012 20:35
Labdien,par kādiem pārkāpumiem vadītājam drīkst atņemt tiesības?
Ēriks Griģis:
Te būs pēc Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas:
http://www.likumi.lv/doc.php?id=90540
Un vēl pēc LAPK desmitās "a" nodaļas "Administratīvie pārkāpumi ceļu satiksmē":
http://www.likumi.lv/doc.php?id=89648&version_date=01.08.2012
andris, 2.februāris 2012 17:27
Kur var sameklēt kā normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā notiek vadīšanas iemaņu pārbaude.
Ēriks Griģis:
CSDD reglamentā.
OSKARS, 1.februāris 2012 22:15
Ārpus apdzīvotas vietas vadīju automašīnu pa lauku ceļu ar ātumu 40km/h gaišā diennakts laikā .Ceļš bija 3m plats, piebraukts, apledojis sniega ceļš.Aiz maza līkuma parādījās sporta mašīna, kas brauca ar ātrumu vismaz 100km/h.Notika sadursme, palocījām viens otram bleķus,ieradās policija un konstatēja ,ka es atrodos daļēji pretējā joslā,jo lūk sporta mašīna esot jau labu gabalu braukusi pa sniega kupenu.Ieteica rakstīt saskaņoto protokolu, kurā man vajadzēja atzīt savu vainu,ko šoka stāvoklī arī izdarīju.Vai tešām vainīgs biju tikai es?
Ēriks Griģis:
1. Iesaku tikt vaļā no šoka! Protams, ka tikai, ja jau atzināties!
2. Bremzējot Jūsu auto gan varēja izslīdēt, bet ja jau atzināties uz papīra, kur vainas noteikšana vispār nav paredzēta, tad neko darīt.
3. Jums 10 dienu laikā, skaitot no negadījuma dienas, savam OCTA apdrošinātājam būs jāiesniedz savs saskaņotā paziņojuma (SP) eksemplārs un jāpaskaidro, kāpēc policija prettiesiski lika Jums atzīties CSNg izraisīšanā, kuru netikāt nodarījis. Ja labi izdosies izskaidrot notikušo, tiksiet cauri sveikā!
4.Izgatavojiet SP kopija un, nododot savu SP eksemplāru, iedodiet apdrošinātāja pārstāvim parakstīt izgatavoto kopiju ar salasāmu viņa vārdu, kodu un datumu. Savu auto varēsiet remontēt sestajā dienā pēc atzīmes datuma uz kopijas, ja apdrošinātājs nelems savādāk.
vārds, 31.janvāris 2012 19:03
Sveicināts Ērik,būtu nepieciešamība iegūt ADR sertifikātu,vai vari pateikt,kad un un kur Kurzemes pusē būtu kursi,cik maksā?Paldies.
Ēriks Griģis:
ADR nebūs Kurzemes pusē. Pamatkurss Rīgā ap 110,- un cisternai vēl kādi 35,-
Precīzāk uzzināsi zvanot pa tālruni 29123391
http://www.csdd.lv/lat/vad_kva/adr_vaditaja_aplieciba/
vita, 28.janvāris 2012 15:35
Labdien!Situācija sekojoša; pirms vairākiem gadiem radiem aizdevu lietošanā uz sava vārda reģistrētu auto.Šobrīd man neizdodas savu auto atgūt. Sakiet lūdzu vai es varu šim savam īpašumam uzlikt liegumu darboties ceļu satiksmē,ja auto un tehniskā pase atrodas pie šī brīža lietotājiem? Kādas ir iespējas man atgūt automašīnu?Vai varat ieteikt kur man griezties ar šādu jautājumu?
Ēriks Griģis:
Ar iesniegumu policijā.
Kaspars, 28.janvāris 2012 0:22
Sveiki!Sakiet lūdzu kādas ir izmaksas CSDD veicot tehnisko ekspertīzi, ja es vēlos uzstādīt gāzes iekārtu, automašīna ir Opel Vectra B? Paldies!
Ēriks Griģis:
Te būs izmaksas, kas saistītas ar pārbūvi:
http://www.csdd.lv/lat/sertifikacija_un_parbuve/cenas_un_nepieciesamie_dokumenti/
Papildus informāciju jautājumos, kas saistīti ar transportlīdzekļu pārbūvi un tehnisko ekspertīzi, Jūs varat saņemt jebkurā CSDD nodaļā vai CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijā, kontaktējoties pa tālruni 67025735
Gāzes iekārtu speciālists:
http://www.ads-serviss.lv/lv/autogaazes-iekaartas-23455
Kaspars, 27.janvāris 2012 12:04
Labdien! Vai pašvaldības policija drīkst sodīt, par stāvēšanu netatļautā vietā, ja tajā brīdī, kad auto tiek fotogrāfēts, es piesteidzos pie auto un aizbraucu.? Respektīvi, protokolu neesmu saņēmis, bet e-pakalpojumos skatos, ka ir naudassods. Vai ir iespējams šo sodu apstrīdēt?
Ēriks Griģis:
1. Jā, drīkst sodīt.
2. Var apstrīdēt, ja automobilis bija novietots apstāšanās atļautā vietā.
Jānis, 26.janvāris 2012 12:34
Labdien! Kādi apstākļi pagarina atlīdzības izskatīšanas termiņus (max 3 mēn.)? Kur griezties, ja termiņi netiek ievēroti? Vai tiesa ir vienīgā institūcija? Jau iepriekš paldies par atbildi!
Ēriks Griģis:
Apdrošinātāji veiksmīgi nolikvidēja visas institūcijas, kas var ietekmēt atlīdzības kavējumu.
1. Palika pašu apdrošinātāju veidotais apdrošinātāju birojs - LTAB:
http://www.ltab.lv/
2. Finanšu un kapitāla tirgus komisija:
http://www.fktk.lv/
3. Tiesa.
Kristaps, 25.janvāris 2012 13:22
Kā tad īsti ir ar fotoradaru lietošanu, kad temperatūra ir zem nulles? Kur varētu būt pieejama tiesai derīga tehniskā informācija par fotoradariem? Cik saprotu tie ir divu veidu- lāzera un parastie.
Ēriks Griģis:
Man nav konkrēto radaru instrukcija. Ir tikai vispārējā no interneta.
Konkrēto var pieprasīt izgatavotājam vai meklēt pēc publikācijām un to autoriem.
Persijs, 24.janvāris 2012 22:37
Sodien,24.janvari plkst.08.35 no rita braucu pa Deglava, posma starp Saharova un Ulbrokas ielam un radaru redzeju jau pa labu gabalu. Ta ka taja momenta mans auto bija vienigais braucu ar 40-45 km/h. Toties centra virziena preti ar manami lielaku atrumu neka 50 brauca vairakas automasinas, un sanaca ta, ka vienu mirkli mes bijam uz vienas linijas ar radaru. Sarkana lampa nozibsnija, tatad radars nofotografeja. Tikai lieta tada, ka mans auto bilde bus redzams pilniba, bet preti braucosajiem bus redzami tikai jumti un logi, jo pa vidu ir sadalosa barjera un kupena.
Sanak,ka man atsutis bildi,kura bus mans auto ar svesu atrumu? Ja ta,tad kur taisniba?
p.s. Autina bija divi darba kolegi, kuriem pateicu-skat kur radars,pabrauksim uz 40. Vai vini varetu but ka liecinieki?
Ēriks Griģis:
Ja būs redzami divi auto un nevarēs noteikt, kurš no redzamajiem ir pārsniedzis ātrumu, tad Jums neko neatsūtīs. Radars ta strādā abos braukšanas virzienos! Taisnība nav jāmeklē, kamēr tā nav pazaudēta!
Anna, 23.janvāris 2012 13:32
Labdien!
Ja pēc avārijas automašīnas "atliekas" tiek atstātas apdrošinātājiem (automašīnai bija BTA KASKO) vai man ir jānoņem automašīna no uzskaites, ja jā, kādas tam ir izmaksas.
Paldies!
Ēriks Griģis:
Vai ir jānoņem, tas rakstīts KASKO noteikumos. Parasti IR!
Iesaku to noskaidrot pie sava apdrošinātāja.
Te būs CSDD informācija:
http://www.csdd.lv/lat/registracija/transportlidzeklu_registracija/ka_nonem_no_uzskaites_transportlidzekli_/?doc=692
Lena, 22.janvāris 2012 19:23
Vai var noteikt precīzi ātrumu mašīnai pirms avārijas,lai apstridēt apdrošinātāju atteikumu izmaksāt kompensāju? Var būt varāt ietekt ekspertu, kurš var palīdzēt.
Ēriks Griģis:
1. Precīzi nevarēs, jo būtu jāredz abi automobiļi un jāizpēta negadījuma vieta.
2. Var atrast kļūdas ekspertu ekspertīzēs, jo viņi "kļūdainās ekspertīzes" lielākoties apdrošinātājiem vai darba devējam gatavo pasūtītāja interesēs. Tas nozīmē, pirms ekspertīzes pasūtītājs pasūta ekspertam ekspertīzi, kur eksperta slēdzienam ir jāapstiprina, ka, piemēram, atļautais braukšanas ātrums ir pārsniegts vairāk par 30 km/h, lai atlīdzību varētu atteikt vai piestādīt regresa prasību, pamatojot to ar rupju vadītāja neuzmanību. Eksperts to nevar panākt bez nevienas manipulācijas vai nepamatota aprēķina savā ekspertīzē, ja ātrums tiešām nav tik ievērojami pārkāpts! Atrast šo manipulāciju ir iespējams!
Bet Jūs kādu no šiem ekspertiem varat izmantot savās interesēs!
3. Nevaru ieteikt nevienu no valsts tiesu ekspertīžu biroja, ne no RTU.
4. Ja vēlaties, piezvaniet bijušajam kolēģim, t.: 29139502
Jānis, 20.janvāris 2012 12:09
Pastāstiet lūdzu, kā notiek braukšanas mācību instruktora apliecības atjaunošana, ja tuvojas tā derīguma termiņa beigas. No MK noteikumiem nevar saprast, vai jāiet visa garā procedūra (CSDD B kat pirmsapmācības eksamens, 2.mēn kursi, eksameni pie komisijas utt) jeb pietiek ar to kas minēts MK noteikumu nr358 31.p, ka apmainot apliecību jākārto tikai teorētiskais eksāmens. Es to saprotu, kā maiņa piem nozaudēšanas gadījumā nevis atjaunošana. Ja pietiek ar šo teorētisko, vai Jūs piedāvājat iespēju atjaunināt zināšanas ? Cik tas maksās un prognozētais laika patēriņš. Paskaidrojiet lūdzu.
Ēriks Griģis:
Termiņatjaunojumam vajag nokārtot tikai teorētisko eksāmenu CSDD.
Kvalifikācijas kursi ilgst divas dienas, maksa - 97,- Ls no personas, ieskaitot PVN.
cilveks, 19.janvāris 2012 16:40
Situācija! Autovadītājs kurš vēl nav sasniedzis divu gadu stāžu izraisa avārīju. Tā kā autovadītājam vēl nav divu gadu stāžs, saskaņotajā protokolā ar otras puses piekrišanu tiek ierakstīts cits cilvēks, kuram autovadītājapliecība ir vismaz 5 gadi. Tas tiek darīts tādēļ, lai būtu jāmaksā divreizmazāks KASKO pašrisks. Vai šai personai, kura tike ierakstīta saskaņotajā protokolā kaut kas reāli nākotnē mainās? Nākotnes apdrošināšana dārgāka vai problēmas ar policiju?
Ēriks Griģis:
1. Auto īpašniekam nākotnē būs dārgāka OCTA.
2. Ja KASKO noteikumi paredz nākošā līguma prēmijas palielinājumu, pašriska vai franšīzes izmaiņas, vai atstāj tos nemainīgus izmaksas gadījumā līguma darbības laikā, tad tā būtu jābūt.
3. Ja policija šo lasa un apdrošinātāji pieprasa veikt izmeklēšanu, problēmas vienmēr iespējamas. Īpaši, ja ir mēģināts mānīties, krāpties vai noklusēt informāciju.