vārds Juris, 29.novembris 2011 14:43
Labdien!
Varētu paskaidrot - kas tas par jauno kravas nostiprināšanas apreiķinu, vai ir kādas izmaiņas normatīvajos aktos šajā sakarā!?
Ēriks Griģis:
Eiropas standartam kravu nostiprināšanā ir vairākas daļas. Viena no tām - aprēķinu daļa. Tajā ir pieņemtas izmaiņas, kas stājās spēkā šī gada otrajā pusē. Izmaiņas aprēķinos samazina kravu nostiprinājumu drošību, jo aprēķinos ir pieņemts izmantot koeficientus un faktorus, kas nav pamatoti ne ar fiziku, ne eksperimentāli. Tie ir vienkārši pieņemti, lai nepamatoti samazinātu kravu nostiprināšanā aprēķināmos nostiprināšanas spēkus.
Standarti Latvijā nav pamats, lai aprēķinātu kravai nepieciešamos nostiprināmos spēkus, tāpēc uz normatīvajiem aktiem, attiecībā uz ceļu satiksmi, izmaiņu pagaidām nav.
Attiecībā uz ES dalībvalstīm un EEZ kravas nostiprināšanas kontrolēs vairums valstīs, piemēram, Vācijā, Polijā, Šveicē, Austrijā, Norvēģijā policija un BAG kontroles dienesti pārbaudīs pēc iepriekšējām ar drošību pamatotām aprēķinu metodēm.
Tas nozīmē, ka no Latvijas ar autotransportu ievestās kravas Vācijas teritorijā pārbaudīs iepriekšējā kārtībā!
Nespeciālistu grozītie normatīvie akti, īpaši politiķu pieņemtie, un to prasību izpilde ne vienmēr ir drošības garants un ne vienmēr kalpo preventīvām drošības interesēm ceļu satiksmē.
Plašāk par kravu nostiprināšanu, policijas pārbaudēm ES valstīs, jauninājumiem vadītāju darbu un atpūtas laiku uzskaitē un vadītāju sodīšanu LAPK noteiktā kārtībā skaidroju savās lekcijās profesionālo vadītāju periodiskajās apmācībās [95] koda iegūšanai.
janis, 29.novembris 2011 10:30
Labdien..Vainīgais aizbēga no negadījuma vietas, taču es paspēju piefiksēt auto numuru..Pateicu policijai numuru, kādā veidā vainīgais tiks atrasts un cik ilgi tas aiznems...Viņjam tiks sūtīta vēstule vai kkaa savādāk? Kas draud vainīgajam par šādu rīcību...auto nelieli skrāpējumi...
Ēriks Griģis:
1. Nestrādāju policijā un nezinu, kādā veidā policija vainīgo atradīs, un vai vispār meklēs.
2. Cik ilgi policija meklē vainīgo, ja meklē, par to variet spriest, skatoties milicijas seriālus no Krievijas TV.
3. Ja vainīgo atradīs, viņu izsauks uz nopratināšanu, nosūtot pavēsti.
4. Par ceļu satiksmes negadījuma vietas atstāšanu pēc ceļu satiksmes negadījuma, pārkāpjot noteikto kārtību, — uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam no pieciem līdz četrdesmit latiem, cita transportlīdzekļa vadītājam uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz piecsimt latiem un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku no trim mēnešiem līdz diviem gadiem vai bez transportlīdzekļu vadīšanas tiesību atņemšanas.
Skaidrojums par OCTA apdrošināšanu.
Lai izskatītu, lemtu un atlīdzinātu CSNg cietušajam, apdrošinātājam nav vajadzīgs vainīgais vadītājs! Policija par to ir informēta, tāpēc strādā (meklē vai nemeklē ļaundari) pēc savām iekšējām instrukcijām un norādēm attiecībā par valsts un tās budžeta aizsardzību!
OCTA zaudējumus atlīdzina tas apdrošinātājs, kurš apdrošinājis OCTA automobiļa īpašniekam, ar kura automobili zaudējums ir nodarīts!
No OCTA likuma:
"... 31.pants. Zaudējumu atlīdzināšana
(1) Apdrošinātāji, kas ir apdrošinājuši ceļu satiksmes negadījumos iesaistīto transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesisko atbildību, vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs, ņemot vērā ceļu satiksmes negadījuma apstākļus, izvērtē un nosaka katras ceļu satiksmes negadījumā iesaistītās personas atbildību par nodarītajiem zaudējumiem. (nevis policija! - mans komentārs)
(2) Zaudējumu atlīdzina tas apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, (nevis policijai ir jānosaka vainīgais vadītājs, lai apdrošinātājs lemtu par atlīdzību! -mans komentārs) vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs.
... "
Krava, 29.novembris 2011 0:34
Runā, ka jaunais kravu nostiprināšanas aprēķins nav drošs! Vai tā ir?
Ēriks Griģis:
Jaunajā kravas aprēķinā, kas saistīts ar laika atzīmi "2011" kravu nostiprināšanā ceļu satiksmē drošība ir samazināta apmēram uz pusi! To noskaidroju eksperimentālā veidā, veicot nostiprināšanas aprēķinus ADR un zāģmateriālu kravu nostiprināšanā pārvadājumos.
Novitātes drošības mazināšanai!
1. Aprēķinos netiek izmantots koeficients, kas nostiprināšanas iekārtas - saites abās pusēs ievērtē iepriekšējā spriegošanas spēka berzes zudumus.
2. Netiek ievērtēts nestabīlās kravas drošības faktors 0,2g!
3. Nepamatoti tiek noteikts jauns berzes koeficients, kas ir divreiz lielāks par iepriekšējo. Līdz ar to kravu var nostiprināt ar mazāk saitēm, kas pārvadājumus padara nedrošus! Šī novitāte bija paredzēta kravu nestiprināšanai vispār pret pārvietošanos uz sāniem un pretēji braukšanas virzienam! Tas pieļauj kravas gāšanos pārvadājuma laikā!
4. Tiešajā nostiprināšanā nepamatoti ir ieviests jauns skaitlis, kas samazina esošo berzes koeficientu. Līdz ar to kravu var atļauties nostiprināt nedrošāk!
Secinājums.
Latvijā policijai un pašvaldības kontroles institūcijām par kravu nostiprināšanu pārvadājumos nav zināšanu! Tāpēc kravu pārvadātāji kravas vietējos pārvadājumos nestiprina vispār.
S1. Ja krava nokritīs, vilksies līdzi vai traucēs citiem satiksmes dalībniekiem, tad par nenostiprinātu kravu sodīs tikai vadītāju ar 40 Ls lielu naudas sodu!
S2. Ja kravu pārvadās tai nepiemērotā transportlīdzeklī, par to arī sodīs tikai vadītāju ar 40 Ls lielu soda naudu.
S3. Ja kravai krītot tiks nodarīts zaudējums trešajai personai, tad pēc izmaksātās atlīdzības OCTA apdrošinātājs piestādīs pārvadātājam regresa prasību atmaksāt iztērēto.
S4. Pēc noslēgtā darba līguma ar automobiļa vadītāju, pārvadātājs liek vadītājam segt visas tehniskās izmaksas - arī par saņemto regresa prasību!
Kristy, 28.novembris 2011 23:03
Labdien! Es gribētu uzzināt man uz mašīnas paneļa iedegās lampiņa dzeltena uz kuras rakstīts "Service Engine Soon" ko tas nozīmē, ko man darīt?
Ēriks Griģis:
Te var iztulkot:
http://translate.google.lv/#en|lv|
Automobiļa lietotāja rokasgrāmatā jābūt signāla skaidrojumam. Ticami, ka motors ilgojas pēc servisa!
Sergej, 27.novembris 2011 17:18
Vai trolejbuss ir mehāniskais transportlidzeklis? No CSL
11) mehāniskais transportlīdzeklis — pašgājējs transportlīdzeklis, traktortehnika, kas pārvietojas pa ceļu ar savu
enerģiju, izņemot mopēdus un sliežu transportlīdzekļus, kā arī trolejbuss;
Nesaprotu, jo no latviešu valodas tulkojot iz krievu iznāk ka trolejbuss arī ir mehāniskais (vai arī es nepareizi tulkoju?). Un no 31) trolejbuss — mehāniskais transportlīdzeklis, kas paredzēts braukšanai pa ceļu savienojumā ar ārēju
elektroenerģijas padeves avotu. Es vienkarši kad macījos, pasniedzejs teica ka nav mehāniskais, bet iznāk ka ir.
Ēriks Griģis:
Trolejbuss, kopš trolejbusiem sāka uzstādīt iekšdedzes motorus, ir mehāniskais transportlīdzeklis!
No CSL:
"...
11) mehāniskais transportlīdzeklis — pašgājējs transportlīdzeklis, ... kas pārvietojas pa ceļu ar savu enerģiju ... arī trolejbuss ... "
Donats, 27.novembris 2011 14:46
Nu es nevaru, bet viņš jau var vai ne? Un ir iespēja man saņemt kādu lielu sodu par to? Tas ir tiesību atņemšana pat? Vai cik liela iespēja ir atrast vainīgo, visseviški tad ja neesmu vietējais un atrodos no tās pilsētas diezgan tālu. Vai man satraukumam nav pamata?
Ēriks Griģis:
1. Jūs jau viņu nesagaidījāt! Kā varu zināt, vai viņš vēl var ko darīt, vai nevar!
2. Sodi no LAPK:
"...
149.16 pants. Transportlīdzekļu vadītāju pārkāpumi īpašos gadījumos
...
Par ceļu satiksmes negadījuma vietas atstāšanu pēc ceļu satiksmes negadījuma, pārkāpjot noteikto kārtību, — uzliek naudas sodu velosipēda un mopēda vadītājam no pieciem līdz četrdesmit latiem, cita transportlīdzekļa vadītājam uzliek naudas sodu no piecdesmit līdz piecsimt latiem un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz laiku no trim mēnešiem līdz diviem gadiem vai bez transportlīdzekļu vadīšanas tiesību atņemšanas.
..."
3. Atrast vainīgo var tad, ja viņu meklē! Bet konsekventi meklē tikai CSI un līdzīgos seriālos!
3.1. Ja policijai nav naudas degvielai vai ieinteresētības meklēt, tad nekas nenotiksies.
3.2. Ja apdrošinātājs neredzēs iespēju nopelnīt uz regresa pamata, tad kāpēc viņiem meklēt!
4. Satraukumam vienmēr ir jābūt! Valsts pārvalda savus pavalstniekus, turot tos nepārtrauktās bailēs, satraukumā un neziņā!
Donats, 26.novembris 2011 23:03
Jautājums. Šodien braucot ārā no stāvvietas, atpakaļgaitā nedaudz piesitu aizmugurējā automobilim pa bamperi. Pastījos savas automašīnas automobili nekas nav, varbūt varbūt maza maza švīciņa. Tai brīdi kaut kā neaizdomājos un aizbraucu prom, jo praktiski ar neko nejutu un pat neiedomājos palikt tai brīdi un pagaidīt to šoferi. Tagad man prātā vislaik doma, kas ar mani būs, palasot internetā kādi sodi man nāk šermuļi. Autovadītājs mašīnā nebija, galīgi nejauši uzsitu, praktiski tik pieskāros. Kas man var draudēt? tiesību atņemšana pat? Domāju aculiecinieki bija, mazs troksnītis ar noteikt bija. Vai man draud kas liels? vai cerēt uz to, ka otrs šoferis mani neuzmeklēs un neliks mani sodīt, jo domāju viņam nekas vairāk par mazu buktīti un krāsu minimālu noskrāpēšanu ar nevajadzētu būt. tiešām nezinu ko darīt, prāta neziņa un pat bailes.Paldies
Ēriks Griģis:
Darīt neko vairs nevar! Bet ar bailēm pēc laika iemācās sadzīvot.
Autopircējs, 25.novembris 2011 13:59
Tā arī nekļuva skaidrs, vai ir iespējams iegādājoties automašīnu, pārņemt iepriekšējā autoīpašnieka OCTas polisi un turpināt ar to braukāt līdz tai beidzas darbības termiņš!?
Ēriks Griģis:
Nav iespējams! Jauns OCTA līgums ir jāslēdz īpašniekam nopērkot sev automobili! (Nevis pēc reģistrācijas CSDD, kā bija agrāk, pirms 26.10.2011.)
No OCTA likuma:
"... Ja transportlīdzeklim mainās īpašnieks,
1) pamatojoties uz transportlīdzekļu mazumtirdzniecībai reģistrēta komersanta izsniegtu rēķinu-uzziņu vai
2) uz citiem dokumentiem, kuri nepārprotami apliecina transportlīdzekļa īpašnieka īpašumtiesības, vai
3) transportlīdzekli pārreģistrē sakarā ar transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītā īpašnieka vai
4) transportlīdzekļa identifikācijas numura maiņu, vai
5) transportlīdzeklim tiek izsniegta tranzīta numura karte vai
6) apliecinājums par transportlīdzekļa norakstīšanu un
apdrošināšanas līgumā norādītais transportlīdzekļa īpašnieks nav iesniedzis pieteikumu par apdrošināšanas līguma izbeigšanu, apdrošināšanas līgums uzskatāms par izbeigtu ar brīdi, kad transportlīdzeklim, pamatojoties uz īpašumtiesības apliecinošiem dokumentiem,
a) mainās īpašnieks vai
b) transportlīdzeklis tiek pārreģistrēts, vai
c) tam tiek izsniegta tranzīta numura karte vai
d) apliecinājums par transportlīdzekļa norakstīšanu.
Transportlīdzekļa līzinga gadījumā apdrošināšanas līgums uzskatāms par izbeigtu brīdī, kad mainās līzinga ņēmējs, kas Ceļu satiksmes drošības direkcijā vai Valsts tehniskās uzraudzības aģentūras Traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā sistēmā reģistrēts kā transportlīdzekļa turētājs.
..."
janis, 25.novembris 2011 10:03
Labdien!! Notika divu auto sadursme, nelieli skrāpējumi, taču otrā automobīļa vadītājs kurš nebij vainīgs pameta notikuma vietu pabraucot 200m tālāk un tad nāk ar kājām vienoties..Vai šādā gadījumā ja vinjs ir pametis negadījuma vietu man ir jāpaliek vainīgam vai es vnk varu doties prom? (Liecinieku nav)
Ēriks Griģis:
To sauc par "negadījuma vietas atstāšanu". Cietušajam, ja tas ir to paveicis, apdrošinātājs var atteikt zaudējumu atlīdzināšanu, savukārt, vainīgajam, ja tas atstāj negadījuma vietu, var piestādīt regresa prasību. Var iepriekšējo arī nedarīt. Policijai arī tā ir negadījuma vietas atstāšana un CSN 51. punkta prasību pārkāpšana.
Jums šajā gadījumā ir jāpaliek negadījuma vietā un jāziņo policijai par notikušo un to, ka otrs negadījuma vietu ir atstājis.
Mans komentārs pēc materiāliem, ko konsultācijās ir atnesuši negadījumos iesaistītie vadītāji!
Policijas prakse, gadījumā, ja Jūs arī atstātu negadījuma vietu, lielākoties liecina par to, ka par vainīgo šajā CSNg tiks atzīts tas, kurš policijā ieradīsies otrais vai vispār to neizdarīs.
Ilmārs, 25.novembris 2011 8:46
OCTA likumam kārtējās izmaiņas.
Kā ir ar OCTA līgumiem, kas slēgti pirms izmaiņu spēkā stāšanās. Uz tiem attiecas vecā vai jaunā likuma redakcija?
Ēriks Griģis:
No 26.10.2011.stājās spēkā OCTA likums ar 22.09. pieņemtajiem grozījumiem.
Uz pirms grozījumiem noslēgtajiem OCTA līgumiem grozījumi stājas spēkā sākot ar 26.10.2011. Attiecībā uz mopēdiem OCTA līgumi ir jāslēdz no 26.10.2011.
Vainīgajam savam apdrošinātājam SP jānodod 10 dienu laikā pēc notikušā CSNg sākot ar 26.10.2011. Sākot ar šo datumu apdrošinātājam ir trīs jaunas iespējas piestādīt regresa prasību, kaut OCTA līgumi ir noslēgti pirms grozījumu pieņemšanas.
Iegādājoties lietotu automobili, jaunajam īpašniekam-vadītājam, sākot ar augstākminēto datumu, ir jānoslēdz jauns OCTA līgums jau pirms transportlīdzekļa reģistrācijas CSDD.
valdis, 23.novembris 2011 11:56
vēlos uz nivas bāzes uzmetināt bagiju
Ēriks Griģis:
Apsveicama vēlēšanās!
Normis, 23.novembris 2011 1:39
Labdien,esmu jaunais C kategorijas šoferis vēlētos uzzināt kur es varu uzzināt kā ekonomiski vajag pārslēgties ar kravas auto no zemajiem uz augstajiem pārnesumiem ar izsmeļošu pamācību, jo tur kur mācījos braukšanu, man liekas ka ne ekonomiski mācīja tā aiziet vairāk degvielas, tāpēc vēlos uzzināt ka ir viss pareizāk.Jau iepriekš paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:
1. Autoskolā, kurā Jūs mācījāties.
2. Jebkurā mācību iestādē, kura gatavo C kategorijas transportlīdzekļu vadītājus.
3. Apmeklējot periodiskās apmācības kursus profesionālajiem vadītājiem.
4. Pie pārvadātāja - potenciālā Jūsu darba devēja.
5. Piedaloties ekonomiskās braukšanas apmācībās kravas automobiļu tirdzniecības centros, kuriem ir apmācības klases un sagatavota atbilstoša apmācību programma.
Piezīme.
Jebkura veida mācības ir par atbilstošu samaksu.
vārds dans, 22.novembris 2011 12:04
Ko nozīmē CSN termins '''bezkonflikta regulēšana''? Paldies !
Ēriks Griģis:
CSN termini ir uzrādīti 1. nodaļā. Jūsu nosauktais nav CSN termins, jo tāda tur nav!
Mans komentārs.
Izolēta kustība noteiktos virzienos! Droša satiksmes organizācija kādam satiksmes dalībnieku veidam vai grupai, kas vienlaicīgi neparedz apdraudējumu no citiem tās pašas sistēmas dalībniekiem.
Guna, 22.novembris 2011 10:57
Kā piefiksēt un saņemt atlīdzību pas mantas bojājumu pēc CSNg. Mantas bojājumi konstatēti otrajā dienā pēc negadījuma un nav fiksēti policijas protokolā. Apdrošinātājs sūta uz policiju. Policija pie apdrošinātāja.
Ēriks Griģis:
1. OCTA neatlīdzina zaudējumus, kas radušies pēc CSNg!
2. KASKO - jautājums ir jārisina tikai ar apdrošinātāju, balstoties uz KASKO noteikumos norādīto cietušā rīcību gadījumos, ja mantai bojājumi parādās vai tos pamana tikai pēc apdrošīnāšanas gadījuma iestāšanās.
Ilmārs, 21.novembris 2011 10:40
Kādā normatīvajā aktā noteikta Bonus-Malus kārtība?
Turpinot iepriekšējo jautājumu:
Tad jau sanāk, ka Bonus -Malus klase tiek samazināta pat gadījumā, ja atlīdzība netiek pieprasīta (bet negadījums pieteikts apdrošinātājam).
Savukārt no LTAB mājas lapas:
"■ BM aprēķinā izmanto:
...
b) iestājušos apdrošināšanas gadījumu skaitu, par kuriem apdrošināšanas sabiedrība vai Birojs ir pieņēmis kaut vienu lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu pilnā vai daļējā apmērā, sedzot ceļu satiksmes negadījumā radušos zaudējumus, un kuri attiecas uz apdrošināšanas līgumiem, kas slēgti uz Latvijā reģistrētiem transportlīdzekļiem un kuros norādītais BM subjekts ir viennozīmīgi identificējams pēc personas koda vai iestādes reģistrācijas numura, kā arī Latvijā reģistrētiem neapdrošinātiem transportlīdzekļiem."
Ja vadītāji savstarpēji vienojas (nepieprasa atlīdzību no apdrošinātāja), apdrošinātāji nepieņem lēmumu par atlīdzību izmaksu pat ja negadījums pieteikts. Līdz ar to nav iemesla samazināt Bonus-Malus.
Ēriks Griģis:
Piekrītu Jūsu rakstītajam jau otreiz, bet ar piebildi, ja negadījums ir pieteikts, tad apdrošinātājs pats izvērtēs turpmāko subjekta risku atkārtoti iekļūt satiksmes negadījumā!
Salīdzinājumam komentārs.
Jums kaimiņš nozog žoga stabus, maktī tos izrokot un aizvedot Jums nepaziņojot. Pēc tam viņš atved tos un izkrauj Jūsu sētā, sakot, piedodiet, es vienojos bez stabiem! Vai Jūs turpmāk viņam palielināsiet vai samazināsiet uzticības kredītu? attiecībā uz žoga stabiem!
BM sistēma ir tikai viena no apdrošināšanas informācijas sistēmas sastāvdaļām, kura vērtē subjekta datus par iepriekšējiem 11 gadiem! Pastāv arī vēl citas sistēmas! BM klases nav vienīgais kritērijs, bet gan tikai viens no daudziem risku ietekmējošajiem faktoriem, kurus izvērtējot kopumā, katrs apdrošinātājs nosaka galīgo apdrošināšanas prēmijas apmēru. OCTA likumā par prēmijas apmēra noteikšanu BM klases tieši nav pieminētas.
No OCTA likuma:
"... 12.pants. Apdrošināšanas prēmijas apmērs
(1) Apdrošināšanas prēmijas apmēru nosaka apdrošinātājs, ievērojot transportlīdzekļa veidu, izmantošanas mērķi un citus risku ietekmējošus faktorus.
(2) Apdrošināšanas prēmijas apmēram, kas noteikts apdrošināšanas līguma slēgšanas brīdī, jābūt tādam, lai nodrošinātu apdrošināšanas līgumā noteikto saistību izpildi, kā arī segtu izdevumus, kas nepieciešami apdrošināšanas veikšanai.
13.pants. Apdrošināšanas prēmijas apmēra noteikšana
(1) Noslēdzot apdrošināšanas līgumu, apdrošināšanas prēmijas apmērs transportlīdzekļa īpašniekam tiek noteikts, izvērtējot iepriekšējo apdrošināšanas līgumu darbības laikā izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību skaitu, normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā konstatēto gadījumu skaitu, kad transportlīdzeklis vadīts, izdarot administratīvus pārkāpumus, par kuriem reģistrē pārkāpumu uzskaites punktus, un noziedzīgus nodarījumus pret satiksmes drošību, kā arī izvērtējot citus risku ietekmējošus faktorus.
(2) Slēdzot apdrošināšanas līgumu, apdrošināšanas prēmijas apmēra noteikšanai līzinga ņēmējs tiek pielīdzināts transportlīdzekļa īpašniekam.
..."
vārds, 20.novembris 2011 18:40
Nedaudz paplašinot Traveler uzdoto jautājumu.
Vai apdrošināšanas vēsturē parādās visas VP reģistrētās avārijas ? Vai tikai tās, par kurām pieprasīta atlīdzība?
No likuma:
"2) apdrošināšanas gadījums – ceļu satiksmes negadījums, kuram iestājoties paredzēta apdrošināšanas atlīdzības izmaksa;"
Tātad, vai Bonus Malus klase tiek samazināta, ja vadītāji par atlīdzību vienojas savstarpēji, nepieprasot atlīdzību no apdrošinātājiem.
Ēriks Griģis:
1. Parādās visas CP reģistrētās avārijas, visi apdrošināšanas gadījumi, visi soda punkti un par ko, visi CP fiksētie pārkāpumi ceļu satiksmē, visi bijušie automobiļu īpašnieki, visu bijušo īpašnieku pārkāpumi ceļu satiksmē, visi uz bijušajiem īpašniekiem reģistrētie automobiļi, visas kredītsaistības un to pārkāpumi, visi t-zvani CSNg dienā, laikā no ... uz, zvanu saņēmēji, uz zvanu saņēmējiem reģistrētie automobiļi un visi ar tiem reģistrētie CSNg gan policijā, gan apdrošinātāju datu bāzē.
2. Tad netiek samazināta, ja vien kāds no iesaistītajiem vai liecinieks nav paziņojis par CSNg apdrošinātājam!
B, 18.novembris 2011 19:19
Labdien. Ja es izbraucot no autostāvvietas iebuktēju citu auto, bet es neesmu īpašnieks mašīnai ar kuru es to izdarīju? kā tas viss notiek? Kas sedz remontu sabuktētajai mašīnai, octa vai csn izraisītājs?
Ēriks Griģis:
1. Jums jārīkojas atbilstoši CSN 50.,51. vai 52. punktos noteiktajam.
2. Jums jāpaziņo savam OCTA apdrošinātājam rakstiski vai iesniedzot saskaņoto paziņojumu, ja tāds tika sastādīts, par notikušo CSNg.
3. Uz saskaņotā paziņojuma sagatavotās kopijas palūdziet apdrošinātāja pārstāvi atzīmēt SP saņemšanas datumu, saņēmēja vārdu, uzvārdu ar personas kodu un parakstu kopā ar AAS zīmogu.
4. Ja esat paveicis augstāk aprakstīto, tad zaudējumus CSNg stāvvietā cietušajam pēc tā pieprasījuma atlīdzinās Jūsu vadītā automobiļa OCTA apdrošinātājs.
vārds Andris, 18.novembris 2011 15:27
Sakiet, lūdzu, kad sāksies periodiskās apmācības šoferiem?
Ēriks Griģis:
Rīt, 19.11.
LKW-Maut, 18.novembris 2011 14:10
Was ist zu veranlassen, wenn ein Partikelminderungssystem ins Fahrzeug eingebaut wurde?
Ēriks Griģis:
No profesionālo vadītāju [95] koda periodisko apmācību materiāliem
LKW-Maut lietošanas apmācības programma un reģistrācija ir atrodama šeit:
http://www.toll-collect.de/tcrdifr009_terminal.jsp;jsessionid=2A243BA641C3844C220FC3A16B3AA508.app02
a) Bei Toll Collect registrierte Fahrzeuge
Um die günstigeren Mauttarife nach Einbau des Partikelminderungssystems in Anspruch nehmen zu können, ist eine Ummeldung bei Toll Collect erforderlich. Ab 1. Januar 2009 steht allen registrierten Kunden das angepasste Formular "Änderung Fahrzeugdaten" auf der Toll Collect-Internetseite zur Verfügung.
Dieses Formular ist ausgefüllt und unterschrieben an den Customer Service (Anschrift: Toll Collect GmbH, Customer Service, Postfach 11 03 29, 10833 Berlin) zu senden. Für registrierte Fahrzeuge ohne On-Board Unit erhalten Transportunternehmen nach der Ummeldung eine neue Fahrzeugkarte.
b) Nicht registierte Fahrzeuge
Bei Zahlung der Maut nur an Mautstellen-Terminals geben die Fahrer bei der Frage nach der Maut-Schadstoffklasse die günstigere an, wenn der Lkw zur Klasse S2 oder S3 gehört und über eine der geforderten Partikelminderungsklassen verfügt:
Für Fahrzeuge der Schadstoffklasse S2 in Kombination mit PMK 1, 2, 3 oder 4 ist die Maut-Schadstoffklasse 3 anzugeben.
Für Fahrzeuge der Schadstoffklasse S3 in Kombination mit PMK 2, 3 oder 4 ist die Maut-Schadstoffklasse 4 anzugeben.
und, 18.novembris 2011 13:56
Welche Fahrzeuge sind von der Lkw-Mautpflicht befreit?
Ēriks Griģis:
No profesionālo vadītāju [95] koda periodisko apmācību materiāliem
Von der Lkw-Mautpflicht befreit sind gemäß Paragraph 1 Absatz 2 Bundesfernstraßenmautgesetz (BFStrMG)
• Kraftomnibusse,
• Fahrzeuge der Streitkräfte, der Polizeibehörden, des Zivil- und Katastrophenschutzes, der Feuerwehr und anderer Notdienste, sowie Fahrzeuge des Bundes,
• Fahrzeuge, die ausschließlich für den Straßenunterhaltungs- und Straßenbetriebsdienst einschließlich Straßenreinigung und Winterdienst genutzt werden,
• Fahrzeuge, die ausschließlich für Zwecke des Schausteller- und Zirkusgewerbes eingesetzt werden,
• Fahrzeuge, die von gemeinnützigen oder mildtätigen Organisationen für den Transport von humanitären Hilfsgütern, die zur Linderung einer Notlage dienen, eingesetzt werden.