Vitalijs, 10.februāris 2011 19:04
Labdien !
Mazliet ietriecos kanalizacijas luka kurs ir virs cela limena 35sm,(aka atrodas cela mala pie ietves) sadauziju bamperu, miglas lukturi un kartera aizsegu.
kur griezties lai sanemt atlidzibu.
Paldies.
Ēriks Griģis:
1. Ja ir KASKO, tad pie apdrošinātāja.
2. Ja nav, tad pie ceļa īpašnieka vai pārvaldītāja. Viņš pateiks, vai pats ir atbildīgs par kanalizāciju vai nosauks firmu, kas apkalpo kanalizācijas sistēmu un ir par CSNg iemeslu atbildīga, ja vadītājs tiešām nepārkāpa CSN prasības un nespēja izpildīt CSN 113. p. noteikto.
P.S.
Nespēju izpildīt CSN 113. p. noteikto Jums vajadzēs pierādīt!
Veneta, 10.februāris 2011 0:00
Manam auto junija beidzas apdrosinasana, kura veikta UK. Sture ir labaja puse. Cik ilgi drikstu uztureties LV un vai varu noformet auto apdrosinasanu LV, ja gribu tur pavadit atvalinajumu 2-3 menesus?
Ēriks Griģis:
1. Ja Jums ir Latvijas pase un Latvijā izdota vadītāja apliecība, tad bez maksas CSDD reģistrē datu bāzē šo faktu, uzrādot Anglijas darba līgumu un automobiļa reģistrācijas apliecību, uz to laiku, cik ilgi uzturēsieties Latvijā.
2. Automobilim numurzīme nav jāmaina un cita īslaicīga reģistrācija Latvijā nav vajadzīga.
3. Ārvalstīs reģistrētam automobilim Latvijā apdrosinātāji slēdz Zaļās kartes OCTA līgumu, kas darbojas gan Latvijā, gan ārvalstīs, izņemot Angliju un Īriju, ja Jums ir darba līgums Anglijā.
Ieteikums.
Par Zaļās kartes līgumu uzjautājiet tieši apdrošinātājam vai kādai no brokeru sabiedrībām.
auto, 9.februāris 2011 20:12
Labdien!
Situācija šāda: pirms aptuveni gada savu auto pārrakstīju uz tēva vārda. Par to, ka jāpārforē OCTA polise uz jauno īpašnieku es nezināju.
Nesen notika CSN, kurā tēvs bija vainīgā puse. Ar 100% pārliecību, ka viss kārtībā tēvs kopā ar cietušo personu sarakstīja saskaņoto paziņojumu.
Pāris dienas atpakaļ no apdrošināšanas sabiedrības atnāca vēstule ar regresa prasību. Prasībā tiek iekļauti arī kaut kādi administratīvie izdevumi. Un vēl kam nepiekrītu ir tas, ka remonta izdevumi, kas tiek uzrādīti ir tik pat lieli, cik varētu par šādu naudu nopirkt tādu pašu citu auto (a/m bija iebuktēts tikai sāns).
Vai, jūsuprāt, šajā gadījumā ir iespēja izvairīties no regresa prasības maksāt šo sodu? Un ja nē, vai ir kāds variants kā varētu samazināt regresa prasībā norādīto summu?
Ēriks Griģis:
Nav ne iespēju, ne variantu.
Likuma panti ir jāiemācās no galvas! Pieteikties apmācībām pa tālruni 26322578
vārdsZinta, 8.februāris 2011 15:10
Pirms vairāk nekā gada bija CSN, bet ciniņš ar apdrošinātājiem notiek joprojām. Par atlīdzības summu mēs nevaram veikt remontu tāpēc lūdzām, lai apdrošinātāji piedāvā remont vietu. Piedāvājums, bet automašīna nav spējīga piedalīties un pārvietoties pa ceļu uz minēto servisu. Bet apdrošinātāji atsakās evakuēt un man nogādāt pašai automašīnu uz minēto vietu. Kād un kādos gadījums atlīdzina evakuāciju transporta apdrošināšanas birojs?
Ēriks Griģis:
LTAB zaudējumus un evakuācijas izdevumus no negadījuma vietas cietušajam atlīdzina gadījumos, kad izraisītāja transportlīdzekļa īpašniekam CSNg brīdī nebija noslēgts darbojošs OCTA līgums.
No OCTA likuma:
" ...
25.pants. Mantai nodarītie zaudējumi
Ceļu satiksmes negadījumā trešās personas mantai nodarītais zaudējums ir zaudējums, kas radies:
1) sakarā ar transportlīdzekļa bojājumu vai bojāeju;
2) sakarā ar ceļa, ceļa būves, ēkas vai būves bojājumu vai bojāeju;
3) sakarā ar cita personai piederošā īpašuma, izņemot šā panta 1. un 2.punktā minēto īpašumu, bojājumu vai bojāeju;
4) veicot nepieciešamos ceļu satiksmes negadījumā cietušo personu glābšanas darbus;
5) sakarā ar cietušās personas nogādāšanai ārstniecības iestādē izmantotā transportlīdzekļa bojājumu vai šā transportlīdzekļa salona notraipīšanu;
6) evakuējot transportlīdzekļus no ceļu satiksmes negadījuma vietas;
7) sakarā ar kaitējumu videi.
..."
Par instruktoru gribu!, 7.februāris 2011 15:18
Kad sāksies instruktoru kursi?
Ēriks Griģis:
08.02. plkst.9:00 "Krasts" 3. auditorijā.
Kristapam, 6.februāris 2011 20:41
1. Neaizmirsti, ka likums uzrakstīts apdrošinātāju interesēs, ne tavējās. Tāpēc apreci kādas apdrošināšanas vadošo bābieti, un apdrošinātāju intereses kļūs par tvējām!
2. Izvēlies sev dzīvošanai citu valsti, tajā populāru apdrošinātāju un vietēji reģistrē savu auto.
3. Tad nākotnē tev probas saņemt atlīdzību nebūs.
Ēriks Griģis:
Tev, Kristap, piedāvā alternatīvas! Manuprāt pirmais punkts ir pietiekoši nopietns, lai to izpildot, Tev rūpes par adekvātu atlīdzību tiktu noņemtas!
Kristaps, 6.februāris 2011 16:10
sveiki.
vai ir pieļaujams, ka tās pašas aprošināšanas kompānijas, kurai jāizmaksā kompensācija par auto (auto norakstīts) , ekspers novērtē auto pirmsavārijas vērtību,jo kur paliek "neatkarīgs"? Ja tomēr tā var tad vai manis nolīkta sertificēta eksperta novertējums lietas otreizējā izskatīšanā būtu jāņem vērā ?
jo būtībā manam saab 9-5 98g pirmsavārijas vērtība noteikta 1522ls kas būtībā ir 3 zemākā cena iekš ss.lv
lieki piebilsts ka auto iegāde (pirms 1gada + remonts ) izmaksājis uz pusi dārgāk.
kā vispār rīkoties šādā situācijā lai saņemtu kautcik adekvātu atlīdzību? (izmisis)
paldies
Ēriks Griģis:
Viss, ko darīsi apdrošinātāju interesēs, ir pieņemams! Ja savās, tad vari cerēt, ka kāds kautko ņems vērā! Cerībās kļūst patīkamākas, ka piever acis! Tad no cerībām rodas skaisti sapņi!
Tev nepieciešams advokāts, kurš ir zinošāks par apdrošinātāju juridiskā biroja darbiniekiem! Tad varēsi cerēt, ka tiesa nolems atlīdzību tuvināt tās adekvātam līmenim. Bet Tev būs nepieciešams:
1) pamatot atlīdzības paaugstināšanu, balstoties uz noslēgto līgumu, ja ir, tad OCTA likumu, Likumu par apdrošināšanas līgumu, MK noteikumiem Nr.251 un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja izstrādāto „Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu metodika”
2) cita eksperta, kas ir ticamāks tiesai, piem., attiecīgās auto markas remontservisa eksperta, ekspertīzi,
3) advokāta spējām pārliecināt tiesu, ka apdrošinātāja juridiskā daļa, eksperts un atlīdzību daļa ir kļūdījusies, neskatoties un 14 gadu pieredzi šai darbā un saņemto valsts licenci apdrošināšanas darbības veikšanai.
RAITIS, 6.februāris 2011 14:38
Sveiki man bija Lv autovaditaja aplieciba atbraucu uz UK un samainiju pret UK autovaditaja tiesībām,ja kadreiz izdomasu braukt atpakaļ vai pastav iespeja samainit atpakal nekadi sodi uz manīm nav viss tīrs.paldies jau iepriekš.
Ēriks Griģis:
Pagaidām tāda iespēja pastāv.
sandra, 3.februāris 2011 19:30
Četrus mēnešus nācās gaidīt CSN atzinumu, nu tas ir saņemts. Gribēju uzjautāt vai policijas CSN eksperta atzinuma lietu iesniegt neatkarīgajiem autoekspertiem? Kur tādus var atrast? Cik tas aptuveni izmaksā? Un vai var būt tā, ka atzinumi atšķiras, un kas notiek tādā gadījumā? Paldies!
Ēriks Griģis:
Varēšu atbildēt, kad iepazīšos ar Jūsu lietu.
Eksperti nav neatkarīgi - vienlaicīgi viņi strādā tiesai, tiesnesim, apdrošinātājam, policijai, Tehniskajā universitātē un piedāvā veikt ekspertīzes pēc pasūtījuma arī privātpersonām, lai valstī uzturētu kārtību un kāds šai sakarā neuzdrošinātos sūdzēties.
Janis, 2.februāris 2011 21:23
Vēlējos uzināt cik maksā viena vieglā auto eksports uz Vāciju, un vai varat norādīt kādas 3 firmas ar kurām, lai es varu kontektēties.
Ēriks Griģis:
Zem Jautājumi/Atbildes ir norādīts temats, par kādu šeit uzdod jautājumus.
Izlasiet to, lūdzu!
Gita, 2.februāris 2011 10:49
Labdien,
Īpašnieka maiņas gadījumā sanāk, ka OCTA tiek maksāta 2x! Jautājums par bonusa klasi (BM)- vai arī tā mainās pēc īpašnieka maiņas???
Ēriks Griģis:
1. Ja no polises nav notikusi izmaksa, nesanāk 2x, jo iepriekšējais īpašnieks dienā, kad CSDD reģistrā mainās īpašnieks, raksta un iesniedz OCTA apdrošinātājam iesniegumu, kurā, pamatojoties uz īpašnieku maiņu, pieprasa atmaksāt neizmantoto prēmijas daļu.
2. Ja mainās automobiļa OCTA pilnās masas grupa vai transportlīdzekļa tips, tad mainās arī BM.
guntis, 1.februāris 2011 23:58
kadas auto masinas tiek uzskatitas par dzipiem no latvijas likumdosanas viedokla?
Ēriks Griģis:
Transportldzekļu tipu klasifikatorā tāda automobiļa tipa nav.
http://www.csdd.lv/documents/normativiedokumenti/projekti/samnotp1_020306_sertifikacija.pdf
gita, 1.februāris 2011 13:31
Labdien!
Vai īegādājoties lietotu automašīnu no privātpersonas ir jāpērk jauna OCTA vai der iepriekšējā īpašnieka OCTA?
Ēriks Griģis:
OCTA līgums nekavējoties no jauna ir jānoslēdz uz jaunā īpašnieka vārda, pēc īpašnieku maiņas saņemot jauno reģistrācijas apliecību CSDD.
anonīms, 31.janvāris 2011 15:25
ko darīt ja tu esi izkāpis ceļa malā un pie tevim piebrauc policisti,un aiztur jo esi alkohola reibumā,bet ja tu neesi atradies automašīna un tev ir 2 liecinieki.Vai var no šis situācijas izkļūt sveikā neatņemot autovadīšanas dokumentus.
Ēriks Griģis:
1. Doties uz TV!
2. Jautājums, ko darīt? nesaistās ar transportlīdzekļu apdrošināšanu, bet kādam no TV raidījumiem Jūsu stāsts varētu likties saistošs.
Aleksandrs, 31.janvāris 2011 9:35
Sakiet, lūdzu, kad sāksies autoskolu instruktoru apmācības?
Ēriks Griģis:
08.02.2011. plkst. 09:00
Pieteikties pa tālruni 26322578 vai sūtot savus datus uz: egrigis@delfi.lv
Diāna, 26.janvāris 2011 20:39
Man ir tāds jautājums. Uz ielas, tās labajā pusē, ir zīme nr 327 "stāvēt aizliegts", taču šobrīd viena no zīmēm, iebraucot no vienas puses,ir apklāta ar melnu plēvi, iebraucot no otras puses, zīme nav apklāta...Vai ceļu policists man ir tiesīgs uzlikt admin.sodu, ja novietoju auto, iebraucot no puses, kur zīme ir apsegta ar plēvi? Jo taču loģiski,ka neviens cilvēks neiet skatīties ento gabalu uz priekšu, vai tur ir zīme, vai nav (no pretējās puses). Es zināju,ka šī zīme tur ir vispār, taču braucot iekša nodomāju,ka apklāta tādēļ, ka lielā sniega dēļ cilvēki nevar iebraukt savos pagalmos un tādēl pagaidām zīme apklāta-nopriecājos. Protams,braucot ārā no šīs ielas, jau ar admin.soda kvīti rokās, paskatījos, vai no otras puses zīme ir, vai nav apklāta....nē, nebija....bet kā es to varēju zināt?
Ēriks Griģis:
Nofotogrāfējiet apklāto zīmi, auto, redzamo piebraukšanas ceļu līdz automobilim stāvvietā, uzzīmējiet savu piebraukšanas ceļu un virzienu stāvvietā un pievienojiet klāt Jums nodarītā materiālo zaudējumu summu, atbilstoši pārsūdziet APK kārtībā uzlikto sodu un pieprasiet policijai ar šo Jums finansiāli atlīdzināt nodarītos zaudējumus.
P.S.
Manuprāt, sabiedrība ir izslāpusi pret policijas patvaļu vērstu materiālu apspriešanā. Kopā ar saucienu pēc palīdzības piedāvājiet savu bēdu stāstu medijiem, jautājot, kad būs kārtība, profesionalitāte, zināšanas valsts policijā.
Edgars, 26.janvāris 2011 11:02
Kur var dabūt oficiālas degvielas patēriņa normas automašīnām , konkrēti Renault Espace 2,2 l , benzīns , 1992.g.
Ēriks Griģis:
Pie izgatavotāja Renault pārstāvja Latvijā.
Olga , 26.janvāris 2011 1:26
likuma par "Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likums" 36.panta uzrakstit ka vajag pec iespejas atrak nodot CSNg aktos vai pec apdrošinašanas kompanijas pieprsijumu bet ko nozime pec iespejas atrak cik tas dienas
Ēriks Griģis:
1. Tas nozīmē - tiklīdz ir kļuvis iespējams.
2. Tas nozīmē, ja būs dažu dienu pārtraukums no notikuma brīža līdz paziņošanai par CSNg, tad Jums būs jāpaskaidro un jāpierāda (piemēram, ar lidojuma biļeti, kas ir uz Jūsu vārda un ir tikusi izmantota), kāpēc šajās dažās dienās nepaziņojāt apdrošinātājam par notikušo apdrošināšanas gadījumu.
andris, 24.janvāris 2011 9:59
Labdien.
Piekdien Ceļu policija apturēja mani vadot automašīnu ar ārumu 67 km/h apdīvotā vietā uz šosejas Rīga - Daugavpils. Apdzīvotā vieta apzīmēta ar zīmi Nr. 518. Man pa priekšu brauca 2 a/m ar ātrumu 57 km/h. To man uzrādīja Ceļu policists:
1) Braucu šādā atrumā, jo noeikumi nosaka ka ir jāiekļaujas plūsmā un brauco kolonā +/- 10 km/h ir saprotama novirze;
2) Tik pat liels pārkāpums (līdz 20 km/h) arī bija priekā braucošajam;
Vai Ceļu policistam atļauts izvēlēties, ko sodīt un vai iekļaušanās plūsmā, ja netiek pārkāpti rupji noteikumi ir joprojām spēkā.
Vai ir vērts apstrīdet protokolu.
P.S. Nēesmu lielais noteikumu pārkāpējs, ja nu vienīgi ir gadījis a/m novietot zaļajā zonā.
Ēriks Griģis:
1. Kur Satiksmes noteikumos ir aprakstīta "saprotama novirze"?
2. CSN ir noteikti braukšanas ātruma ierobežojumi, kurus vadītājs nedrīkst pārsniegt. Ja vadītājs pārsniedz noteikto ātruma ierobežojumu, sevi mierinādams ar demagoģiskiem vārdu salikumiem, kā piemēram, "saprotama novirze" vai "iekļaušanās plūsmā", tad, izsakoties Jums saprotami, tā ir "braukšana par maksu". Un Jums šis maksas rēķins protokola veidā ir sastādīts.
3. CSN nav arī aprakstīta situācija "iekļaušanās plūsmā, ja rupji netiek pārkāpti noteikumi".
4. Vadītājam nav jādomā citu vietā, arī policijas vietā nē!
5. Apstrīdēt var visu un vienmēr, balstoties uz esošajiem vai iztrūkstošajiem pierādījumiem, kuros ir fiksēts Jūsu pārkāpums.
Laima, 21.janvāris 2011 20:58
Man Jums kā zinošam speciālistam ir sekojošs jautājums.
Fabula: bargās ziemas laikā vakarpusē novietoju a/m ceļa labajā pusē tuvāk brauktuves labajai malai ( cik nu tas piesnigušajā Rīgā ir iespējams). Šajā posmā stāvvēšanas ierobešojumi nav, to neaizliedz ne ceļu zīmes, ne citi hozrizontālie apzīmējumi( brauktuve bija apsnigusi, tādēļ uzskatīju, ka šajā posmā horizontālie apzīmējumi nepastāv). No manas a/m līdz pretējas brauktuves malai bija vairāk kā 3 m. Tā ka ciemošanās ieilga, pie a/m devos tikai ap nākamās dienas pusdienlaiku un konstatēju, ka RPP ir izrakstījusi kvīti par stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu. Biju šokā, tādēļ mēģināju rast izskaidroju kāpēc tā. Apskatot tuvāko apkārtni secināju, ka pa nakti uznākošā atkala ar lietu sniegu ir nokausējusi un uz brauktuves ir parādījušās dubultās nepārtrauktās līnijas:)
Vai policijas darbiniekiem, izvērtējot visus augstākminētos aptākļus bija pamats sastādīt AP protokolu?
Cienībā, Laima
Ēriks Griģis:
Dodiet iespēju policistiem izvērtēt visus augstākminētos apstākļus - ka 921. ceļu apzīmējuma nebija laikā, kad novietojāt automobili stāvēšanai.
Ja ceļa apzīmējums bija redzams tad, kad policija sastādīja APK, tad tas, protams, bija pamats to sastādīt.
Savās lekcijās mācu autovadītājus, ka novietojot automobili stāvēšanai, pārliecinieties pie draugiem, kaimiņiem, radiem, policijas, ka naktī pašvaldība apgaismojumu neizslēdz un ka stāvēt ir atļauts. Jebkurā aizdomīgā gadījumā - fotogrāfēt esošo situāciju.