Zane, 10.novembris 2010 12:09
Labdien!
Sakiet, lūdzu, kad un kādos gadījumos apdrošināšanas kompānijām ir tiesības vērsties ar regresa prasību pret CSN iesaistītajiem, kuri atzīti par vainīgiem? Vai obligāta prasība ir atrādīt a/m OCTA apdrošinātājiem, kura cietusi CSN?
Paldies!
Ēriks Griģis:
1. Par vainīgā noteikšanu CSNg izraisīšanā lemj policija!
Regresu ir tiesīgs noteikt un pieņemt lēmumu regresa prasības piestādīšanā tikai apdrošinātājs. Lai nesagatavotu tautu, kā apieties ar regresiem, apdrošinātājs var regresu vienreiz piestādīt, citu reizi tādā pat gadījumā - nepiestādīt!
2. Prasība atrādīt bojāto automobili apdrošinātājam gan cietušajam, gan izraisītājam ir obligāta. Apdrošinātājs no šīs prasības var atkāpties, kad vien viņam tas ienāk prātā, lai neiemācītu tautu izvairīties no regresa prasībām vai zaudējumu atlīdzības atteikumiem!
Divas saprotamas lietas!
1. Seminārā "Ko noklusē apdrošinātājs?" apskatu visus iespējamos noklusējumus, to iemeslus un pretpasākumus.
2. Zvaniet pēc palīdzības man, kad jūsu tālrunī vēl dzirdu operatīvā transportlīdzekļa sirēnas!
No OCTA likuma:
"... 41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) transportlīdzekļa vadītāju, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, ja tas:
a) vadījis transportlīdzekli, būdams alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaidā,
b) vadījis transportlīdzekli bez tiesībām vadīt attiecīgās kategorijas transportlīdzekli,
c) pēc ceļu satiksmes negadījuma, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu vai izvairījies no noteiktā kārtībā izdarāmās pārbaudes alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaida konstatēšanai, vai šīs vielas lietojis pēc ceļu satiksmes negadījuma līdz attiecīgajai pārbaudei,
d) nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu šajā likumā noteiktajā kārtībā vai nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma;
2) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja:
a) tas apdrošināšanas līgumā noteiktajā termiņā nav samaksājis apdrošināšanas prēmiju,
b) transportlīdzekļa vadītājs, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu šajā likumā noteiktajā kārtībā vai nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma un zaudējumu piedziņa no transportlīdzekļa vadītāja nav iespējama,
c) transportlīdzekļa vadītājs, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu un konkrētā persona, kura vadījusi transportlīdzekli ceļu satiksmes negadījuma brīdī, nav noskaidrota,
d) transportlīdzeklim nav noteiktajā kārtībā izdarīta valsts tehniskā apskate un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli;
3) ceļa īpašnieku (pārvaldītāju), ja apdrošinātājs tā vietā ir atlīdzinājis ceļu satiksmes negadījumā nodarītos zaudējumus;
4) personu, kura zaudējumu nodarījusi ar ļaunu nolūku;
5) tirdzniecības uzņēmumu (komersantu), ja tas nav ievērojis šā likuma 5.panta pirmās daļas 3.punktā noteikto kārtību, kādā pārdošanai paredzētie transportlīdzekļi piedalās ceļu satiksmē.
(2) Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja tas nav apdrošinājis īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai pret šā transportlīdzekļa tiesīgo lietotāju;
2) transportlīdzekļa vadītāju, ja transportlīdzeklis iegūts ar prettiesiskām darbībām;
3) apdrošinātāju, ja tiek noskaidrots transportlīdzeklis, kas nodarījis zaudējumu, un pienākums izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību bija apdrošinātājam;
4) apdrošinātāju, ja apdrošināšanas atlīdzība izmaksāta šā likuma 51.panta piektajā daļā minētajā gadījumā un pienākums izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību bija apdrošinātājam;
5) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja triju mēnešu laikā no šā likuma 36.panta ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas ārvalsts apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai tā pārstāvis nav nosūtījis rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam (Latvijas Republikā dzīvojošai personai, kura cēlusi prasību pret ārvalsts apdrošinātāju sakarā ar šajā valstī notikušo apdrošināšanas gadījumu);
6) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja šīs valsts apdrošinātājs nav iecēlis pārstāvi Latvijas Republikā un šajā valstī notikušā apdrošināšanas gadījumā ir cietusi Latvijas Republikā dzīvojoša persona;
7) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja zaudējumus nodarījis šajā valstī reģistrēts transportlīdzeklis, kura īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošinātāju nav iespējams noskaidrot divu mēnešu laikā pēc apdrošināšanas gadījuma, kurā ir cietusi Latvijas Republikā dzīvojoša persona;
8) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja šajā valstī ir noticis apdrošināšanas gadījums, kurā cietusi Latvijas Republikā dzīvojoša persona, bet transportlīdzekli nav iespējams noskaidrot;
9) Eiropas Ekonomikas zonas valsts garantijas fondu (kompensācijas iestādi), ja zaudējumus Latvijas Republikā dzīvojošai personai sakarā ar attiecīgajā valstī notikušo apdrošināšanas gadījumu nodarījis ārpus Eiropas Ekonomikas zonas valstīm reģistrēts transportlīdzeklis, kura īpašnieka civiltiesiskās atbildības apdrošinātāju nav iespējams noskaidrot divu mēnešu laikā pēc ceļu satiksmes negadījuma.
(3) Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību arī starptautiskajos līgumos paredzētajos gadījumos.
..."
Sergejs, 6.novembris 2010 16:31
Kas tad ir tā dubultā apdzīšana? Ka es saprotu ta ir auto apdzīšana, kura jau sākuši apdzīšanas manevru. Man vienkarši interesanti - ir 2 prēteji pasniedzēju viedokļi, viens saka kā piemēram jā velosipēds brauc pakaļ automašinai un es pakaļ viņiem saku apdzīšanas manevru un apdzenu viņus abus uzreiz tad tā ir dubultā apdzišanā un var apdzīt tikai ja velosipēds brauc blakus auto, bet cita pasniedzēja viedoklis ir kā ka es teicu dubultā apdzišanā ta ir auto apdzīšana, kura jau sākuši apdzīšanas manevru un var uzreiz apdzīt un velosipēdu un mašinu un ta nebūs dubultā apdzišanā.
Ēriks Griģis:
Jūsu viedoklis ir atbalstāms - dubultā apdzīšana ir tā transportlīdzekļa apdzīšana, kas jau uzsācis apdzīšanu. Viena aiz otra braucošu transportlīdzekļu apdzīšana ir ietverta apdzīšanas definīcijā > apdzīšana ir braukšana garām vienam vai vairākiem braucošiem transportlīdzekļiem, ...
vārds, 6.novembris 2010 15:57
sveiki man ir jautajums sekojos vadu masinu UK bet man ir maceklu tiesibas,,bet Anglija tads likums es varu vadit bez blakus sedosa cilveka ar stazu,jabut tikai apdrosinasanai, ka pilnigi normalas tiesibas.tagat braucu uz Latviju un tur man ar ir javada masina es varu braukt ar sim pasam tiesibam vai man ir jamaina uz LV.??
Ēriks Griģis:
Tālrunis uzziņām +371 67025777
Natalja, 4.novembris 2010 23:09
Labvakar! Griezos no pakartota celu pa kreisi uz galveno pirms tam apskatot, ka nevienas masinas uz galvenaa cela nav. Iegriezoties otrajaa joslaa notika sudrusme ar masinu, kas kustejas pa galveno joslu, no labas puses. Proti no pirma skata esmu vainniga, toties sobriid visi kas apskata manu masiinu ieskaitot mehanikus ir paarliecinaata, ka masinai pa galvenu joslu bija jaakustaas ar paarsniegto aatrumu, jo manas masinas bijajumi nemot veraa svara attieciibas ir paraak noziimiigas. Protokolu esmu parakstijusi, skiet ka tas spiez vaiiraak uz manu vainu. Liidz ar to jautaajumi:
1)kam ir vairaak vainas, tas, kas ir izbraucis no pakartota cela uz galveno nepalaizot garam, vai tam daliibniekam kas kusteejas pa galveeno ielu ar aartuma paarniegsanu. Vai tas ir neizskirts?
2)kaadu solus ir jaapienem lai jau peec protokola parakstisanas nodrosinaatu lai tiktu veiktas eskpertiizes peec masiinu bojaajumiem ar meerki noteikt katra kuustiibas aatrumu?
Paldies!
Ēriks Griģis:
1. Vispirms vainīgs ir tas, kurš izbrauc uz galvenā ceļa un nedod ceļu tiem, kas tuvojas (viņa ātrums CSN nav noteikts), tiem, kas uz galvenā apdzen, un tiem gājējiem un velosipēda vadītājiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā nogriežamies.
Ja pa galveno braucošais ir pārsniedzis ātrumu, tad jānosaka, vai nepārsniedzot šo ātrumu sadursme vai traucējums notiktu vai nenotiktu. Tad jānosaka, vai vadītājam bija iespējams pamanīt bīstamību - to, ka pa galveno ceļu tuvojas transportlīdzeklis ar lielāku ātrumu nekā atļauts. Tikai tad var izdarīt secinājumus arī pa galveno ceļu braucošā vainas pakāpes noteikšanai.
2. Soļus vajadzēja spert pirms vēlēšanām, ar jautājumiem pārbaudot kandidātu sapratni satiksmes drošībā un ekspertīzes problēmu atklāšanā valstī. Tas nu iespējams tikai pirms nākošajām vēlēšanām, tāpat kā partiju programmu analīze ceļu satiksmes drošības un prevencijas jautājumu risināšanā.
Vēl ir risinājums - televīzija.
TV gan ir norādes neaicināt un neielaisties ar zinošiem problēmjautājumos, kas skar ceļu satiksmi. Skaidrs, ka TV publiskajā telpā uzdodot jautājumus lemttiesīgajiem par Jūsu un līdzīgām problēmām, atklāsies klajš analfabētisms satiksmes drošībā, un to sabiedrībai nedrīkst parādīt. Bet ticu, ka pienāks laiks un kādam šos jautājumus izdosies dabūt ēterā.
Jevgenijs, 3.novembris 2010 22:19
Par standartiem. Bijis jautājums: "Vai ir iespējams kaut kūr lejupladēt vai apskatīt Valsts Satandartus?".
Jūsu atbilde : "Nav iespējas! Ja nu v i e n ī g i p i e s a k o t i e s k u r s o s, kur mācību lekciju laikā skaidroju standartus un to nozīmi."
=============================
Tad Jūs esāt vienīgais, kas zin valsts (!!! valsts) standartus? Es vienmēr domāju, ka šadai informācijai jābūt visiem pieejamai. Piemēram, lai aizstāvēt savas interēses Gaujas ielā 15.
Ēriks Griģis:
Tas ir tikai Jūsu secinājums!
Nēesmu vienīgais, kas tos zina, bet viens no tiem, kas tos izmanto savās lekcijās. Esmu nopircis standartus, samaksājis par tiem, iemācījies svešvalodu, arī par to maksājot, lai varētu netulkotos standartus izlasīt, esmu tērējis savu laiku, lai no standartiem sagatavotu saprotamas lekcijas.
Jūs man uzrakstījāt savu jautājumu un es uz to Jums atbildēju!
Vienīgais gan esmu šajā forumā, kas atbild uz jautājumiem.
P.S. Lai aizstāvētu savas intereses, Jums būs jāmaksā. Nav svarīgi kam, kur un cik, bet svarīgi ir zināt, ka mūsu valstī interešu aizstāvība jau sen nenotiek bez maksas, izņemot konsultācijas atsevišķos sociālos jautājumos!
Martins, 3.novembris 2010 20:16
Griezos pa labi no Valdemara ielas uz Zirnu ielu. Dega sekcija.Pa Valdemara ielu preteja virziena braucosa a/m ari griezaas uz Zirnu ielu, veicot kreiso pagriezienu, iebrauca manas masinas kreisajaa saanaa (durviis).
Apdrosinataji norada, ka atbildiba jadala, jo man dega sekcija tatad, pec CSN jadod cels.
Maupraat, sajaa krustojumaa ir uzkrasotas baltaas linijas, sadalot brauktuvi divas dalas, viena - tiem kas veic labo pagriezienu no Valdemara ielas, bet otra domata tiem, kas no preteja virziena veic kreiso pagriezienu, tadejadi abi brauceji viens otram netrauce.
Negadijums notika tadel, ka tas, kas griezas pa kreisi, neturejas sava josla bet iebrauca maneejaa.
Vai mana argumentacija ir pamatota un ka man rikoties?
Ēriks Griģis:
Jūsu argumentācija nav precīza!
Jums jāmācās paskaidrot notikušais apdrošinātājam!
Ja daļa apdrošinātāji ir mācījušies un joprojām mācās kursos pie manis, tad Jums jābūt vēl zinošākam par viņiem, labāk sagatavotam par viņiem un ar nepārprotamu, bet saprotamu argumentāciju un tās pamatojumu vai pierādījumiem, lai panāktu sev vēlamu risinājumu.
Ko nozīmē "dega sekcija"?
janis, 2.novembris 2010 21:49
labdien! man tads jautajums esmu masinu apdrosinajis bet pasu polises izdruku vel nav sanacis iznemt! vai man pa to draud kads sods?
Ēriks Griģis:
Nedraud, ja nešķērsosiet LR robežu.
Guncis, 2.novembris 2010 16:55
Sveiki! Vai varu saņemt OCTA atlīdzību savai sasistai mašīnai, ja priekšā izskrēja suns,saimnieks zināms, noteikumi netika pārkāpti, policija fiksējusi faktu savā ziņojumā, suņa saimnieki atzīst savu vainu, bet naudas viņiem nav ko segt zaudējumu.Apdrošinātājiem iesniegts iesniegums par atlīdzību, bet ar to arī viss beidzies.
Ēriks Griģis:
Nevar, jo ne sunim, ne tā saimniekam nav OCTA polise.
Jevgenijs, 1.novembris 2010 1:07
Vai ir iespējams kaut kūr lejupladēt vai apskatīt Valsts Satandartus?
1. LVS EN 12368:2000 "Ceļu satiksmes regulēšanas tehniskie līdzekļi. Luksofori"
2. LVS 370:2010 "Ceļu satiksmes regulēšanas luksofori".
Es nevēlos tos pirkt pa 30Ls/gab.
Ēriks Griģis:
Nav iespējas!
Ja nu vienīgi piesakoties kursos, kur mācību lekciju laikā skaidroju standartus un to nozīmi.
andis kizans, 31.oktobris 2010 8:44
cik metrus aiz gajeju parejas var stavet vienvirziena iela?
Ēriks Griģis:
Aizliegts apstāties un stāvēt:
135.5. uz gājēju pārejām,
vietās, kur brauktuvi šķērso velosipēdu ceļš un tuvāk par 5 m no tām:
...
Indra, 30.oktobris 2010 14:22
Laba diena!
Šodien lasīju novembra žurnālu Auto Bild , un 45.lpp. par apdzīšanas manevru, ja ir iespējams, izlasiet viņu, un lūdzu uzrakstiet savu viedokli, vai tā arī ir?
Ēriks Griģis:
Tā nav un nedrīkst būt vairumā no rakstā minētajiem gadījumiem! Izpildot apdzīšanas manevru, vadītājam jābūt pārliecinātam, ka to veiks droši!
Izlasot rakstu, manuprāt, tas ir pasūtījuma raksts policijas cīņai par soda naudu gada robežas - 4 miljoni pārsniegšanu un reizē - valsts budžeta papildināšanu!
rolands, 29.oktobris 2010 14:07
vai plicistam ir atlauts atnemt man mopedu ja man ir registracijas pase un velo tiesibas?
Ēriks Griģis:
Jautājiet šeit:
http://www.vp.gov.lv/jauta.php
nezinite, 29.oktobris 2010 12:06
Man ir Irijas pagaidu tiesības,vai ar tam varu vadit mašīnu Latvijā?
Ēriks Griģis:
CSDD tālrunis uzziņām 67025777
Justine, 28.oktobris 2010 21:17
Labdien!
Sanemu pa pastu vestuli no AAS Balta par regresa prasiibu par CSN,kas notika 11.2008. Es izraisiju CSN ar nelieliem skrapejumiem cietusajai a/m.Uzrakstijam saskanjoto pazinojumu un skiiramies.Gaidiju no apdrosinatajiem pazinjojumu par ierashoanos un a/m atradiisanu,bet ta ari neko nesanjeemu.Taja laika nodomaju,ka cietushais iespejams nemaz nav versies pie apdrosinatajiem, par sho jautajumu vairs neinteresejos.Bonus malus klase ar nepasliktinajas uz nakosas octas iegadi.
Sanjemtaja vestule no AA Balta regresa prasiba ir pamatota,ka neesmu atradijusi a/m, nereagejot uz vinju izsuutito pazinojumu 2008.g.Shadu vestuli caur Latvijas Pastu no apdrosinatajiem neesmu sanjemusi, ka ari vidrizak ta nebija ierakstiita.Uzskatu,ka prasiba ir nepamatota, jo tads rakstveida pazinojums nav sanjemts. Nav jau ari pieradijumu ka parastits ierakstiitas vestules pazinojums par tasanjemsanu,kas apliecinatu ta ignoreshanu.
Vai ir iespejams so regresu apstriidet???
Paldies!
Ēriks Griģis:
Jā, ja saņemsiet no pasta rakstisku apliecinājumu, ka viņi šādu vēstuli nav saņēmuši un nav Jums to piegādājuši.
Santa, 27.oktobris 2010 11:04
Kā tad īsti ir - vai pretendējot uz atlīdzības saņemšanu pie auto zaudējumu novērtēšanas īpašniekam ir jānorāda ar pirkstu uz katru iespējamo bojājumu vai tomēr ekspertam jāveic pašam profesionāla apskate?
Ēriks Griģis:
Bojājumi ir jāieraksta paziņojumā apdrošinātājam par CSNg. Eksperts ierodas uz auto apskati ar Jūsu iesnieguma kopiju "rokās".
Protams, ka eksperts neuzskaitīs bojājumus, kas neattiecas uz attiecīgo CSNg.
Norādot ar pirkstu uz iespējamo bojājumu, Jūs pārliecināsieties, ir tas atbilstošais vai nav.
Motociklists, 25.oktobris 2010 22:48
Labdien!
Braucu ar motociklu, uzsāku apdzīšanu. To neievērojot, apdzenamais transporta līdzeklis ieslēdza kreiso pagriezienu un uzsāka griezties pa kreisi. Es sāku bremzēt, taču nepaspēju izvairīties un ieskrēju vieglās automašīnas aizmugurējā kreisajā spārnā. Abi atradāmies pretējā braukšanas joslā. Kad atbrauca policija, atzina mani par vainīgu par distances neievērošanu. Bez tam izrādījās, ka dažas dienas atpakaļ bija beigusies OCTA.
Vainīgs nejūtos, nedēļu gulēju slimnīcā, tagad jāiet uz policiju. Ko man darīt - vai nepieciešams advokāts? Vai varat kādu ieteikt?
Ēriks Griģis:
Ja Jūs nepārsniedzāt braukšanas ātrumu, tad:
1) policija Jūsu gadījumā nedrīkst runāt par distanci. Distances pieminēšana apliecina tās nosaucēja analfabētismu - viņš neprot lasīt! Uz negadījuma vietu pie Jums neizbrauca policija, jo policisti prot lasīt.
2) CSN 89.punktā noteiktā prasība - nogriežoties pa kreisi vai apgriežoties braukšanai pretējā virzienā ārpus krustojuma, bezsliežu transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš pretim braucošajiem transportlīdzekļiem un tiem transportlīdzekļiem, kas uzsākuši apdzīšanu... ir tas, kas bija jāizpilda apdzenamajam transportlīdzekļa vadītājam.
3) policijai bija jāpārbauda, vai viņš to ievēroja un izpildīja, vai, drīzāk, jau nē.
Airisa, 25.oktobris 2010 16:46
Labdien!
Notika avārija, tika uzrakstīts saskaņotais paziņojums- abiem OCTA`s BTA. 1 perona iesniedza vienā filiālē (laikam Tukums) 2 persona Kuldīgas filiālē. Rezultāts: BTA nav vienotas sitēmas, dēļ kā cieš viņu klienti. Kautgan negadījums ir pieteikts no abām pusēm, nez kāpēc Rīgas galvenais birojs to savā sistēmā neredz un sūta vislaik draudu vēstules, sms un zvana, lai piesaku negadījumu, kas sen jau ir pieteikts! Tajā pašā laikā mana lieta jau Kuldīgas filiālē virzas uz priekšu, jau 2x ir bijis eksperts novērtēt a/m.
Jautajums ir : Mēs ar otro negadījumā iesaistīto auto viens otru uzskatām par vainīgo CSN izraisītāju- viņš mani, jo ieskrēju viņam aizmugurējos sānos, bet es viņu, jo viņš tajā laikā griezās pa kreisi, kad es izdarīju apdzīšanas manevru, jo viņš strauji bremzēja uz šosejas. Vai lieta var ievilkties dēļ tā, ka BTA nav vienotas sistēmas un vai tā dēļ var pazust nozīmīgas nianses lietas izskatīšanas jautājumā?
Kā arī kur vērsties, ja BTA kļudas dēļ beigās mani izsauks uz policiju par itkā neierašanos atrādīt a/m?
Ēriks Griģis:
1. Saskaņoto paziņojumu drīkst aizpildīt tikai tad, kad ir izpildīts viens no nosacījuma punktiem - abi CSNg iesaistītie vadītāji spēj vienoties par visiem būtiskajiem negadījuma apstākļiem. Ja Jūs strīdējāties, tad saskaņoto paziņojumu nedrīkstējāt aizpildīt! Šī pārkāpuma dēļ apdrošinātājs ir tiesīgs Jums atteikt zaudējumu atlīdzināšanu.
2. Lieta var ievilkties, jo apdrošinātājs negatavojas Jums atlīdzināt zaudējumus.
3. Policijai ar saskaņotā paziņojumā uzrādītajiem transportlīdzekļiem nav nekāda sakara, ja vien nav pārkāpti satiksmes noteikumu punktu prasības. Ja strīdējāties, Jūs neizpildījāt CSN 51. punktā noteiktās prasības, Jums par notikušo bija jāpaziņo policijai! Policija Jūs sodīs par šo pārkāpumu - CSNg vietas atstāšanu nepaziņojot policijai par notikušo.
Gžegošs, 23.oktobris 2010 9:29
Sveicināti!
Tikko, ejot tehnisko, manam Ford Galaxy 1.9 TDI konstatēja ļoti lielas atgāzes - 5.24. Pieļaujamās esot līdz 3. Domāju, kā to novērst. Vai kāds nevarētu nākt talkā ar padomu?
Vēl autiņam ļoti lēni silst motors un ir jāmaina termostats. Skati gāju 8 no rīta. Varbūt motors paceļam no mājām vēl nebija labi iesilis. Vēl viens apstāklis ir tāds, ka degvielas sūknim konstatēja noplūdi.
Ēriks Griģis:
Uzticiet savu automašīnu ekspertiem!
Ford serviss
http://www.ford.lv/lv/T/serviss/Serviss-1
vārds Sigvards, 20.oktobris 2010 16:31
Labdien!
Apdrošināšanas kompānija atsakās man atmaksāt apdrošināšanas atlīdzību CSNg , kurā pēc valsts policijas lēmuma nav vainīgas abas negadījuma iesaistītās puses. Apdrošināšanas kompānija mani uzskata par 100% atbildīgu šajā CSNg.
Uzrakstīju iesniegumu LTAB, uz kuru saņēmu atbildi , ka pēc viņu eksperta aprēķiniem esmu pārsniedzis atļauto braukšanas ātrumu par 4km/h. Iepazīstotie ar aprēķiniem secināju, ka ekperts aprēķinus veicis balstoties uz to, ka ceļa segums bija slapjš asfaltbetons, taču tā bija ziema un ceļš bija apledojis, jo gaisa peratūra bija -12 C.
Kā man rīkoties tālāk?
Ar cieņu,
Sigvards.
Ēriks Griģis:
Jāiesūdz LTAB tiesā par krāpniecību un jāpieprasa atlīdzināt visi ar šo negadījumu un pēc tā Jums radušies zaudējumi!
1. Apdrošināšanas kompānijas lēmumam nav nekāda sakara ar policijas pieņemto lēmumu. Apdrošinātāji ir pārliecināti, ka policija pieņem lēmumus nekompetenti, viņi nezin satiksmes noteikumus, nesaprot satiksmes drošību un neko nav dzirdējuši par satiksmes organizāciju, tāpēc likumā ir iestrādāta preambula - mēs, apdrošinātāji, neuzticamies policijas pieņemtajiem lēmumiem, tāpēc lemjam paši un atlīdzības arī izmaksājam paši no savas naudas, nevis policijas vai valsts kases līdzekļiem.
2. Jums būs jāpierāda, ka ceļš bija apledojis, jāpasūta ekspertīze, kurā eksperts noteiks, cik ātri Jūs patiesībā braucāt, un jāiesniedz prasība tiesā, apdrošinātājam atlīdzināt Jums nodarītos zaudējumus, ieskaitot dīkstāves un tos izdevumus, ko OCTA likums neparedz, ja tādi Jums šai sakarā ir radušies.
P.S.
Kā pierādīt un kā rīkoties CSNg vietā un pēc tam, ja Jūsu viedoklis nesakrīt ar vispārpieņemto, mācu savās 5 dienu lekcijās. Lūgums visiem - lekcijas Jums būs noderīgas, ja pieteiksieties uz tām, pirms Jums ceļu satiksmē būs kas gadījies! Lai paplašinātu klausītāju loku, varu īsu lekciju kopsavilkumu nolasīt arī televīzijā, ja dosiet man tādu iespēju!
vārds peteris, 19.oktobris 2010 20:57
labvakar esmu atbraucis no anglijas ar savu auto,kurs registrets uz mana varda,dabuju csdd atljauju uz tris gadiem,vai man butu iespeja seit veikt apdrosinasanu sim auto?paldies!
Ēriks Griģis:
Jā! Ja auto uz laiku reģistrēts Latvijā, tad uz šo laiku apdrošinātāji slēdz OCTA standartlīgumu, kur viena līguma laiks nepārsniedz 12 mēnešus.
Lai veicas!