Anna, 7.janvāris 2011 10:20
Paldies par atbildi!
Atlīdzība atteikta uz tā pamata, ka pārsniegts atļautais ātrums par 35 km/h, ko secinājis apdrošinātāja eksperts. Minētai ekspertīzei kategoriski nepiekrītu, ātrums bija pārsniegts, bet ne eksperta atzinumā norādītajā apmērā, tādēļ ir doma pasūtīt savu. Palasot Jūsu atbildes, bija doma no sākuma mēģināt ar apdrošinātāju vienoties, bet, lai to darītu, manuprāt, jābūt argumentiem. Tādēļ jāpasūta eksperta atzinums. Pagaidām pie tā arī apstājos, jo maksāt ekspertam, kurš ir labos draugos ar apdrošinātāju, negribētos. Tāpat, ņemot vērā, ka, ja neizdosies ar apdrošinātāju vienoties, eksperta atzinumam jābūt pietiekami spēcīgam, lai uz to varētu balstīties prasības pieteikumā un, lai tiesa to vērtē, kā pierādījumu lietā. Kamēr meklēju variantus iet laiks, bet mašīna ir servisā, un rodas papildus zaudējumi. Tā kā ar šādu situāciju saskāros pirmo reizi arī rodas jautājums, cik tad ilgi tai mašīnai jāpaliek servisā. Saprotu, ka ar apdrošinātājiem var tiesāties gadiem, bet ir kaut kā jāpārvietojas, tādēļ arī vēlos mašīnu pārdot un iegūt līdzekļus citas mašīnas iegādei.
Ēriks Griģis:
Ja atradīsiet ekspertu, kas sagatavos atzinumu tiesai, pret kuru tai nebūs iebildumu (pamatotu, saprotamu un atbilstošu tiesu ekspertīžu prasībām), tad tiesa lems pēc ekspertīzes rezultātiem, nevis automobiļa apskates.
P.S.
Attiecībā uz braukšanas ātruma noteikšanu - ekspertīzei būs nepieciešams arī otrs automobilis!
Anna, 6.janvāris 2011 22:30
Pec avārijas mašīna atrodas autoservisā. Ir KASKO apdrošināšana. No apdrošinātāja ir saņemts atteikums izmaksāt atlīdzību. Atteikumam nepiekrītu, tagad domāju, kā pareizāk rīkoties tālāk, bet jautājums ir, vai var mašinu no autoservisa paņemt un pārdot, un vai gadījumā, ja tiesā tiks celta prasība pret apdrošinātāju, neradīsies problēmas ar to, ka mašīna pārdota.
Ēriks Griģis:
Ja apdrošinātājs atsaka KASKO atlīdzību, tad tam ir nopietns iemesls.
1. Jāuzzina iemesls.
2. Tad var izlemt, vai bojātais auto var palīdzēt Jums cīnīties par savu viedokli.
3. Prasība jāsagatavo, kamēr auto ir servisā un līdz ar to arī saistāmās ekspertīzes.
4. Tad var pieņemt lēmumu - ko darīt ar auto.
5. Ja Jums nav pārliecības, ka tiesai automobili vajadzēs, tad apsveriet iespēju, kur citur to uzglabāt. Ne vienmēr tiesa atbalsta izdevumu segšanu par izmantoto maksas vietu servisā.
Ilmārs, 6.janvāris 2011 16:06
Kādus "zemūdens" akmeņus slēpj mana KASKO apdrošinātāju piedāvātais rīcības variants:
Nepieciešams informēt tikai viņus, man personīgi vainīgas puses OCTA apdrošinātājs nav jāinformē. Visas lietas ar vainīgās puses OCTA apdrošinātāju pēc tam kārtos mani KASKO apdrošinātāji.
Ēriks Griģis:
Nepieciešams par to pārliecināties pie pretējās puses OCTA apdrošinātāja. Piezvaniet viņam! Ja tas apstiprinās KASKO teikto, tad Jums atliek abiem apdrošinātājiem tikai uzticēties vai tomēr paziņot OCTA apdrošinātājam par CSNg un pieprasīt atlīdzību, norādot, ka to saņems Jūsu KASKO apdrošinātājs.
Ja kautkas apdrošinātājam pazudīs, tad ar atlīdzības saņemšanu var aiziet greizi tā, ka atpakaļceļa vairs nebūs.
P.S.
Ir apdrošinātāji, kuriem var uzticēties, un gadās arī citādi!
Ilmārs, 6.janvāris 2011 11:54
Satiksmes negadījumā tika nedaudz bojāts mans auto. CP par vainīgu atzina otra auto vadītāju.
Man ir Kasko apdrošināšana. Vai piesakot Kasko atlīdzību man vēl savs auto jāatrāda pretējās puses OCTA apdrošinātājiem?
Ēriks Griģis:
Pretējās puses apdrošinātājam Jums ir:
1) noteikti jāpaziņo par notikušo CSNg;
2) jāpieprasa atlīdzināt zaudējumi naudā vai remontservisa pakalpojumos;
3) jāinformē par KASKO apdrošināšanas esamību un KASKO apdrošinātāja ieteikto remonta servisu;
4) jāsaglabā automobilis tādā stāvoklī, kādā tas bija pēc CSNg, līdz to apskata pretējās puses OCTA apdrošinātāja norīkots eksperts vai
5) jārīkojas tā, kā to norāda pretējās puss OCTA apdrošinātājs arī attiecībā uz KASKO apdrošināšanu;
6) jāpaziņo, kurā vietā Jūsu automobili var apskatīt pretējās puses OCTA apdrošinātāja norīkots eksperts.
P.S.
Ja KASKO apdrošinātāja servisā auto apskate notiek vispirms, neņemiet nost riteni vai kādu citu detaļu, kamēr to nav atļāvis pretējās puses OCTA apdrošinātājs!
Edvins, 5.janvāris 2011 22:32
Velētos zināt, ko tas īsti maina manā gadījumā, jo es joprojām palieku par vainīgo...cik palasiju CSN tad piespriestais sods ir savādāgs (bargāks), jeb es arī kaut ko jaucu???
Varbūt var šajā sakarā kadas konsultācijas un cik tas maksā?
Ēriks Griģis:
Vainīgo par nevainīgu nepārtaisīs neviena mana konsultācija. Tam ir domāta tiesa.
Kādas no tām, protams, Jums var noderēt nākotnē!
Par konsultatīvo trīs dienu kvalifikācijas kursu satiksmes drošībā ar lekciju ciklu " Ko noklusē apdrošinātāji" maksā 140,- Ls katrs dalībnieks, ieskaitot summā PVN (22%).
Edvīns, 5.janvāris 2011 18:44
Labvakar!
Situācija sekojoša: braucu ar savu auto no darba pa Salu tiltu priekšā man brauca audi un audim proekšā mazda. Priekšā braucošā mazda saslīdēja un sagriezās audī nepaspēja nobremzēt un ietriecās mazdas kreisās puses pakaļējajās durvīs, savukārt es ietriecos mazdas pirkšējajā kreisajā spārnā, japiebilst, ka visi trīs braucām viens aiz otra pa vienu un to pašu joslu. Mani atzina par vainīgu, par distances neievērošanu. vēlējos zināt vai šajā jautājumā iespējams kautko grozīt, jo cik es zinu ditances neievērošana skaitās tad, kad ietriecas priekšā braucōšajam aizmugurē...
Paldies jau iepriekš.
Ēriks Griģis:
Variet gan!
No neieturētas drošas distances Jūs variet prasīt, lai Jūs soda par CSN 113. punktā pirmajā sadaļā noteiktā pārkāpumu!
T.i. Jūs spējāt pamanīt bīstamo situāciju, bet nespējāt apstādināt savu vadīto automobili
vārds, 4.janvāris 2011 23:36
kadel mani soda par to kad braucu sr jaunu auto kurs ir vec patiesiba LV nlikumdosana to paredz kad ir jasoda visi kas ir iegadajusies auto virs 2005 gada
Ēriks Griģis:
Es atbildu šeit uz jautājumiem, kādi norādīti sadaļā " Jautājumi/Atbildes"
Mārtiņš, 3.janvāris 2011 22:29
Sveiki! Gribētu zināt,es nopirku auto,kurš bija noņemts no uzskaites pārdošanai,pirku auto placī,bet nesastādīju tur pirkšanas un pārdošanas aktu,ar auto man sanāca avārija,kuram izrādās beigās nebija obiligātā apdrošināšana,izsauca policiju un man sastādīja protokolu,par braukšanu bez apdrošināšanas,gribu zināt,kā man tagad sanāk,kam būs jāmaksā apdrošinātājiem par otrās mašīnas bojājumiem?Paldies.
Ēriks Griģis:
1. LAPK noteiktā kārtībā Jums bija jāpārbauda un, ja nepieciešams, jānoslēdz OCTA līgums. Par LAPK pārkāpumu Jūs sodīja policija.
2. Zaudējumi cietušajam tiks atlīdzināti no LTAB administrētā Garantijas fonda.
3. Ja nekļuvāt par auto īpašnieku, tad apdrošinātāji piestādīs regresa prasību patreizējam īpašniekam vai autoplacim, ja patreizējais īpašnieks ir bijis tik gudrs, ka, noklausījies manu trīs dienu lekciju kursu, būs pareizi rīkojies attiecīgajos jatājumos saistībā ar autoplačiem.
Sergejs, 3.janvāris 2011 19:55
Vai var tad uzzināt kā savadāk auto var pārdot caur šādiem plačiem? Ja CSDD tiek pateikts tas, ka auto tālāk tiks tirgots no tā (papīrus neatceros tādēļ ka ir jau pagājis gandrīz gads, pie tam nedaru to katru gadu, to ko csdd cilvēki deva, izsstāstot tiem situāciju, tās arī bija parakstīts).
Papildus vienošanas šādos plačos cik apjautāju pazinas neviens nekad nav parakstījis un šaubos ka kādā placī tam piekristu (jāiet ie juristiem, maksāt...)
Iznāk, ka auto tālāk var pārdot bez manas līdzdalības, bet par avārijām atbildu tapat es?
Ēriks Griģis:
Protams, ka var! Trīs dienu seminārā, bet tas Jums izmaksās dārgāk par jurista pakalpojumu.
Cerams, bez zināšanām turpmāk auto caur plačiem vairs netirgosiet!
Jurijs, 3.janvāris 2011 12:07
Labdien, situācija sekojoša: Bezkontakta avārija ( mani piegrieza) un es iebrauca sniegā un saboja bamperi. Ierakstam ar vainigo pusi savstarpeju paziņojumu, kur vinš rakstijs ka viņs mani piegrieza. Apdrošinatajs (If) teica, ka sakara ar to ka avarija nebija kontakta starp automobiliem, tad viņi sēg tikai 50 %. Vai tas ir likūmigi? KASKO man nav.
Ēriks Griģis:
CSN 113. p. nosaka, ka " piegriežot" ir jābremzē vai jāaptur automobilis.
Jūs neizpildījāt šī punkta brasības (pirmais pārkāpums) bet " atgriezāt", tādējādi radot bīstamību citiem - otrs Jūsu pārkāpums!
Ja tikai samazināja uz 50%, tad jau ciešami, jo atgriežot savu auto, Jūs rēķinājāties, ka zaudējumu vispār nebūs.
Vai tomēr Jūsu aprēķins " atgriezt" bija kļūdains?
Sergejs, 1.janvāris 2011 23:48
Labdien!
Situācija sekojoša: pirms kāda laika atstāju mašīnu autoplacī tālākai pārdošanai. CSDD auto tika noņemts no uzkaites un parakstīti papīri auto tālākai pārdošanai (kādi tieši diemžēl neatceros). Rudenī pamanīju ka OCTA man ir palikusi dārgāka, ltab.lv mājas lapā atradu informāciju, ka ar to auto ir bijis ceļu satiksmes negadijums, laikā, kad tas bija jau autoplacī, taču bonus malus klase ir noņemta man. Apdrošinātājs mani sūta uz csdd, csdd mani sūta pie apdrošinātāja (pa telefonu).
Jautājums sekojošs: vai šādiem plačiem par auto nav nekādas atbildības (man ir aizdomas, ka avārija bija "safobricēta") un ko man darīt šadā situācijā (visu ko gribu, dabūt savu bonus malus klasi).
Paldies!
Ēriks Griģis:
1. Noņemot auto no uzskaites, īpašnieks nemainās - tātad Jūs pats paliekat norakstītā auto īpašnieks, kurš atbilt par sekām, ko kāds kādam nodara ar Jūsu automobili, tam atrodoties nezin kādā, nezin kādus dokumentus parakstījāt uzticot auto nezin ar kādiem speciālistiem apsaimniekotā autoplacī.
2. Ja tika parakstīti papīri tālākai pārdošanai, vai ar to notika auto īpašnieku maiņa? Visticamāk, ka nenotika.
3. Ja tika parakstīti tālākpārdošanas papīri, vai tajos tika atrunāta tālākpārdevēja atbildība izmēģinājuma brauciena laikā un vai šīs izmaiņas pieteicāt savam OCTA apdrošinātājam? Visticamāk, ka nepieteicāt, tāpēc autoplacis atbild par tik, cik tas bija ierakstīts Jūsu parakstītajos tālākpārdošanas papīros.
4. Aizdomas ir jāpierāda, vai bija jānovērš to rašanās iespējamība.
Tad Jums pašam ir jāatbild par nesakārtotajām lietām auto tālākpārdošanā!
5. Es Jums B/M klasi nekad nesamazinātu!
P.S.
Savas vieglprātības dēļ nemociet CSDD un apdrošinātāju!
To Miervaldim, 1.janvāris 2011 19:08
Vai tavs jautājums ir par auto apdrošināšanu?
Ēriks Griģis:
Nekas! Miervaldim grūti ar izlasītā saprašanu!
Miervaldis, 1.janvāris 2011 9:20
Sākumā pagaudoja, tad nobeidzās Nissan Almera 2003 g. 1,5 tdi stūres pastiprinātāja elektriskais sūknis. Vienreiz jau bija remontēts. Vai varat ieteikt darbnīcu? Kur varētu iegādātie lietotu? Vai varu kādu laiciņu braukāt tāpat, vai tas neveicinās kādus citus defektus?
Ēriks Griģis:
Darbnicu meklējiet interneta meklētājprogrammā, ievadot tajā meklējamos vārdus: " Nissan remontserviss" .
vārds sergejs, 29.decembris 2010 12:46
Varbut varat nosauk dazas firmas Riga kas nodarbojas ar stures parliksanu ,no Anglju varianta uz Europes.Paldies
Ēriks Griģis:
Lūdzu, te būs informācija!
http://www.google.lv/search?q=st%C5%ABres+p%C4%81rlik%C5%A1ana+no+lab%C4%81s+uz+kreiso+pusi&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:lv:official&client=firefox-a
vārds jernis, 28.decembris 2010 20:04
vai opel vectra 1990.gada ir tuvo gaismu relejs un kur?
Ēriks Griģis:
Jautājums nav par apdrošināšanu!
Ingmars, 28.decembris 2010 13:27
Kapec navigacija rada lielaku atrumu neka auto spidometrs?Ja spidometrs rada 90km/h tad navigacija rada 97km/h.to esmu noverojis daudziem autiniem ar dazadam navigacijam.Riepu izmeri autinam ir istie ka jabut pec papiriem.Kam isti vairak ticet?
Ēriks Griģis:
Jautājums nav saistīts ar transportlīdzekļu apdrošināšanu!
ugis, 27.decembris 2010 14:12
Kā man rīkoties ja vēlos apstrīdēt LTAB pieprasīto zaudējumu atlīdzību summu kuru uzskatu par nepamatoti lielu. Vai tas ka cietušais transporta līdzeklis CSNg brīdī bijis bez TA un ceļu policijas CSNg shēmā nav atzīmes par brezēšanas ceļu, nemazina manu vainu? Vai apdrošinātājs veicot ekspertīzi nepievērš uzmanību transporta līdzekļa TA ja tas ir taksometrs?
Ēriks Griģis:
Cik noprotu, runa ir par regresa prasību pret Jums par to, ka braucāt bez OCTA apdrošināšanas līguma.
Tad Jūs esat tā persona, pret kuru cīnās apdrošinātāji, vēršas tiesību akti Latvijā un OCTA likums neparedz Jūsu aizstāvību, izņemot tiesu.
Patiesa atziņa.
Ja OCTA tiesību aktos ir pausts, ka Jums Latvijā nepienākas aizstāvība, tad cik vien iespējams no Jums izspiest, kā vien iespējams Jūs pazemot, cik vien sajūsmas par Jūsu bezspēcību būs iespējams gūt - to visu Jūsu gadījumā izmantos "apdrošināšana", lai sagādātu sev dāvaniņu svētkos.
Lai, zinot to, kāds uzdrošinātos braukt bez OCTA līguma - tam ir jābūt tik spēcīgam supercilvēkam, kas spētu satriekt šādas sistēmu pīšļos, iznīcinātu pilsētas, salas un valstis, kā to dara svētku filmās attēlotie nereālie varoņi.
Transportlīdzekļa vadītājs nedrīkst domāt citu ceļu satiksmes dalībnieku vietā!
Bija vai nebija cietušā automobilim TA, OCTA vai bremzēšanas pēdas, attiecībā uz Jūsu regresu tam nav nozīmes.
P.S.
1. Ja ir pierādījumi, kuru dēļ iespējams apstrīdēt policijas vai apdrošinātāju lēmumu attiecībā uz CSNg trešo-cietušo personu vai regresa prasību, tad apstrīdiet tos.
2. Ja Jums ir iespēja saņemt autorizēta atbilstošas automobiļa markas remontservisa tāmi ar mazākām remontizmaksām vai norādēm uz kļūdām iepriekšējā, tad rīkojieties.
Serjoga, 26.decembris 2010 2:34
Jā un vēl aizmirsu pājautāt - teoretiskās apmacības stundas (autoinstruktoru kursos) notiek katru dienu, vai arī sestdiena un svētdiena ir brīvdienas?
Ēriks Griģis:
Apmācību grafiku veidojam, ievērtējot katra individuālās iespējas.
Serjoga, 26.decembris 2010 2:30
Labdien, man ir tāda situācija. Es gribu kļut par autoinstruktoru, mana pieredze ir jau vairāk nekā 3 gadi, ka arī C[95], D[95] kategorijas ir, es dzīvoju Daugavpilī. Tātad ka es saprotu lai saņemtu instruktora apliecību man ir jāmācas un jādzīvo Rīga. Vai Jūs nevarētu pateikt ka vispār notiek apmacības process? Vai ir jākarto kādas parbaudes pirms kursiem (man vēl jāpielagojas, jo pa Rīgu es rēti esmu braucis)? Un praktiskas braukšanas apmācības stundas - ar kādiem auto tie notiek? Nu un vai Jūs nevarētu ieteikt kādu kopmitni kur var lētak dzīvot šo laiku un cik apmēram laikā ir jāmācas? Paldies!!!
Ēriks Griģis:
Tālrunis uzziņām 26322578
vards, 21.decembris 2010 13:58
Kur var nolikt F kategoriju jeb uz meza traktora.
Ēriks Griģis:
http://www.mezatehnikums.lv/lv/macibas-1/jaunaa-informacija