Gatis, 21.jūlijs 2021 9:19
Sveiki!
Bet ja zemāk minētajā situācijā arī ir KASKO ar nulle pašrisku un apdrošināšanas vērtību- vidējā tirgus cena un auto tomēr norakstāms? Pēc kādas formulas un aprēķiniem tiek rēķināta atlīdzības summa? Un kādi parasti atskaitījumi varētu būt?
Ēriks Griģis:
1. KASKO gadījumā atlīdzību nosaka pēc KASKO noteikumiem, kas katram apdrošinātājam ir atšķirīgi.
Atlīdzības samazināšana un atteikšana ir aprakstīta KASKO noteikumos.
Bieži atlīdzību nosaka pēc OCTA metodikas 2.2.punktā norādītās Ekspertīžu metodikas.
2. OCTA gadījumā:
2.1.Ekspertīzes noteikumi
Ministru kabineta 2005. gada 12. aprīļa noteikumi Nr. 251 "Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi". https://likumi.lv/ta/id/106478
2.2.Ekspertīžu metodika
https://www.ltab.lv/normativie-akti/transportlidzeklu-apdrosinataju-biroja-tiesibu-akti/transportlidzeklu-bojajumu-tehnisko-ekspertizu-metodika/
2.3. Atbildības sadalījuma metodika, ko, atbilstoši papildinot, atsevišķos gadījumos var izmantot, lai dalītu iesaistīto pušu vainu ceļu satiksmes negadījumā
https://www.ltab.lv/normativie-akti/transportlidzeklu-apdrosinataju-biroja-tiesibu-akti/atbildibas-sadalijumu-metodika/
3. Ja cietušajam vienlaicīgi darbojas OCTA un KASKO, tad atlīdzības gadījumā atskaitījumu nebūs.
Gatis, 20.jūlijs 2021 17:09
Sveiki!
Gribētu pakonsultēties par CSN situāciju. Brauca aiz manis auto, pirmkārt, agresīvi apdzina manu vadīto auto krustojumā, kalniņā neko tajā brīdī pat neredzot kas priekšā notiek. Nākamais, iebraucot apdzīvotā vietā priekšā braucošais sabremzējās, ieņēma kreiso pozīciju ( tā kā griezties pa kreisi pat iebraucot tajā brīdī ar auto pretējā joslas daļā), savukārt es iekārtojos labajā pusē savā joslā apsteigšanai pa labi) . Pagriezienu priekšā braucošais pa labi (arī pa kreisi nepaspēja parādīt) nerādīja un strauji grieza stūri pa labi, kad jau biju ar auto priekšu jau tā blakussēdētāja līmenī, kā rezultātā ieskrēju priekšā braucošā priekšējās labajās durvīs, no trieciena noskrēju no ceļa un ielidoju turpat ceļa malā kokos. Sadursmes brīdis ir redzams videoreģistratora video ( tur gan man ātrums arī redzams, ka pārkāpts pa 16 km stundā). Jautājums. Kā izskatās no malas šajā gadījumā kurš vainīgs?
Ēriks Griģis:
1. Vispirms CSL.
51.pants (10.)punkts. Agresīva braukšana:
https://likumi.lv/ta/id/45467#p51
2. Tad CSN.
25.3. darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki.
!Attiecas uz abām negadījumā iesaistītajām pusēm!
100. Ja izveidojas ceļu satiksmei bīstami šķēršļi vai citas briesmas, kuras transportlīdzekļa vadītājs spēj pamanīt, viņam jāsamazina braukšanas ātrums vai pilnīgi jāaptur transportlīdzeklis, vai, neradot bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, šķērslis jāapbrauc.
!Bremzēšana un apstāšanās ir šī punkta kvintesence. Attiecas uz abām iesaistītajām pusēm!
113. Ārpus apdzīvotām vietām uz ceļiem ar divām vai vairākām braukšanas joslām vienā virzienā aizliegts apsteigt tajā pašā joslā priekšā braucošo transportlīdzekli pa labo pusi, izņemot gadījumu, ja tas rāda kreisā pagrieziena signālu un ir uzsācis manevru.
!Apdzīvotā vietā drīkst!
68. Pārkārtojoties transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas, nemainot braukšanas virzienu, brauc blakus. Vienā virzienā braucošiem transportlīdzekļiem pārkārtojoties vienlaikus, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzeklim, kas atrodas pa labi.
!Jūsu vadītais a/m bija pa labi!
78. Ja transportlīdzekļu braukšanas trajektorijas krustojas, bet braukšanas secība šajos noteikumos nav reglamentēta, ceļu dod transportlīdzekļa vadītājs, kuram transportlīdzeklis tuvojas no labās puses.
!Viņam transportlīdzeklis tuvojās no labās puses!
2. Kā es vērtētu situāciju (pēc Jūsu aprakstītā), ja tas būtu man jādara.
2.1. Salīdzinātu bojājumus uz abiem auto un noteiktu bojājumu saderību!
2.2. Pēc abu pušu paskaidrojumiem un notikuma vietas apskates noteiktu bojājumu atbilstību ceļu satiksmes negadījuma mehānismam.
2.3.Izvērtētu, ja redzētu video, vai ātruma pārsniegšana bija cēloniskā sakarībā ar notikušo ceļu satiksmes negadījumu.
3.Ja nebija, tad vainīgais ir atrasts!
4. Vispārpieņemts nosacījums OCTA atlīdzības regulēšanas procesā, kas var arī nenotikt, kā to aprakstu!
Izskatot apdrošināšanas gadījumu, ticami, ka apdrošinātājam svarīgi būs iegūt pierādījumus nevainīgā vadītāja līdzatbildības noteikšanai, lai samazinātu savas izmaksas. Teiksim, jāpievelk otram jebkādi pārkāpumi, nevērtējot to ietekmi uz notikušo!
Ja kļūst zināms, kam lielāki zaudējumi, tad tas lietu var ietekmēt citādi, kā to aprakstu!
Tad, ja kļūst zināms abu bušu OCTA apdrošinātājs, kas arī atlīdzības noteikšanas stratēģiju var ietekmēt!
!Šeit Jūsu +16 km/h var radīt abu pušu dalīto atbildību par negadījumā radītiem zaudējumiem!
!Un arī vēl tas, ka apsteidzāt priekšā braucošo pa labo pusi, ja tas nerādīja kreisā manevra signālu un abi braucāt pa vienu joslu!
5. Jums varētu palīdzēt advokāts, kas būtu lietpratējs divos dažādos procesos:
5.1. administratīvo pārkāpumu lietās ceļu satiksmē;
5.2. OCTA zaudējumu atlīdzības un dalītās atbildības noteikšanā.
Sarmīte, 16.jūnijs 2021 8:55
Vai braucot uz Poliju ar īrētu busiņu, kurš nav uz mana vārda vajag PILNVARU? Ja, vajag , tad tā var būt rakstīta pašrocīgi- tikai firmas vai privātpersonas paraksts. VAI VAJAG NOTARIĀLI APSTIPRINĀTU?
Paldies!
Ēriks Griģis:
Neesmu dzirdējis, ka Polijā vajadzētu pilnvaru ne savam auto. Šodien viss var mainīties negaidot! Precīza informācija būs Polijas vēstniecības konsulārā daļā, t.67031514 vai dežurantam ārkārtas gadījumos t.29475609.
Īrētam auto pilnvaras jautājumus risina firma, kas to izīrē.
Ja pilnvara ir vajadzīga no privātpersonas, tad tā ir derīga ar personas parakstu un notāra apstiprinājumu.
Ja pilnvaru izraksta firma, tad firmā atbildīgā persona par pilnvarojumiem un grāmatvedis to apstiprina.
Andrejs, 6.jūnijs 2021 22:40
Labdien!
Esmu vainiga puse un ka izradojas vel bez OCTA uz sadursmes momentu. Ciks saprotu izmaksas par remonu bus jakompense pec regresa no apdr. kompabijas.
Sakiet ludzu, ka var parliecinaties par tames pareizibu un ja uzskatisu ka tame ir neadekvati liela, vai varu apstridet so tami?
Ēriks Griģis:
Protams, ka varat apstrīdēt!
Tāmi var pārbaudīt dīlera (automarkai) atbilstošā servisā.
Praktiski visos dīleru servisos ir mehāniķi vai tāmju sastādītāji, kas reizē ir lietpratēji par apdrošinātāju metodiku bojāto transportlīdzekļu zaudējumu novērtēšanā.
Martiņš, 3.jūnijs 2021 18:02
Labdien!
Vai vēl ir spēkā dalītais ikdienas regulārais atpūtas laiks
3+9=11?
Ēriks Griģis:
Ir spēkā!
No Regulas EK 561/2006 4. panta terminu skaidrojuma šajā regulā g punktā:
g) “ikdienas atpūtas laikposms” nozīmē ikdienas laikposmu, ko transportlīdzekļa vadītājs drīkst brīvi izmantot pēc saviem ieskatiem un kas ietver “regulāru ikdienas atpūtas laikposmu” un “saīsinātu ikdienas atpūtas laikposmu”:
— “regulārs ikdienas atpūtas laikposms” nozīmē jebkuru vismaz 11 stundas ilgu nepārtrauktu atpūtu.
Pārmaiņus, šo regulāro ikdienas atpūtas laikposmu var ņemt divos atsevišķos laikposmos, no kuriem pirmais ir vismaz 3 stundas ilgs nepārtraukts laikposms un otrais – vismaz 9 stundas ilgs nepārtraukts laikposms.
Avots:
https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2006/561/oj/?uri=CELEX:32006R0561
Sieviete pie stures, 29.maijs 2021 22:59
Sveiki.
2003. Gada opel signum, manuāls. braucot ar 5. Ātrumu, tas lec ārā. Pārējiem ātrumiem tādas problēmas nav. Slēdzas viss normāli, bet ieliekot piektajā ātrumā, tas lec ārā, nekādu krakšķu, klaboņas nav. Kāda varētu būt vaina? Vai ar auto drīkst turpināt pārvietoties pa pilsētu, ja piekto ātrumu neizmanto?
Ēriks Griģis:
Ar šādu bojājumu varat braukt līdz remontservisam,
Ceļu satiksmes noteikumi to neaizliedz!
Ekspeditors, 7.maijs 2021 18:17
Sakiet, cik kabotāžas pārvadājumus drīkstu veikt uz vietas Eiropas valstī, ja ievedu tajā un izkrauju kravu no Latvijas? Paldies
Ēriks Griģis:
To nosaka Regulas EK 1072/2009 par kopīgiem noteikumiem attiecībā uz piekļuvi starptautisko kravas autopārvadājumu tirgum III daļas Kabotāža 8. panta 2.punkts.
Pēc kravas izkraušanas no LV, drīkst pārvadāt trīs vietējās kravas nedēļas (7 dienu) laikā.
Dalībvalsts katra pati drīkst pieņemt stingrākus noteikumus par Regulā noteiktajiem!
Teksts no Regulas:
"2.Tiklīdz ir piegādāta krava, kura tika ievesta ar ienākošu starptautisku pārvadājumu, 1. punktā minētajiem pārvadātājiem ir atļauts ar to pašu transportlīdzekli vai, ja tas ir sakabināts transportlīdzeklis, ar tā paša transportlīdzekļa mehānisko transportlīdzekli veikt līdz trīs kabotāžas pārvadājumiem, kas seko starptautiskajam pārvadājumam no citas dalībvalsts vai no trešās valsts uz uzņēmēju dalībvalsti. Pēdējai kravas izkraušanai kabotāžas pārvadājuma laikā pirms izbraukšanas no uzņēmējas dalībvalsts jānotiek septiņu dienu laikā pēc pēdējās kravas izkraušanas uzņēmējā dalībvalstī ienākošā starptautiskā pārvadājuma laikā...."
Avots:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=CELEX:32009R1072
Dmitrijs, 5.maijs 2021 13:12
Labas dienas jautājums, no kā jābaidās.
Ja īpašnieks un īpašnieks ir ierakstīti datu lapā, kāpēc turētājs nevar nopirkt OCTA uz savu Vardu ?
Ēriks Griģis:
Ja OCTA likumā ierakstīts, ka tiek apdrošināta īpašnieka atbildība uz transportlīdzekli, tad turētājs ir ... turētājs!
No OCTA likuma:
13) transportlīdzekļa īpašnieks — fiziskā vai juridiskā persona, kurai pieder transportlīdzeklis vai uz kuras vārda reģistrēts transportlīdzeklis;
14) transportlīdzekļa tiesīgais lietotājs — fiziskā vai juridiskā persona, kura nav transportlīdzekļa īpašnieks, bet uz pilnvaras, īres līguma vai cita tiesiska pamata lieto transportlīdzekli ceļu satiksmē.
No CSL:
24) transportlīdzekļa īpašnieks — fiziskā vai juridiskā persona, kurai pieder transportlīdzeklis. Par valsts vai pašvaldības transportlīdzekļa īpašnieku šā likuma izpratnē uzskatāma tiešā vai pastarpinātā valsts pārvaldes iestāde, uz kuras vārda transportlīdzeklis reģistrēts;
25) transportlīdzekļa turētājs — fiziskā vai juridiskā persona, kura uz tiesiska pamata (mantas īres, nomas, patapinājuma līgums u.c.) lieto transportlīdzekli. Par transportlīdzekļa turētāju nav uzskatāma persona, kas transportlīdzekli lieto uz dienesta vai darba tiesisko attiecību pamata.
Transportlīdzekļa īpašniekam ir iespēja reģistrēt transportlīdzekļa faktisko lietotāju, norādot viņu kā turētāju reģistrācijas apliecībā, kā arī nomainīt reģistrēto turētāju uz citu.
Jānis, 28.aprīlis 2021 16:49
Sveiki, vai braucot ar tahokarti var šadi dalīt laikus - 4h brauc, 45min atpūšas, 4h brauc, 45min atpūšas, 2h brauc un tad garā pauze 11h?
Ēriks Griģis:
Ar LV reģistrētu transportlīdzekli divas reizes nedēļā tā var atļauties!
Viktors, 19.aprīlis 2021 9:16
Sveiki!Vēlos nomainīt Nissan Patrol1992 w260 2,8 Td motoru pret Y60 2,8td.Ar kādam pārbūves problēmām buus jāsaskaras?
Ēriks Griģis:
Remontservisā to paskaidros!
Vēlreiz par to pašu, 17.aprīlis 2021 16:36
Sakiet, kur varu atrast kravas standartus, kas darbojas Latvijā? Paldies.
Ēriks Griģis:
Te būs!
Ministru kabinets nosaucis Direktīvu 2014/47/ES un līdz ar to tajā norādīto standartu piemērojamību Latvijā kravu izvietošanā, nostiprināšanā un kontrolē pārvadājumos ceļu satiksmē:
EN 12195-1 Nostiprināšanas spēku un saišu skaita aprēķināšana;
EN 12195-2 No mākslīgām šķiedrām izgatavoti tīkla stiprinājumi;
EN 12195-3 Nostiprināšanas ķēdes;
EN 12195-4 Nostiprināšanas tērauda troses;
EN 12640 Saišu piestiprināšanas vietas;
EN 12642 Transportlīdzekļa kravas telpas konstrukcijas stiprība;
ISO 1161, ISO 1496 ISO konteiners;
EN 283 Maināmas virsbūves;
EN 12641 Brezents;
EUMOS 40511 Mieti – statņi;
EUMOS 40509 Transporta iepakojums.
Šeit MK noteikumi, kuros Eiropas standartu piemērojamība Latvijā ir noteikta kā obligāta, balstoties uz Direktīvas 2014/47/ES atsauci MK noteikumos:
1) MK noteikumi Nr.411 'Autopārvadājumu kontroles organizēšanas un īstenošanas kārtība';
2) MK noteikumi Nr.295 'Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa'.
Un Eiropas tiesību akts, kas to nosaka:
Direktīva 2014/47/ES par Savienībā izmantotu komerciālo transportlīdzekļu tehniskajām pārbaudēm uz ceļiem.
Avots:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/ALL/?uri=CELEX:32014L0047
Vladimirs, 13.aprīlis 2021 16:00
Labdien. Tēvs izraisija avāriju ar auto (reģistrēts uz mana vārda). Pērkot sev nākamo auto KASKO cena ir ĻOTI augsta, dēļ negadījuma. Sakiet lūdzu, cik ilgam laikam ir jāpaiet, lai es nebūtu "melnajā sarakstā" ?
Ēriks Griģis:
"Parasti" jāpaiet pieciem gadiem! Bet katrs apdrošinātājs KASKO to nosaka pēc saviem riska datiem!
IM, 7.aprīlis 2021 4:17
Gadījumā, ja apdrošinātāju eksperts pie defektācijas lapas sastādīšanas OCTA apdrošināšanas prēmijas apmēra aprēķināšanai nenorāda visus CSNg radītos defektus jeb bojājumus, norādot uz to, ka tie ir bijuši pirms CSNg, kaut gan tā nav, kā pierādīt pretējo?
Ēriks Griģis:
Ja ir pamats neparakstīt bojātā transportlīdzekļa eksperta apskates protokolu, tad:
1) saruna ar apdrošinātāju un cita eksperta slēdziena pievienošana;
2) saņemot apdrošinātāja lēmumu, kas ir pretrunā ar Jūsu viedokli, sūdzība par aprēķināto zaudējumu atlīdzību jāiesniedz LTAB:
https://www.ltab.lv
3) ja tas nepalīdz, tad kopā ar LTAB un apdrošinātāju lēmumu iesniegt prasību tiesā.
Juris, 5.aprīlis 2021 22:11
Sveiki, palīdziet atrast sporta stūres pāreju priekš Seat Toledo 1995, un sakiet, uz kadam mašīnām vel viņa der.
Ēriks Griģis:
Jautājums nav par apdrošināšanu!
Vēl der VW Passat B4, VW Golf 4, IV Seat Leon Toledo 1M
Privātais pārdod stūri apmēram par 170 € Vācijā, 87439 Bayern - Kempten. Viņam varētu būt arī pāreja pieejama.
Vēlreiz par to pašu, 2.aprīlis 2021 19:36
Sakiet, kā tiek pie auto atliekām? Vai var uzzināt, cik tās maksā, vai man atteikties no norakstīšanas? Paldies
Ēriks Griģis:
Automobiļu vērtību pirms negadījuma un atlieku vērtību nosaka vērtētājs!
Piemēram, tālrunis: 28 378 306
Toms, 31.marts 2021 13:01
Labdien, vēlos uzzināt vairāk par procesu, kad apdrošinātājs novērtē CSNg cietušās automašīnas bojājumu novēršanas izdevumus un paziņo par turpmāko rīcību šīs automašīnas īpašniekam. Vai pats apdrošinātājs var izvēlēties izmaksāt atlīdzību vai nodrošināt auto remontu un vai šis jautājums ir kautkur jau noregulēts?
Ēriks Griģis:
Rakstot iesniegumu par zaudējumu atlīdzināšanu, trešā persona - cietušais transportlīdzekļa īpašnieks atzīmē savu izvēli iesniegumā gan par zaudējumu atlīdzības saņemšanas veidu, gan par to, ko iesākt ar transportlīdzekļa atliekām. Zaudējumu saņemšanas veids par bojāto transportlīdzekli ir trešās personas - cietušā transportlīdzekļa īpašnieka izvēle - remontēt transportlīdzekli vai par transportlīdzekli saņemt zaudējumu atlīdzību naudā. Procesa norise aprakstīta likumā:
OCTA likuma 25.panta (2) un (3) punktā "Mantai nodarītie zaudējumi":
https://likumi.lv/ta/id/87547#p25
Piebilde.
Ja atlīdzību izmaksā naudā, tad apdrošinātājs izmaksā 70% no aprēķinātās zaudējuma summas, tad vēl no tās ietur PVN 21%. Apdrošinātājs neizmaksā 44,7% no zaudējuma kopējā apjoma, bet, izpildoties OCTA likumā aprakstītajiem nosacījumiem (maksimāli 4 mēnešu + 15 dienu laikā pēc OCTA atlīdzības 55,3% izmaksas), atmaksā daļu vai pilnībā visu ieturēto 44,7% summu!
OCTA likuma 27.pantā "Zaudējumi sakarā ar transportlīdzekļa bojāeju" aprakstīts regulējums par CSNg bojātā un norakstāmā transportlīdzekļa atliekām, trešā persona - cietušā transportlīdzekļa īpašnieks izvēlas transportlīdzekļa atliekas atstāt apdrošinātājam vai paturēt tās sev:
https://likumi.lv/ta/id/87547#p27
Aldis, 29.marts 2021 17:21
Sveiki! Vēlos uzināt cik stundas es varu strādāt (c kategorija 95.kodu), es karti ielieku 7.00 no rīta ta piecas dienas pec kārtas izņemu ap 18.00...19.00. Es nesmu parstrādājis stundas, braukšanas stundas man iznāk pa dienu 3-4h, parejās kā darba stundas. darbs no 1dienas lidz 5dienai, 6diena un 7diena nestrādāju.
Vai šajā gadījumā nesmu neko pārkāpis?
Ēriks Griģis:
Ja rīkojaties tā, kā rakstāt, tad:
1) ikdienas maiņas laiks nebūs pārsniegts;
2) ikdienas, iknedēļas un kopējie divu nedēļu braukšanas laiki būs ievēroti;
3) kopējais maksimālais iknedēļas darba laiks (60h) nebūs pārsniegts;
4) regulāro ikdienas atpūtas laiku (11h) nebūtu vajadzības saīsināt;
5) ja nedēļas nogalē ir divas brīvdienas, tad regulārais iknedēļas atpūtas laiks (45h) iznāk ar uzviju;
6) nav zināms, vai darba laiks maiņā vidēji nedēļā (48h) četru mēnešu periodā nepārsniedz noteikto;
7) nav zināms, vai darbu pārtraukumi maiņas laikā (30min. un 45 min.) vai braukšanas laikā (15+30 min. vai 45 min.) ir ievēroti;
8) pēc Jūsu sniegtās informācijas, kopējo darba laiku maiņā pie uzrādītā darba laika noslodzes varētu atļauties no 9,5h līdz 10,5h, atbilstoši uzrādītajiem kartes izņemšanas laikiem.
Jānis, 27.marts 2021 14:02
Sakiet, kādi leņķi ar ķēdi ja stiprina jāievēro?
Ēriks Griģis:
Alfa (α), ieteicams, robežās no 20 līdz 65 grādiem, beta (β), ieteicams, robežās no 10 līdz 50 grādiem.
Andris, 19.marts 2021 10:54
Iegādājos no Zviedrijas mašīnu volvo xc70 un rokasgrāmatā nav tulkojuma, gribētu zināt vai teh. raksturojumā šī mašīna ar pilnu masu 2220kg kura izlaista 07.06.2007g var vilkt piekabi divass ar pilnu masu 2500kg un uz kuras atrodas mini ekskavators ar pilnu masu 1850kg. Jautājums vai šīs kategorijas mašīna to var darīt pēc tex. raksturojumā, lai uz ceļa nevajadzētu skaidroties ar policistiem, pārvietosies tikai pa Latviju.
Ēriks Griģis:
To var noskaidrot pie dīlera LV!
Sandris, 18.marts 2021 11:03
Labdien, vēlos iegādāties 2016 gada Renault Trafic ar 1,6 dīzeļa dzinēju, nobraukums uzrādīts 240000 km. Itkā speciālisti man neiesaka pirkt, jo būšot problēmas ar sprauslām un pie 300000 km vajagot veikt remontu motoram. Un motori itkā neesot izturīgi. Kur varu iegūt tehnisko informāciju par šiem modeļiem, interesē arī jaunāki modeļi. Vai tiešām šie modeļi ir tik neizturīgi. Jo kad aizbraucu auto dīleri nebeidz tik slavēt šos modeļus. Paldies
Ēriks Griģis:
Te citi apspriež Traficu:
https://boot.ritakafija.lv/forums/index.php?/topic/145223-piedzīvojumi-auto-servisā/
Kilometru resurss busikam ir pie beigām. To pārdod, jo jāsāk (būs jāsāk vai drīz būs jāsāk, atkarībā no lietošanas apstākļiem) remontēt!
Par Renault var ko atrast šeit:
https://iauto.lv/forums/forum/renault
Ieteiktu angļu, krievu, vācu forumos palasīties!
Dīlers ir ražotāja pārstāvis un viņš pārdod jaunus busikus!
Ja pārdošanā gadās kāds lietots, tad no tā viņa piedāvājuma būtība nemainās!
Reiz meklēju šādu busiku pie tirgotāja, kas biezā slānī piedāvāja gadu vecus ar nobraukumu no 25.000 līdz 40.000 km. Iedarbinot motoru un atverot motora eļļas iepildes lūku, tikai viens no padsmit pārbaudītajiem likās pieņemams!