Jānis, 18.janvāris 2022 22:47
Lūgums precizēt..digitālajā tahogrāfā, ja auto ar tādu ir aprīkots, ievada tās valsts simbolu, kurā viņš iebrauc. Tas nozīmē 1) ievada beigu valsti LV un sākuma valsti LT. Tāpat pie jebkuras nākamās robežšķērsošanas: beigu valsts izbraucošā un sākuma valsts iebraucošā jeb 2) ievada tikai to valsts simbolu, kurā iebrauc, piemēram sākuma valsts LT un attiecīgo sākuma valsti, kurā iebrauc nākamajā.
Ēriks Griģis:
1. Ja tahogrāfā ir paredzēts ievadīt valsti vadītāja kartē, tad tikai jāievada valsts, kurā vadītājs iebrauc.
2. Ja tāda darbība nav paredzēta, tad iebraucot valstī, vadītājs izņem karti, ievadot beigu valsts simbolu un ievada jaunās valsts simbolu, karti ievietojot atpakaļ tahogrāfā.
3. Tahogramma no analogā tahogrāfa ir jāizņem un pretī izņemšanas šķērslīnijai, ko tahogrāfs diskā uzvelk automātiski, jāieraksta jaunās valsts simbols!
Skolnieks biju pie Jums kursos, 9.janvāris 2022 13:05
Pasniedzej, sakiet, kas jauns sogad sofera darba laikos, mus te Vacija baida ar sodiem, bet nesaka par ko.Braucu krieviska firma, vienigais vacietis ir firmas ipasnieks, parejie krieviski runajosie no dazadam valstim un tie ari neko nezina, paldies!
Ēriks Griģis:
Tad te Jums būs papildinājums toreizējām nodarbībām darba un atpūtas laiku modulī!
No 02.02.2022. transportlīdzekļa vadītājs digitālajā tahogrāfā, ja auto ar tādu ir aprīkots, ievada tās valsts simbolu, kurā viņš iebrauc pēc dalībvalsts robežas šķērsošanas, tiklīdz viņš minētajā dalībvalstī ir pirmo reizi apstājies.
Minētā pirmā apstāšanās ir tuvākajā iespējamā pieturvietā uz robežas vai pēc tās šķērsošanas.
Ja dalībvalsts robežu šķērso ar prāmi vai vilcienā, transportlīdzekļa vadītājs ievada valsts simbolu ostā vai pienākšanas stacijā.
Ja transportlīdzeklis ir aprīkots ar analogo tahogrāfu, tad apstājoties disks ir jāizņem un starp piktogrammu un ātruma ailēm ar roku jāieraksta valstu koda atzīme jau kopš 2020. gada 21. augusta.
Ja transports ir reģistrēts Vācijā, vari paprasīt īpašniekam, vai runa ir par šo regulas papildinājumu:
Ab dem 02. Februar 2022 müssen alle Fahrer von Fahrzeugen, die mit einem digitalen Fahrtenschreiber ausgestattet sind, jeden Grenzübertritt dokumentieren (vgl. Artikel 34 der VO (EU) Nr. 165/2014 neu).
Dazu müssen die Fahrer den nächstmöglichen Halteplatz an oder nach einer Grenze ansteuern und dann das Symbol des Landes eingeben, in das sie gerade eingereist sind.
Wenn das Fahrzeug mit einem analogen Fahrtenschreiber ausgestattet ist, muss ein handschriftlicher Vermerk auf der Tachoscheibe bereits seit dem 21. August 2020 erfolgen.
No 21.02.2022. pārvadātājam jānodrošina, ka transportlīdzekļi, kas ir uzņēmuma rīcībā un tiek izmantoti starptautiskajos pārvadājumos, atgrieztos vienā no saimnieciskās darbības centriem, kas atrodas uzņēmuma reģistrācijas valstī, vismaz astoņu nedēļu laikā pēc izbraukšanas no tās. bet ja Jūs nebrauciet ārpus Vācijas, tad tam nav nozīmes:
Rückkehrpflicht des Fahrzeugs
Im Marktzugangsrecht wurde hinterlegt, dass alle für genehmigungspflichtige grenzüberschreitende Fahrten eingesetzten Fahrzeuge ein Mal binnen jeder freien Kombination von acht zusammenhängenden Kalenderwochen in den Niederlassungsmitgliedstaat zurückkehren müssen. Diese Vorgabe muss ab dem 21. Februar 2022 erfüllt werden.
Tā pat uz Jums var neattiekties par kabotāžas pārvadājumiem, ja nebrauksiet, piemēram, uz Beļģiju, Holandi, Franciju:
Kabotage an den Grundregeln wurde nichts geändert. Neu ist, dass infolge eines ausgereizten Kabotagepensums (max. drei Beförderungen in sieben Tagen infolge einer beladenen Einfahrt oder max. eine Beförderung binnen drei Tagen infolge einer unbeladenen Einfahrt) eine „ Abkühlphase” von vier Tagen folgen muss, während der im selben „Aufnahmemitgliedstaat” keine weiteren Kabotagebeförderungen erlaubt sind. Die Neuregelung gilt ab dem 21. Februar 2022.
Arī transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšana darbā, kas uz jums neattiecas, ja darbs ir tikai Vācijas teritorijā. Bet ko var zināt, ja, gadījumā, Jūs nosūta darbā, nevis veikt divpusēju pārvadājumu, uz Latviju, tad darba devējam būs vairāk darba deklarācijas aizpildē un iesniegšanā IMI portālā!
Entsendete Kraftfahrer
Bei den Entsendebestimmungen gibt es Sonderregelungen für entsendete Kraftfahrer: reine Transitfahrten und sogenannte bilaterale Beförderungen sind vom Entsenderegime ausgenommen.
Bilaterale Beförderungen führen auf direktem Weg vom Mitgliedsstaat der Niederlassung in den Zielstaat und von dort direkt zurück.
Alle anderen Kabotage- und grenzüberschreitenden Beförderungen unterliegen den Entsendebestimmungen. Die Neuregelungen gelten ab dem 2. Februar 2022.
Visi Mobilitātes paketes nosacījumi vācu valodā:
https://www.stuttgart.ihk24.de/branchen/verkehrswirtschaft/sozialvorschriften-beschaeftigung/sozialvorschriften/mobilitaetspaket-i-beschlossen-4841812#titleInText0
Latviski te var palasīt:
https://www.atd.lv/lv/jaunumi/semin%C4%81ru-cikla-%E2%80%9Cizmai%C5%86as-starptautisko-autop%C4%81rvad%C4%81jumu-nozar%C4%93-kas-gaid%C4%81mas-2022gad%C4%81%E2%80%9D-pirm%C4%81s
https://www.atd.lv/lv/jaunumi/semin%C4%81ru-cikla-%E2%80%9Cizmai%C5%86as-starptautisko-autop%C4%81rvad%C4%81jumu-nozar%C4%93-kas-gaid%C4%81mas-2022gad%C4%81%E2%80%9D-otr%C4%81s
Andra, 30.decembris 2021 19:48
Labvakar, mersedes benz a160 1.7 dīzelim sāka degt sarkana akumulatora lampiņa, pēc tam sāka pūst tikai aukstais gaiss, siltais pazuda, stūre kļuva grūti griežama un motors palika klusāks, kas varētu būt par vainu?
Ēriks Griģis:
Remontservisā vainu noteiks un, cerams, arī izlabos!
Wiiiii, 20.decembris 2021 22:53
Sveiki, vēlos uzzināt, kas notiek situācijā, kad notiek CSNg, abiem auto ir OCTA, bet nelaimes gadījumu izraisījušā auto vadītājam nav vadītāja apliecības, respektīvi OCTA nav spēkā, abi auto norakstās, cietušā OCTA vēršas ar regresa prasību, kas notiek ar cietušio auto, kas to pēc regresa apmaksas patur nelaimes gadījumu izraisisījušā auto vadītājs, vai kas ar viņu notiek? Paldies.
Ēriks Griģis:
Cietušā TL īpašnieks (Jūs), paziņojot pretējās puses OCTA apdrošinātājam par apdrošināšanas gadījumu, pēc tam rakstot tam iesniegumu par zaudējumu atlīdzības kompensāciju un atlīdzības saņemšanas veidu, iesniegumā norādāt, ko īpašnieks (Jūs) vēlēsies darīt ar TL atliekām, ja a/m tiks uzskatīts par bojā gājušu vai remonts nebūs lietderīgs, t.i., atstāt atliekas sev, vai atdot tās OCTA pretējās puses apdrošinātājam!
Apdrošinātājs TL atliekām noteiks atlieku vērtība, protams, izdevīgāko sev - apdrošinātājam.
1. Par noteikto a/m atlieku vērtību (iespējamo lielāko) apdrošinātājs samazinās Jums izmaksājamo zaudējuma atlīdzību, ja atliekas paturēsiet sev.
2. Savukārt, noteikto (iespējamo mazāko) a/m atlieku vērtību apdrošinātājs ierēķinās Jums izmaksājamā zaudējumu kompensācijā, ja savā rakstiskajā norādē Jūs būsiet TL atliekas paredzējis nodot apdrošinātājam.
Ģirts, 20.decembris 2021 9:31
Labrīt, Erik! CSN nosaka, ka, ar vieglo auto braukt nedrīkst, ja ziemas laikā riepu protektora dziļums mazāks par 4mm, tomēr, ja tādu auto uz ceļa pieķer braucam, bet protektora dziļums ir lielāks par 3mm, tiek piešķirts otrais novērtējums, kurš ļauj mēnesi piedalīties satiksmē. Tad kā īsti ir - drīkst braukt, vai nedrīkst? Ko teiks nākamais ceļu policists? Un ko apdrošinātājs, ja tāds auto iekļūst CSNg? Paldies!
Ēriks Griģis:
Aizliegums braukt ceļu satiksmē nav tieši saistāms ar atļauju braukt vienu mēnesi, jo TL kontrole ceļu satiksmē nav TL kontrole tehniskajā apskates stacijā.
Ja ziemas periodā a/m riepai kontrolē uz ceļa protektora augstums ir mazāks par 4mm, tad tiek noņemta TA uzlīme. Ja ziemas periodā vieglā a/m riepai kontrolē uz ceļa protektora augstums ir mazāks par 1,6mm, tad tiek noņemta TL reģistrācijas numurzīme.
Ja konstatētais pārkāpums ir novēršams uz vietas policijas kontroles laikā, tad tālāka braukšana var notikt pēc pārbaudes veicēja inspektora ieskatiem.
Deivids, 30.novembris 2021 20:16
Autobuss ar garumu 8.metri regulāri tiek novietots stāvēšanai dzīvojamā zonā. Vai to drīgst darīt?
Ja nē, tad kāds ir sods par to?
Ēriks Griģis:
CSN
142. Dzīvojamā zonā aizliegts:
142.3. iebraukt autobusiem, kuru garums pārsniedz 6 m (izņemot gadījumus, ja tas nepieciešams pasažieru iekāpšanai vai izkāpšanai no tā)!
CSL
59. pants. Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšana dzīvojamā zonā
(1) Par dzīvojamā zonā aizliegtu darbību veikšanu piemēro brīdinājumu vai naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam triju naudas soda vienību apmērā.
Ģirts, 25.novembris 2021 9:17
Labdien, Ērik! Vai apdrošinātāja lēmumu par atbildības pakāpi ietekmētu fakts, ka auto, kurā notiek individuālā braukšanas apmācība, nav apzīmēts ar "M" zīmēm? Paldies!
Ēriks Griģis:
Ja zīmes esamība varēja likt pretējai pusei rīkoties tā, lai tā zaudējumu mazinātu vai negadījums nenotiktu, tad ietekmētu!
Jānis, 23.novembris 2021 10:51
Labdien, Vai varam braukt ikdienā 10 stundas, kā Vācijā? Paldies.
Ēriks Griģis:
Šī atkāpe jau otro reizi šogad attiecas tikai uz Vācijā reģistrētiem kravas pārvadātāju autovadītājiem.
Eiropas Komisija iesaka šādas atkāpes pieņemt citās ES dalībvalstīs, ja tas nepieciešams!
Atkāpes ir spēkā no 12.11. līdz 30.11.2021. un tajās noteikts, ka:
• ikdienas braukšanas laiku var pagarināt līdz 10 stundām, ne biežāk kā piecas reizes nedēļā;
• iknedēļā kopējais braukšanas laiks nedrīkst pārsniegt 59 stundas. Nemainīga paliek prasība, ka kopējais uzkrātais transportlīdzekļa vadīšanas laikposms, divu secīgu nedēļu laikā, nedrīkst pārsniegt 90 stundas;
• iespēja veikt divus saīsinātos (min. 24 stundu) iknedēļas atpūtas periodus pēc kārtas, ja:
i) četrās secīgās nedēļās autovadītājam jāievēro vismaz divus iknedēļas (45 stundu) atpūtas periodus un divus saīsinātos (24 stundu) iknedēļas atpūtas periodus;
ii) saīsināto Iknedēļas atpūtas periodu jākompensē ar līdzvērtīgu - nepārtrauktu atpūtas periodu, kas jāveic līdz trešās nedēļas beigām;
iii) ja tiek veikti divi secīgi saīsinātie iknedēļas atpūtas periodi, kompensācija jāveic pirms nākamā iknedēļas atpūtas perioda.
Avots:
https://www.ostwestfalen.ihk.de/fileadmin/Dokumente/Sach-Fachkunde/Verkehrsgewerbe/EU-Fahrerqualifikation/Verborgene_Downloads_Volker/AusnahmenSozialvorschriftenStrassenverkehr.pdf
Egils, 2.novembris 2021 12:45
Labdien! Kurš ir bonus malus (BM) subjekts - īpašnieks vai turētājs? Jo LTAB vispārīgajos noteikumos par BM aprēķina sistēmu, punkti 1.1.2.1 un 1.1.2.2, manuprāt, ir savstarpējā pretrunā. Konkrētajā situācijā, kas liek uzdot šo jautājumu, abi - īpašnieks un turētājs - ir fiziskās personas. Paldies.
Ēriks Griģis:
Bonus–Malus subjekts var būt:
1) transportlīdzekļa reģistrētais īpašnieks, ja CSDD reģistrā nav norādīts turētājs;
2) CSDD valsts reģistrā norādītais turētājs (neatkarīgi no tā, vai turētājs ir juridiska vai fiziska persona), ja transportlīdzekļa īpašnieks ir juridiska persona;
3) transportlīdzekļa reģistrētais īpašnieks, ja īpašnieks ir fiziska persona un, ja CSDD valsts reģistrā norādītais turētājs ir fiziska persona;
4) CSDD valsts reģistrā norādītais turētājs, ja turētājs ir juridiska persona un transportlīdzekļa īpašnieks ir fiziska persona.
Ilgonis, 28.oktobris 2021 20:58
Labvakar sakiet lūdzu kāds akumulators būtu vislabākais, piemērotākais mūsu apstākļiem mašīnai BMW X5 E70,2008gada,liels paldies.
Ēriks Griģis:
Labākais būs auto izgatavotāja noteiktais!
Kods atrodams uz vecā akumulatora.
Labākā marka manam auto - Bosch!
Skolnieks bijušais, 23.oktobris 2021 21:17
Sveiki, mācījos pie jums Talsos C. kat un CE.kat kursos jau labu laiku atpakaļ, bet tagad gribēju uzjautāt Jums, cik bez braukšanas man varēja būt tīri laika ziņā "citi darbi" (āmurīši) piemēram, uzkraušanas, preces izkraušana pie klienta?
Vai pareizi būtu, ja piemēram darbs sākas 6:00 tas 2h kraujos bāze, izbraucu no bāzes 8:00 veicamais attālums ir 120km bāze atgriežos 17:00. Tad pauzi varu netaisīt jo neesmu jau braucis 4h kopā, labi ja sanāk 3h kopējā braukšana un pārējais laiks ir preces izkraušāna pie klienta.
Ēriks Griģis:
1. Ja citus darbus veic kopā ar braukšanu, bet ("stūrīte") braukšana nav 4,5h, tad maksimāli pēc 6h jāņem vismaz 30min. pārtraukums (var ņemt arī 45min).
2. Bet pēc maksimāli 9h, ja nav braukts bet ir tikai krauts, jāņem vismaz 45min. pārtraukums.
3. Ja ir braukts kraušanas laikā pēcpusdienā pēc piecām pirmajām stundām, kad nonācāt pie klienta, tad tikko braukšana 9h laikā sasniedz 4,5h, jāņem jau ātrāk par 9h 45min. pārtraukums.
4. 24 stundu laikā no maiņas sākuma jābūt 11h atpūtai (3x nedēļā ikdienas atpūtu var saīsināt līdz 9h), ko parasti ņem maiņas beigās, kad atgriežas no klienta un beidz maiņu.
Ar kopējiem darbiem ("stūrīte" + "āmurīši"), visiem pārtraukumiem un "konvertītēm" maiņas laiks ir 13h (24h - 11h = 13h). Trīs reizes nedēļā to drīkst palielināt līdz 15h, kad iespējams izmantot saīsināto ikdienas atpūtas laiku 9h.
5. Tāpēc kopējais darba laiks - braukšana + citi darbi netiek reglamentēti, jo ir iepriekšējie nosacījumi, pēc kuriem pašam jārēķina līdzi pārtraukumi, atrašanās laiks maiņā un ikdienas atpūta. Pašam aprēķins jāveic vai jāseko līdzi tahogrāfa datiem vienai nedēļai un divām viena otrai sekojošai nedēļai!
P.S. Braukšana dienā 9h, divas reizes nedēļā to drīkst palielināt līdz 10h!
Aleksandrs, 22.oktobris 2021 19:22
Labdien.
Sakiet lūdzu vai kādā likumā ir atrunāts darba devēja pienākums apmaksāt šofera 45h iknedēļas atpūtu, t. i. viesnīcas izdevumi.
Ēriks Griģis:
Viesnīcas izdevumus ar darba devēju atrunā savstarpēji noslēgtā darba līgumā vai arī tie var būt paredzēti komandējuma izdevumos!
No darba likuma 14.2' panta. Darba devēja pienākumi, nosūtot darbinieku veikt darbu ārpus Latvijas:
(4) Nosūtot darbinieku veikt darbu citā Eiropas Savienības dalībvalstī vai Eiropas Ekonomikas zonas valstī, attiecīgi piemērojami normatīvie akti, kas regulē ar komandējumiem saistīto izdevumu atlīdzināšanu, ciktāl šajā likumā nav noteikts citādi.
Avots:
Darba likums, 14. pants. https://likumi.lv/ta/id/26019#p14
No MK noteikumu Nr.969 "Kārtība, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi" 8.punkta:
10. Budžeta iestādes darbinieku komandējumiem paredzētā dienas nauda (kompensācija par papildu izdevumiem) un izdevumi par viesnīcu (naktsmītni) nedrīkst pārsniegt šo noteikumu III un V nodaļā un 1.pielikumā noteiktās komandējuma izdevumu samaksas normas, izņemot gadījumu, ja komandējuma izdevumi netiek atlīdzināti no budžeta iestādei piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem un citiem budžeta iestādes līdzekļiem. Pamatojoties uz darbinieka iesniegumu par neparedzētiem apstākļiem komandējuma laikā, ar institūcijas vadītāja atļauju viņam var atlīdzināt faktiskos izdevumus (piemēram, izdevumus par viesnīcu, transporta papildu izdevumus). Ja, plānojot komandējumu, ir zināms, ka viesnīcas izdevumi īpašu apstākļu dēļ pārsniegs šo noteikumu III un V nodaļā un 1.pielikumā noteiktās komandējuma izdevumu samaksas normas, ar institūcijas vadītāja atļauju darbiniekam var atlīdzināt faktiskos izdevumus par viesnīcu.
Avots:
Ministru kabineta 2010. gada 12. oktobra noteikumi Nr. 969 "Kārtība, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem saistītie izdevumi", 8. punkts. https://likumi.lv/ta/id/220013#p8
Darba līguma paraugs:
http://www.darbajurists.lv/darba_jurists_Jaunumi_Darba_likuma_28_pants.html
Linda, 12.oktobris 2021 21:35
Sakiet kā rīkoties šādā problēmā:braucot ar mašīnu Ford Mondeo pēkšņi sak gaudot signalizācija,un stājoties nost vairs nevareja to iedarbināt. Tad atsledzu un aizslēdzu ārpuse stāvot un tad mēģināju iedarbināt un atkal nekā. Tad atkal aizslēdzu un atsledzu un varēju iedarbināt.
Ēriks Griģis:
Ja manai auto signalizācijai tā gadās, tad pultij mainu bateriju!
Ticu, ka ir remontservisi, kas prot ar Jūsu signalizāciju tikt galā!
Armands, 12.oktobris 2021 11:45
Labdien, esmu Latvijas pilsonis.Deriguma termins manam auto vaditaja tiesibam beidzies 27.07.2021.
Atrodos Krievija,Vai man ir iespeja atjaunot tiesibas ierodoties man personigi Latvijas CSDD? Paldies.
Ēriks Griģis:
Ir iespējams, ja izpildās nosacījums:
Vadītāja apliecību maina personai, kura pastāvīgi dzīvo Latvijā un kuras dzīvesvieta ir Latvijā (Ceļu satiksmes likuma 22. panta 1.punkta 1.daļa).
Avots:
https://www.csdd.lv/apliecibas-maina/arzemes-izsniegtas-apliecibas-maina
Zintis, 1.oktobris 2021 21:51
Sveiks. Vai Latvijas policija var uzlikt arvalstu auto (Vacijas) sodu par tehniskaas apskates (TUV) neesamiibu?
Ēriks Griģis:
Var!
Pamats - Ceļu satiksmes likums.
IV nodaļa
Ceļu satiksmes dalībnieku pienākumi un tiesības
19.pants. Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības
(1) Ceļu satiksmes dalībniekiem ir jāizpilda šā likuma, Ceļu satiksmes noteikumu un citu normatīvo aktu prasības, kas nosaka ceļu satiksmes dalībnieku pienākumus
...
25.pants. Transportlīdzekļu vadītāja pienākumi
(1) Mehāniskā transportlīdzekļa vadītājam jābūt klāt šādiem dokumentiem, kas pēc policijas darbinieku, robežsargu, pašvaldības transporta kontroles dienesta vai muitas amatpersonu pieprasījuma jāiedod tiem pārbaudei:
... 6) kāds no turpmāk minētajiem dokumentiem (uzlīmēm):
a) vizuāla informācija (uzlīme) ar atļaujas piedalīties ceļu satiksmē derīguma termiņu
...
46.pants. Noteikumu spēks attiecībā uz ārvalstu pilsoņiem un bezvalstniekiem
Šis likums, Ceļu satiksmes noteikumi un citi normatīvie akti, kas regulē attiecības ceļu satiksmes drošības jomā, attiecas arī uz ārvalstīs reģistrētajiem transportlīdzekļiem, kā arī to īpašniekiem, vadītājiem un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, tiem atrodoties Latvijas teritorijā, ja starptautiskajos līgumos, kuru dalībvalsts ir Latvija, nav paredzēts citādi.
Avots:
https://likumi.lv/ta/id/45467#p46
Madars, 25.septembris 2021 11:08
Sveiki! Mans jautājums ir, ja es strādāju pirmdien, otrdien, ceturtdien, piektdien un sestdien vai man ir jāņem iknedēļas atpūta t.i. 45h? Trešdiena un sestdiena man ir brīvas dienas ar atpūtas laiku 39h katru reizi.
Ēriks Griģis:
Jāņem vienreiz saīsinātā, otreiz - regulārā iknedēļas atpūta, neaizmirstot par kompensāciju, strādājot LV!
1.iespēja.
No Regulas EK 56/2006:
6. Jebkurās divās secīgās nedēļās transportlīdzekļa vadītājs paņem vismaz:
— divus regulārus iknedēļas atpūtas laikposmus, vai
— vienu regulāru iknedēļas atpūtas laikposmu un vienu saīsinātu iknedēļas atpūtas laikposmu, kas ir vismaz 24 stundas. Tomēr saīsinājumu kompensē ar atbilstoši ilgu atpūtu, kas paņemta pirms trešās nedēļas beigām, kura seko attiecīgajai nedēļai.
Iknedēļas atpūtas laikposms sākas ne vēlāk kā sešu 24 stundu periodu beigās no iepriekšējā iknedēļas atpūtas laikposma beigām.
P.S.
i) “nedēļa” nozīmē laikposmu no pirmdienas plkst. 00.00 līdz svētdienas plkst. 24.00.
2.iespēja, kad pašam būs jāseko līdzi nedēļām, kas nesakritīs ar kalendārām nedēļām, bet kuru garumu noteiks iknedēļas atpūtas laiki un nedēļas laikā no pirmdienas līdz svētdienai kopējais vadīšanas (stūrīte) vai kopējais darba laiku (stūrīte+āmurīši) stundu skaits.
Ja nedēļu beigsiet otrdien, tad trešdien būs saīsinātā iknedēļas atpūta, bet sestdienas vakarā ņemsiet 45h atpūtu un, ticams, 6h kompensāciju par saīsināto (39h) iknedēļas atpūtu trešdien, kas kopā sastādīs 51h regulāro iknedēļas atpūtu kopā ar kompensāciju.
P.S.
a) Atbildē neapskatu gadījumu, kad Regulas EK Nr.561/2006 8. panta 6.a punkts ir grozīts ar Regulas EK Nr.1073/2009 29. pantu, lai ietvertu atkāpi, kas piemērojama transportlīdzekļu vadītājiem, kuri veic vienu starptautisku braucienu, lai viņi varētu atlikt savu iknedēļas atpūtas laikposmu līdz divpadsmitās dienas beigām.
b) Atbildē neapskatu arī Mobilitātes pakotnes noteikumus attiecībā uz autovadītājiem noteikto atgriešanos mājās vai uzņēmuma reģistrācijas valstī ik pēc četrām nedēļām no ārvalstu braucieniem un ar atgriešanos saistītiem iknedēļas atpūtas laikiem.
Avots.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/ELI/?eliuri=eli%3Areg%3A2006%3A561%3Aoj
Diāna, 26.augusts 2021 8:40
Vai man ir nepieciešams kārtot 95. kodu, ja man ir sava personīgā kravas mašīna, ar kuru es vedu savus personīgos zirgus uz sacensībām?
Ēriks Griģis:
Autopārvadājumu likums
6.1 pants. Prasības attiecībā uz kravas pārvadājumus veicošo autovadītāju profesionālo kompetenci.
95. kodu nevajag autovadītājiem, kas vada transportlīdzekļus:
...
6) kurus izmanto nekomerciālai kravu pārvadāšanai (Ē.G. īsi - Nekomerciāls pārvadājums ir pārvadājums, par kuru netiek ņemta samaksa un kas tieši vai netieši nerada ieņēmumus, netiek saņemtas naudas balvas vai apbalvojumi, kas turpmāk veicina ieņēmumu pieaugumu, un kas nav komercpārvadājums vai pašpārvadājums!);
...
8) ar kuriem lauku apvidos veic kravu pārvadājumu savas uzņēmējdarbības vajadzībām, ja netiek sniegts transporta pakalpojums un pārvadājumam ir gadījuma raksturs;
9) kurus izmanto vai nomā bez transportlīdzekļa vadītāja lauksaimniecības, dārzniecības, mežsaimniecības, zemkopības vai zivsaimniecības uzņēmumi, lai pārvadātu ar savu komercdarbību saistītas kravas, izņemot gadījumus, kad pārvadāšana ir daļa no transportlīdzekļa vadītāja pamatdarbības vai pārsniedz 100 kilometru attālumu no tā uzņēmuma bāzes, kuram pieder transportlīdzeklis vai kurš to nomā.
Avots:
Autopārvadājumu likums, 6_1. pants. https://likumi.lv/ta/id/36720#p6_1
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2020/1054 (2020. gada 15. jūlijs), definē jēdzienu “nekomerciāls pārvadājums”.
“Nekomerciāli pārvadājumi” nozīmē jebkurus autopārvadājumus, kas nav komercpārvadājumi vai pašpārvadājumi un par kuriem netiek saņemta tieša vai netieša samaksa, un kas tieši vai netieši nerada ieņēmumus transportlīdzekļa vadītājam vai citiem, un kuriem nav saiknes ar profesionālu vai komerciālu darbību.”
Nekomerciāli pārvadājumi ir, piemēram, kravas pārvadājumi labdarības mērķiem, kas nav saistīti ar maksājumiem par transporta pakalpojumiem, kā arī savas mantas pārvadāšana vienīgi privātai lietošanai.
Avots:
https://zemniekusaeima.lv/news/satiksmes-ministrijas-un-vsia-autotransporta-direkcija-informacija-par-95-koda-nepieciesamibas-prasibam-kas-attiecas-uz-lauksaimniecibas-pasparvadajumiem/
Ilze, 20.augusts 2021 15:42
Labdien!
Braucot autostāvvietā pie veikala, es izdzirdēju nelielu troksni un ņemot vērā, ka vieta bija šaura, pēc apstāšanās pārbaudīju vai nav notikusi sadursme ar blakus stāvošo mašīnu. Šī mašīna bija apskrāpēta, ar vairākiem redzamiem bojājumiem, tomēr, ņemot vērā, ka savai mašīnai nekādus defektus nekonstatēju, es pārbraucu apstāties citā stāvvietā tieši pretī, kur bija vairāk vietas un iegāju veikalā, pēc tam aizbraucu mājās. Dažus mēnešus vēlāk saņe'mu no policijas ziņojumu, ka esmu izraisījusi avāriju, kas fiksēta lielveikala kamerā un esmu aizbraukusi no notikuma vietas. Policijai paskaidrojumā uzrakstīu, ka nekādus bojājumus nekonstatēju, tāpēc nedomāju, ka ir notikusi sadursme. Policija tomēr man uzlika sodu 115 EUR apmērā, kuru apmaksāju,jo sapratu, ka savu taisnību pierādīt ir gandrīz neiespējami. Vēl pēc mēneša es saņēmu pretenziju par regresa prasības atlīdzību no apdrošinātāja par summu, kas gandrīz sasniedz tās mašīnas vērtību, pieņemu, ka tur tika salaboti visi bojājumi, kādi tai mašīnai vispār jebkad bijuši. Kā es varu pierādīt, ka pat ja arī aizķēru šo mašīnu stāvvietā, tad labākajā gadījumā tur varēja būt kāda neliela švīka, kas pat manu mašīnu nesabojāja, bet ne jau zaudējumi pāris tūkstošu apmērā? Kādai būtu jābūt manai turpmākai rīcībai? Paldies!
Ēriks Griģis:
Zvans advokātam!
Piemēram, t.22086071
Inese, 4.augusts 2021 0:48
Vai apdrošināšana segs satiksmes negadījumā nodarītos bojājumus automašīnai, ja nevar noteikt vainīgo?
Ēriks Griģis:
OCTA likumā par vainīgā noteikšanu un pēc tā - atlīdzību, nekas nav teikts!
No OCTA likuma:
31.pants. Zaudējumu atlīdzināšana
(1) Apdrošinātāji, kas ir apdrošinājuši ceļu satiksmes negadījumos iesaistīto transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesisko atbildību, vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs, ņemot vērā ceļu satiksmes negadījuma apstākļus, izvērtē un nosaka katras ceļu satiksmes negadījumā iesaistītās personas atbildību par nodarītajiem zaudējumiem.
(2) Zaudējumu atlīdzina tas apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs.
Avots:
https://likumi.lv/ta/id/87547#p31
Laimnesis, 1.augusts 2021 21:44
vai 1,4d var nomainīt pret 2,0d
Ēriks Griģis:
Ko tikai nevar!
Jautājumu adresējiet CSDD, vai to pieļaus, tad kāda būs pārbūves secība, projekta izstrāde, tā saskaņošana, reģistrēšana, ekspertīze!
Piezīme!
Uzstādītā motora jaudas un griezes momenta izmaiņas ne tieši, ne netieši nedrīkst būtiski ietekmēt automobiļa iekārtu (piemēram, bremžu iekārtas, stūres iekārtas) un sistēmu darbību un efektivitāti.
Ja vieglajam vai kravas automobilim ar pilnu masu līdz 3500 kg uzstādītā motora jauda ir lielāka par tās pašas transportlīdzekļa markas un tipa izgatavotāja paredzēto motoru ar vislielāko motora jaudu, tad CSDD nepieciešams iesniegt akreditētas testēšanas laboratorijas vai tehniskā dienesta atzinumu par bremžu iekārtas darbību un efektivitāti un transportlīdzekļa trokšņu līmeni, stāvot un gaitā
Uzziņai:
https://likumi.lv/doc.php?id=92907