vārds Guntis, 26.aprīlis 2010 22:59
Kadiem dokumentiem jabut Irija pirktai automasinai ar LT registraciju,lai dotos uz Latviju?
Ēriks Griģis:
Drošāk būs, ja saņemsiet atbildes, izmantojot CSDD informācijas tālruni 67025777
Juris, 26.aprīlis 2010 22:18
Sveicināti! Ziemā notika neliels CSN Rīgā, kurā tika bojāta stāvoša automašīna ar manu busiņu. Tas viss notikās man nemaz nemanot, respektīvi, braucot nedaudz sanesa auto, taču ka būtu bijusi sadursme nemaz nepamanīju un turpināju ceļu. Tam visam bija liecinieks, kas piefiksēja mana auto numuru un izsauca ceļu policiju. Pēc tam tiku izsaukts uz meklēšanas nodaļu Gaujas ielā, tur godīgi, paskaidrojumā izstāstīju kā viss notika. Apskatot manu busiņu ar pavisam nelielu skrāpējumu sānu bamperī, eksperts atzina, ka tiešām varēju neko nesajust. Rezultātā man administratīvā lietu izskatīšanas komisija piespriedas lēmumu: izteikt brīdinājumu, bez naudas soda un citām sankcijām. Šodien saņēmu no cietušā autovadītāja apdrošinātāja regresa prasību pret mani par noteiktu summu, pamatojoties uz ceļu policijas protokolu, kur minēta CSN notikuma vietas atstāšana. Sakiet, vai ir iespējams apstrīdēt šo prasību, ja administratīvā protokola lēmumā nav nekas minēts, ka es būtu pametis CSN notikuma vietu apzināti un faktiski mana vaina ir pilnībā attaisnota?
Ēriks Griģis:
Pēc Jūsu rakstītā, liekas, ka jā, var apstrīdēt. Lai to veiktu, nepieciešama jurista konsultācija.
Apdrošinātāji ir ņēmuši vērā tikai to, ko policija fiksēja sākumā - ka atstājāt negadījuma vietu. Viņi nav ievērtējuši turpmāko - ka sadursmi varējāt arī nepamanīt. Ar to vajadzētu saistīt Jūsu pretargumentāciju regresa prasībai.
sandis, 26.aprīlis 2010 19:26
sveiki, veeleejos uzzinaat, cik maksaa tagad vieglaa auto paarrakstiishana??
Ēriks Griģis:
Tā nav tikai viena summa, kas jāsamaksā.
1. http://www.csdd.lv/?pageID=1096007743
2.CSDD informācijas tālrunis 67025777
ivans, 26.aprīlis 2010 16:50
LAPK 149.4.pants.14.daļa kada ir atbildiba par so punktu
Ēriks Griģis:
No LAPK 03.03.2010 redakcijas:
"...
Par citu šajā kodeksā neminētu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu — izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam piecu latu apmērā.
..."
vārds - Ināra, 24.aprīlis 2010 12:10
Apstrīdēt var gadījumā, ja likumā noteikto regresa prasību aprošinātājs nav noteicis pareizi, kad regress ir jāpierāda. Gadījumi, kad regress apdrošinātājam nav jāpierāda, - nav pagarināts vai noslēgts OCTA līgums.
Labdien ,tas ir no Jūsu vēstules ,kurā Jūs man atbildējāt par atlīdzibu apdrošināšanas kompanijai,kura izmaksaja naudu cietušajai ,bet tagad pieprasa naudu no mana drauga ( izraisīja avāriju uz manas meitas mašīnas ) . Mans jautājums ,kas tā ir regresa prasība ? Un kurai pusei bija jābūt noslēgtam vai pagarinātam OCTA līgumam?
Ēriks Griģis:
1. Regresa prasību piemēro personai, kura ļaunprātīgā nolūkā vai aiz rupjas neuzmanības ir bijusi vairāk nevīžīga pret cita dzīvību, veselību, īpašumu vai mantu, nekā pret savējo.
2. Regresa prasība - zaudējumu atlīdzības vēlāka piedziņa no vainīgā, kad tas tiesību aktos ir noteikts.
3. Regresa prasība ir gadījumi, kad vainīgajam jāmaksā par izraisītā avārijā nodarītiem zaudējumiem no paša kabatas, lai gan ir spēkā esoša OCTA apdrošināšana.
4. Regresa prasībā apdrošinātājs ietver zaudējumu atlīdzināšanas, ekspertīzes un atlīdzības lietas administrēšanas izdevumus.
5. Regresa rasība tiek no LTAB apdrošinātājs piestāda gadījumos, kad īpašnieks vai automobiļa vadītājs CSNg rezultātā ar automobili (transportlīdzekli) ir nodarījis zaudējumu trešajai personai un nav apdrošinājis īpašnieka atbildību uz konkrēto automobili. Regresa prasība neattiecas uz tiem automobiļa vadītājiem, kas vada automobili, saņemot par to atalgojumu, kas atrunāts darba devēja un darba ņēmēja auditējamā vērtībā - darba līgumā.
6. Regresa prasība par rupju neuzmanību.
Neuzmanība ir rupja, ja kāds rīkojas augstākā mērā vieglprātīgi un nevērīgi vai mazāk rūpējas par viņam uzticētām svešām lietām un darīšanām nekā par savām paša, vai arī uzsāk tādu darbību, kuras kaitīgums un bīstamība nevarēja un nedrīkstēja palikt viņam nezināmi.
7. Rupja neuzmanība ir pielīdzināma
personas ļaunprātīgai rīcībai,
kad tā pārkāpj tiesību aktos noteiktās prasības ceļu satiksmē,
apzinās savu pārkāpumu un
ar savu rīcību (bezdarbību) pārkāpumu pastiprina,
nodarot zaudējumus trešajai personai.
Jūsu gadījums.
a) Jūsu draugs vada Jūsu (vai savai) meitai piederošu automobili. Protams, radniecībai, draudzībai vai pazīšanās faktoram nav nozīmes.
b) Meitas - auto īpašnieka OCTA līgums ir beidzies.
c) Tiesīgajam lietotājam - Jūsu draugam ir pienākums pārliecināties par OCTA spēkā esamību un noslēgt jaunu OCTA līgumu uz meitas vārda, ja iepriekšējais ir beidzies. Protams, ja viņš nav darba attiecībās ar meitu.
d) Apdrošinātājs ir tiesīgs piestādīt regresa prasību vadītājam, ja tas izraisījis CSNg ar automobili, uz kuru nav noslēgts īpašnieka (meitas) OCTA līgums.
e) Ja draugs nebūs spējīgs izpildīt regresa prasību, tad apdrošīnātājs to piestādīs meitai par rupju neuzmanību, nododot vadīt savu automobili vadītājam, kuram nav zināšanas par to, vai viņš ar sev uzticēto automobili drīkst vai nedrīkst piedalīties ceļu satiksmē.
Ilgvars L., 23.aprīlis 2010 12:43
Labdien,
Man ir jautājums vai ir cerība apstrīdēt un panākt pozitīvu rezultātu par to, ka Administratīvo pārkāpumu protoklols (sods par stāvēšanu) ir sastādīts nepareizi - respektīvi pēc Ceļu satiksmes likuma 43.2 panta prasībām protokolā jāuzrāda amatpersonas vārds un uzvārds, bet protokolā ir tikai vārda pirmais burts!
Ēriks Griģis:
Pārkāpuma būtību tas nemaina.
Zane, 23.aprīlis 2010 11:30
Sveiki!
Vēlejos uzināt šādu jautajumu! Uz cilvēka vārda ir reģistrētas 2 mašīnas (A un B).
Mašīna A ir saņemusi 2 sodus (par stāvēsanu no Municipālās policijas un sarkanās luksafora šķērsošanu no Ceļu policijas).
Ja īpašnieks ies uz TA ar mašīnu B (kurai nav neviens no šiem sodiem), vai viņam būs uz vietas jāapmaksā mašīnas A sodus?
Paldies!
Ēriks Griģis:
Tālrunis uzziņām par Jūsu jautājumu 67025770
BE-1777, 21.aprīlis 2010 23:19
sveiki!
intresee šāda lieta vai vēlaizvien latvijā ir pieņemta norma par priekšējo logu tonēšanu vai arī tagad drīkst tonēt logus ja jā tad kādās normās jāiekļaujās lai nebūtu problēmu nedz uz ceļa nedz TA
Ēriks Griģis:
No MK noteikumiem nr. 466
Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem
"...
627.3. Automobiļa priekšējo stiklu (vējstiklu) aizliegts pārklāt ar jebkāda veida pārklājumiem, izņemot tā augšmalu 14 cm platā joslā vai tiktāl, cik to var aizsegt izgatavotāja uzstādītie salona saulessargi, ja tiek saglabāts tāds augšmalas caurspīdīgums, lai būtu izšķirami luksofora gaismas signāli.
Priekšējā stikla (vējstikla) gaismas caurlaidība jebkurā gadījumā nedrīkst būt mazāka par 75 %.
Pārējo vadītāja redzamības zonā esošo automobiļa stiklu (vadītāja durvju un vadītājam blakus sēdošo pasažieru durvju stiklu, kā arī stiklojuma starp vējstiklu un šīm durvīm) gaismas caurlaidība nedrīkst būt mazāka par 70 %.
..."
Gita, 20.aprīlis 2010 0:16
Labdien!
Man ir tāds jautājums:
2008. gada jūnijā sanāca, ka izraisīju negadījumu. Tajā pat dienā sazinājos ar savu apdrošināšanas aģentu un pieteicu saskaņoto paziņojumu. Nākamajā dienā nosūtīju saskaņoto paziņojumu un iesniegumu par negadījuma izraisīšanu.
Tagad saņēmu regresa prasību no Balta, kas balstīta uz to, ka es neesot pieteikusi negadījuma izraisīšanu, turklāt ar neadekvāti augstu summu.
Ko man tagad darīt, ja visi dokumenti palika firmā, kura uz to laiku bija patapinājusi manu mašīnu, bet firmas īpašnieks ir miris un dokumentiem es klāt netieku? Vienīgais, kas man ir, ir fotogrāfijas no negadījuma vietas.
Ēriks Griģis:
1. Izdomājiet, lūdzu, kā būtu iespējams pierādīt šo Jūsu sazināšanos ar AAS Balta?
Tas ir jāpierāda!
2. Vai ierakstītās vēstules apstiprinājuma kvīts, kuru Jūs nākošajā dienā nosūtījāt AAS Balta, joprojām ir pie Jums?
Jābūt pie Jums vismaz trīs gadus!
3. Pretī "neadekvāti augstajai summai" būs jāpiestāda pierādīta patiesās remonta izmaksas summa otrajam CSNg iesaistītajam ar remontservisa tāmes vai eksperta aprēķina pārbaudes palīdzību.
No cietušā jāuzzina, kurā servisā viņš remontēja automobili!
4. Jāizgudro, kā tikt klāt un jātiek klāt dokumentiem, ar kuru palīdzību, iespējams, ir pierādāma Jūsu paziņošana par izraisīto CSNg apdrošinātājam.
Jāmeklē palīdzība pie tā, kas firmā to var izdarīt Jūsu vietā.
P.S.
Katram CSNg izraisītājam ir jāprot apieties ar iespējamo apdrošināšanas sabiedrības regresa prasību!
Tāpēc visiem autovadītājiem šie jautājumi man bija jāuzdod uzreiz pēc vadītāja apliecības saņemšanas vai pirms braukšanas uzsākšanas ceļu satiksmē. Esmu gatavs uz šādiem jautājumiem atbildēt visplašākajā publiskajā telpā, tikai, nav piedāvājuma!
velreiz Jānis, 19.aprīlis 2010 12:54
Paldies, Ērik!
Vēl gribu precizēt - KUR var iziet šos 95.-tos kursus un cik tie vidēji maksā?
Ēriks Griģis:
Uzziņām t. 26322578
Elgars, 19.aprīlis 2010 11:09
1.Es vēlos uzzināt cik ilgi es drīkstu braukt ar Lietuvas tranzīta numuriem(tiem laikam ir 30 vai 60 dienu derīgums un ir apdrošināšana uz 30 dienām) pa Latviju to nereģistrējot? kāds sods ja to pārkāpju?
2. Auto nevēlos reģistrēt, jo taisos to izjaukt priekš detaļām, bet tad man ir LV nereģistrēta mašīna un LT skaitās uz tranzīta nr. kādas sekas un sankcijas tam var sekot?
Ēriks Griģis:
Uzziņām t. 67025777
Jānis, 16.aprīlis 2010 17:44
Man ir BE, CE, DE kategorijas.
1) kā izpaužas "95." profesionālā koda ieguve
2) vai ir kāds laika ierobežojums, līdz kuram man tas "obligāti" jākārto?
3) cik ilgi ir "derīgs" vienreiz iegūtais "kods"?
4) vai saglabājas kategorijas, ja neiegūstu "kodu"?
Paldies
Ēriks Griģis:
1. Ja tiesības vadīt ir iegūtas līdz 09.09.2008., tad jānoklausās 35 stundu periodiskie kvalifikācijas kursi, jāsaņem sertifikāts un CSDD vadītāja apliecība ar sertifikātu un veselības uzziņu ir jāuzrāda, jānodod vecā apliecība un sertifikāta kopija, jānofočenējas un jāgaida jaunā aliecība ar [95] kodu uz visām Jums esošajām profesionālajām kategorijām. Uz BE tas neattiecas!
2. Jāiegūst kods obligāti līdz 09.09.2014.
3. 5 gadus.
4. Kategorijas Jums saglabājas un pat ar savu kravas auto drīkstiet braukt. Tikai nedrīkstiet strādāt algotu darbu, veicot komercpārvadājumus.
Olga, 16.aprīlis 2010 11:30
PALDIES!!!
Vai man nesanak LETAK ja es apdrosinu uz cilveku kuram ir 35 gadi stazs,bet masina ir uz mana varda!(?)
Ēriks Griģis:
Pasakiet, lūdzu, kurš ir auto īpašnieks?
Ja viņš ir auto īpašnieks, tad, protams, ir lētāk!
P.S.
Jūs uz sava vārda nevariet drošināt, ja nēesiet auto īpašniece!
Olga, 16.aprīlis 2010 9:21
Labdien!vai es varu apdrosinat savu auto uz citu cilveku?man nav staza,bet tam cilvekam staze ir 35 gadi,vai man nebus letak drosinat uz vinja vardu?un vispar tas ir iespejams?PALDIES!!!
Ēriks Griģis:
1. OCTA drošina īpašnieka atbildību uz viņam piederošu automobili.
Maksāt par OCTA apdrošināšanu var kaut vecmāmiņa bez vadītāja apliecības!
2. KASKO drošina īpašnieka automobili, apdrošināšanas līgumā uzrādot visas personas, kas brauks ar šo automobili. Riska viens no vērtēšanas punktiem un līdz ar to samaksu ietekmē jaunākā persona, kas brauks ar aprošināto automobili!
Maksāt par KASKO apdrošināšanu var jebkura cita persona.
Sintija, 14.aprīlis 2010 20:07
Manai mašīnai ir noņemtas(nozagtas) dažas lietas - logtīrītāju birstītes un BMW zīmīte priekšā. Tas tika izdarīts laikā no svētdienas līdz otrdienai. Vēlētos zināt, vai tad, ja jau esmu paspējusi braukt ar to, vēl ir iespējams ziņot par to apdrošināšanas firmai, policijai? (pamanīju vakarā un tad vajadzēja izmantot mašīnu)
Ēriks Griģis:
Ir iespējams ziņot gan policijai, gan apdrošināšanas firmai. Jums būs jāpaskaidro, kāpēc nepaziņojāt uzreiz, pirms izbraukšanas.
Jānis, 14.aprīlis 2010 19:56
Labvakar! Vai var veikt teh. apskati ja uz mana auto sodīts cits vadītājs un viņš to nav samaksājis?
Ēriks Griģis:
Protams, ka var un ir jāveic apskate!
Tikai pirms apskates, veicot dokumentu pārbaudi un maksājot par apskati un gada nodokli, Jums vēl skaidrā naudā būs jāsamaksā par nesamaksāto pārkāpumu.
Janis, 14.aprīlis 2010 14:33
Labdien!
zinu, ka mazliet ne pa teemu, bet nu varbuut ir info:
vai atkaartoto tehnisko apskati es varu iziet jebkuraa tehniskajaa stacijaa, jeb tikai tajaa, kur gaaju pamata tehnisko apskati ( iedaliija 30 dienu atljauju, rupuchi...)
paldies jau ieprieksh!
Ēriks Griģis:
Var jebkurā.
No MK noteikumiem Nr. 466
Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem
"...
5. Tehniskā apskate veicama jebkurā transportlīdzekļa kategorijai un konstrukcijas parametriem atbilstošā tehniskās apskates stacijā neatkarīgi no transportlīdzekļa reģistrācijas un transportlīdzekļa īpašnieka (vadītāja) dzīvesvietas. ..."
incognito, 14.aprīlis 2010 14:12
Labdien!
Ir sekojoša lieta ar Gjensidige apdrošināšanas kompāniju:
Viņu klients izraisīja nelielu sadursmi, kā rezultātā mēs sastādījām saskaņoto paziņojumu. Bojājums sākumā šķita nebūtisks- nolauzts un pilnībā sadragāts vadītāja puses atpakaļskata spogulis. Problēma bija iekš tā, ka man pēc 2 nedeļām beidzas CSDD izsniegtā atļauja piedalīties ceļu satiksmē, jeb TA uzlīme. Lai to pagarinātu uz gadu, spogulis ir nepieciešams. Tā nu laika ekonomijas dēļ, izvēlējos servisu, kurā man solīja spoguli samainīt pret jaunu, servisa darbinieks nekavējoties apdrošināšanas ekspertam nosūtīja servisa tāmi 136 latu vērtībā. Tas tika darīts, jo sākotnēji eksperts solīja lietu izskatīt dažu darba dienu laikā, uz ko arī paļāvos. Diemžēl pagāja 2 nedēļas un nekas uz priekšu nekustēja. Es devos uz Gjensidige biroju un uzrakstīju iesniegumu, lai naudu man izmaksā kontā, jo servisa tāme nav apstiprināta un uz skati jābrauc, bet bez spoguļa ne kā. Par savu naudu savedu spoguli tādā stāvoklī, lai varētu izbraukt cauri tehniskās apskates stacijas vārtiem, principā tas kopā neturas, bet nu par laimi izgāja. Pēc nedēļas man kontā ieskaitīja 135 latus ar santīmiem. Sāku meklēt šo spoguli- kā izrādās, manam automobilim spogulis nekur nav atrodams, arī serviss, kurā sākotnēji tika solīts spogulis, vairs nevar sadabūt šādu spoguli, pēc 3 vai cik tur nedēļām šāda spoguļa vairs nav, jo tas arī bija vienīgais iespējamais variants. Kad apzvanīju visus „šortus”, kur piedāvā lietotas detaļas, visi kā viens pateica, ka tāda spoguļa nav un vēl jo vairāk- tāds kā ir man, vispār esot liels retums. Devos pie auto dīlera, lai noskaidrotu, cik tad maksā jauns spogulis- jauna spoguļa cena 275Ls bez krāsošanas un darba par uzstādīšanu. Devos pie apdrošinātājiem- viņi man saka, ka lai sazinos ar ekspertu un jauc iekšā to sākotnējo servisa tāmi, jo redz tur esot norādīts tā, uz manu atbildi, ka tāmei nav pamata, jo viņi laicīgi nevarēja to apstiprināt un tādu detaļu vairs nav, viņi rausta plecus un sūta tālāk. Zvanu ekspertam, lai uzzinātu, pēc kādām cenām viņš vadījās un kur tad ir tas mans spogulis nopērkams, jo kā apgalvoja Gjensidige: „Mēs maksājam ekspertiem par to, lai viņi klienta auto novestu līdz tādam stāvoklim, kāds tas bija pirms negadījuma!”. Diemžēl eksperts spoguli pats nekur nav atradis, vienkārši apstiprinājis to servisa tāmi, lai arī es viņam skaidri un gaiši telefoniski teicu- ka tāme vairs netiek ņemta vēra, ka es uzrakstīju iesniegumu par naudas saņemšanu. Kad mani sūtīja pie tā servisa meistara, teicu, viņiem vēlreiz apstiprināju, ka tās detaļas vairs nav.
Tā nu sanāk varbūt nedaudz piņķerīgi sarakstīts, bet tāda nu ir tā situācija, ka mans auto paliek bez spoguļa, bet apdrošinātāji, kuriem tas būtu jāsedz, atsakās palīdzēt- vien atbild: „rakstiet pretenziju- uz to mēs rakstiski atbildēsim!” Tas izklausījās ļoti nepārliecinoši un drīzāk pēc vēlmes mani dabūt prom no viņu biroja! Tā nu es tagad arī īsti nezinu ko darīt, vai man vispār ir iespējas piedzīt no viņiem spoguli, trūkstošo summu vai ko, nu nevar būt tā, ka cilvēka apjukuma dēļ (šāda situācija ir pirmo reizi) apdrošinātāji var mierīgi nesegt zaudējumus? Automašīna ir 2004.g. Volvo S60, ja tas ko maina.
PS
Pretenzijas rakstīšanas gadījumā, vai man ir tiesības uz visu dokumentu kopijām, kas ir viņu birojā, ko iesniegt juristam, lai būtu vieglāk uzrakstīt to pretenziju?
PSS
No pieredzes, vai vispār ir vērts cīnīties, vai beigās nesanāks tā, ka zaudējumi man būs vēl lielāki bet ieguvuma nekāda?
Jau iepriekš paldies par atbildi!
Ēriks Griģis:
1. Jūsu izvēlēts serviss nosūta ekspertam tāmi.
2. Eksperts to apstiprina.
3. Jūs vēlaties atlīdzību saņemt naudā.
4. Jums to pārskaita.
5. Jūs parakstieties, ka atlīdzību esat saņēmis, kā to vēlējāties.
Tas viss tik tālu notiek ļoti reti!
Un, pēkšņi, Jūs vēl tikpat - pusotru simtiņu gribat pa virsu!
Jūsu paviršība ir vērtējama, nenoskaidrojot spoguļa patieso iegādes cenu un parakstot apstiprinājumu par piekrišanu atlīdzībai un to saņemot, neprecizējot pirmo, kā nelabojama.
6. Apdrošinātāja rīcībā ir visi nepieciešamie dokumenti, lai tiesā cīnītos pret Jums.
7. Tik nopietnam cīniņam vajadzēs lielākas izmaksas, lai pierādītu apdrošinātāja vēlmi Jūs apkrāpt, nekā maksā spogulis!
Cīniņš var būt arī nesekmīgs.
8. Uz kopijām Jūsu tiesības nav noteiktas. Jums ir iespēja iepazīties ar atlīdzības lietas materiāliem.
vārds, 12.aprīlis 2010 17:05
Labdien, gribēju uzzināt vai ja gājējs atrodas alkoholiskā reibuma stāvoklī, viņam var atņemt autovadītāja apliecību, ja ir pārsniegta norma, cik zinu tad tā ir 1.0 promile.
Ēriks Griģis:
Atņem, lai nepazaudētu! Citādi nav par ko atņemt!
Gājējs nav vadījis, nevada, nemācās vadīt transportlīdzekli!
Viņam nav vadītāja apliecības, kuru viņš neuzrāda personas identifikācijai!
NO LAPK:
"... 149.23 pants. Gājēju un pasažieru izdarītie pārkāpumi
Par pasažieriem noteikto pienākumu pārkāpšanu — izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu pasažierim desmit latu apmērā.
Par gājējiem noteikto pienākumu pārkāpšanu —izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu gājējam no pieciem līdz divdesmit latiem.
(08.02.2007. likuma redakcijā, kas stājas spēkā 09.03.2007.)..."
vārds, 10.aprīlis 2010 21:41
Vai te kāds konsultē arī administratīvos jautājumus?
Paldies!
Ēriks Griģis:
Par pārkāpumiem Satiksmes noteikumu, satiksmes drošības un kravas nostiprināšanas jautājumos - lūdzu, jautājiet!