Janis, 19.marts 2010 14:54
jautaajums par 95. kodu
cik saprotu - liekot "c" kategoriju, kad ir nolikta teorija, jaaliek veel papildus teorija 95. kodam, peec tam praktiskaa braukshana, un tad kad tas viss nolikts, itkaa ir iespeeja noliekot veelreiz teoriju (35 jautaajumi) tikt pie D1 kategorijas...?
shajaa gadiijumaa uz "c" ieguutais 95. kods automaatiski tiek attiecinaats arii uz d1 kategoriju, jeb veelreiz jaaliek 95tais?
varbuut vareetu mazliet aprakstiit, kaa tiek kaartoti teor un praktiskie eksaameni "c" kategorijas ar 95. kodu ieguushanai - cik laika aiznjem, cik jautaajumu, uc?
paldies!
Ēriks Griģis:
1) Lai iegūtu [95] kodu, sekmīgi ir jānokārto teorētiskais eksāmens ar 45 jautājumiem nevis 35!
2) [95] kods ir jāiegūst tikai vienu reizi, tad tas attiecas uz visām jau iegūtajām profesionālajām kategorijām, arī uz tām, kuras pretendents iegūs pēc tam.
Aleksejs, 18.marts 2010 22:13
Labdien ..
Man jautajums sakara ar satiksmes negadijuma saskanoto izligumu. Vai vinam ir juridisks speks, ja ir sastadits starp Latvijas un Polijas pilsoni?Masinai bija visi Polijas dokumenti.Kas saja gadijuma butu jadara man, ka cietusajai personai?
Paldies par palidzibu...
Ēriks Griģis:
Priekš apdrošinātājiem - jā, ir!
Cietušajam jāgriežas pie izraisītāja puses OCTA apdrošinātāja un rakstiski jāpaziņo par notikušo, jāpieprasa atlīdzība un jāpievieno zaudējumu aprēķins vai servisa rēķina ar uzrādīto summu, kādu cietušais pieprasa atlīdzināt!
Vispirms jākomunicē ar apdrošinātāju noskaidrojot, vai policijas datus vajadzēs (Polijā apdrošinātājs arī saskaņotā paziņojuma gadījumā var prasīt policijas apstiprinājumu notikušajam), kādā valodā iesniegt dokumentus, kāda servisa vai eksperta aprēķinu Polijas apdrošinātājs atzīs par pieņemamu.
P/S/
Palīdzību varat prasīt savam OCTA apdrošinātājam, jo viņam ir jābūt pārstāvim Polijā, vai OCTA apdrošinātāju birojā Lomonosova ielā 9, Rīgā - www.ltab.lv
Янка, 18.marts 2010 21:07
Sveiki!
muusdienaas, cik saprotu, valsts izdomaajusi, ka vareetu saakt pamatiigaak iekaseet no visiem t.s. "celja nodokli" - summu, aktariigu no auto pilnaas masas, kura katru gadu jaamaksaa.
situaacija: ir apmeeram 25 gadus vecs auto, kursh netiek nekaadi kustinaats jau gadus 5-6. nolikts mieraa jams tika ar domu katkad uz pensijas pusi to atjaunot un ta braukaat ar retro jauniibas dienu vaagji.
logiski ka nodokljus par vinju pagaidaam maksaat nekaadfus negribas, da i neredzu - par ko.
kaa tur ir ar iespeejaam uz gadiem 5-10 to auto izsleegt no nodoklju maksas un so? norakstot auto, kaa saprotu, atjaunot vinju kaadreiz satiksmei buus visai problemaatiski, ja ne neiespeejami?
saprotu, ka jautaajums driizaak prieksh csdd, bet vinjiem jau veestule ar situaacijas izklaastu un jautaajumiem dazhus meeneshus atpakalj tika nosuutiita, nekaadu atbildi taa arii nesanjeemu :(
paldies jau ieprieksh.
Ēriks Griģis:
Noņemt no uzskaites un, pirms braukšanas uzsākšanas, atjaunot automobili uzskaitē.
vārds Vaira , 18.marts 2010 19:06
Cik km no Rīgas līdz Berlīnei, braucot vieglo automašīnu ? Ar cieņu, paldies.
Ēriks Griģis:
Taisnākais ceļš - nedaudz zem 1300 km.
vārds Normunds, 18.marts 2010 7:24
Kur B4 atrodas komutators un ta apkope
Ēriks Griģis:
Jautājumu pārsūtiet sava automobiļa remontservisam!
Irēna, 17.marts 2010 14:38
Kāda ir ražotāja noteiktā degvielas patēriņa norma VW Golf VARIANT,motora tilp.1896, jauda 81 kw
Ēriks Griģis:
Izvēlieties savam modelim internetā no tehnisko datu kataloga šajā lapā vai citās līdzīgās:
http://www.vw.lt/models/golfvariant/tehniskiedati.php
vārds, 16.marts 2010 21:55
Sveiki man ir LIELS lugums. Kaads var paliizdeet uzzinaat anglijaa pieregistreetaa automobiila iipasnieka vaardu.
Ēriks Griģis:
Te - nevar!
Irina, 16.marts 2010 14:53
Cik ilgā laikā Ceļu policijas darbiniekiem ir jādod ziņu šoferim par ierašanos iecirknī, kurš notriecis gājēju bez atstarotāja, kurš pēc CSN piecēlās un turpināja ceļu?Vai ir iespējams, ka CP vispār nezvana un lieta tiek aizmirsta, jo ir pagājīs vairāk nekā mēnesis un nav nekādas ziņas!
Ēriks Griģis:
Laiks nav noteikts. Ir iespējams.
Noteikti piezvaniet CP!
walerijs, 15.marts 2010 22:06
Sveiki! Man ir audi a6 2,5 tdi 1995g. Pazuda bremzes(palika ciets pedalis bet bremzes ir) Nomainiju jau astoņus vakuma balonus un rezultats nemainigs. šnac gaiss salona ,biškiņ piespiežot pedali šņakoņa pazud ,uzdodu gazi pedals lenam aiziet uz leju. Varbut ir jaregule štoks kurš nak uz pedali no balona? Varbut kada cita problema? Ja butu beigts pats suknis tad gaiss nešņaktu. Ka ari nomainiju divus galvanos bremžu cilindrus ,ari neka.Viens gudrais teica ka galvaniem cilindriem štoki ari dažada garuma.Palidziet ar padomu ludzu.
Ēriks Griģis:
Padoms!
Iebrauciet ar AUDI A6 Audi Centrs Rīga servisā uz diagnostiku http://www.mollerauto.lv/used/
Zobārsts, 15.marts 2010 21:12
Labdien,
Vai "Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības
obligātās apdrošināšanas likums" 39. panta 5. un 6. daļas izpratnē cietusī puse ir uzskatāma kā trešā persona, kā norādīts minētajā pantā?
Vai šī paša likuma 1. panta terminu skaidrojumos 15 apakšpunktā trešās personas skaidrojums attiecināms arī uz cietušo pusi (šeit nav spēkā 31.punktā minētais izņēmums)?
Vai apdrošinātājam sastādot remonta tāmi ir jāņem vērā LTAB izdotā normatīvā akta "Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu metodika" prasības?
Ēriks Griģis:
1. Zaudējumu atlīdzības saņemšanas gadījumā cietusī puse ir trešā persona.
Līdzīgi neapmierinātības gadījumā ar apdrošinātāju lēmumu ieteicams rīkoties arī atlīdzību nesaņemošajai un regresu saņemošajai personai.
2. Jā.
Trešo personu nosaka apdrošinātāji kā atlīdzības saņēmēju. Un otrādi - ja runājam par atlīdzības saņēmēju, tad tā būs trešā persona, kuru nosaka apdrošinātājs.
Pirmā persona - apdrošinātājs, otrā - transportlīdzekļa īpašnieks, reizē arī apdrošinājuma ņēmējs, kā CSNg iesaistītā persona līdz brīdim, kamēr tiek noteikta trešā persona.
3. Jā.
Ieskaitot pielaides, atkāpes, precizējumus, izņēmumus un remontservisa sastādīto!
Jānis, 15.marts 2010 13:18
Labdien. Nesen iekļuvu nelielā ceļu satiksmes negadījumā. Tika sastādīts saskaņotais paziņojums (cietušā automašīnai neliela švīka uz sāniem, vainīgais - es), tagad jābrauc pie apdrošinātāja un jārāda mašīna ekspertiem. Kas man var draudēt no apdrošinātāja puses ja viņi konstatē ka manai mašīnai riepu protektora nodilums ir zem normas?
Ēriks Griģis:
Regresa prasība par ļaunu nolūku, piedaloties ceļu satiksmē un aiz rupjas neuzmanības CSNg nodarot zaudējumus trešajai personai, apdrošinātājam atmaksāt cietušam atlīdzinātos zaudējumus, pieskaitot ekspertīzes un administratīvos izdevumus par atlīdzības lietas vadību.
No OCTA likuma:
"...
41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) transportlīdzekļa vadītāju, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, ja tas:
a) vadījis transportlīdzekli, būdams alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaidā,
b) vadījis transportlīdzekli bez tiesībām vadīt attiecīgās kategorijas transportlīdzekli,
c) pēc ceļu satiksmes negadījuma, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu vai izvairījies no noteiktā kārtībā izdarāmās pārbaudes alkoholisko dzērienu, narkotisko, psihotoksisko, psihotropo vai citu apreibinošu vielu iespaida konstatēšanai, vai šīs vielas lietojis pēc ceļu satiksmes negadījuma līdz attiecīgajai pārbaudei,
d) nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu šajā likumā noteiktajā kārtībā vai nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma;
2) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja:
a) tas apdrošināšanas līgumā noteiktajā termiņā nav samaksājis apdrošināšanas prēmiju,
b) transportlīdzekļa vadītājs, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu šajā likumā noteiktajā kārtībā vai nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma un zaudējumu piedziņa no transportlīdzekļa vadītāja nav iespējama,
c) transportlīdzekļa vadītājs, neievērojot šajā likumā vai citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, atstājis notikuma vietu un konkrētā persona, kura vadījusi transportlīdzekli ceļu satiksmes negadījuma brīdī, nav noskaidrota,
d) transportlīdzeklim nav noteiktajā kārtībā izdarīta valsts tehniskā apskate un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli;
3) ceļa īpašnieku (pārvaldītāju), ja apdrošinātājs tā vietā ir atlīdzinājis ceļu satiksmes negadījumā nodarītos zaudējumus;
4) personu, kura zaudējumu nodarījusi ar ļaunu nolūku;
5) tirdzniecības uzņēmumu (komersantu), ja tas nav ievērojis šā likuma 5.panta pirmās daļas 3.punktā noteikto kārtību, kādā pārdošanai paredzētie transportlīdzekļi piedalās ceļu satiksmē.
(2) Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja tas nav apdrošinājis īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai pret šā transportlīdzekļa tiesīgo lietotāju;
2) transportlīdzekļa vadītāju, ja transportlīdzeklis iegūts ar prettiesiskām darbībām;
..."
Andis, 13.marts 2010 5:29
Gribu samainit opel fronterai pakalas tiltu pret labaku izturigaku. Vai varat ko ieteikt?
Ēriks Griģis:
Dažādu modeļu aizmugurējo tiltu konstrukciju, maiņu un to saderību ir pētījis Andris Dambis.
http://osc.lv/
vārdsLUDA, 11.marts 2010 18:52
Cik maksa iziet tehnisko apskatiVW VENTO.
Ēriks Griģis:
Tehniskās apskates izmaksas:
http://www.csdd.lv/?pageID=1096007788
vārds vilnis, 11.marts 2010 16:10
kā atslēgt volvo 850 .95.g.signalizāciju,jo pults nestrādā ?
Ēriks Griģis:
Zvaniet VOLVO remontservisam!
vārds olegs, 11.marts 2010 0:00
sakiet ludzu, vai var noformet lizingu uz mashinu, kuru es pats esmu atradis interneta?? ar cienju Olegs
Ēriks Griģis:
Pēc labvēlīgas savstarpējas vienošanās ar līzinga sabiedrību - var!
WERNONS, 10.marts 2010 0:00
Vai pastāv iespēja apstrīdēt BTA tahogrammu eksperta slēdzienu?
Ēriks Griģis:
Ja pamatoti, tad, protams, ka var!
diāna, 9.marts 2010 0:00
sveiki!es gribeju pajautat,vai ka paraksta masinu ir jamaksa nodoklis,un cik jamaksa pa pārakstisau>Paldies
Ēriks Griģis:
Ir jāmaksā.
Nodoklis sastāv no vairākām pozīcijām. Ar tām atsevišķi Jūs iepazīstina CSDD mājas lapas sadaļa "cenrādis"> "transportlīdzekļu reģistrācija".
http://www.csdd.lv/?pageID=1096007743
vārdsJānis, 8.marts 2010 0:00
Sveiki!
Esmu dzirdejis, ka ir kkada nepopulara octa apdrosinasanas firma, kur ir visletak apdrosinaat autinnu!?
Ēriks Griģis:
Ierakstot reģistrācijas numurzīmi, reģistrācijas apliecības numuru un apdrošināšanas periodu var izvēlēties nepopulāras firmas un lētus piedāvājumus!
https://www.octas.lv/
Edijs, 7.marts 2010 0:00
Labdien!
Pieteicu Kasko gadījumu. Saņēmu atteikumu par riepu radzēm! Pr.kr. - 7.7mm M+S; pr.lb. - 8.5mm M+S; aizm.kr. - 4.5mm Z ar radzēm; izm.lb. - 4.5mm Z ar radzēm.
Saprotu, ka MK noteikumos ir punkti par riepu protektoru dziļumu, bet neatradu puktu MK noteikumos par radzēm! Vai tāds vispār pastāv?
Jau iepriekš, paldies!
Ēriks Griģis:
Latvijā tādu nav!
māris, 4.marts 2010 0:00
Labdien, man ir viens jautājums, vai no cilvēka var pieprasīt kautkādu naudas summu, ja viņš CSDD braukšanas eksāmenā ir izraisījis avāriju, vai vienkārši apskādējis automobīli, piebilde ( ja nav CSDD mācību mašīna) jau iepriekš paldies.
Ēriks Griģis:
Pieprasīt jau var!
1. Ir jānosaka tiesiskais regulējums par risku.
CSDD braukšanas eksāmena laikā eksaminējamais ir transportlīdzekļa vadītājs. Eksāmena laikā vadītājam blakus atrodas inspektors, kas dod komandas braukšanas iemaņu pārbaudes laikā, kurš ir īpaši apmācīts izvairīties no bīstamības ceļu satiksmē, vēl vairāk - mācīts paredzēt to, kuram ir dubultais pedāļu komplekts, lai pārņemtu automobiļa vadību izvairīšanās manevra laikā, atbilstoši CSN 113. punkta pirmās daļas gadījumā!
2. Ir jāidentificē tiesiskais regulējums par šo risku .
2.1. Eksāmena laikā CSNg rezultātā nodarot zaudējumus trešajai personai, automobiļa īpašnieka OCTA apdrošinātājs sedz zaudējumus cietušajam.
2.2. Līdz ar to arī pašam eksāmenā izmantojamam automobilim ir nodarīti zaudējumi, kurus atlīdzina KASKO apdrošinātājs.
2.3. Ja nav noslēgts KASKO līgums, tad, nododot to valsts eksāmena kārtošanai CSDD rīcībā, automobiļa īpašnieks slēdz vienošanos ar CSDD un eksaminējamo vadītāju par to, kā sadalīt atbildību un segt zaudējumus par eksāmena laikā automobilim nodarītajiem zaudējumiem, ko apdrošinātāji neatlīdzina.
3. Zaudējumu atlīdzināšana īpašniekam par šo risku.
Vienošanās tiek ietverts, ka:
3.1. eksaminējamais sedz zaudējumus, ja viņa rupjas neuzmanības, ļauna nolūka vai ļaunprātīgas rīcības dusmu, apvainojuma vai stresa rezultātā tiek vadīts automobilis, kas izraisa zaudējumus tā, ka inspektoram nebija iespējas pamanīt un/vai mainīt situāciju un izvairīties no negadījuma;
3.2. CSDD sedz zaudējumus, ja inspektors spēja pamanīt bīstamo šķērsli vai citas briesmas un viņam bija tehniskas iespējas izvairīties, bet viņš necentās to darīt vai pārāk vēlu to uzsāka.
P/S/
Līdzīga kārtība būtu jāievēro savstarpēju pretenziju gadījumā vai prasības iesniegšanai izskatīšanā tiesā gadījumā, ja vienošanās tas netika paredzēts vai vienošanās netika noslēgta.