Aija, 28.augusts 2017 21:18
Fordam pec remonta radio pieprasa kodu.Ka to iegut?Vai vienigais risinajums ir griezties Ford centra?
Ēriks Griģis:
Ja radio lietošanas vai auto instrukcijā nav koda kartiņa vai uzlīmīte ar kodu, vai, izvelkot radio no paneļa, tā virspusē uzlīmītē vai cimdu nodalījumā uzlīmītē nav, tad centrā!
Pamācība, kas var palīdzēt:
https://www.youtube.com/watch?v=sXXDMH-C-YQ
https://www.youtube.com/watch?v=bwPWpBgq_-I
Skaidrojumi koda atrašanai:
http://fordprof.ru/lv/focus-2/kod-magnitoly-ford-focus-2.html
Anita, 24.augusts 2017 21:42
Labdien!
Man ir tāds jautājums-Kādam bākugunim jādeg netrafaretam automasinam?Un vai ja mani aptur vai viniem ir jastadas prieksa?
Ēriks Griģis:
Transportlīdzekļa apturēšana CSN paredzēta arī ar netrafarētu automobili un nekas nav teikts, ka apturot jābūt aprīkotam vai jādeg bākugunīm!
CSN 25. Transportlīdzekļa vadītājam ir šādi pienākumi:
...CSN 25.7. apturēt transportlīdzekli, ja policijas darbinieks, robežsargs vai muitas amatpersona dod norādījumu:
CSN 25.7.1. ar skaļruņa palīdzību vai uz konkrēto transportlīdzekļa vadītāju vērstas rokas vai zižļa svārstveida kustību no policijas, Valsts robežsardzes vai Valsts ieņēmumu dienesta automobiļa vai motocikla, kam ir standartā LVS 63:2009 "Operatīvie transportlīdzekļi, krāsojums un aprīkojums" noteiktais operatīvā transportlīdzekļa krāsojums vai tā nav...
Ivars, 23.augusts 2017 17:29
Kā īsti ir pēc Vācijas CSN? Kam īsti ir priekšroka uz autobāņa - tam, kurš brauc pa ieskrējiena joslu un grib iekļauties braukšanas joslā, vai tam, kurš brauc pa braukšanas joslu taisni un nav iespēja ielaist to, labajā pusē, kurš grib iekļauties?
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:
1. Priekšroka (arī Vācijā) ir tam, kas brauc pa pamata (pirmo) joslu!
(Manuprāt, priekšroka nebija tikai Luxemburgā!)
2. Vācijā cenšas palīdzēt izbraukt no ieskrējiena joslas, pārkārtojoties otrajā joslā.
3. Savukārt, bremzējot pamatjoslā, lai palaistu ieskrējienjoslā braucošo, un notiekot sadursmei ar aizmugurē arī pa pamatjoslu braucošo, vainīgs būs bremzētājs!
4. Pārkārtojoties no pirmās otrajā joslā ar mazāku ātrumu tā, ka pa otro joslu ātrāk braucošajam ir jābremzē, pārkāpumu būs izdarījis izbraucošais.
Tas pats, bet vēl stingrāk, jāievēro no otrās joslas pārkārtojoties uz trešo!
5. Kravas auto uz vairākjoslu ceļa otrajā joslā nedrīkst braukt ilgāk par 45 sekundēm!
6. Apdzīt nedrīkst, ja redzamība ierobežota vai mazāka par 50m!
Vācijā apdzīšana ir braukšana garām pa priekšu braucošajam (arī pa otro joslu)!
Guntis par instruktoru apmācību, 18.augusts 2017 10:24
Vai tad šis gads būs pēdējais termiņš visiem iepriekš apmācītajiem pasniedzējiem un instruktoriem, kas nav kārtojuši ieskaites vai eksāmenu? plds!
Ēriks Griģis:
Jā!
Visi, kas mācījušies pasniedzēju un instruktoru grupās, bet nav nokārtojuši ieskaites vai eksāmenus apliecības saņemšanai, šis gads ir pēdējais, lai ģimenes apstākļu, slimības, darba vai aizceļošanas dēļ atlikto paveiktu pilnībā!
Mārtiņš, 17.augusts 2017 10:25
Sakiet ludzu, vai autobusa vadītājam ir cits iknedēļas atpūtas periodiskums par kravas auto vadītāju? Paldies.
Ēriks Griģis:
Jā, ja iespējams izpildīt papildus prasības!
Regulas (EK) Nr. 561/2006 grozījums:
6.a “Atkāpjoties no 6. punkta, transportlīdzekļa vadītājs, kurš veic vienu neregulāru starptautisko pasažieru pārvadājumu, kā noteikts Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā (EK) Nr. 1073/2009 (2009. gada 21. oktobris) par kopīgiem noteikumiem attiecībā uz piekļuvi starptautiskajam autobusu pārvadājumu tirgum (14), pēc iepriekšējā regulārā nedēļas atpūtas perioda izmantošanas ir tiesīgs atlikt nedēļas atpūtas laiku līdz 12 secīgiem 24 stundu periodiem ar nosacījumu, ka:
a) pārvadājums ilgst vismaz 24 stundas dalībvalstī vai trešā valstī, kas nav tā pati valsts, kurā pārvadājums sācies;
un
b) pēc minētās atkāpes izmantošanas transportlīdzekļa vadītājs:
i) izmanto divus regulāros nedēļas atpūtas periodus; vai
ii) arī izmanto vienu regulāro nedēļas atpūtas periodu un vienu saīsināto nedēļas atpūtas periodu, kas ilgst vismaz 24 stundas. Tomēr saīsināto atpūtas periodu kompensē ar līdzvērtīgu nepārtrauktu atpūtas periodu, ko izmanto līdz atkāpes piemērošanas periodam sekojošās trešās nedēļas beigām;
un
c) sākot no 2014. gada 1. janvāra, transportlīdzeklis ir aprīkots ar reģistrācijas kontrolierīcēm atbilstīgi Regulas (EEK) Nr. 3821/85 IB pielikuma prasībām;
un
d) sākot no 2014. gada 1. janvāra, gadījumos, ja brauciens notiek no plkst. 22.00 līdz plkst. 6.00, transportlīdzekli pārmaiņus vada vairāki transportlīdzekļa vadītāji vai arī 7. pantā minētais braukšanas laiks ir jāsamazina līdz trīs stundām.
Avots.
Regula EK Nr.1073/2009
Eksāmens instruktoriem, 17.augusts 2017 10:08
Cik ilgi var gatavoties nākošam, ja eksāmens nav nokārtots? Paldies
Ēriks Griģis:
Nākošais eksāmens pasniedzēju un instruktoru pretendentiem CSDD plānots septembrī!
Pēdējā iespēja visiem, kas līdz šim mācījušies un nav nokārtojuši eksāmenus, nokārtot tos līdz 2017. gada Ziemassvētkiem!
Lai kārtotu valsts eksāmenus nākošajā - 2018. gadā, mācības būs jāsāk no jauna (atbilstoši prasībai par izglītību)!
Iepriekšējo gadu pasniedzēju un instruktoru mācības CSDD grupās un ieskaites tad netiks ņemtas vērā!
95. koda kursi, 12.augusts 2017 21:02
Pēcpusdienā 9 braukšanas paņēmienos sakrāju 6 atpūtas stundas.
Sakiet, lūdzu, vai tās var ieskaitīt kā dalītās ikdienas atpūtas pirmo daļu?
Ēriks Griģis:
Nē, nevar!
Diana, 7.augusts 2017 18:03
Labdien! No ka man butu japiedzen atlidziba, ja vainiga transportlidzeklim nav apdrosinasanas un auto registrets arzemes.
Ēriks Griģis:
No LTAB
https://www.ltab.lv/
Artis Mucenieks, 2.augusts 2017 14:13
Labdien, es veletos uzinat, vai man ir iespeja apdrosinat kravas automasinu latvija ar Irijas registraciju, kura tiek lietota kravas parvadajumiem pa eiropu.
Ēriks Griģis:
OCTA - nevar.
KASKO - nē, bet prasiet brokeriem! Varbūt LV ir kāds apdrošinātājs, kas ko tādu neatteiks.
egils, 30.jūlijs 2017 21:17
labdien,varbut mans jautajums nav isti par temu,bet tomer varbut varetu uzzinat atbildi?man 17.09.2017g beidzas lieguma termins autovaditaja tiesibam kuras tika anuletas par brauksanu dzeruma,sakiet ludzu vai es varetu kadu menesi vai pusotru menesi ieprieks nokartot teorijas eksamenu lai varetu sanemt pagaidu apliecibu lai varetu atjaunot brauksanas iemanas un nedaudz pierast ieklauties sisdienas satiksmes ritma protams braucot ar instruktoru blakam,jo neesmu sedejis pie stures jau cetrus gadus,varbut veel ir kada noderiga informacija manam gadijumam.Ar cienju paldies egils ezerins
Ēriks Griģis:
Nekas ātrāk nesanāks. Kad termiņš beigsies, tad sāciet gatavoties eksāmeniem.
Andrejs, 28.jūlijs 2017 23:03
1.kādiem dokumentiem jābūt transportlīdzeklī veicot kravas komercpārvadājumus tikai Latvijā? Licences kartīte, Eiropas kopienas apliecināta kopija vai abi divi šie dokumenti.
2. šis pats jautājums par komercpārvadājumiem Eiropā.
Ēriks Griģis:
1. LV viens no šiem - licences kartīte vai Eiropas Kopienas atļaujas kopija.
2. Ārpus LV - tikai Eiropas Kopienas atļaujas kopija.
Aldis, 28.jūlijs 2017 11:56
Kur lūdzu tas ir rakstīts, pld!
Ēriks Griģis:
No Autopārvadājuma likuma:
6.1' pants. Prasības attiecībā uz kravas pārvadājumus veicošo autovadītāju profesionālo kompetenci
(1) Kravas pārvadājumus ar kravas automobiļiem, kuru pilna masa pārsniedz 3,5 tonnas, atļauts veikt autovadītājiem, kuriem ir šo pārvadājumu veikšanai nepieciešamās profesionālās zināšanas. Iegūtās profesionālās zināšanas apliecina attiecīgs ieraksts transportlīdzekļu vadītāja apliecībā vai vadītāja kvalifikācijas kartē.
Un vēl:
30.1' pants. Prasības attiecībā uz pasažieru pārvadājumus veicošo autovadītāju profesionālo kompetenci
(1) Pasažieru pārvadājumus ar autobusiem atļauts veikt autovadītājiem, kuriem ir šo pārvadājumu veikšanai nepieciešamās profesionālās zināšanas. Iegūtās profesionālās zināšanas apliecina attiecīgs ieraksts transportlīdzekļu vadītāja apliecībā vai vadītāja kvalifikācijas kartē.
No APK:
149.4' pants. Vispārīgo ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšana
Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav atbilstošas kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību, nav iegūtas profesionālo vadītāju tiesības vai transportlīdzekļa vadītājs vada transportlīdzekli, kas neatbilst vadītāja apliecībā norādītajam ierobežojuma kodam, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no četrdesmit līdz divsimt astoņdesmit euro.
No MK 551 "Pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas piemērošanas noteikumi", kas spēkā no 01.07.2014.
1. pielikums MK 551 noteikumiem 5.p. Par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav atbilstošas kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību, nav iegūtas profesionālo vadītāju tiesības vai ja transportlīdzekļa vadītājs vada transportlīdzekli, kas neatbilst vadītāja apliecībā norādītajam ierobežojuma kodam - 3 pārkāpumu uzskaites punkti.
No OCTA likuma:
41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) transportlīdzekļa vadītāju, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, ja tas:
b) vadījis transportlīdzekli bez tiesībām vadīt attiecīgās kategorijas transportlīdzekli,...
Arvis., 26.jūlijs 2017 19:05
Labdien. Man vadītāja apliecībā ir beidzies 95 koda termiņa datums.Vai ir obligāti jāmaina vadītāja apliecība lai tajā būtu atzīme par 95 kodu?
Braukāju tikai pa LV. Vai varbūt varu nemainīt apliecību,jo kodu var pārbaudīt tāpat kā veselības uzziņu un pārējās lietas.
Ēriks Griģis:
Obligāti jāmaina vadītāja apliecība.
Toms, 21.jūlijs 2017 13:11
Labdien. Gribēju uzzināt kāda ir iespēja csn cietušās puses autoīpašniekam piedzīt no vainīgā puses, izdevumus kas radīsies tajjā laika posmā kamēr auto tiks remontēts.(piem.servisa maiņas auto apmaksai)
Iepriekš pateicos.
Ēriks Griģis:
1. Piestādot rēķinu vainīgajam.
2. Palīgos aicinot advokātu.
3. Iesniedzot prasību tiesā.
Armands, 19.jūlijs 2017 21:40
Labdien. Meklēju stūres pastipr sūkni Hondai Accord. 1999.G. 1.8.Benz. 100kw. Lietotu nevaru atrast. Varbūt var veco restaurēt? kur?
Ēriks Griģis:
Labi, ka uzrakstījāt!
Jautājiet šeit:
http://www.hondaclub.lv/forums/index.php?sid=6f777243d3767fa74031b2640d6b1aa8
Ilgvars Indrāns, 14.jūlijs 2017 11:12
Kur var veikt ekspertīzi ap 30 000 km noskrējušas automašīnas priekš. bremžu diskiem un klučiem, kam atsacīja garantijas remontu (bremzējot vibrācija uz pedāļa). Aizbildinājumi: mašīna ilgi stāvējusi, tāpēc izrūsējis robs, vajagot vairāk lietot bremzes pedāli, utml. Realitātē mašīna tiek
lietota ikdienā, stāvējusi labi ja nedēļu atvaļinājuma laikā pirms pāris mēn..
Ēriks Griģis:
1. Pie firmas pārstāvja vai viņa remontservisā.
2. Autotehniskās ekspertīzes: http://vteb.gov.lv/ekspertizu_veidi
3. http://auto.rtu.lv/lv/ieraksts/tehniskas-ekspertizes
4. http://lnea.ucoz.lv/index/lnea_darbiba_dejatelnost_anehl/0-4
ritenis, 12.jūlijs 2017 23:49
Labdien, Ērika kungs, šodien izdzirdēju visādus briesmu stāstus par OCTA un regresa piedziņu, apskatījos auto, un ieraudzīju ka jāmaina priekšējās riepas, jā publisks fui man, ka regulāri nesekoju līdzi, aprīlī vēl bija normālas, vēl pāris dienas būs jāpabrauc, kā ir tad mainu, krimināli arī nav, bet neatbilst likumā noteiktajam. Tāpēc jautājums vienkārši sirdsmieram vēl pāris dienām ja nu tpu tpu sanāk kāda šaize, likumā par octām
likumi.lv/doc.php?id=87547
41. punkta 2 apakšpunkts "d) transportlīdzeklim nav noteiktajā kārtībā izdarīta valsts tehniskā apskate un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli;" Tur ir rakstīts nav izieta tehniskā skate un neatbilstošs stāvoklis. Tātad es bez jurista izglītības saprotu ka jāizpildās vienlaicīgi abiem nosacījumiem lai darbotos regress? Ja ir tehniskā tad policija var tikai sodu uzlikt. Man nav bijušas avārijas, soda punkti, un pēdējos 2vus gadus arī jebkādas citas problēmas ar CP, braucu prātīgi. Paldies par atbildi.
Ēriks Griģis:
Attiecībā uz regresa prasību 41.p.2.p.d), kas attiecas uz neveiktu TA.
Ja priekšējās riepas ir tā nodilušas, ka vairs neatbilst tiesību aktos noteiktajam, tad notiekot ļaunākajam, regresa prasība varētu tikt vērsta pret (41.p.4.p.) personu, kura zaudējumu nodarījusi ar ļaunu nolūku.
Skaidrojums!
Ļaunu nolūku vadīts autovadītājs rīkojas rupji neuzmanīgi, šī rīcība ir pielīdzināma personas ļaunprātīgai rīcībai,
kas radusies ļauna nolūka rezultātā pārkāpt tiesību aktos noteiktās prasības ceļu satiksmē,
personai apzinoties savu pārkāpumu un ar savu rīcību vai bezdarbību pārkāpumu pastiprinot,
kā rezultātā CSNg persona (autovadītājs) nodara zaudējumu trešajai personai.
Policija, protams, uzliks sodu par to un, ja atbildīs 3. vērtējumam pēc MK 466, tad noņems auto reģistrācijas numurzīmi.
Ieteikums!
Samainiet tās riepas!
Māris, 10.jūlijs 2017 17:52
Braucu ar no vācu puses uz Varšavu (ar puspiekabi), lai nebūtu jāmaksā, un, izrādās, jāmaksā. Vai nu ir jāmaksā par paralēlo bezmaksas ceļu? Paldies
Ēriks Griģis:
Kravas pārvadātāju Via Toll Polijā jūlijā ir paplašinājuši maksas ceļus kopā par 3660 km, no kuriem 360 km ir ātrās satiksmes ceļu posmi uz S8 un S19. Valsts ceļos maksa ir ieviesta uz 92. ceļa, kas iet paralēli A2, tad vēl uz 24. un 50. ceļa.
Info
No 11.2018. Polijā paredzēts ieviest jaunu maksas sistēmu par maksas ceļu izmantošanu (Mautsystem), kas būs kopīga ar Eiropas sistēmu un kuru piedāvās jauns pakalpojumu sniedzējs.
Zigis, 10.jūlijs 2017 17:10
Cik garu kravu pāri piekabei drīkstu vest ar vieglo auto un piekabi ar B kategoriju, paldies?
Ēriks Griģis:
Kopā ar kravu (un B kategorijas tiesībām) ne garāku par 18,75 m, ja svars uz piekabi un kravas nostiprināšana ar apzīmējumiem virs attiecīgi noteiktā piekabes gabarīta to atļauj!
Iknedēļas atpūtas laiks, 3.jūlijs 2017 12:49
Sakiet, vai nav risinājumi 45h gulēšanai automobilī nedēļas beigās? paldies
Ēriks Griģis:
Pirmkārt, ir risinājums, ja iepriekšējā iknedēļas atpūta bija regulāra un pavadīta (savās mājās vai hostelī ar rēķinu) ārpus automobiļa.
Tad gaidot iekraušanu no sestdienas līdz pirmdienai "pie rampas" var izmantot saīsināto iknedēļas atpūtu 44,50h un pārējo laiku, atbilstoši maiņas ilgumam, atzīmēt kā gaidīšanas laiku (konvertīti).
Otrkārt, gaidāmas izmaiņas Briseles koridoros, pēc kuru apstiprināšanas vadītājs drīkstēs pēc kārtas izmantot trīs saīsinātos iknedēļas atpūtas laikus, pavadot tos automobilī. Tas ir viens no ES mobilitātes projektiem četru nedēļu regulārajam iknedēļas vidējam atpūtas laikam (45x4)! Tad arī braukšanas laiks otrajā nedēļā 56+34 būtu jāpalielina. Kompensācija par saīsinātām iknedēļas atpūtām tad šoferim būtu veicama trešajā nedēļā - 45+21+21+21
Sīkākus paskaidrojumus par regulārajiem iknedēļas un vidējiem iknedēļas atpūtas laiku projektiem (šobrīd tādu ir trīs) uzzināsiet Briselē no ES Satiksmes Komisāres Violetas Bulc.