Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes - Lapa Nr.45 - iAuto

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
iDmore, 21.aprīlis 2017 23:42
Kāpēc OCTAs cenas kāpj pēc CSNg, kur tu esi bijis cietušais..?
Ēriks Griģis:

Lai apdrošinātāji varētu labāk ... strādāt!
Gunis, 19.aprīlis 2017 19:16
Labdien!
Braucu 3h 30min,tad ņemu pārtraukumu 45min.Atkal braucu 3h 30min.Un atkal pārtraukums 45min.
Vai varu izmanto atlikušās neizmantotā 2h +1h? Tā saucamo 10h.
Ēriks Griģis:

Protams, ka var!
2x nedēļā var braukt vēl 3h, pārējā - vēl 2h.
Maija silavs, 17.aprīlis 2017 10:04
Vai Latvijā drīkst braukt ar vidroreģistratoru un vai uzfilmētais materiàls ir izmantojams kā pierādījums negadījuma izskatīšanā?vai jābūt vēl kādam saskaņojumam lietot reģistratoru?
Ēriks Griģis:

Personiskām vajadzībām drīkst!
Ir izmantojams, tikai nedrīkst nodot uzfilmēto materiālu citiem.
Ja reģistrators nav personisks un tas ievietots juridiskās personas transportlīdzeklī, tad vajag saskaņojumu.

No Fizisko personu datu aizsardzības likuma 3.panta:
(3) Šis likums neattiecas uz personas datu apstrādi, ko fiziskās personas veic personiskām vai mājas un ģimenes vajadzībām, turklāt personas dati netiek izpaus­ti trešajām personām.
Avots:
https://likumi.lv/doc.php?id=4042
Pans, 14.aprīlis 2017 0:03
sveiki!
Ērika kungs palasot jūsu detalizētās atbildes nepamet sajūta,ka jūs esat viens no tiem burta kalpiem kuriem atkāpes no regulas neeksistē ,kā arī savas zināšanas un regulu interpretējat tik sev zinama veidā kā vairums mūsu birokrātu.
Gribu pieminēt vel neviens cilvēks pēc 95 koda kursa noklausīšanas nekļūst par profesoru un super zinošu autovaditāju, ja jūs iejustos kaut uz mēnesi autovadītaja āda saprastu cik nezinosi ir tieši inspektori kuri parbauda komerctransportu un ka tur liek locīta regula, tad saprastu no kurienes rodas jums brižiem tik nesaprotamie jautājumi.
Ēriks Griģis:

Sev uzdotos jautājumus cenšos saprast, kad esmu to paveicis, tad uz tiem atbildu!
Gandrīz aiz katras birokrātiskas lietas slēpjas kāda mācība katra dzīvei, paša panākumiem turpmāk. Vai nu tā ir ieskaite, eksāmens, kāds darbs, kursi (95.kods), bez kā, liekas, varētu iztikt, tas ir jāpabeidz, jo dzīvē visām lietām ir gan sākums, gan beigas, un tikai tā var iemācīties, ko nozīmē zaudēt, nepadoties un pabeigt (sekmīgi) iesākto.
Pat ja Tev liekas, ka kursi ir nevajadzīgi, atbildes uz jautājumiem nekur neder sava birokrātiskā rakstura vai pasniedzēja dēļ, nekur nav teikts, ka mācības kursos vai atbildes ir sliktas. Disciplīna, kas veicināja Tavu piedalīšanos un kursu pabeigšanu, atbildes sagaidīšanu un izlasīšanu (kaut birokrātisku) ir tas, kas Tevi māca vai gatavo reizei, kad satiksies ar īstu Birokrātu, kam neinteresēs pilnīgi nekas cits, izņemot "burtā rakstītais" un Tava "burtakalpa" precīzā rīcība vai izpildījums! Tad Tu varēsi lepoties ar sevi, ka pats esi rīkojies kā "burtakalps" un katru pārbraukto vadīšanas laiku esi atzīmējis izdrukā vai uz tahogrammas un vēl lūdzis pirmo policistu to apstiprināt ar savu parakstu (kaut ar valsts ģerboņa nospiedumu no policista pogas!).
Es gribētu vēl piebilst (domāju, vai vajadzēja), ka pabeidzot apmeklēt "nevajadzīgos" kursus vai izlasot jau iepriekš zināmo atbildi un saprotot, ka Tu spēsi izturēt un vēlreiz piedalīties kursos, vēlreiz nebaidīties un jautāt, tad šī atziņa būs lieliska sajūta Tavai dzīvei, jo būsi pārvarējis savu nepatiku, savas negācijas, tādējādi motivējot sevi censties noturēties uz birokrātu veidotā ceļa, kas nu jau būs kļuvis par Tavu ceļu uz turpmākiem panākumiem, lai kur Tu arī būtu.
Lauris Zariņš, 12.aprīlis 2017 16:23
Sveiki! Tāda problēma ar Mercedes w211, noņēmu no akumulātora klemmes un neizņēmu atslēgu no aizdedzes. Tagad kad āķis ir pievienots, auto neatpazīst atslēgu. Nevar ne pagriest atslēgu, ne atvērt vai aizvērt durvis. Izmeklējos visur internetā kā no jauna sinhronizēt atslēgu, bet lai ko mēģinātu bez panākumiem! Lūdzu palīdziet.
Ēriks Griģis:

Pajautājiet kādā no forumiem:
http://www.iauto.lv/forums/forum/mercedes_benz
http://forum.mbclub.lv/
http://www.bmwpower.lv/forum_view.php?forum=64
http://driver.lv/mercedesbenz-klubs/
Ilja, 11.aprīlis 2017 13:52
Sveiki!
Auto - Audi A6 1999.gada 2.4 benzīns.
Man ir sekojošs jautājums.
Iedarbinot auto kad ir auksts, nostāvējis dienu, dažreiz divas, pirmajā sekundē, tieši kad iedarbina, ir tāda metāliska graboņa, pēc tam vairs nav, viss strādā kā vajag, un arī ja pa dienu braukts, motors kaut cik ir silts arī viss ok. Un pat dažreiz kad dienu(24h) nostāv nekas negrab. Kā uznāk. :)
Saprotu kas tas ir sadales vārpstu ķēde un spriegotāji.
Esmu lasījis ka tur vēl ir tādas spriegotāju uzlikas kas mēdz nojukt.
Tātad vēlos uzzināt kas tur ir ar to visu, un izmaksas. Kā tur īsti ir.
Cik maksā tie spriegotāji, un vai jāmaina ar steigu vai nekas traks.
Paldies iepriekš par atsaucību! :)
Ēriks Griģis:

„Møller Auto Rīga”, S. Eizenšteina ielā 6a, Rīga
Tālr. 67097100, gsm 29274979
Darba dienās 8.30-19.00
Edgars, 8.aprīlis 2017 15:11
fiat dukato 2.8 d balti dūmi,kas varētu būt par vainu?Paldies
Ēriks Griģis:

Pajautā šeit:
http://www.iauto.lv/forums/topic/20209-fiat-klubs?pnr=4
Ilmars, 6.aprīlis 2017 23:41
Ja saskaņotajā protokolā ierakstīts kad ir saskrāpētas durvis bet eksperts ir konstatējis vēlvienas durvis kā man rīkoties?
Ēriks Griģis:

Saskaņotā paziņojumā tikai vispārīgi ir jānosauc detaļas, kas norāda uz bojāto vietu.
Jums jāpiekrīt eksperta viedoklim, ja tas nav pretrunā ar notikušā CSNg mehānismu.
Agris, 3.aprīlis 2017 18:07
Labdien. Pasažieru mikroautobuss ar pilnu masu līdz 3T velk piekabi ar pilnu masu 2T. Vai ir nepieciešama darba laika uzskaite, tahogrāfs Vācijā un citās Eiropas valstīs?
Ēriks Griģis:

Pēc šeit rakstītā pasažieru vieglajam automobilim (līdz 8 pasažieru vietām) ar kravas piekabi nevajag!
1. Ikdienas laika uzskaites kontrolgrafiks vajadzīgs pēc aprakstītā.
Arbeitszeitnachweise nach § 6 (FPersV)
Kommen Sie Ihrer Aufzeichnungspflicht nach!
Nach § 1 Abs. 6 der Fahrpersonalverordnung (FPersV) für Fahrer von Fahrzeugen zur Güterbeförderung mit einem zulässigen Gesamtgewicht über 2,8 t bis 3,5 t einschließlich Anhänger oder Sattelanhänger, legt fest:
Fahrer solcher Fahrzeuge müssen Aufzeichnungen über Lenkzeiten, alle sonstigen Arbeitszeiten, die Lenkzeitunterbrechungen und die Ruhezeiten führen.
2. Ja aprakstītajā PM pārsniedz 3,5t, tad vajadzīgs tahogrāfs ES dalībvalstīs.
3. Vieglajā pasažieru automobilī nedrīkst atrasties krava!!!
ARTURS, 3.aprīlis 2017 12:58
Labdien! volvo v70 2.5tdi 98gada . pēc zobsiksnas maiņas[visa komplekta} kompī uzmet kļudu 718. mašinas paneli deg savada lampiņa zaļs tristūris ar ta kā kresliņu pa vidu. ko tas nozīmē un ka novērst?
Ēriks Griģis:

Uzjautā Volvo servisā vai šeit:
http://www.volvoklubs.lv/news.php
Vieglais auto ar piekabi, 3.aprīlis 2017 12:29
Lūdzu paskaidrojiet, vai vieglajam ar piekabi un autobusam līdz 750kg braukšanas ātrumā ir ierobežojums 80? Mums Valmierā autoskolā māca, ka ātruma ierobežojums ir tad, kad pārsniedz 750kg, paldies Jums.
Ēriks Griģis:

Ātruma ierobežojumus Satiksmes noteikumi nosaka velkot piekabi (vienalga kādu)!
CSN 101. Apdzīvotās vietās visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 50 km/h, bet dzīvojamās zonās, daudzdzīvokļu namu pagalmos, degvielas uzpildes staciju un stāvvietu teritorijās – 20 km/h.
Ārpus apdzīvotām vietām transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt:
101.1. motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem, kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, un autobusiem – 90 km/h;
101.2. automobiļiem un autobusiem, velkot piekabi, un kravas automo­biļiem, kuru pilna masa pārsniedz 7,5 t, – 80 km/h.
Gunis, 1.aprīlis 2017 11:28
Labdien!
Vakarā beidzot darbu digitālo karti atstāju tahogrāfā, tikai manuāli ievadu atpūtu.
Vai man manuāli arī jaievada, ka beidzu valsti, jo no rīta atkal turpināšu darbu un tikai pa LV.
Ēriks Griģis:

Jā! Valsts jāievada maiņas beigās un maiņas sākumā.
Andrejs, 30.marts 2017 13:18
Par izmaiņām CSDD tehniskajā apskatē, no 2018. gada nesertificētus un nemarķētus priekšējos un pakaļējos aizsargrežģus, sauktus par “ķengursitamajiem” būs jānoņem. Tātad viss, ko ražotājs neuzstāda uz konkrēto a/m modeli būs jāņem nost.Tad jau arī piekabes vilkšanas āķis nav sertificēts ?
Ēriks Griģis:

Jā! Piekabes āķis vairs nedrīkstēs būt klāt kā automobiļa aizmugures aizsargs, ja ar to netiks vilkta piekabe.
Līga, 29.marts 2017 19:14
Tad visa tā degviela ara jalej?
Ēriks Griģis:

Mēģiniet kādam to uzdāvināt!
Pēc tam redzēsiet, cik pateicīgs būs dāvinājuma saņēmējs!
Līga, 29.marts 2017 18:38
Sveiki.man ir bmw šodien ieleju lauksaimniecibas degv.a bākā kaukas zals ieteceja glums.pirmstjm masin pielaist warej.a tad kad ieleja wairak ne.ko man darit.wai ko tur darit war?
Ēriks Griģis:

Bāka un pārējā degvielas sistēma jātīra.
Martins, 28.marts 2017 15:56
Sveiki vai ar vieglo autamasinu iekrautu motoru plasmasas vanna ir drosi apdzit citu auto ja vanna nav nostiprinata
Ēriks Griģis:

Jebkurai kravai vienalga kādā transportlīdzeklī jābūt nostiprinātai. Pat uz velosipēda!
Vitalijs, 26.marts 2017 23:56
Labvakar, braucu ar B kategorijas tiecībām ar kravas busiņi 2,8-3,5t un Vācijas noteikumus izpildu, ikdienas aizpildu darba un atpūtas grafika lapas. Ar B kat. varru vilkt piekabi 750 kg, vai pietiek ar šo pašu ikdienas grafiku Vācijā vai nē, ja kopējā masa ir 4100kg. Paldies.
Ēriks Griģis:

Ikdienas darba un atpūtas uzskaites kontrolgrafiku var izmantot tikai 2,8-3,5t pilnas masas robežās esošam kravas automobilim vai tā sastāvam. Neskatoties uz B kategoriju, pēc 3,5 PMt kravas sastāva vilcējam vajag uzstādīt tahogrāfu.
Jānis Miezītis, 23.marts 2017 12:42
Labdien,
Auto opel astra h 2004 gada 1.7cdti 74kw ar manuālo 5 pārnesumi.
Situācija tāda, nesen nomainīju kārbu un sajūga koplektu. Detaļas ir jaunas sajūga komplekts ir LuK firmas, izspiedēj gūltnis nav LuK firmas bet arī ir jauns . Bet braucot ar 3, 4 vai 5 pārnesumu, kā pedāli iemin grīdā tā sajūgs slīd ārā. Īpaši interesanti ir tas, ka tad kad mašīna ir auksta sajūgs neslīd ārā, tas sāk parādīties tikai tad kad mašīna ir nedaudz (10-15km) pakustināta. Slīdēšanas laikā tohometra rādītājs neiet pāri 3000 atzīmei. Tohometram stāvot uz 3000, mašīna lēnām palielina savu ātrumu. jautājums, vai vainīgs ir sajūgs? Un vai opel asrai vispār ir regulējams sajūgs? ( konkrētajam modelim)
Ēriks Griģis:

Opel servisa tālruņa numurs 6767 0000
http://opel.autofavorits.lv/serviss/
Ints, 23.marts 2017 10:21
Labdien! Braucu atpakaļgaitā pa ceļu un ar aizmugurējo stūri ietriecos automašīnā, kas izbrauca no pagalma. Vadītājs neskatījās pa labi. Uz vietas nevarējām vienoties. Policija teica, ka es esot vainīgs, pārkāpts 82.punkts. Nedrīkst traucēt citus satiksmes dalībniekus un vajadzēja lūgt palīdzību no malas. Man drošvien tagad būs lielāka OCTA. Vai tad nebij tā, ka pa galveno ceļu var braukt kaut uz 1 riteņa, bet vienalga ir priekšroka.
Ēriks Griģis:

1. CSN 143. Izbraucot no dzīvojamās zonas, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.
144. Šajā nodaļā minētās prasības attiecas arī uz daudzdzīvokļu namu pagalmiem.
2. CSL 19.pants. Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības
(4) Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības.
Vajadzētu sākt ar šiem punktiem.
Tikai tad CSN 82. Braucot atpakaļgaitā, transportlīdzekļa vadītājs nedrīkst traucēt citus ceļu satiksmes dalībniekus. Šo punktu ievērojāt, jo citu ceļu satiksmes dalībnieku nebija, un izbraukt uz galvenā ceļa neviens cits nedrīkst pēc CSN 143.p. Tāpēc Jūs, atbilstoši CSL 19.panta 4.p. noteiktajam, drīkstējāt būt un arī bijāt pārliecināts, ka neviens cits uz galvenā ceļa neizbrauks, nedodot Jums ceļu!
Vācija, 22.marts 2017 12:50
Man iznaks pavadit nedelas atputu kabine Vacija. Vai drikstu to darit?
Ēriks Griģis:

Ar 09.03.2017. Vācijas Bundestāgs apstiprināja grozījumus ekipāžas locekļu darbalaiku likumā, kas nosaka, ka regulāro iknedēļas atpūtas laiku nedrīkst pavadīt guļvietā, kas iekārtota automobilī/autobusā vai gulēšanai neatbilstošā citā vietā ārpus automobiļa/autobusa.
Sods vadītājam 60,- eiro, pārvadātājam - 180,- eiro par katru prettiesiski vadītāja/vadītāju pavadīto stundu guļvietā automobilī/autobusā.
Spēkā stāšanās laiks likuma grozījumam ir nākošā diena pēc tā izsludināšanas!
Prasība attieksies uz visiem iepriekšējiem regulārajiem iknedēļas atpūtas laikiem ES dalībvalstīs un arī Šveicē 28 dienu periodā.
Ieteikums!
Ja Jūsu brauciens tiek tikai plānots, tad Vācijā nedēļas nogali regulārajā iknedēļas atpūtā neparedziet pavadīt. Jau laikus brīdiniet savu darba devēju par iepriekš aprakstītajiem sodiem un to, ka jāplāno maršruts ar nakšņošanu viesnīcā, hotelī, hostelī vai naktsguļai piemērotā vietā!
Secinājums!
Tātad Francijā, Beļģijā un Vācijā iknedēļas regulāro atpūtu kabīnes guļvietā nepavadīt!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti