Ilona, 31.janvāris 2017 11:46
Labdien.Man radās jautājums, ceru, ka varēsiet palīdzēt.
Ir skaidrs par vadītāja darba un atpūtas laiku reģistrēšanu garākos pārbraucienos, bet ir nesaprotami kā tas process notiek, ja vadītājam dienas laikā ir īsi pārbraucieni, izkraušanas/iekraušanas darbi. Kā šādā gadījumā tiek skaitīts vadīšanas laiks un kurā brīdī jāņem pārtraukumi (piem. vadītājs brauc 20 min, izkrauj preci, brauc atpakaļ, iekrauj preci utt.).
Vai ja stūrīte salasās kopā 4,5h? Tikai tad jāņem 45min pārtraukums? Paldies
Ēriks Griģis:
Kravu izvadāšanā un savākšanā pirmais pārtraukums jāņem ne vēlāk, kad stūrīte un āmurīši kopā salasa ne vairāk kā 6 stundas! Pārtraukums min. vismaz 30 min.
Otrais pārtraukums ne vēlāk kā pēc 9 stundām, arī min. 30 min.
Ja tikai stūrītes (vadīšana) vien salasās 4,5 stundas vai tuvu tām, bet kopā ar citiem darbiem nesasniedz 6 stundas, tad, kad sākas jauna stūrīte, pirms tās (kopā pēc 4,5 stundām ar kopā saskaitītām stūrītēm) jāņem vismaz 45 min. pārtraukums.
Lauris, 31.janvāris 2017 11:42
Jautājums par pārstrādes kravu pārvadājumiem Vācijā. Tādām kravām liekot butru A. Kāda ir šo kravu pārvadāšanas kārtība un kur tas būtu noskaidrojam.
Atbildi atsūtiet, lūdzu, vāciski, ja iespējams!
Paldies!
Ēriks Griģis:
Prasības pārvadāšanai:
1. Fahrzeuge sind mit „A“ Warntafeln ausgestattet.
2. Beförderungserlaunis nach § 53 & 54 des Kreislaufwirtschaftgesetzes ( KrWG ) Abfälle zu transportieren.
3. Alle Unterlagen hierfür sind in jedem Fahrzeug vorhanden.
4. Jeder Fahrer ist im Umgang mit Abfällen und Recyclinggütern intern geschult.
5.Jaunie noteikumi no 01.06.2014
https://www.bielefeld.de/de/un/stadtreinigung/uabeh/bef/
6. Atļaujas pieprasīšanas veidlapas
http://www.gewerbeaufsicht.niedersachsen.de/umweltschutz/kreislauf_und_abfallwirtschaft/anzeige_nach_53_krwg/anzeige-nach--53-krwg-106132.html
un
http://www.herne.de/kommunen/herne/ttw.nsf/files/_Abfall_PDFs/$file/anzeige_p_53.pdf
7. Šoferim vajadzēs ADR apliecību un 95. kodu.
Andris, 29.janvāris 2017 22:58
Kādas labākas spuldzes tuvajām gaismām VOLVO S70 1997g.
Ēriks Griģis:
Jautājiet šeit:
http://www.iauto.lv/forums/forum/volvo vai
http://www.volvoklubs.lv/e107_plugins/forum/forum_viewforum.php?11
Rudīte, 29.janvāris 2017 13:25
Neatradu Regulā 561/2006 par 10 darba stundām dienā, ja naktī ir strādāts. Vai ir vai nav tā, paldies.
Ēriks Griģis:
Ielūko Ceļu satiksmes likumā:
"... 31.2 pants. Transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika ilgums
(1) Transportlīdzekļu apkalpes locekļu nedēļas darba laiks nedrīkst pārsniegt 48stundas, ievērojot to, ka nedēļa ir laikposms starp pulksten 00.00 pirmdienā un pulksten 24.00 svētdienā.
(2) Transportlīdzekļa apkalpes locekli drīkst nodarbināt virs šā panta pirmajā daļā noteiktā darba laika, bet ne vairāk par 60 stundām nedēļā. Tādā gadījumā vidējais nedēļas darba laiks četru mēnešu periodā nedrīkst pārsniegt 48 stundas.
(3) Darba devējs, vienojoties ar darbinieku pārstāvjiem, drīkst mainīt šā panta otrajā daļā noteikto nedēļas darba laiku, ja vidējais nedēļas darba laiks sešu mēnešu periodā nepārsniedz 48 stundas.
(4) Ja transportlīdzekļa apkalpes loceklis veic jebkura ilguma darbu naktī laikposmā no pulksten 01.00 līdz 05.00, tad kopējais ikdienas darba laiks nedrīkst pārsniegt 10 stundas katru 24 stundu laikposmā. Darba devējs, vienojoties ar darbinieku pārstāvjiem, drīkst mainīt iepriekš minēto nakts darba laikposmu, nosakot, ka tas ir ne mazāk kā četras stundas ilgs laikposms periodā no pulksten 00.00 līdz 07.00.
(5) Lai nodrošinātu šajā pantā minēto nosacījumu ievērošanu, tiek veikta darba laika uzskaite.
..."
Solvita Kļaviņa, 29.janvāris 2017 9:14
labrīt! Kāpēc man ir tik dārga apdrošināšanas maksa?
Ēriks Griģis:
Iespējams, automobili drošināt! Tas nav lēts pasākums!
Aija, 28.janvāris 2017 23:02
Labvakar! Mani interese šāda situācija- ir liels četrvirzienu neregulējamais krustojums, macībnieks grib nogriezties pa labi, bet to brauktuvi, kurā nogriežas macībnieks grib šķērsot gājējs, taču saskaņa ar 18.2. CSN punktu gājējam nedrīkst šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos, ir četras vai vairākas braukšanas joslas. Macībnieks nepalaiž gājēju un nogriežas pa labi. Inspektors tām uzliek nepietiekamu kompetenci protokolā par 124. CSN punktu neievērošanu. Kā Jūs domājat, vai tas ir pareizi, vai tiešam vajadzēja dot ceļu gājējam, kuram bija aizliegts tur iet? Shēma ir attēlota šeit
imgur.com/a/QPP2j
Ēriks Griģis:
1. Jums pēc tiesiskā paļāvības principa (3.) ir tiesības uzskatīt un rīkoties tā, ka gājējs (ne uz brauktuves) pie brauktuves atrodas nejauši, ka gājējs pārzina Ceļu satiksmes likuma 19.p. 3. un 4.punktus, viņš ir iemācījies Ceļu satiksmes noteikumu 18.1. un 18.2. punktos noteiktos aizliegumus kā gājējam šķērsot šo brauktuvi un viņš tikai izlikās to darām, lai nobaidītu inspektoru. Likumam tiesiski ir primāra iedarbe, MK noteikumi (CSN) ir likumam pakārtoti.
Ceļu satiksmes likums.
"...IV nodaļa
Ceļu satiksmes dalībnieku pienākumi un tiesības
19.pants. Ceļu satiksmes dalībnieku vispārīgie pienākumi un tiesības
...
(3) Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.
(4) Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības. ..."
2. Savukārt, ja gājējs prettiesiski atradās jau uz brauktuves daļas, tad Jūs nedrīkstējāt braukt viņam virsū. Jums bija jārīkojas atbilstoši CSN 100.p. noteiktajam.
3. Satversmes tiesas spriedumos skaidro tiesiskās paļāvības principu. Šis princips nosaka, ka valsts iestādēm ir jābūt konsekventām savā darbībā attiecībā uz to izdotajiem normatīvajiem aktiem, jāievēro tiesiskā paļāvība, kas personām varētu rasties uz konkrētā normatīvā akta pamata. Tas nozīmē, ka tiesiskās paļāvības princips aizsargā personas reiz iegūtās tiesības, t.i., personas var paļauties uz to, ka tiesības, kas iegūtas saskaņā ar spēkā esošu tiesību aktu, noteiktajā laika periodā tiks saglabātas un reāli īstenotas.
Avots:
http://www.lpia.lv/?id=836
Janis, 28.janvāris 2017 12:55
Sveiki,
Kāds ir Jūsu viedoklis par Auto izsolēm lietota auto iegādei? Kādi ir riski un ieguvumi?
Paldies.
Ēriks Griģis:
Nedomāju par to.
Ieskatam noteikumi:
http://www.webautobid.eu/lv/izsoles-noteikumi/
Izsole:
http://www.webautobid.eu/lv/aukcions/page-3/?body=519
TI pasniedzējs, 27.janvāris 2017 19:05
Lūdzu sakiet, kad būs grupa uz Tehniskās informācijas pasniedzējiem? Kādas ir jaunās prasības? Paldies.
Ēriks Griģis:
Ja pretendenti paspēs pieteikties un samaksāt, tad 14.02.2017. plkst.16:00
Jābūt augstākai izglītībai, B, C un D kategorijai!
Juris, 27.janvāris 2017 10:21
Labdien. Man ir beidzies derīguma termiņš instruktora un pasniedzēja apliecībām. Lai tās apmainītu, cik un kādi eksāmeni ir jākārto? kādi jautājumi ir eksāmenos? vai ir kaut kāda iespēja iepazīties ar tiem? Paldies.
Ēriks Griģis:
No MK 358. noteikumiem!
"... 31. Lai apmainītu pasniedzēja apliecību vai instruktora apliecību:
31.1. programmas "Ceļu satiksmi reglamentējošie normatīvie akti un ceļu satiksmes drošība" pasniedzēji un braukšanas apmācības instruktori CSDD kārto teorētisko eksāmenu, kurā ietverti jautājumi par ceļu satiksmē iespējamo bīstamo situāciju paredzēšanu, risku novērtēšanu, situāciju analīzi un vadītāja kompetences vērtēšanu.
Papildus minētajam pārbaudījumam jānokārto C vai D kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību iegūšanai paredzētais teorētiskais eksāmens (personām, kurām ir tikai B vai BE kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības, jānokārto B kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesību iegūšanai paredzētais teorētiskais eksāmens);
..."
Jautājumi ir zināmi tikai tie, kas atbilstošai kategorijai publicēti krājumā "Tematiskie uzdevumi ceļu satiksmes noteikumos" un daļa no eksāmenu kā demo jautājumi - CSDD mājas lapas testos.
http://likumi.lv/doc.php?id=208534
Ina, 26.janvāris 2017 15:20
Volvo V70-98.gads dīzelis.Kamēr auto nav uzsilis, stūre ir viegla, bet pēc neilga brīža stūre paliek cieta.tika nomainīts stūres past sūknis un arī stūres reika(reika bija gan no šrota.)Kas varētu būt pie vainas ?servisā man nevarēja palīdzēt.
Paldies.
Ēriks Griģis:
1. Iespējams stūres reika par stingru pievilkta un biezā eļļa sākumā to spēj pagriezt, bet, kad tā uzsilst un paliek šķidrāka, tad vairs nespēj.
2. Ieteiktu sintētiskās eļļas vietā ieliet minerālo.
3. Regulētu reiku, pārbaudītu dalītāju un pašu reiku. Varbūt, ka sazobē reika strādā smagi, tāpēc tā reiz jau mainīta.
4. Motora apgriezieniem jābūt paredzētiem brīvgaitā - ne mazākiem par 600 n-1
5. Ielūko vēl te:
http://www.volvoklubs.lv/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?1008.30
Igors, 26.janvāris 2017 10:46
Labdien! Vēlos uzzināt,ja mums tikko dibināta firma un pērkam vilcēju,kas ir aprīkots ar dig. tahogrāfu, laukums Rīgā,bet mašīnu vajag nogādāt Valmierā, tahogrāfs kaut kur jāpāreğistrē vai varam vienkárši likt savu čipu un braukt?
Ēriks Griģis:
Ar uzņēmuma karti tahogrāfs jāpiesaista uzņēmumam. Tad kalibrācija un sertifikāts ar uzlīmi par to, Rīgā t.22502250
http://www.lux.lv/?m=2
Ja nekā vēl nav, tad pārbraukšanu uz Valmieru var veikt kā ar bojātu tahogrāfu, un uz izdrukas (atļauts 7 dienas reģistrēt manuāli) otrajā pusē jāraksta vadītāja dati un viņa darba un atpūtas laiki katrai dienai atsevišķi. Manuālais reģistrs vadītājam jāvadā pie sevis 28 dienas!
aldis, 25.janvāris 2017 21:09
sveiki,ir sanācis tā,ka ārzemēs jau nepilnu mēnesi ir beigusies t.a.,sajaucu 10 janvāri ar 10 februāri,darbs arī beidzas ar februāri.kā tagad būt?
Ēriks Griģis:
1. Var iziet TA ārvalstī un, iebraucot LV, jāiziet TA Latvijā.
2. Var atvest auto ar evakuatoru.
Kaspars, 25.janvāris 2017 18:20
Labdien. No 1. janvāra stājās spēkā grozījumi Ceļu satiksmes likumā, līdz ar ko zaudē spēku CSDD izsniegtās atļaujas ārvalstī reģistrēta vieglā automobiļa izmantošanai Latvijā.
Jautājums ir sekojošs: Mana dzīvesbiedrene ir citas valsts (Lietuvas Republikas) pilsone, mums uz abiem pieder viens automobilis, kurš reģistrēts uz dzīvesbiedrenes vārda Lietuvā. Kāpēc man, Latvijas Republikas pilsonim par pārvietošanos pa SAVU valsti ar MANAI ģimenei piederošo automobili ir jāmaksā 10 EUR dienā? Šādam auto Latvijā transporta nodoklis uz gadu ir aptuveni 128 EUR sarēķinot pa dienām sanāk 0,35 EUR dienā. Kāpēc man jāmaksā gandrīz 30 reizes lielāka summa tikai par to, ka automašīnai ir citas valsts numura zīmes? Vai dēļ tā viņa bojā ceļus 30 reizes vairāk? Vai rodas 30 reizes vairāk kaitīgo izmešu? Vai tomēr kāds cits iemesls, ko ļoti gribētos uzzināt. Piebildīšu, ka automašīna ir 1998 gada izlaiduma un tās aptuvenā tirgus vērtība ir 1000 EUR.
Ēriks Griģis:
Ir cits iemesls - nauda!
Saeimai jāpalielina smadzenes, bet naudas nabagajiem pavalstniekiem ta nav!
http://www.la.lv/saeimai-palielinas-smadzenes/
Algas jāpalielina politiskajām amatpersonām, bet neviens neziedos kā slimajiem un neārstējamiem.
http://www.diena.lv/raksts/latvija/zinas/paaugstinas-politisko-amatpersonu-algas-14160616
Kā tikt pie svešas un nepelnītas naudas!? Tikai caur budžetu!
Jāmeklē nauda tur, kur brauc ar automobiļiem! Ar vieglajiem automobiļiem, kas var pārvadāt kravas un kuru pilna masa ir robežās no 3t līdz 3,5t, ekspluatācijas nodoklis jāmaksā arī nebraucot ar automobili vai no automobiļiem, kas reģistrēti ārvalstīs.
http://nra.lv/latvija/186464-nodoklos-par-automasinu-bus-jamaksa-vairak.htm
Bija cerība no OCTA apdrošinātājiem iegūt neizmaksātos 30% atlīdzībās, bet ar šo ieguvumu apdrošinātāji pamanījās piemuļķot saeimu, apiet budžetu un beigās ieskaitīs to savās kabatās!
Tā ar dažādu jaunizdomātu juridisku triku palīdzību no autobraucējiem izdabūs nauda budžetam, lai no šī papildus pienesuma varētu apmierināt valstiski iecelto vadoņu vēlmes ilglaicīgā, lasi, arī pēcvēlēšanu, periodā.
Bet nabadzīgā valstī jau citādi nevar, jo neprot!
Jāmācās, tāpēc ieskatam mācību uzdevuma piemērs no 10-12 klases ekonomikas
http://www.uzdevumi.lv/p/ekonomika/10-12-klase/darbs-un-atalgojums-3205/re-82d4808e-7980-4b84-b682-f5f72402c1f4
ADR, 24.janvāris 2017 16:48
Iedomājos, ka piekabes kursos pēc darbba varēšu atvilkt elpu. Bet klausoties Jūsu piekabes apmācības gribas vēl jautāt par dzirdēto, par policijas pārbaudēm, vairāk par dažādām kravām un aplamībām darba laiku reģistrēšanā ...un kā ar tām cīnīties :D
Es gribētu vēl dzirdēt 95. kodu no Jums kādā tuvākā grupā. Sakiet, kad kur tas būtu iespējams.Paldies
Ēriks Griģis:
Lasīšu periodisko 95. kodam sākot ar 14.02.2017. autoskolā BCDE
http://autoskola.lv/kategorijas/
asam, 24.janvāris 2017 16:34
Tava caureja valsti neinteresē! Pagrauz ogli ... un maksā! Vai zini, cik nabadzīga ir valsts un tās ierēdņi!? Domā par viņu labumu nevis savu caurumu!
Ēriks Griģis:
Piekrītu, valstij neviena vēdergraizes neinteresē. Ja nepatīk - maini uzturu vai netraucē valsti!
as, 24.janvāris 2017 15:54
Tā kā te nav reply pogas, un to, ka man lēni pielec:), gribējās precizēt vai mēs ar Griģa k-gu un likumdevējiem saprotam vienu un to pašu par Ārvalstīs reģistrēta auto vadīšanu LV:
-iebraucot LV ar tikko ārzemēs nopirktu auto, man UZREIZ jābūt samaksātai nodevai 10€ uz vismaz 24h par tā lietošanu LV. Pareizi? Praksē tas varētu izskatīties amizanti, ka man jāstājas pie robežas, jānoķer LV mobilais tīkls, ja man nav EU datu pieslēguma, jaielogojas e.csdd.lv un jānopērk ar karti šī "atļauja".
-Ja pēc pačurāšanas vai nelaba hotdoga apēšanas LV pusē man kļūst slikti, tad nododot šo auto vadīt kādam citam, ir atkal jānopērk "atļauja", pareizi?
-Ja es tajā dienā (ti 24h laikā) uz CSDD netieku, tad man atkal jānopērk šī maģiskā "atļauja. Pareizi?
-šo visu saprotu no
likumi.lv/doc.php?id=223536, ka 5 dienu laikā auto ir jāreģistrē, bet nekur nav pateikts, ka nodevas nomaksai būtu kādas atlaides šo 5 dienu laikā, līdz ar to saprotu, ka manas augstākminētās situācijas diemžēl ir korektas:(
P.s.vai ir zināmas vēl kādas valstis, kur ir spēkā tikpat drastiskas prasības rezidentiem?
Ēriks Griģis:
Par nepatiku pret likumu sūdzēties var savam deputātam, par MK noteikumu aplamībām - Gogoļa ielā 3, Rīgā. Ja neizdodas panākt uzlabojumus vai grozīt spēkā esošos tiesību aktus, kas Jums nepatīk, iesaku pārdomāt par rezidenta piederību valstij, kurai ir drastiskas prasības pret saviem rezidentiem!
Ilze, 24.janvāris 2017 11:15
No cik gadiem drīkstu mācīties vadīt vieglo auto? Pladies
Ēriks Griģis:
Divus gadus pirms noteiktā vecuma sasniegšanas. Eksāmenus drīksti kārtot no 18 gadu vecuma, bet mācīties - no 16 gadiem.
Mans viedoklis
Tiesības vadīt B kategorijas automobili (pavadoņa klātbūtnē) būtu jāpiešķir jau no 16 gadu vecuma! Jo agrāk jaunais vadītājs sāk piedalīties ceļu satiksmē, jo mazāks ir satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits. Ja jaunais vadītājs saņem apliecību un viņam pavadoņa klātbūtnē ir tiesības sākt vadīt auto jau no 17 gadu vecuma (ieviests Vācijā no 2004. gada), tad bojā gājušo skaits jauno autovadītāju bilancē samazinās līdz 20%. Ja vadīt ar pavadoni varētu sākt jau no 16 gadu vecuma, tad bojā gājušo skaitu Latvijā varētu mazināt vēl par 10%, kas kopā jau būtu 30% dzivi palikušie. Latvijā viena skolas klase paliktu dzīvajo skaitā katru gadu!
Tad vēl "Otrā apmācības fāze" jaunajiem vadītājiem samazinātu bojāgājušo skaitu vēl vismaz par 30%, kas gadā kopumāneatņemtu dzīvības 50 līdz pat 70 jauniešiem. Dzīvajos paliek otra vidusskolas klase!
Nosauciet vārdā tos, kuri abiem šiem projektiem iebilstu, kuri tūlīt neķertos pie abu projektu ieviešanas, līdz ar savu atteikšanos vai pretrunām Latvijā atbalstītu ceļu satiksmē jauniešu bojāeju, kas maksātu 50 līdz 70 jauniešu dzīves ik gadu!
Uzskatu, ka zināšanām, kuras ceļu satiksmē var izglābt dzīvību, ir vērtība, ko vajag apliecināt ar valstisku dokumentu vadīt automobili arī no 16 gadu vecuma!
as, 24.janvāris 2017 9:38
Agrāk nopērkot auto ārzemēs nedēļu drīkstēja braukt pa LV, derēja ārzemju OCTA. Pēc tam bija jāreģistrē. Kā ir pēc jaunajiem likumiem - man uz robežas () jāpērk atļauja par 10€/dienā, lai es varētu ar šo auto tikt līdz CSDD? Un kā to atļauju nopirkt?
Ēriks Griģis:
1. Atļauju vajag un to var pasūtīt internetā CSDD e-pakalpojumi vai nopirkt CSDD jebkurā no nodaļām.
2. Ceļu satiksmē iesaistītu transportlīdzekļu reģistrācija jāveic 5 dienu laikā pēc to ievešanas Latvijā. Ārvalstu pilsoņiem vai bezvalstniekiem no ārvalstīm uz laiku ievestie ceļu satiksmē iesaistītie transportlīdzekļi jāreģistrē, ja transportlīdzeklis atrodas Latvijā ilgāk par trim mēnešiem.
3. Ja no ārvalstīm ievestu transportlīdzekli neizmanto ceļu satiksmē, to var nereģistrēt, taču transportlīdzeklis jāuzrāda agregātu numuru salīdzināšanai piecu dienu laikā pēc tā ievešanas Latvijā.
4. Transportlīdzekli reģistrē personai, kas iesniegtajā īpašuma tiesības apliecinošā dokumentā norādīta kā ieguvējs.
5. Ja izved no valsts, tad transportlīdzeklis valstī ir noņemts no uzskaites. Iebraucot ar to Latvijā ar tranzīta numura zīmēm, nodoklis ir jāmaksā.
Kārtība tiek attiecināta arī uz ārvalstī reģistrētiem nomā ņemtiem transportlīdzekļiem, kā arī transportlīdzekļiem, kuri piedalās ceļu satiksmē, līdz to reģistrācijai Latvijā, ja tos vada persona, kuras deklarētā dzīvesvieta ir Latvijā.
6. OCTA pie reģistrācijas CSDD nav vajadzīga! Pēc reģistrācijas LV vai pēc 5 dienām ārvalstīs izdotā OCTA LV nav derīga.
7. LV OCTA līgumu vajag sākot ar TA!
Prāmis, 23.janvāris 2017 15:20
Man radās jautājums, kurà brīdī tahogrāfā būtu jāslēdz prāmja poga. Cits apgalvo, ka jau gaidot rindà ievada noslēguma valsti un slēdz pràmi, cits, ka novietojot auto stāvēšanai. Vai ir kaut kur šādas mianses atrunàtas vispār?
Ēriks Griģis:
Prāmis jāuzliek, kad auto novietots stāvēšanai uz prāmja. To veic tahogrāfa sadaļā automobilis. Stāvēšanu un braukšanu uz prāmja atzīmē un skaita tahogrāfa sadaļā vadītājs. Stāvēšana uz prāmja ir vadītājam jāuzliek atpūta (ja ir biļetē guļvieta ierakstīta), bet automobilim prāmis, gadījumā ja tas izkustās vētras laikā, lai neparādās braukšana!
Gaidot rindā visbiežāk ir atpūta vadītājam! Braucot uz prāmja - ir vadīšana vadītājam, kuru ievērtē vadītājs kopā ar nobraukšanu no prāmja, vai, atkarībā no kopējiem vadītāja darba laikiem, neievērtē to.
Ilona, 23.janvāris 2017 15:15
Labdien!
Cilvèkam ir interesanta situācija. 95.kods derīgs līdz 17.01.2017. Šobrīd noklausās kursu. Bet autovadītàja apliecība un vadītāja karte derīgi līdz 2018.gada februārim. Pēc manas izpratnes, tagad pabeidzot kursus viņam ir jàmaina vadītāja apliecība un karte. Vai tà ir?
Ēriks Griģis:
No ATD:
"...vadītāja kartes derīguma termiņš ir pieci gadi (vadītāja kartes derīguma termiņš nav piesaistīts vadītāja apliecības derīguma termiņam), izņemot gadījums, kas saistīti ar ārvalstniekiem un to uzturēšanās atļaujām, kas, iespējams, saīsina vadītāja kartes derīguma termiņu;..."
No tā Latvijā vadītāja karte nav jāmaina, ja tā vēl ir derīga, bet tā kā arī Latvijā ir izņēmums ārvalstniekiem, tad tas pats iespējams otrādi, kad latvijas autovadītājs kļūst par ārvalstnieku citā Eiropas valstī.
Izbraucot ārpus Latvijas, vadītāja karte jāpiesaista vadītāja apliecībai, jo neesmu, piemēram, Vācijā lasījis to, ko raksta atd Latvijā.