Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes - Lapa Nr.50 - iAuto

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Elektriķis, 24.novembris 2016 16:24
Par start-stop. Pusspainis ietaupītās degvielas (gadā) neatsver tēriņus jaunas akumulatora baterijas, startera iegādei. Kur vēl sprieguma svārstības elektriskajā ķēdē (dators, releji, devēji, fāras u.c.), tāpat ik reizi, palaižot un apturot dzinēju, tiek satricināta virzuļgrupa, vārstu grupa, gāzu sadales sistēma un vēl un vēl, un vēl. Start-stop ir viena nejēdzīga un tehniski automobilim kaitīga fīča, Andri. Ja nestrādā - priecājieties, Jums paveicies!
Ēriks Griģis:

Paldies Elektriķim!
Andri, apsveicu, ka ir paveicies!
Andris, 23.novembris 2016 15:37
Labdien !
Nesen nopirku Mazda CX-3. Esmu nobraucis tikai 1000 km, bet ne reizi i-STOP / Start/Stop funkcija nav nostrādājusi. T.i. dzinējs krustojumā apstājoties automātiski nenoslāpst.
Zvanīju dīlerim – atbilde : iespējams ka pilsētas robežās īsi pārbraucieni… akumulators mazāk uzlādējas, līdz ar to šī funkcija nav aktīva. Brauciens mājas , darbs, mājas… kopā sanāk (20 km). Ir bijuši arī garāki braucieni… Lietuva un brauciens pa Lietuvas pilsētām, bet nekas nenotiek… Kur fīča… Protams pie pirmās iespējas braukšu pie dīlera uz servisu… Izskatās ka sprauž batonus…
Ēriks Griģis:

Protams, ka pie dīlera! Var arī pie dīlera remontservisā!
Italia, 23.novembris 2016 13:25
Labdien. Vai ir kāda inform par šoferu darbu Itālija vai bus ka Francija, paldies
Ēriks Griģis:

Vēl nebūs kā Francijā!
No š.g. 26. decembra stājas spēkā prasība elektroniski reģistrēt no ārvalstīm strādājošos Nodarbinātības un Sociālpolitikas ministrijā.
Tas attieksies uz tiem šoferiem, kas veic kabotāžas pārvadājumus Itālijā.
Elektroniskā darba ņēmēju pieteikšana atrodama mājas lapā:
http://www.lavoro.gov.it/strumenti-e-servizi/Distacco-transnazionale/Pagine/default.aspx
Belgija, 19.novembris 2016 19:12
Labdien, mani sodija Belgija par nepareizu ikdienas atputu.Biju par maz atputies. Protokolu sutis uz Latviju, ko man tas varetu nozimet, paldies.
Ēriks Griģis:

Tas varētu nozīmēt licences darbības apturēšanu pārvadātājam, kas ir Jūsu darba devējs, sākot no 01.01.2017. Kompetentai iestādei LV - ATD tiek paziņots Jūsu pārkāpums. Ja ir noteikts pārkāpumu skaits pēc attiecīgas smaguma pakāpes, tad pārvadātājs (licences saņēmējs) var to zaudēt vai nākošajā periodā to nesaņemt, pamatojoties uz labas reputācijas zaudēšanu. Lēmumu pieņem ATD.

No Regulas ES 2016/403:
"... Dalībvalsts kompetentā iestāde ir atbildīga par pilnīgas valsts administratīvās procedūras veikšanu, lai noteiktu, vai labas reputācijas zaudējums būtu samērīga reakcija katrā atsevišķā gadījumā. Šādā valsts pārbaudes procedūrā vajadzības gadījumā būtu jāiekļauj pārbaudes attiecīgā uzņēmuma telpās. Labas reputācijas novērtēšanā dalībvalstīm būtu jāņem vērā uzņēmuma, tā vadītāju un jebkuru citu attiecīgo personu rīcība. ..."
To nosaka Regula ES 2016/403.
Bez tam Regulas (EK) Nr. 1071/2009 16. panta 2. punktā noteikts, ka dalībvalstīm šādi nopietni pārkāpumi būtu jāiekļauj valsts autopārvadājumu uzņēmumu elektroniskajā reģistrā ne vēlāk kā 2016. gada 1. janvārī, tāpēc par Jūsu pārkāpumu arī paziņoja ATD.

Piemēri no Regulas ES Nr. 561/2006 6.panta 1.p.
1. Ikdienas transportlīdzekļa vadīšanas laikposma (9 h) pārsniegšana par 50 % vai vairāk > 13,5h, bez pārtraukuma vai atpūtas, kas ir vismaz 4,5 stundas - MSI pārkāpuma smagums, kas nozīmē transportlīdzekļa vadīšanu, ja ir trūkumi, kas tūlītēji apdraud ceļu satiksmes drošību. Tālāka kustība transportlīdzeklim būs liegta.
2. Ikdienas transportlīdzekļa vadīšanas laikposma (9 h) pārsniegšana >11h, ja pagarinājums līdz 10 h nav atļauts, VSI pārkāpuma smagums, VSI = bīstami trūkumi.
3. Ikdienas transportlīdzekļa vadīšanas laikposma (9 h) pārsniegšana no 10h...11h, ja pagarinājums līdz 10 h nav atļauts, SI pārkāpuma smagums, SI = nozīmīgi trūkumi.
Ņemot vērā to potenciālu radīt risku ceļu satiksmes drošībai, smagu pārkāpumu maksimālo biežumu, kuru pārsniedzot tie būtu jāuzskata par smagākiem pārkāpumiem, nosaka šādi:
3 (trīs) SI uz katru autovadītāju gadā = 1 (viens) VSI
3 (trīs) VSI uz katru autovadītāju gadā = tiek uzsākta valsts procedūra attiecībā uz labu reputāciju, kas ietekmēs kravas komercpārvadājumu licences (Eiropas kopienas atļaujas) darbību.
Anita, 19.novembris 2016 17:18
98 gada Space vagon, Mitsubishi 2.0 benzins starteris griež, bet nelec. Dzirlstele ir, degviela arī.... Kas varētu būt par problēmu?
Ēriks Griģis:

Uzdodiet savu jautājumu šeit:
http://www.mitsubishiclub.lv/forum/index.php
Ainārs, 16.novembris 2016 23:00
Iestājos autoskolā mācīties D kategoriju,tur man stāsta ka manas pirmās palīdzības derīguma termiņš ir beidzies 2005 gadā,tajā pat autoskolā mācijos piecus gadus atpakaļ uz C kategoriju un viss bija kārtībā. Kā tad īsti ir,un vai man viņiem ir jāmaksā tā nauda ko man pieprasa par pirmās palīdzības nokārtošanu?
Ēriks Griģis:

Pārliecinieties par pirmās palīdzības kursu derīgumu CSDD!
vārds, 16.novembris 2016 11:48
Varbut Knab var palidzet?
Ēriks Griģis:

Kriminālprocesā par to lemj advokāts kopā ar Jums!
Krimināllieta, 16.novembris 2016 10:43
Kriminalieta auto avarija nepiekritu tada eksperta sledzienam jo ir aizdomas par sadarbibu ar apdrosiatajiem vaidzetu citu ekspertu viedokli kas tiesa varetu pieradit pretejo
Ēriks Griģis:

Tas ir uzdevums Jūsu advokātam!
1. Atrast kļūdas eksperta slēdzienā.
2. Pamatot un pieprasīt (ieteikt) tiesai citu ekspertu.
3. Atrast to!
eksperti, 16.novembris 2016 0:11
Sveiki, vai ir tadi neatkarigie auto avariju eksperti?
Ēriks Griģis:

Ja domā autotehniskos vai trasologus, tad viņi strādā uz riska robežas, jo to ekspertīzes nepārbauda, bet apstrīd. Par pamatotu apstrīdēšanu viņiem eksperta sertifikātu neatņem, jo viņi ir atkarīgi no darba devēja - Tieslietu ministrijas, Iekšlietu ministrijas un/vai apdrošinātāju interešu aizstāvības.
Ja domā tehniskos ekspertus, tad tādi strādā pēc noslēgtiem līgumiem ar apdrošinātājiem, brokeriem, tie ir savu remontservisu speciālisti, meistari vai arī dīleru autoservisu tehniskie eksperti, kas ar dīleru pārstāvjiem ir noslēguši sadarbības līgumus.
Ja domā Avāriju komisāru (Surveyor - angl.; Havariekommissar -vācu), tad viens ir zināms!
Intars, 15.novembris 2016 22:03
Sveicināti! Vēlos uzdot tādu jautājumu nezinu vai ir pareizā sadaļa,bet... lieta tāda ka volvo v50 2006 gada 100kw 2.0 dīzelis pēķšņi palielinājies degvielas patēriņš,bija 3,9litri uz 100 km un nu braucot,lai motora apgriezieni nebūtu lielāki par 2000 jau parāda uz komlūtera 8-9 litri uz simts km,ceru sagaidīt padomu,jau iepriekš pateicos
Ēriks Griģis:

Diemžēl, nav pareizā sadaļa!
Jautā šeit:
http://www.volvoklubs.lv/e107_plugins/forum/forum_viewforum.php?11
Saša, 14.novembris 2016 18:55
Sakiet, vai pasažieru autobusa maršruta garums no 50 km ir mainīts uz 100 km ES regulā Nr. 165/2014
Paldies!
Ēriks Griģis:

Nē, nav!
1) EK 561/2006 regulas 3. pantā pēc a) punkta iekļauj šādu punktu:
“aa) transportlīdzekļiem vai transportlīdzekļu kombinācijām, kuru maksimālā pieļaujamā masa (PM) nepārsniedz 7,5 tonnas un kurus izmanto tādu materiālu, iekārtu vai mehānismu pārvadāšanai, ko transportlīdzekļa vadītājs izmanto darba veikšanā, un kurus izmanto tikai 100 km rādiusā no uzņēmuma bāzes vietas un ar nosacījumu, ka transportlīdzekļa vadīšana nav vadītāja pamatnodarbošanās;”;
2) EK 561/2006 regulas 13. panta 1. punktu groza šādi:
a) punkta d), f) un p) apakšpunktā vārdus “50 kilometri” vai “50 km” aizstāj ar vārdiem “100 km”;

Konsolidēti 2) grozījumus EK 561/2006 13.p.1.p.es sagatavoju šādi:
d) transportlīdzekļiem vai transportlīdzekļu kombinācijām,
kuru maksimālā PM nepārsniedz 7,5 tonnas un kurus izmanto:
— vispārējo pakalpojumu sniedzēji, kā noteikts 2.p. 13.p. Direktīvā 97/67/EK (1997. gada 15. decembris) par kopīgiem noteikumiem Kopienas pasta pakalpojumu iekšējā tirgus attīstībai un pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai (1), lai piegādātu sūtījumus kā vispārēju pakalpojuma daļu; vai
— to materiālu, iekārtu vai mehānismu pārvadāšanai, kurus transportlīdzekļa vadītājs izmanto darba veikšanā.
Šādus transportlīdzekļus izmanto tikai 100 km rādiusā no uzņēmuma bāzes vietas un ar nosacījumu, ka transportlīdzekļa vadīšana nav transportlīdzekļa vadītāja
pamatnodarbošanās;
f) transportlīdzekļiem, kurus izmanto, lai pārvadātu kravas līdz 100 km rādiusā no vietas, kur bāzēts uzņēmums, kuri darbojas ar dabasgāzi vai sašķidrināto gāzi, vai elektrību, un kuru maksimālā PM, ieskaitot piekabes vai puspiekabes, nepārsniedz 7,5 tonnas;
p) transportlīdzekļiem, ko izmanto, lai pārvadātu dzīvus dzīvniekus no saimniecībām uz vietējiem tirgiem un atpakaļ vai no tirgiem uz vietējām kautuvēm 100 km rādiusā.
Inese , 14.novembris 2016 14:40
Labdien. Vēlos iegādāties papildus auto braukšanai pa zemes un izdangātiem ceļiem, piemēram, Honda Cr-v .....benzīns+gāze... Aptuveni 2000-2005.gads.
Esmu neziņā vai pēc Jaunā gada šāda auto uzturēšanas maksas nepelielināsies...esmu ko tādu dzirdējusi, bet konkrētu info neatrodu.
Kur to varētu, lūdzu, precīzi uzzināt?
Ar cieņu. Inese
Ēriks Griģis:

Sekojiet līdzi jaunu nodokļu pieņemšanai, grozījumiem un to stāšanās spēkā dienai!
Piemēri!
1) Ekspluatācijas likums:
http://likumi.lv/doc.php?id=223536
2) Grozījumi:
https://www.vestnesis.lv/op/2015/248.19
3) Vieglo automobiļu nodoklis:
http://likumi.lv/doc.php?id=81065
4) CSDD pakalpojumu cenrādis:
http://likumi.lv/ta/id/260542-valsts-akciju-sabiedribas-celu-satiksmes-drosibas-direkcija-publisko-maksas-pakalpojumu-cenradis
un
https://www.csdd.lv/maksajumi-par-tehnisko-apskati/maksajumi-vieglajam-auto
Dainis, 13.novembris 2016 20:30
Sveiki!
Vadītāja apliecība derīga līdz 15.02.2017.,
95.kods derīgs līdz 29.01.2017.
Vai atjaunojot vadītāja apliecību bez atkārtotas 95. koda noklausīšanās, tas netiks zaudēts pavisam,respektīvi, lai to kādreiz atkal iegūtu, nāksies kārtot eksāmenu?
Šobrīd darbā nav nepieciešams 95.kods, bet tāda vajadzība var rasties nākotnē.
Ēriks Griģis:

Varat atjaunot vadītāja apliecību, bet 95. kodu noklausīties vēlāk, kad būs pēc tā vajadzība. Tad būs vēlreiz jāmaksā par vadītāja apliecības maiņu, lai jaunajā apliecībā būtu atzīmēts 95. kods!
Eksāmens pēdējos MK grozījumos nav paredzēts.
Vilnis, 13.novembris 2016 14:07
Vai vadītāja tiesībās jābūt atzīmei C95, ja kursu esmu noklausījies un CSDD reģistrā ierakstīts ar C95?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Profesionālā apliecinājuma kodam (95) jābūt ierakstītam vadītāja apliecībā pretī attiecīgajai kategorijai!
Bez šīs atzīmes vadītāja apliecībā (izņemot autovadītājus no trešajām valstīm, kas noklausās periodisko kursu LV un par apliecinājumu tam saņem atsevišķu "kartiņu") profesionālā kategorija vadītājam neskaitās un viņu soda tā, kā par transportlīdzekļa vadīšanu bez atbilstošās kategorijas.
vārds, 12.novembris 2016 11:43
Sveiki kriminalieta auto avariju eksperts noteicis ka otras masinas atrums nav bijis mazaks par 80-85 tad tiesa var pieradit kad parsniedzis atrumu
Ēriks Griģis:

To var cits eksperts pēc tiesas uzaicinājuma, ja tam ir pietiekoši un pamatoti pierādījumi.
Fransē, 9.novembris 2016 17:22
Vai piektdien 11.11. varēs braukt Francijā ar Kravenieku?Paldies.
Ēriks Griģis:

11.11.1918. tika parakstīts miera līgums četru gadu karam Francijā. Tā Francijā ir svinamā diena „Armistice 1918“ un kravas automobiļiem ar PM virs 7,49 t ir laikus jāatrod stāvvieta Francijā vai pirms tās robežas.
Robeža iebraukšanai Francijā kravas auto būs slēgta no 10.11. plkst.22:00 līdz 11.11.2016. plkst. 22:00 un braukšanas liegums šiem kravas automobiļiem un to sastāviem darbosies uz visiem ceļiem Francijas teritorijā!
Vernons Kiesners, 9.novembris 2016 14:17
Kā jāsaprot 561/2006 regulas 13. panta 1. un 3. punktu piemērošanu 165/2014. regulas kontekstā. — attiecībā uz regulāriem iekšzemes pasažieru pārvadājumiem, ja to sarakstus ir apstiprinājušas attiecīgās iestādes (šādos gadījumos ir atļauti izņēmumi vienīgi attiecībā uz pārtraukumiem); un — attiecībā uz kravu iekšzemes auto pārvadājumiem, kurus veic kā pašpārvadājumus vai
komercpārvadājumus un kuriem nav ietekmes uz vienoto tirgu, un kuri ir nepieciešami, lai saglabātu konkrētus ražošanas sektorus attiecīgajā teritorijā, un ja šīs regulas izņēmuma noteikumi paredz ierobežojošu rādiusu līdz 100 km.
Vai šis 100 km rādiuss attiecas arī šeit: "attiecībā uz regulāriem iekšzemes pasažieru pārvadājumiem, ja to sarakstus ir apstiprinājušas attiecīgās iestādes". Un ja tā, tad kādēļ ar šo 13. panta 3. punktu nesākas pārbaude?
Ēriks Griģis:

1. Noteiktiem apgabaliem valstī jābūt ar likumu noteiktām apgabalu robežām un iedzīvotāju blīvumu, kas ir mazāks par 5 cilvēkiem uz kvadrātkilometru - kur valdība LV un ar kādu normatīvo aktu tādu apgabalu ir izdalījusi un izziņojusi ES dalībvalstīm?

2. Bez tam šāda APK protokola sastādīšanu nesegs iekasētās soda naudas apmērs!
juris, 7.novembris 2016 22:52
cik laicigi vai cik metrus pirms ir laba pagrieziena uzsaksanas ir jadod bridinajuma signals atbilstosi csn 57p un62 p tas ir notiekts laiks vai metri braucot piseta ar20 lidz30 km artumu stunda
Ēriks Griģis:

Izlasījāt "laikus pirms manevra"! MK noteikumi nenosaka ne laiku sekundēs, ne attālumu metros!
Bet MK nosaka braukšanas ātruma izvēli, tā ierobežojumus un aizliegumus, arī vadītāja rīcību, ja viņš spēj pamanīt bīstamus šķēršļus vai citas briesmas.
vārds, 7.novembris 2016 18:33
Kura iestade var griesties jo ekspertize veikta bez bridinajuma zimem aiz cela policijas nolaidibas jo protokola daudz kludu cela platums nomerits nepareizi zimes nav atzimetas
Ēriks Griģis:

Kriminālprocesā tas būtu jāizskaidro advokātam, jāpamato šīs policijas nolaidības sekas un to ietekme uz procesa virzību.
Advokātam ir jāsagatavo algoritms, kura sākumā jāpārliecina tiesnesi likt procesa virzītājam pieņemt Jums šai brīdī nepieciešamo lēmumu labvēlīgai turpākai procesa gaitai.
Janis, 7.novembris 2016 18:29
Auto avarija kriminalieta vai var par sudzet auto avarijas valsts ekspeetu jo domaju ir intresu konflikts
Ēriks Griģis:

Jā, var!
Iesaku atrast pierādījumu tam, ka ekspertīzē ir kas tāds, kas to apliecina.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti