Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes - Lapa Nr.58 - iAuto

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Janis, 2.marts 2016 23:36
Ar kravas businu Vacija izvadajam no LV sanemtos sutijumus > partiku, konservus, kupinajumus saviem klientiem 100km, retu reizi 200km attalumaa. Iznak parpakot un kautko izdalit ar piekabi. Vai pietiek ar dienas laika grafiku sastadisanu (Tageskontrollblätter)vai vajag tachografu. Liels paldies jau par atbildi.
Ēriks Griģis:

Atbilstoši vecajai tahogrāfu regulai EK 3821/85, kas bija spēkā līdz 01.03.2016, un jaunajai ES 165/2014 regulai, kas ir spēkā no 02.03.2016., kravu pārvadāšanai ar transportlīdzekli vai tā sastāvu, kura pilna masa pārsniedz 3,5t, automobilis ir jāaprīko ar digitālo tahogrāfu.
Vācijā kravu pārvadājumos ar kravas transportlīdzekli no 2,8 līdz 3,5 PMt tā vadītājam ir pienākums reģistrēt savus darba un atpūtas laikus (FPersV §1 Absatz 6) ikdienas darbu reģistra kontrollapā (Tageskontrollblatt).
Ja automobilis jau ir aprīkots ar tahogrāfu, tad darba un atpūtas laiku uzskaitei obligāti jāizmanto tahogrāfs! Darba uzskaites kontrollapas tad lietot vairs nedrīkst!
kārlis, 1.marts 2016 23:20
Labdien! Kā tur īsti ir ar busiem virs 2,8 t. Vācijā? Cik sapratu no ATD informācijas,ja man ir kravas buss un es vedu savas personīgās mantas,tad man nav jāuzskaita savs darba un atpūtas laiks.Te kaut kur Jūs rakstījāt,ka vajag,neatkarīgi no īpašuma formas.Ja nav jāuzskaita,vai es varu vilkt arī piekabi,ja tiesības atļauj,neievērojot darba un atpūtas laikus?Paldies
Ēriks Griģis:

Vācijā kravas automobilim ar piekabi virs 2,7 PMt, manuprāt, vajadzēs zīmēt darba un atpūtas laika grafiku katrai dienai, kā to nosaka Vācijas FPersVO, kaut ir izņēmums pēc 3.panta "b" līdz "i" EK 561/2006 minētajos gadījumos.
Jūsu gadījums līdz šodienas 24:00 bija:
h) transportlīdzekļiem vai transportlīdzekļu kombinācijām ar maksimālo pieļaujamo masu, kas nepārsniedz 7,5 tonnas, un kas tiek izmantoti nekomerciāliem kravu pārvadājumiem;
toties jaunajā ES 165/2014 regulā, kas pilnībā sāk darboties rīt, 02.03.2016., šie neattiecināmie gadījuma punkti ir pazuduši...!

P.S.
No tiem šoferiem, kas man ziņoja par BAG un policijas kravu un pasažieru pārvadājumu kontrolēm Vācijā līdz šim, uzzināju, ka pēdējās februāra dienās tās nav redzētas.
Iemesls varētu būt mācības, lai no rītdienas varētu sākt riktīgi kontrolēt transportlīdzekļus, noplicinātā Vācijas budžeta papildināšanai!
Kārlis, 1.marts 2016 16:21
Sveiks Ērik, vēlējos uzzināt kad ir nākamā grupa uz 95. Koda periodiskajām apmācībām, vēl vēlētos precizēt lekciju cenu
Ēriks Griģis:

Lūdzu, tālruņa numuru atsūti!
Juris, 29.februāris 2016 20:49
Vai pastāv Techniskās apskates veikšanas metodikas? Attiecībā uz bremžu sistēmas parbaudi! Nepaveicās, vai inspektora kļūda? Vairākām automašīnām, dažu gadu laikā, tika izspiests ABS bloks līdz šķidruma tecēšanai, kas pats par sevi ir grūti iedomajams fakts. Cik noprotu, uz bremžu pedāli, sistēmas izmēģinājumu, vai kontroles laikā ir pielietojams spēks 50-70kg/f. Kāda bremžu pārbaudes metodika tiek pielietota Latvijā un uz kādiem ANO EEK Notiekumiem Nr... tā ir balstīta? A vai brīva masas un spēka pielietošana līdz rezultāta sasniegšanai...?
Ēriks Griģis:

Metodika nāk līdzi iekārtai (bremžu stendam), piem.: http://www.animoltd.lv/automasinu-parbaudes-linijas-un-bremzu-stendi
Kas ar šo metodiku ir jāpārbauda, nosaka MK 466. noteikumi:
http://likumi.lv/doc.php?id=88101
Andris, 28.februāris 2016 11:55
Kur var atrast alfa romeo 159 parkingu sensoru shēmu?
Ēriks Griģis:

Pamēģini te:
http://www.autospares.lv/alfa-romeo-rezerves-dalas.html
Digi taho, 27.februāris 2016 12:03
Kur tas par tām digitālā tahografa apmācībām ir rakstīts? Paldies
Ēriks Griģis:

No ES 165/2014 regulas 33.panta 1.punkta 1. daļas:
Transporta uzņēmumu atbildība
1. Transporta uzņēmumi ir atbildīgi par to, lai nodrošinātu, ka to transportlīdzekļu vadītāji ir atbilstoši apmācīti un instruēti attiecībā uz digitālo vai analogo tahogrāfu pareizu darbību, tie veic regulāras pārbaudes, lai pārliecinātos, ka to transportlīdzekļu vadītāji tahogrāfus izmanto pareizi, un tie ne tiešā, ne netiešā veidā nemudina transportlīdzekļu vadītājus uz tahogrāfu ļaunprātīgu izmantošanu.

Vāciskā versija:
WICHTIGE ÄNDERUNGEN IM UMGANG MIT DEM DIGITALEN TACHOGRAFEN
Mit der Verordnung (EU) Nr. 165/2014 treten wichtige Änderungen ab 02.03.2016 in Kraft, die die EG-Kontrollgeräte betreffen.
Die wichtigste Neuerung mit Geltung ab 2. März 2016 findet sich in Artikel 33 Absatz 1 Satz 1 („Verantwortlichkeit des Verkehrsunternehmens“):
„(1) Das Verkehrsunternehmen hat verantwortlich dafür zu sorgen, dass seine Fahrer hinsichtlich des ordnungsgemäßen Funktionierens des Fahrtenschreibers angemessen geschult und unterwiesen werden, unabhängig davon, ob dieser digital oder analog ist; es führt regelmäßige Überprüfungen durch, um sicherzustellen, dass seine Fahrer den Fahrtenschreiber ordnungsgemäß verwenden, und gibt seinen Fahrern keinerlei direkte oder indirekte Anreize, die zu einem Missbrauch des Fahrtenschreibers anregen könnten.“
Falls nicht nachgewiesen werden kann, dass die Fahrer geschult und unterwiesen worden sind, haftet das Verkehrsunternehmen uneingeschränkt für Verstöße der Fahrer (vgl. Artikel 33 Absatz 3 VO 165/2014).
Wichtig ist somit eine vom Fahrpersonal unterschriebene Bestätigung zu den vorgenommenen Unterweisungsinhalten, welche in die Personalakte übernommen wird. Auch bislang besteht die Verpflichtung von Unternehmen und Fahrern zur ordnungsgemäßen Benutzung des Kontrollgeräts (Artikel 10 VO (EG) Nr. 561/2006 i. V. m. Artikel 13 VO (EWG) Nr. 3821/1985).
Neu ist, dass die Unterweisungsverpflichtung explizit im Gesetzestext formuliert worden ist.
Inga, 27.februāris 2016 1:09
Labvakar, es mācījos kādreiz 2010. gadā pie Jums csn pasniedzēju un instruktoru grupā, pasniedzēja apliecību saņēmu, bet līdz instruktora apliecības netiku, jo nebija iespējas turpināt mācīties, kādas 14-15 braukšanas apmācības stundas pabraukāju kopā ar instruktoru un tālāk pabeidzu šo lietu. Tagad gribu nokārtot šo lietu līdz galam, bet nezinu ko darīt, un no kā jāsāk, dzirdēju par jaunajam prasībām csn pasniedzēju un instruktoru apmācībā, tādam ka pirms kursu braukšanas un teorētiska eksāmena nokārtošanas CSDD, bet it ka es ne no jauna mācos, jau samainīju pasniedzēja apliecību uz jaunu. Kā tad īsti ir, vai man jāsāk visu no jauna, t.i. kārtot pirms kursu eksāmenus CSDD, mācīties atkal pie Jums jaunajā grupā, jāraksta atkal kursa darbs, vai var turpināt braukšanu ar instruktoru? Liels paldies par uzmanību!!!
Ēriks Griģis:

Jums ir jāturpina braukšanas nodarbības un jāgatavojas eksāmenam!
Valdis, 25.februāris 2016 19:14
Labdien, sakiet, vai ir kādas izmaiņas darba un atpūtas laiku kontrolē. Dzirdēju, ka jaunumi būs spēkā ar martu. Paldies
Ēriks Griģis:

Sākot ar 02.03.2016., pilnībā stājoties spēkā regulai ES 165/2014, papildinot likumu par ekipāžas darba laiku Vācijā, par profesionālo autovadītāju pārkāpumiem tiesiski pamatoti piemēros sodus līdz jau agrāk noteiktiem maksimālajiem sodiem šoferim, automobiļa īpašniekam, pārvadātājam, par pārvadājumu atbildīgajai personai (padomniekam).
Kontroles institūcijas Vācijā papildus pievērsīs uzmanību:
1) vadītāju apmācībai darbam ar digitālo tahogrāfu, tāpat arī darba un atpūtas laiku uzskaiti kravas transportlīdzekļiem no 2,8 līdz 3,5 PM tonnām, kurus Latvijā vada šoferis ar B kategoriju un darba laikus EK 561/2006 regulā noteiktā kārtībā neuzskaita;
2) ADR kravas nostiprināšanai pēc EN 12195 Standartu prasībām;
3) lai autovadītājam darba devējs nemaksātu algu vai premiālas piemaksas par nobrauktajiem kilometriem;
4) sākot ar 2017. gadu - transportlīdzekļu kontrolei ceļu satiksmē un autovadītāju apmācībai pārbaudīt kravu, transportlīdzekļa tehnisko stāvokli un uzskaitīt šos laikus savā darba un atpūtas laiku reģistrā.
P.S.
Uzņēmumus autovadītāju apmācībām, kuri brauc pa Vācijas ceļiem, piesakot savus šoferus mācīties, lūdzu, katram sagatavot digitālā tahogrāfa elektronisku datu failu no vadītāja kartes darba un atpūtas laiku analīzei.
Renārs, 25.februāris 2016 17:41
Labdien , sāku braukt autosprintā pa slēgtu trasi ,gribu iegādāties līdzekli ar ko pārvest savu sporta auto,Auto ir bez apskates.Jābrauc pa koplietošanas ceļiem. Citi dalībnieki ir uzbūvējuši iekārtu kas, sastāv no , dīseles un viena tilta ar riteņiem, kuru piekabina pie auto uz āķa un uz to uzbrauc sporta auto priekšējos riteņus, piestiprina ar ''štropēm'' un brauc, sporta auto aizmugures riteņi ripo līdzi pa ceļu.Kas tas ir ,vai tādu var taisīt pats ,vai tā var vilkt ,it kā cietā sakabe, vai auto bez apskates vispār tā var vilkt , CSDD neoficiāli teica ka tā nav piekabe un nav jāreģistrē, bet ceļu policija runās oficiāli un negribas to dzirdēt ,tāpēc vaicāju Jums.
Ēriks Griģis:

Vai ar cieto, vai bez tās,- ja notiek automobiļa vilkšana, vajag reģistrāciju, TA un OCTA!
Prasības tādas pat, kā piekabei/puspiekabei!
Juri, 23.februāris 2016 0:01
Skolotājs labdien!Uz v/n knapi saredzami cipari.Jāmaina numuri,vai ar pašspēkiem piezīmēt?Paldies par Jūsu laiku.
Ēriks Griģis:

Ja reiz jautājiet, tad jau numurs nebūs salasāms kā noteikts!
Par numurzīmes atbilstību iesaku konsultēties
http://latsign.lv/lv/latsign-kontakti-talruna-numurs-un-adrese
Aigars, 22.februāris 2016 21:00
Labdien Ērik! CSN īss apraksts.Neapdzīvota vieta-lauku ceļš-klāts ar leduBraucot virsū uz kalna ar ātrumu ne lielāku par 40 km/h.Uzbraucot kalna virsotnē ieraugu,ka auto greiders brauc atpakaļgaitā uz kalna pretēji braukšanas virzienam, līdz ar to notika sadursme. Ceļu policija mani padara par vainīgu - es esot pārkāpis 99 punktu.
Vai greidera vadītājam ir atļauts braukt nepārredzamā vietā pret kalnu?
Ēriks Griģis:

Pareizi pēc noteikumiem!
CSN 99. Transportlīdzekļa vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz noteiktos ierobežojumus, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, transportlīdzekļa un kravas īpatnības un stāvokli, kā arī ceļa un meteoroloģiskos apstākļus (īpaši redzamību braukšanas virzienā).
Bet viņam:
CSN 82. Braucot atpakaļgaitā, transportlīdzekļa vadītājs nedrīkst traucēt citus ceļu satiksmes dalībniekus. Ja tas nepieciešams ceļu satiksmes drošībai, transport­līdzekļa vadītājam minētā manevra veikšanā jālūdz citu personu palīdzība. Aizliegts braukt atpakaļgaitā pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. ceļa zīmi.
Tev ir tiesības pēc likuma uzskatīt, ka nepārredzamā ceļa posmā atpakaļgaitā Tev pretī neviens nebrauks!
CSL (4) Katram ceļu satiksmes dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka arī citas personas ceļu satiksmes norisē izpildīs noteiktās prasības.
Viņš pēc likuma nedrīkstēja bez citas personas palīdzības braukt atpakaļ pie ierobežotas redzamības, jo radīja bīstamu un satiksmi traucējošu situāciju, kā rezultātā nodarīja zaudējumus!
CSL (3) Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus.
Didzis, 22.februāris 2016 19:02
Sveicinati. Ceru ka kads spes man palidzet.
Mana problema tada ka jamaina karba (nissan almera 2005 gada 1.5l 72kw) , bet nevaru atrast karbu no tada modelja, vai ir kadas citu auto karbas, kas ari der?
Ēriks Griģis:

NISSAN lietotās rezerves daļas t.26933333
e-pasts: lietotas(at)skaj.lv
Jānis, 18.februāris 2016 19:45
tricikls un kvadricikls — attiecīgi trīsriteņu vai četrriteņu mehāniskais transportlīdzeklis ar simetriski izvietotiem riteņiem, kura konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums pārsniedz 45 kilometrus stundā vai kuram ir iekšdedzes motors ar 50 kubikcentimetru vai lielāku darba tilpumu [kvadricikla pašmasa nepārsniedz 400 kilogramus (550 kilogramus, ja tas paredzēts kravu pārvadāšanai) un jauda — 15 kilovatus];

Kas tad ir piemēram kvadracikls ar 25 kilovatu jaudu?
Ēriks Griģis:

Pēc izgatavotāja noteiktā, piem., A kategorijas traktors vai B kategorijas automobilis.
par inspektoriem, 16.februāris 2016 22:14
Interesantu tēmu aizskārāt. Noteikumi par prasībām transportlīdzekļu vadītāju eksaminācijas inspektoriem (likumi.lv/...), punkts 3.5, 4.5 Interesanti, ka noteikumi nosaka obligātu vidējo profesionālo izglītību, bet csdd aicina darbā ar 2.līmeņa augstāko.
Par instruktoriem. Nav noslēpums, ka daudzi neliek uz jumta izgaismotus plafonus, bet iztiek ar uzlīmēm stiklā. Te nu rodas jautājums, kā ar dublējošām ierīcēm ir izieta apskate, jo to nevar iziet bez plafona uz jumta un bez trešā spogulīša. Varbūt instruktors vienkārši naudas optimizācijas nolūkā skati iet 1x gadā(nepārreģistrē auto pārbūvi) un garažā pedāļus izņem. Vai noslēpj, uz pedāļiem uzmetot veco pufaiku. Ir jau labi, ka instruktors zin kvadrātvienādojumus un mehāniku 8.klases līmenī, bet viņam tas ir jāpasniedz kursantam. Ja stāstīs kursantam(-ei) un kursants nesapratīs, tad gluži vienkārši viņš aizies pie tāda instruktora, kas to nestāstīs. Tas prasa laiku un kursanta naudu. Labāk ir mācīties tur, kur neprasa neko lieku, pretējā gadījumā tu esi slikts, jo tērē kursanta naudu.
Ēriks Griģis:

Es arī pie it kā šīm divām atšķirīgajām prasībām "paklupu"!

Bet instruktoriem iemācu pasniegt to neizprasto mehāniku tik bērnišķīgi vienkārši, ka vienīgie šķēršļi te vai gandrīz visiem pretendentiem ir reizrēķina, ābola dalīšanas uz pusēm, saskaitīšanas ar vienu nezināmo, kāpināšanas kvadrātā darbības un savas skolas nosaukuma, direktora vai matemātikas skolotāja vārda pēkšņa "aizmiršana"!

Vai šādā situācijā autoskolas mācībspēku pretendentu zināšanas uzlabos augstākā izglītība, ja ir arī bakalauri (sauksim to par prasību izglītībai autoskolas pasniedzēja pretendentam) kam grūtības rēķināt matemātikā 5. klases uzdevumus par kustību!

Uztraucos par nākotnes vīziju, ka tie zinātkārie vidusskolnieki, kas būs nokārtojuši fizikā valsts eksāmenu, nonāks autoskolā pie pasniedzēja, kas zinās tikai savu un neko lieku!
Kolēģi zināja teikt, ka tādu skolnieku nav un, visticamāk, arī nebūs!
Tāpēc jau autoskolās neprasa neko lieku, lai mācās paši ...!
Zane, 15.februāris 2016 18:51
Man ir B.kat (tikai ar automātu), ja es braukšu ar auto, kam ir mehāniskā kārba, kas notiek ja aptur policija?
Ēriks Griģis:

Atklās pārkāpumu, sastādīs protokolu un sodīs!
vārds, 15.februāris 2016 12:34
Turpinot Interesanti jautājumu par iemaņu pārbaudi.
CSDD mājaslapā pazudis reglaments Nr.3, vai maz joprojām ir spēkā. Varbūt kādam pieejama kopija, vai zināma vieta internetā.
Jāatzīmē, ka Ceļu satiksmes likums nenosaka, ka pārbaudes laikā eksaminējamais ir vadītājs:
"transportlīdzekļa vadītājs — fiziskā persona, kas vada transportlīdzekli, tai skaitā vadīšanas iemaņu pārbaudes laikā"
Konkrētajā gadījumā no lietas materiāliem konstatējams, transportlīdzekļa vadību bija pārņēmis CSDD instruktors - spiedis pedāļus, grozījis stūri. Fui CSDD par videoierakstu slēpšanu, kas vēl vairāk rada aizdomas par instruktora vainu.
Ēriks Griģis:

Sistēma jau tikai tiek radīta! Pirmie kucēni jāslīcina!
http://www.lvportals.lv/visi/viedokli/273888-andris-lukstins-jarada-sistema-kas-pasarga-no-kludam-un-stulbeniem/

Mācībās izmantoju reglamenta 6. pielikumu:
http://csdd.lv/lat/noderiga_informacija/normativie_dokumenti/reglamenti/
Instruktoru apmācība, 13.februāris 2016 22:05
Vai mācoties par instruktoru būtu prātīgi no 1.marta prasīt augstāko izglītību? Paldies par jusu viedokli.
Ēriks Griģis:

Atkarībā, ko ar šādu prasību vēlas panākt tās uzstādītājs!
Mans viedoklis.
Lietderīgāk būtu prasībā uzstādīt profesionālo vidējo nozarē, augstāko - ārpus tās.
Svarīgi būtu iestājpārbaudījumus ar vidējo speciālo un augstāko izglītību instruktoru pretendentiem noteikt algebrā, kvadrātvienādojumu sastādīšanā un risināšanā, fizikā - mehānikas jautājumos attiecīgi 8. un 9. klases līmenī!
Šoferis, 13.februāris 2016 22:05
Mani nozibsnīja uz sarkano iebraucot krustojumā Vāczemē! Kas par to var draudēt? Paldies
Ēriks Griģis:

1. Uz dzelteno - 15 eiras.
2. Līdz vienai sekundei degot luksoforā sarkanajam signālam, iebraucot krustojumā - 90 eiras un viens soda punkts.
3. Ja sarkanais deg ilgāk par vienu sekundi, tad iebraucot krustojumā - 320 eiras, 2 soda punkti un viens mēnesis tiesību izmantošanas liegums.
Interesanti, 13.februāris 2016 21:12
Bet taču no CSL 1. panta 28. punkta izriet, kā vadīšanas iemaņu pārbaudes laikā pats pretendents skaitās par autovadītāju un nes atbildību ka autovadītājs, bet CSDD inspektors neveic pretendenta apmācību, bet gan vērtē pretendenta transportlīdzekļa vadīšanas iemaņas. Piemēram šajā lietā tas ir aprakstīts CSDD vēstulē (3 lappuses beigās, 4 lappuses sākumā), kas pievienota lietas materiāliem. www.isos.lv/media/upload/files/l...
Ēriks Griģis:

Mans viedoklis pēc jēdzienu dažādas izpratnes!
Vadīšanas prasmju (pēc CSL-iemaņu) pārbaude = eksāmens.
Braukšanas iemaņu pārbaude = apmācība, gatavošana valsts eksāmenam.
No MK 326. noteikumiem:
2. Transportlīdzekļu vadīšanas eksāmenu pieņem inspektors:
2.1. kuram ir personīgā braukšanas prasme (inspektoram, kurš pieņem eksāmenu ar attiecīgās kategorijas transportlīdzekļiem, nepieciešamas šīs kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības un šādu transportlīdzekļu vadīšanas iemaņas);
2.3. kuram ir šādas vērtēšanas prasmes:
2.3.2. spēja pielāgoties eksāmena situācijai un noteikt būtiskākās vadīšanas prasmes
P.S.
Likumā, noteikumos un vēstulē divām dažādām darbībām ir piemērots viens juridiskais statuss darbību veicējiem!
Bet ja ir tā, tad inspektors no darba brīvajā laikā var reģistrēt sev individuālo saimniecisko darbību - "Braukšanas iemaņu pārbaude" un pēc darba rullēt ar apmācāmo uz nebēdu!
Par inspektoriem, 13.februāris 2016 19:29
Noteikumi par prasībām transportlīdzekļu vadītāju eksaminācijas inspektoriem (likumi.lv/doc.php?id=230135), punkts 3.5, 4.5
Ēriks Griģis:

Varu tikai piekrist arī attiecībā par apmācību individuālā kārtā ārpus inspektora darba laika! Tiesību aktos ir noteikta prasība apmācāmajam (apmācības karte) un transportlīdzeklim (pazīšanas zīme), kas norāda uz apmācības procesu! Un ja inspektors ir reģistrējis savu saimniecisko darbību - autovadītāju braukšanas apmācību, tad nedrīkst, jo jebkura samaksa par apmācību varētu tikt nosaukta par motivāciju sekmīgam valsts eksāmenam.

P.S.
Braukšanas iemaņu pārbaudē autovadītājiem inspektors nes atbildību kā instruktors un izpilda instruktora darbu! Šis izņēmums darbojas inspektora darba laikā!http://www.csdd.lv/lat/vad_kva/brauksanas_iemanu_parbaude/
Tad ārpus darba laika indivuduālā apmācība pēc tiesību akta, kas darbojās uz amatpersonu, vairs nebūs spēkā uz indivīdu kā uz jebkuru personu, kurai ir trīs gadus šofera tiesības un kas individuālā kārtā apmāca - gatavo valsts eksāmenam savu tuvāko! Lai izvairītos no interešu konflikta, pieņemt valsts eksāmenu no sava tuvākā inspektoram ir jāatsakās!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti