kumārs, 28.novembris 2015 15:54
Kas jāzina pērkot lietotus lietos diskus? Lai nenopirktu jau beigtus.
Ēriks Griģis:
Te būs informācija:
http://www.tvnet.lv/auto/par_un_ap/442355-pareizai_disku_izvelei_ir_liela_nozime
Tālrunis uzziņām 67 555 903
http://www.laneks.lv/
Jānis, 23.novembris 2015 11:31
Divu nedēļu tūrisma brauciens,ar diviem šoferiem,vai atpūta ir pēc sešam dienām vai pēc divpadsmit dienām,un vai ir atsķirība,braucot ar taho šaibām,vai digitalo! Vai ir tā kad braucot ar digitalo pauzi taisi pēc divām nedēļam bet ar taho pēc sešām dienām! PALDIES!
Ēriks Griģis:
Nav svarīgi, ar kādu reģistrācijas iekārtu autovadītājam tiek veikta darba un atpūtas laiku uzskaite autobusā!
Par reģistrācijas iekārtu, tās uzstādīšanas nosacījumiem ir runa citā (c) punktā un punkts attiecas uz "dzelžiem", ne vadītāja iknedēļas atpūtas laiku prasību izpildi!
No EK Regulas Nr. 1073/2009 29. panta Regulas (EK) Nr. 561/2006 grozījums:
"... Regulas (EK) Nr. 561/2006 8. pantam pievieno šādu punktu:
6.a “Atkāpjoties no 6. punkta, transportlīdzekļa vadītājs, kurš veic vienu neregulāru starptautisko pasažieru pārvadājumu, kā noteikts Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā (EK) Nr. 1073/2009 (2009. gada 21. oktobris) par kopīgiem noteikumiem attiecībā uz piekļuvi starptautiskajam autobusu pārvadājumu tirgum, pēc iepriekšējā regulārā nedēļas atpūtas perioda izmantošanas ir tiesīgs atlikt nedēļas atpūtas laiku līdz 12 secīgiem 24 stundu periodiem ar nosacījumu, ka:
a) pārvadājums ilgst vismaz 24 stundas dalībvalstī vai trešā valstī, kas nav tā pati valsts, kurā pārvadājums sācies;
b) pēc minētās atkāpes izmantošanas transportlīdzekļa vadītājs:
i) izmanto divus regulāros nedēļas atpūtas periodus; vai"
ii) arī izmanto vienu regulāro nedēļas atpūtas periodu un vienu saīsināto nedēļas atpūtas periodu, kas ilgst vismaz 24 stundas. Tomēr saīsināto atpūtas periodu kompensē ar līdzvērtīgu nepārtrauktu atpūtas periodu, ko izmanto līdz atkāpes piemērošanas periodam sekojošās trešās nedēļas beigām;
..."
Maris, 23.novembris 2015 11:29
MANI INTERESE IKDIENAS KOPEJAIS DARBA LAIKS, TAS VAR BUT 15.h.vai 13.h.
Ēriks Griģis:
Tas nav "kopējais darba laiks"!!! Tas ir pavadītais (kopējais) laiks maiņā, ieskaitot pārtraukumus un pieejamību darba vietā!
Elmars, 23.novembris 2015 11:24
Situācija: Lai nokļūtu līdz tūristu grupai, ir nepieciešamas ~30min. Iekāpšana ~15min. Līdz pirmajam objektam ~1h 30min. Objekta apmeklējums ~60min. Līdz nākošajam objektam ~45min. Apmeklējums ~45min. Līdz ēdināšanas iestādei ~20min. Ēdam ~60min. Nākamais objekts ~60min. Apmeklējums ~45min. Nākamais objekts ~60min. Apmeklējums ~1h 30min. Līdz atpūtas vietai ~45min. Atpūta. Tātad, kopējais autobusa vadīšanas laiks 6h 50min. Kopējais laiks no izbraukšanas līdz atpūtas vietai 11h 5min. Maršruta garums nepārsniedz 400km. Jautājums: Vai esmu pārkāpis darba un atpūtas laika režīmu? Ar cieņu, Elmārs.
Ēriks Griģis:
Nav pārkāpts!
Ja vien pareizi manuāli būsiet ieslēdzis pārtraukumus apmeklējuma un/vai ēdināšanas laikos!
aldis, 19.novembris 2015 13:25
ir savs uzņēmums-3 kravas busi,viens p.m4,2t. tahogrāfs un divi p.m3.5t.taho.un viens bez.vai man taho jālieto,reizēm izbraucu no lv.
Ēriks Griģis:
Ja laiku uzskaite ir paredzēta vai nav izņēmuma gadījums, tad:
1-jā gadījumā jālieto, jābūt ātruma ierobežotājam;
2-jā gadījumā nav, izņemot, ir jālieto iebraucot Vācijā;
3-jā gadījumā jāraksta ar roku ikdienas grafiks Vācijā!
2. un 3. gadījumā pirms iebraukšanas Vācijā jābūt iepriekšējo 28 dienu darbību apliecinājumiem!
aldis, 19.novembris 2015 13:04
sveiks! paziņam audi 100 c4 2,benzīns,jau no laika gala,mitrā laikā svīst sadalītāja vāciņš,ja nebrauc ilgāk par 20-30min....ventilācija?.hermetizācija???vai vēl kas.vai ir kādi forumi? paldies!
Ēriks Griģis:
Lūdzu:
http://audi-style.lv/forum/
andis, 15.novembris 2015 1:33
Kadas butu aptuvenas izmaksas keedes mainjai audi A6 (c6), 3.0 tdi
Ēriks Griģis:
Tālrunis servisā 28699999
vārds Māris, 11.novembris 2015 10:14
Kāda tuvās gaismas spuldze ir Renault Laguna 2,0l benzins, 2003 g.
Ēriks Griģis:
Ieskaties lukturos vai rokasgrāmatā:
http://www.manualslib.com/manual/554592/Renault-Laguna.html
darbonis, 9.novembris 2015 1:57
Strādāju iestādē, kurā vadu automašīnu summētajā darba laikā (darba laiks 12h attiecīgi divas dienas maiņas pēc kārtas pa 12h un pēc 24h divas nakts maiņas katra pa 12h (oficiāli paredzēts pārtraukums 1h, kas tiek izrēķināts no šīm 12h)). Darba devējs uzskata, ka es izmantoju darba laiku nelietderīgi ja apstājos ceļa malā, lai atpūstos. jautājums ir tāds cik ilgi es vispār šajās 12 h drīkstu vadīt automašīnu? Darba specifika nav saistīta ar komercpārvadājumiem.
Ēriks Griģis:
1. Var vadīt 10 stundas divas reizes starp diviem iknedēļas atpūtas laikiem (tautā, ne likumā, to sauc par nedēļu). Pārējā laikā 9 h, nepārsniedzot nedēļas (no pirmdienas plkst.00:00 līdz svētdienai plkst.24:00) ierobežojumus. Darba līgumā jābūt atrunātam, ka summētais darba laiks (vadīšana un citi darbi) 24h periodā nepārsniegs 10 stundas!
2. 45 min pārtraukumam spēku atjaunošanai jābūt ne vēlāk kā pēc 4,5 h auto vadīšanas.
3. Nodarbinātība nedēļā (ieskaitot darba gatavību vai pieejamību darba vietā) - ne vairāk par 56 stundām. Auto vadīšanas sumētais laiks divās blakus esošās nedēļās - ne vairāk par 90 h.
4. Iknedēļas atpūtas laiks - 45 h, bet saīsinātais - ne mazāks par 35h!
5. Noteikti pašam jāveic darbu/atpūtas laiku uzskaite, ja izņēmuma gadījums pēc EK 561/2006 13. panta 1. punkta, tad uzskaitei izmantot MK noteikumu Nr.279 pielikuma tabulu (skatīt šeit: http://likumi.lv/doc.php?id=156704
Ievēro, ka pašvaldības iestāde nav valsts iestāde un tai Regulas izņēmumus (nedrīkst) nepiemēro!
Vairāk Darba likumā šeit:
http://likumi.lv/doc.php?id=26019
īpaši par 140.pantā summēto darba laiku.
Gunita, 7.novembris 2015 14:03
Sakiet, cik ir maksas ceļi (kopsumma)maršrutā Rīga-Medjugorje un vai vajag speciālu autoapdrošināšanu turp braucot?
Ko vajadzētu ņemt vērā braucot šo maršrutu?
Ēriks Griģis:
Maksas ceļus un kā tos var apbraukt var atrast navigācijas iekārtās plānojot maršrutu.
OCTA polisi vajag ar apdrošinātāja parakstu (iesaku apzīmogot), šķērsojot LR robežu izbraucot. Vēlams noslēgt KASKO un ceļojuma apdrošināšanas līgumus!
Vajag riepas, kas paredzētas ziemas periodam! Jārēķinās ar apgrūtinājumiem robežu šķērsošanā un papildus laika rezervi.
Sarunāt vai vismaz kartē izvēlēties nakšņošanas vietas ceļam un uz vietas.
Māris, 3.novembris 2015 20:30
Voyager 1994. 3.3 motors benzīns-gāze. Pabrauc apmēram 20km ,iedegas lampiņa kārbas defekts. Autiņu noslāpē,pēc laiciņa iedarbini brauc tālāk,pēc laiciņa viss atkārtojas. Kas pa vainu,cik tas varētu izmaksāt.
Ēriks Griģis:
Tas ir jautājums servisam!
vārdsD, 3.novembris 2015 18:01
Labdien!Mani nomāc viens jautājums.Kā ir ar Lietuvā reģistrētu auto, es ar viņu varu braukt Latvijā, ja tam ir zaļā karte, bez papildus atļauju izņemšanas?
Ēriks Griģis:
Ir noteikts laiks!
Visu nepieciešamo vari izlasīt šeit:
http://www.csdd.lv/lat/registracija/transportlidzeklu_registracija/kas_nepieciesams__lai_latvija_vaditu_arvalstis_pastavigi_registretu_vieglo_automobili_/
Bavārietis, 1.novembris 2015 21:39
Saki lūdzu, kad un vai ir obligāti jābrauc ar ziemas riepām Austrijā? Paldies.
Ēriks Griģis:
Ir tāda prasība no 01.11. līdz 15.04. gan vieglajiem, gan pārējiem autotransporta līdzekļiem. Prasību atvieglo attiecīgi laika apstākļi un riteņi uz kuriem ziemas vai ziemas laika apstākļiem paredzētās riepas vai sniega ķēdes ir jālieto.
Te var to izlasīt:
https://www.wko.at/Content.Node/Service/Verkehr-und-Betriebsstandort/Verkehr-allgemein/Verkehrsrecht/Winterreifen-_und_Schneekettenpflicht_Detailinformationen.html
Te par Vāciju un vēl citām valstīm:
http://www.reifendirekt.de/Winterreifenpflicht.html
Harijs, 1.novembris 2015 16:21
Labdien. SEAT AROSA 1. l. dzin. nevienmerigi strada dzirdami varsti, kas un kaa to varetu noverst.
Pateicos.
Ēriks Griģis:
Jautājums servisam, ne man!
Artis, 28.oktobris 2015 6:58
Labdien! Sanāca situācija tāda, ka sasitu savu auto Volvo XC90. Neievēroju Stop zīmi un no kreisās puses manī ietriecās kravas furgons... Izsaucām policiju, sarakstījām paskaidrojumus utt... Mašīnai diezgan nopietni bojājumi. Ko KASKO BTA man varētu piedāvāt. Esmu dzirdējis ka ir iespēja atdot sasisto auto un viņi vietā pērk citu... Uz kādiem noteikumiem tas notiek... Izvērtē manu sasisto auto un apm par tādu summu pērk jaunu?
Kā rīkoties ar līzunga kompāniju ja jāmaksā vēl divi gadu bet gan turētājs gan īpašnieks esmu es.
Liels paldies jau iepriekš.
Ēriks Griģis:
1. Par cita auto iegādes iespējamību un uz kādiem noteikumiem tas notiek, ja vispār notiek, ir jābūt rakstītam Jūsu un BTA noslēgtajā KASKO apdrošināšanas līgumā un līzinga līgumā, jo mainās līzinga objekts. To Jums izsniedza kā pielikumu KASKO polisei un tur rakstīto vai tikai priekš Jums papildināto, kas varētu būt ierakstīts arī polisē, neviens cits nezinās.
2. Līzinga līgumā ar Jums ir jābūt atrunātam, kā Jums jārīkojas šajā gadījumā. Tam kā papildinājumam jābūt aprakstītam Jūsu KASKO līgumā >>> piem.,
1) kurš turpinās maksāt līzinga maksājumu auto bojājuma, remonta, atsavināšanas vai bojāejas gadījumos;
2) vai KASKO atlīdzību saņems līzinga kompānija un Jums vairs nebūs nekas līzinga devējam jāmaksā;
3) vai Jums vietā dod līzinga kompānijas citu automobili un Jūs turpināt maksāt;
4) vai līgumā (-os) ir paredzēts cits risinājums, piem., rupjas neuzmanības gadījumā (zaudējums izraisīts, pārkāpjot 207.cz. prasīto) KASKO atlīdzība var tik samazināta vai pat pilnībā atteikta!
Edijs, 23.oktobris 2015 20:49
Atvainojos par iepriekšējo jautājumu netrāpiju īstajā foruma :)
Ēriks Griģis:
Te būs vēl viens forums:
http://www.germanpower.lv/forum/viewtopic.php?t=624&sid=4706937ad1320e78e3c1515f7bbbefef
Edijs, 23.oktobris 2015 20:44
Labvakar, ir doma iegādāties auto Opel Astra 2007. gada., 1.6 benzīns/ gāze, hečbeks.
Viss, kas man zināms, ka šis auto patēriņa ziņā butu ekonomisks, sakiet Jūs varbūt nedaudz varat ieskicēt bildi par šo modeli kopumā un tieši šo izvēli!?
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:
Forums ir te:
http://www.iauto.lv/forums/topic/23515-astra-club?pnr=1
imants@tvnet.lv, 23.oktobris 2015 12:05
Labdien.
Šobrīd man ir radies viens jautājums uz kuru nevaru atrastatbildi, tapēc jautāšu Jums.
Pirms pāris dienām veicu ehnisko apskati, ar pirmo reizi neizgāju un bija jāveic neliels remonts.
Tehniskās apskates novērtējums bija viens divnieks un viens vieninieks.
Pie remonta protams lai viss būtu kārtībā novērsu arī to vieninieku ko meistars bija ierkastījis.
Veicot atkārtoto pārbaudi - protams viss bija ļoti labi, visi defekti ir novērsti.
Bet liels izbrīns bija, ka meistars ir ielicis vēlvienu vieninieku (vaic'ju kapēc - atbildēja : ka redz ka detaļa ir nomainīta un šobrīd otrai ir sācies brīvkustība)
Šobrīd rodas jautājums vai var meistars ierakstīt vēl vienu vieninieku (jo viss pārējais tika sataisīts)
Ēriks Griģis:
TA inspektors pārbauda automobiļa tehnisko stāvokli, nevis to, bija vai nebija auto remontā.
Var ierakstīt, ja pārbaudē atklājas, ka tehniskais stāvoklis kādai no pārbaudītajām detaļām atbilst vieniniekam!
Rols, 23.oktobris 2015 7:59
Vai Lietuvā ziemas riepas ir obligātas? Paldies
Ēriks Griģis:
Jā, no 01.11. līdz 01.04.
Vairāk izlasi te:
http://www.csdd.lv/lat/noderiga_informacija/preses_relizes/2012/?doc=1476
Juris, 22.oktobris 2015 11:33
Tie sodi tiešām tik nežēlīgi??? Aizmirsu piebilst ka auto registrēts vācijā un šis ir pirmais pārkāpums
Ēriks Griģis:
Tad ir cerība, ka īpašniekam izraidīšana no valsts nedraud! Tā valsts rūpējas, lai likumība tiktu ievērota. Vari palasīties pats!
Die Fahrerflucht ist eine Straftat. Die gesetzliche Regelung finden Sie in § 142 Strafgesetzbuch (StGB). Als Strafe bei Fahrerflucht droht nach § 142 Abs. 1 StGB eine Freiheitsstrafe bis zu drei Jahren oder eine Geldstrafe. Das ist schon eine heftige Strafdrohung, die Angst machen kann. So schlimm wird es aber nicht kommen.
Was sind die typischen Strafen bei Fahrerflucht?
Im Jahr 2012 gab es insgesamt 41.497 Gerichtsverfahren wegen Fahrerflucht. Strafen gab es nur in 29.586 Fällen: 28.840 Geldstrafen und 746 Freiheitsstrafen. Sie müssten schon sehr viel falsch gemacht haben, um für die Unfallflucht tatsächlich eine Freiheitsstrafe zu bekommen. Die Regel-Fahrerflucht-Strafe ist die Geldstrafe. Und dabei lagen im Jahr 2012 nur 660 über 90 Tagessätzen. In über 95% der Verurteilungen wegen einer Unfallflucht ist die Strafe nicht größer als 90 Tagessätze. Weniger als 0,5% der Verurteilten müssen für die Fahrerflucht tatsächlich eine Freiheitsstrafe absitzen. Sollten Sie zu denen gehören, die eine Freiheitsstrafe bekommen, wird diese in der Regel zur Bewährung ausgesetzt.
Die Regel-Fahrerflucht-Strafe ist also eine Geldstrafe bis zu 90 Tagessätzen. 30 Tagessätze ergeben ein Netto-Monatseinkommen. Damit wird Ihre Strafe aller Voraussicht nach nicht größer sein als drei Monatseinkommen.
Allerdings drohen bei einer Unfallflucht neben dieser Hauptstrafe noch weitere Folgen. Und die könnten für Sie weit unangenehmer sein als die eigentliche Hauptstrafe. Direkt mit dem Urteil könnte ein Fahrverbot bis zu drei Monaten angeordnet werden. Oder es wird die Fahrerlaubnis entzogen und eine Sperrfrist angeordnet. Beim Fahrverbot behalten Sie Ihre Fahrerlaubnis – dürfen sie aber nicht benutzen. Nach Ablauf des Verbots dürfen Sie dann wieder ganz normal Fahrzeuge führen. Bei einer Entziehung der Fahrerlaubnis verlieren Sie Ihre Berechtigung und Sie müssen sich nach Ablauf der Sperrfrist darum kümmern, wieder Fahrzeuge führen zu dürfen. Die Mindestsperrfrist beträgt 6 Monate.
Avots: http://www.ra-meinecke.de/fahrerflucht-strafe-unfallflucht-welche-strafe-droht.html