starp citu
cik kubikmetrs sausa (bez ūdens) gaisa sver var viegli aprēķināt
ņemam 3 galvenās gaisa sastāvdaļas pēc tilpuma
~78% slāpekļa
~21% skābekļa
~1% argona
tātad kubikmetrā ir 780litri, jeb 780/22.4 = 34.8 moli slāpekļa.... līdzīgi rēķinot 9.4 moli skābekļa un 0.4 moli argona
slāpeklis un skābeklis ir 2atomu gāzes, 1 mols attiecīgi sver 28 un 32 gramus... argons sver 40gramus molā
rezultātā man sanāk, ka 1 kubikmetrs sausa gaisa 0C grādos sver ~1.3 kilogramus
izmantojot ne pārāk sarežģītas manipulācijas, kuras aprakstīju jau iepriekš, man sanāk, ka -25 grādos kubikmetrs sausa gaisa sver 1423 gramus
jā.... sasilstot gaiss sver mazāk, tāpēc arī lido gaisa baloni
18 gramiem ūdens tvaika vajadzētu aizņemt 22.4 litrus
šito es teorētiski tagad saku, jo ūdens ir bišķi dīvains radījums, bet pa lielam kļūda nav liela uz vispārējo ciparu noapaļošanu
0.6 grami ūdens tvaika -25C aizņems 0.68 litrus
tas ir 0.068%
iepriekš es teicu, ka 0.1%... atvainojiet, noapaļošanas kļūda, precīzāk būs 0.0678328147%
cēloņus un sekas stutējiet kopā paši.... es tākā raimondsm tagad jūs te mācīšu ķīmiju un fiziku
Kvēpu filtra noravēšana
Ir Ford focus c-max ar 1,6 litru dīzeli kas aprīkots ar kvēpu filtru(DPF).
Laiku pa laikam jūtami zūd jauda un sākot spaidīt gāzes pedāli iedegas "engine system fault". Cik servisos esmu bijis visur saka vienu-kvēpu filtrs ciet. Cik izpētīju tad kvēpu filtra attīrīšanai visu laiku degvielai tiek piemaisīta speciāla piedeva-ir atsevišķa bāciņa zem auto un arī tā visticamāk ir tukša, Baltic motors saka ka viņi mašīnas ar kvēpu filtriem nav tirgojuši tapec arī neko par piedevām un pašiem filtriem neko īpaši nezin. Piedāvāja tikai uzpildīt to šķidrumu (200ls par škidrumu plus uzpilde) bet bez garantijas ka tas palīdzēs, jo filtrs var būt aizudzis tiktāl ka palīdz tikai nomaiņa (500ls par detaļu). Apzvanot citroen un peugeot dīlerus (abu ražotāju modeļos tiek uzstādīts tas pats dzinējs) noskiadroju ka piedevu var uzpildīt tikai vai sastāvs ir tas pats nemācēja teikt, piedevas cena arī bija stipri draudzīgāka ~90ls.
Pirmo reizi ar šo kļudu Baltic motors tik noteica ka nekādas piedevas neesot un vajag tikai kārtīgi gāžet un viss būs kārtībā.
Tātad kārtīgi gāzējot nekas labāks nepaliek-mašina uz priekš iet bet var just ka turbīna nedabū riktīgi izgriezties dēļ pretestības ko rada kvēpu filtrs
Tātad lūdzu apspriest divus sekojošu variantus
1.Noņemt to filtru un mēģināt mazgāt ar kautkādām ķimijām, vietējais serviss pateica ka varot mēģināt tikai bez garantijas.
2. Izravēt to filtru pavisam-BM baidīja ar to ka nevarēs iziet skati dēļ kvēpiem, man škiet diezgan nereāls kvēpainibas pieaugum no 0,1 kas ir šobrīd līdz 3 kas ir norma. Vienīgais kas šobrīd attur no filtra noņemšanas ir divi dačiki kas ir pirms un pēc filtra, par pirmo ir skaidrs-mēra pretspiedienu ko rada filtrs un palaiž attīrīšanu. Izņemot filtru pretspiediens samazinātos un dačiks problēmas neradītu. Otrs dačiks ir aiz filtra-cik saprotu mēra atgāzes un bez filtra iespējam varētu maldināt ECU ka kautkas nav kārtībā. Viens variants būtu nosimulēt to devēju ar kautkādām pretestībām vai vel sazin ko. Otrs variants pāršūt visu ECU no motora kam tā kvēpu filtra nav.
Pēdējais variants ar filtra noravēšanu škiet patīkams dēļ tā vien ka problēma tiek atrisināt uz visiem laikiem.
Autiņam uz spido ir 120k km, iespējams kautkas kruķits jo nopirku ar 40k km un pie 60k nobira abi priekšējie gultņi.
Ieteikums nomainīt visu nederēs jo iegrūst 800ls piecus gadus veca forda izpūtējā nav interesanti.