Sveiki! Problēma sekojoša ir radusies sūce stūres sistēmas dzesēšanas radiātorā. Tas tiks noņemts un visticamāk dots kādam salabot (ja tas būs iespējams). Pie reizes liekot atpakaļ radiātoru, būtu jānomaina arī stūres pastiprinātāja eļļa. Jautājums, kā to pareizi izdarīt un kā lai atgaiso, to sistēmu, jo uzliekot atpakaļ radiātoru, kautkāds gaisa burbulis tur paliks.
Saliec visu kopā, uzpildi ar šķidrumu un pagrozi cītīgi stūri no viena gala uz otru pie izslēgta motora. Eļļa izpumpēsies un izspiedīs gaisu no sistēmas. Tik nepielaid pirms tam - dabūsi putas sūknī un ilgu čakaru ar atgaisošanu!
Stūri grozi pie paceltiem abiem grozāmajiem riteņiem! UN no gala līdz galam kādas 3 reizes katrā virzienā. Tad to pašu ar iedarbinātu motoru bet darbinot tikai tukšgaitā.
Tas būs visuniversālākais paņēmiens. Lai precīzi aprakstītu ir jāzin kā tiek piedzīts hidrosūknis uz pastiprinātāju - tīri mehāniski ar siksnām vai elektriski.
Tad visideālākais ir izskrūvēt ārā sveces (arī dīzelim) vai kā citādi izdarīt lai dzinējs neiedarbojas, uz domkratiem pacelt prieķšu augšā, lai riteņi neskarās zemi un griežot motoru ar starteri grozīt stūri no gala līdz galam. Pēc vienas reizes ja nepieciešams pieliet eļļu līdz max līmenim. Griezt un grozīt vēl reizi no gala līdz galam, vēl reiz paskaī'ties līmeni... parasti ar 3 stūrēs grozīnas reizēm pilnīgi pietiek.
Tikai eļļa jālej tā lai neveidotos neviens burbulītis - lēnām un gar malu.
Kādēļ eļļa jāmaina??? Vecajiem vāģiem ar mehānisko piedziņu tieši pēc eļļas maiņas stūres pastiprinātājs bieži vien sāk tecēt un tad tas ir jāmaina vai jāremontē un eļļas maiņas izmaksas pa tirsu! Kamēr vecā puscietā eļļa ir iekšā tikam tas netek.
Ne vienmēr ir akli jāseko rūpnīcas instrukcijai, dažreiz ir jālasa starp rindiņām, jo rūpnīca nav ieinteresēta lai vāģis mūžigi kalpotu!
Kādēļ eļļa jāmaina??? Vecajiem vāģiem ar mehānisko piedziņu tieši pēc eļļas maiņas stūres pastiprinātājs bieži vien sāk tecēt un tad tas ir jāmaina vai jāremontē un eļļas maiņas izmaksas pa tirsu! Kamēr vecā puscietā eļļa ir iekšā tikam tas netek.
Ne vienmēr ir akli jāseko rūpnīcas instrukcijai, dažreiz ir jālasa starp rindiņām, jo rūpnīca nav ieinteresēta lai vāģis mūžigi kalpotu!
===============
Puscietā eļļa? Hmm, pasaules mēroga atklājums, jo
līdz šim vienīgās zināmās eļļas, kuru viskozitāte
ekspluatācijas procesā pieaug, bija dīzeļmotoru
motoreļļas ...Visām citām viskozitāte SAMAZINĀS,
tās kļūst šķidrākas, tostarp ATF, PSF un CHF šķidrumi.
Jautājums vienīgi cik ilgā laikā katrs to dara ...
Crankshaft rakstīja: Hmm, pasaules mēroga atklājums...
Nu tad ieskaties kāda tā ATF paliek pēc 5 - 10 gadu ekspluatācijas samaisoties kopā ar nodilušā alumīnija korpusa sīkajām daļiņām! Ar kaudzi ar karoti var paņemt!
Nu tikai nesāc mācīt ka ATF ir jāmaina katru gadu vai pie katriem 15 - 25 km nobraukuma!
Nu tad ieskaties kāda tā ATF paliek pēc 5 - 10 gadu ekspluatācijas samaisoties kopā ar nodilušā alumīnija korpusa sīkajām daļiņām! Ar kaudzi ar karoti var paņemt!
===============
Zini, man nav jāieskatās, esmu tik daudz strādājis ar ATF,ka , atvaino, nereaģēšu uz muļķībām par "nodilušo
alumīnija korpusu".
Nu tikai nesāc mācīt ka ATF ir jāmaina katru gadu vai pie katriem 15 - 25 km nobraukuma!
=============
Tādi, kā tu nav mācāmi Par 15-25 kkm neviens nerunā, man gan MB gan Volvo bija parakstīti 60 kkm,
kas arī tika darīts, un nekad tur nekāda "karote" nebija vajadzīga - glīti sarkans šķidrums, vienīgi viskozitāte kritusies par procentiem 20. Viss. Vērtēšanai tika izmantots portatīvais salīdzinošais viskozimetrs.
Nu re - nekāds gals nav!! Trīs aptirsēji jau atmodušies. Tai skaitā tādi kas grib iestāstīt ka eļļa paliek šķidrāka to lietojot! Nevajag benzīnu liet klāt, tad šķidrāka nepaliks.
Nu re - nekāds gals nav!! Trīs aptirsēji jau atmodušies. Tai skaitā tādi kas grib iestāstīt ka eļļa paliek šķidrāka to lietojot! Nevajag benzīnu liet klāt, tad šķidrāka nepaliks.
=================
Visas eļļas lietošanas procesā kļūst šķidrākas, jo bāzes
šķidrums novecojot zaudē viskozitāti. Citas ātrāk, citas
lēnāk, bet visas. Kā nekā eļļu analīzes bija viena no svarīgākajām mana iepriekšējā darba sastāvdaļām
Izņēmums ir dīzeļdzinēju eļļas, to viskozitāte ekspluatācijas procesā aug, bet ne uz bāzes šķidruma
rēķina, kas starp citu, ļauj spriest par eļļas kvalitāti. Viss.
Taisni brīnums, ka nolejot no veca vāģa eļļu, kuru "čaklais" saimnieks nav mainījis kādi 5 gadi, tā vairāk līdzinās darvai nekā eļļai. Pie kam vienalga no kā vai no stūres pastiprinātāja ATF vai kārbas vai benzīna vai dīzeļa dzinēja!
Sēžot laboratorijā un pētot nelietotas eļļas nav tas pats kas dzīvē ar cimdiem rokā.
i_edgars rakstīja: Taisni brīnums, ka nolejot no veca vāģa eļļu, kuru "čaklais" saimnieks nav mainījis kādi 5 gadi, tā vairāk līdzinās darvai nekā eļļai. Pie kam vienalga no kā vai no stūres pastiprinātāja ATF vai kārbas vai benzīna vai dīzeļa dzinēja!
Sēžot laboratorijā un pētot nelietotas eļļas nav tas pats kas dzīvē ar cimdiem rokā.
Tas ko tu šādā gadījumā nolej - tā vairs nav eļļa, tas ir kaut kāds dažādu daļiņu maisījums eļļā !!! Tur tā atšķirība starp tevis un Crankshaft teikto !!!
Taisni brīnums, ka nolejot no veca vāģa eļļu, kuru "čaklais" saimnieks nav mainījis kādi 5 gadi, tā vairāk līdzinās darvai nekā eļļai. Pie kam vienalga no kā vai no stūres pastiprinātāja ATF vai kārbas vai benzīna vai dīzeļa dzinēja!
Sēžot laboratorijā un pētot nelietotas eļļas nav tas pats kas dzīvē ar cimdiem rokā.
================
Nja, kaut kāda apmātība Tur jau jājautā, kas tas ir bijis, kas pirms 5 gadiem ieliets Ne jau parakstītā eļļa
Man tevi jāapbēdina - ar svaigām eļļām man nav bijis jāstrādā, vēl jo mazāk laboratorijā - to darīja Dānijā automāts. Mans darba lauks bija dažādās pakāpēs nolietotas eļļas, smērvielas, antifrīzi utt..
Es jau saprotu to pedgariņu, skorpis jau nav mašīna... Tam viss ir savādāk. Iepriekšējais saimnieks piedzinis visus caurumus ar solidolu, tāpēc tagad nāk ārā tas puscietais...
agrāk labs līdzeklis bija smekta, moška piešauj to eļlai klāt, nāks ārā kārtīgs cietais un sievai būs prieks...
Radiātors saremontēts - eļļa nomainīta. Kopumā sistēmā sagāja tieši 1 litrs eļļas. Viss strādā ideāli - paldies guzim un i-edgaram par padomiem, darīju pēc univerālākā paņēmiena ar paceltiem priekšējiem ratiem.
Stūres pastiprinātāja eļļas maiņa
Sveiki! Problēma sekojoša ir radusies sūce stūres sistēmas dzesēšanas radiātorā. Tas tiks noņemts un visticamāk dots kādam salabot (ja tas būs iespējams). Pie reizes liekot atpakaļ radiātoru, būtu jānomaina arī stūres pastiprinātāja eļļa. Jautājums, kā to pareizi izdarīt un kā lai atgaiso, to sistēmu, jo uzliekot atpakaļ radiātoru, kautkāds gaisa burbulis tur paliks.
Paldies.