Nevar noslāpēt dzinēju.

rihardsP Reģ.: 24.12.2011

1.8 td- izslēdzu aizdedzi, izņemu atslēgu, motors rūc. Kas varētu būt par vainu, kā novērst. Paldies!

 
1 2 3 4 5
DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

DekstersFF rakstīja:

Nu redzi, tu tagad man centies kaut ko pierādīt ar kaut kādu retu izstādes eksemplāru, kuru krievi kaut kādā eksperimentālā kārtā kaut kur iemuģījuši.

Cilvēki, kuri specializējušies mtz remontos, neko par tādu nez kāpēc nezin.

Atrodi vēl kaut kur kaut ko eksperimentālu un sāc pierādīt,ka tādi,redz, esot. Es nevaru zināt, kurā pasaules nostūrī katrs krievs kaut ko iebūvē savā mtz.

Normāliem, Latvijā ekspluatētiem, tāds nav sastopams.

Cilvēks, kas toreiz brauca līdzi apskatīt traktoru (pieredzējis padomju laika traktorists), par šāda vārsta eksistenci zināja un to uzreiz arī izmantoja, tā ka nezinu, kādēļ tavi speciālisti par to neko nezin. Bet šāds vārsts eksistē, un kā vari izlasīt Crankshaft ievietotājā linkā, ar visu aprakstu. Un ņemot vērā tēmu - nav svarīgi kādam eksemplāram tas ir uzstādīts - diskusija bija par šāda vārsta esamību, ne tev pazīstamu MTZ-82 standartkomplektāciju. Nevajag mainīt tēmu, bet atzīt, ka tev nav bijusi taisnība

Tas vārsts ir ne jau lai atvieglinātu iedarbināšanu. Parādi man instrukciju, kur sērijveida mtz82 ir vārsts ieplūdē, kurš paredzēts atvieglinātai dzinēja iedarbināšanai.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja: kā gan šitas varētu dzinēju iedarbināt, ja linkā ir rakstīts sekojošais....

При поворачивании рычага по часовой стрелке до упора (положение II) заслонка пере­крывает впускной тракт, а после остановки двигателя пружина 2 возвращает заслонку в исходное положение.

Dzīvē tas ir tā, ka atspere velk vaļa un vadītājs ar trosi no kabīnes ciet. Nekā vairāk tur nav - pareizāk būtu rakstīt, ka atspere to atver tad, kad vadītājs atlaiž puļķi. Nekādas saistības vai automātikas, kas kontrolētu motora apturēšanu, nav. Attiecīgi iedarbināšanai jāizveic superslepenā slēdža cienīgs darbību komplekts - kāja pie ātrumkloķa (ir startera elektrobloķis, ko jāatslēdz piespiežot ātrumkloķi diapazonu slēgšanas pusei), viena roka gaisa vārstam, otra "aizdedzes" atslēgai. Ar aizvērtu vārstu griež motoru pa vieglo, kamēr sāk parādīties balti dūmi un palaižot vārsta puļķi motors momentāni iedarbojas. Tas arī viss.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

DekstersFF rakstīja:

Tas vārsts ir ne jau lai atvieglinātu iedarbināšanu. Parādi man instrukciju, kur sērijveida mtz82 ir vārsts ieplūdē, kurš paredzēts atvieglinātai dzinēja iedarbināšanai.

Kā jau teicu, instrukciju vairs parādīt nevaru. Nezinu kur un kādu galu tā ir ņēmusi. Vārsta primārā funkcija, kā jau varēji izlasīt tehniskajā aprakstā ir motora avārijas apturēšana - tieši tāpat kā vārstu dekompresatora. Bet abi ir vienlīdz labi izmantojami arī iedarbināšanai. Jo principā izveic ļoti līdzīgu funkciju. Gaisa vārsts gan ir nesalīdzināmi vienkāršāks no konstrukcijas viedokļa.

Gauss Reģ.: 15.09.2010
0 0 Atbildēt

Da ko tu cīnies!

Ja nav tā kā psrs armijā un purvā, tad značit nav un nevar būt!!!

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

NU kas ir?? Atkal sākas bērneļu cienīgs strīds par tēmu kur nekā nezina, nekad neko tamlīdzīgu nav dzirdējuši, bet mņenije imeem!!

Tajā pat linkā ir skaidri uzrakstīts:

Рис. 24. Устройство аварийного останова двигателя:

1 — переходной патрубок впускного тракта; 2 — пружина; 3 — рычаг воздушной заслонкп; 4 — заслонка; 7 — положение рычага при открытой заслонке; 11 — положение рычага при за­крытой заслонке,

Для аварийной остановки двигателя в переходном патрубке впускного тракта устанавливается заслонка 4 (рис. 24), управление которой осуществляется с места тракториста. При поворачивании рычага по часовой стрелке до упора (положение II) заслонка пере­крывает впускной тракт, а после остановки двигателя пружина 2 возвращает заслонку в исходное положение.

traktor-mtz82.ru/...

Un to vārstu cilvēki LIETO, lai lielos salos viegli iedarbinātu dīzeļus...

Pat ja iedod gatavu linku neviens negrib izlasīt kas tur ir rakstīts. Pat ja piedāvā verķi natūrā, pat tad neviens neko negrib zināt, negrib apskatīt, bet gatavi sitot pie krūts pilnā kaklā brēkt ka melns!

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja:

Un to vārstu cilvēki LIETO, lai lielos salos viegli iedarbinātu dīzeļus...

Un faktiski NElieto tam, kam tas ir paredzēts Jo vajadzība pēc ārkārtas apturēšanas ir visai rets gadījums. Bet atvieglota palaišana auksta laikā noder diezgan bieži.

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja: NU kas ir?? Atkal sākas bērneļu cienīgs strīds par tēmu kur nekā nezina, nekad neko tamlīdzīgu nav dzirdējuši, bet mņenije imeem!!

Tajā pat linkā ir skaidri uzrakstīts:

Рис. 24. Устройство аварийного останова двигателя:

1 — переходной патрубок впускного тракта; 2 — пружина; 3 — рычаг воздушной заслонкп; 4 — заслонка; 7 — положение рычага при открытой заслонке; 11 — положение рычага при за­крытой заслонке,

Для аварийной остановки двигателя в переходном патрубке впускного тракта устанавливается заслонка 4 (рис. 24), управление которой осуществляется с места тракториста. При поворачивании рычага по часовой стрелке до упора (положение II) заслонка пере­крывает впускной тракт, а после остановки двигателя пружина 2 возвращает заслонку в исходное положение.

traktor-mtz82.ru/...

Un to vārstu cilvēki LIETO, lai lielos salos viegli iedarbinātu dīzeļus...

Pat ja iedod gatavu linku neviens negrib izlasīt kas tur ir rakstīts. Pat ja piedāvā verķi natūrā, pat tad neviens neko negrib zināt, negrib apskatīt, bet gatavi sitot pie krūts pilnā kaklā brēkt ka melns!

Pilnīgi vienalga, kādam mērķim kurš ko izmanto. Varbūt tu zupu ēd no gumijas zābakiem un te tagad centīsies ieskaidrot, ka gumijas zābaks ir zupas bļoda.

Instrukcijā ir norādīts, kas tas tāds ir. Ja to lieto kam nebūt citam, tas neko nenozīmē.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

DekstersFF rakstīja:

Pilnīgi vienalga, kādam mērķim kurš ko izmanto. Varbūt tu zupu ēd no gumijas zābakiem un te tagad centīsies ieskaidrot, ka gumijas zābaks ir zupas bļoda.

Instrukcijā ir norādīts, kas tas tāds ir. Ja to lieto kam nebūt citam, tas neko nenozīmē.

Pats vispār saprati, ko uzrakstīji? Instrukcijā ir norādīts, ka tas ir tieši tas, par ko ir šis topiks - "Nevar noslāpēt dzinēju." - vārsts dzinēja ārkārtas apturēšanai. Bet tev tagad par katru cenu jāpierāda, ka tāds neeksistē un vēl nez kas...

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

DekstersFF rakstīja:

Pilnīgi vienalga, kādam mērķim kurš ko izmanto. Varbūt tu zupu ēd no gumijas zābakiem un te tagad centīsies ieskaidrot, ka gumijas zābaks ir zupas bļoda.

Instrukcijā ir norādīts, kas tas tāds ir. Ja to lieto kam nebūt citam, tas neko nenozīmē.

Pats vispār saprati, ko uzrakstīji? Instrukcijā ir norādīts, ka tas ir tieši tas, par ko ir šis topiks - "Nevar noslāpēt dzinēju." - vārsts dzinēja ārkārtas apturēšanai. Bet tev tagad par katru cenu jāpierāda, ka tāds neeksistē un vēl nez kas...

Topika nosaukums ir tāds,jā. Bet te tas viss aizgāja tādā virzienā,ka tas ir speciāli vakuuma radīšanai,lai vieglāk iedarbināt.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

DekstersFF rakstīja:

Seene rakstīja:

DekstersFF rakstīja:

Pilnīgi vienalga, kādam mērķim kurš ko izmanto. Varbūt tu zupu ēd no gumijas zābakiem un te tagad centīsies ieskaidrot, ka gumijas zābaks ir zupas bļoda.

Instrukcijā ir norādīts, kas tas tāds ir. Ja to lieto kam nebūt citam, tas neko nenozīmē.

Pats vispār saprati, ko uzrakstīji? Instrukcijā ir norādīts, ka tas ir tieši tas, par ko ir šis topiks - \"Nevar noslāpēt dzinēju.\" - vārsts dzinēja ārkārtas apturēšanai. Bet tev tagad par katru cenu jāpierāda, ka tāds neeksistē un vēl nez kas...

Topika nosaukums ir tāds,jā. Bet te tas viss aizgāja tādā virzienā,ka tas ir speciāli vakuuma radīšanai,lai vieglāk iedarbināt.

Varbūt izlasi pats, kādā virzienā tas aizgāja

Šaraškins piedāvājā tādu ieviest dzinēja noslāpēšanai. iEdgars pateica, ka tas nav nekas jauns un to [b]lietoja[/b] dzinēju iedarbināšanai. Un uzreiz pēc tā tu paziņoji, ka \"sadirsa\".

Kad redzēsi kādu savu spečuku, kas zin, ka šāds vārsts neesksistē, pameklē vietā, kas redzama šajā bildītē - foto.inbox.lv/... Speciāli tev sameklēju, piedod par kvalitāti, google labāku vaļēju MTZ80 motoru neizdevās atrast.

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

DekstersFF rakstīja:

Seene rakstīja:

DekstersFF rakstīja:

Pilnīgi vienalga, kādam mērķim kurš ko izmanto. Varbūt tu zupu ēd no gumijas zābakiem un te tagad centīsies ieskaidrot, ka gumijas zābaks ir zupas bļoda.

Instrukcijā ir norādīts, kas tas tāds ir. Ja to lieto kam nebūt citam, tas neko nenozīmē.

Pats vispār saprati, ko uzrakstīji? Instrukcijā ir norādīts, ka tas ir tieši tas, par ko ir šis topiks - "Nevar noslāpēt dzinēju." - vārsts dzinēja ārkārtas apturēšanai. Bet tev tagad par katru cenu jāpierāda, ka tāds neeksistē un vēl nez kas...

Topika nosaukums ir tāds,jā. Bet te tas viss aizgāja tādā virzienā,ka tas ir speciāli vakuuma radīšanai,lai vieglāk iedarbināt.

Varbūt izlasi pats, kādā virzienā tas aizgāja

Šaraškins piedāvājā tādu ieviest dzinēja noslāpēšanai. iEdgars pateica, ka tas nav nekas jauns un to [b]lietoja[/b] dzinēju iedarbināšanai. Un uzreiz pēc tā tu paziņoji, ka "sa*******".

Kad redzēsi kādu savu spečuku, kas zin, ka šāds vārsts neesksistē, pameklē vietā, kas redzama šajā bildītē - foto.inbox.lv/... Speciāli tev sameklēju, piedod par kvalitāti, google labāku vaļēju MTZ80 motoru neizdevās atrast.

Protams, ka sadirsa, jo tas nav iedarbināšanas vārsts.

Kaut kādas jums lauķu metodes.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

DekstersFF rakstīja:

Protams, ka sa*******, jo tas nav iedarbināšanas vārsts.

Kaut kādas jums lauķu metodes.

Parādi to vietu, kur kaut viens ir teicis, ka tas ir "iedarbināšanas vārsts"

Toties tavi apgalvojumi, ka tāds neeksistē, ir kaudzēm. Tiešām nepietiek drosmes atzīt savu kļūdu?

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

DekstersFF rakstīja:

Protams, ka sa*******, jo tas nav iedarbināšanas vārsts.

Kaut kādas jums lauķu metodes.

Parādi to vietu, kur kaut viens ir teicis, ka tas ir "iedarbināšanas vārsts"

Toties tavi apgalvojumi, ka tāds neeksistē, ir kaudzēm. Tiešām nepietiek drosmes atzīt savu kļūdu?

Kāpēc kļūdu?? Paņem vēl nosauc savu kalnu, uz kura turi mtz,lai iedarbinātu , par starteri. Un,kad es pateikšu,ka tas nav starteris, pasaki,ka pie jums laukos tā visi darbina.

Normāli ir pielietot lietas tiem mērķiem,kam tās domātas. Nē, nu var jau arī ar cirvja kātu sievu apmierināt..

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

DekstersFF rakstīja:

Kāpēc kļūdu?? Paņem vēl nosauc savu kalnu, uz kura turi mtz,lai iedarbinātu , par starteri. Un,kad es pateikšu,ka tas nav starteris, pasaki,ka pie jums laukos tā visi darbina.

Normāli ir pielietot lietas tiem mērķiem,kam tās domātas. Nē, nu var jau arī ar cirvja kātu sievu apmierināt..

Kāpēc kļūdu? Tāpēc ka par pielietojumu tu sāki runāt tikai tad, kad pretēji tevis apgalvotajam, izrādījās, ka vārsts esksistē un tu esi tas, kurš sad***a. Un pats vienlaikus piedāvā dekompresatoru lietot iedarbināšanai, lai arī tā arī ir avārijas apturēšanas sistēma, tikai sarežģītāka.

Tavuprāt pareizāk būtu pateikt, ka traktoru ziemā vispār nevar iedarbināt, jo redz vārstam instrukcijā tāds pielietojums nav paredzēts...

sarashkins Reģ.: 01.08.2009
0 0 Atbildēt

Vai tad jūs deksteru nezinat. Vecs suns ieradumus nemaina, ir pilnīgi bezjēga ar viņu diskutēt, kad acīmredzami pats iebraucis auzās.

DekstersFF rakstīja:

i_edgars rakstīja:

sarashkins rakstīja: Vēl kā workaround var instalēt vārstu gaisa padeves trubā,

Apsolūti nekā jauna. Tikai šādu vārstu lietoja citiem nolūkiem. Ļoti senā dīzeļtehnikā, kad neizmantoja sveces ziemas palaišanai, tad vēra ciet vārstu, grieza dzinēju... un tas griezās kā negudrs, jo vakuumā pretestība ir niecīga. Kārtīgi iegriežot atvēra vārstu un dzinēju varēja palaist lielos salos.

Man šķiet,ka tu tagad kaut ko sadirsi.

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

sarashkins rakstīja: Vai tad jūs deksteru nezinat. Vecs suns ieradumus nemaina, ir pilnīgi bezjēga ar viņu diskutēt, kad acīmredzami pats iebraucis auzās.

DekstersFF rakstīja:

i_edgars rakstīja:

sarashkins rakstīja: Vēl kā workaround var instalēt vārstu gaisa padeves trubā,

Apsolūti nekā jauna. Tikai šādu vārstu lietoja citiem nolūkiem. Ļoti senā dīzeļtehnikā, kad neizmantoja sveces ziemas palaišanai, tad vēra ciet vārstu, grieza dzinēju... un tas griezās kā negudrs, jo vakuumā pretestība ir niecīga. Kārtīgi iegriežot atvēra vārstu un dzinēju varēja palaist lielos salos.

Man šķiet,ka tu tagad kaut ko sadirsi.

Tu vari pilnīgi noteikti sēdēt savā podā.

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja:

sarashkins rakstīja: Vēl kā workaround var instalēt vārstu gaisa padeves trubā,

Apsolūti nekā jauna. Tikai šādu vārstu lietoja citiem nolūkiem. Ļoti senā dīzeļtehnikā, kad neizmantoja sveces ziemas palaišanai, tad vēra ciet vārstu, grieza dzinēju... un tas griezās kā negudrs, jo vakuumā pretestība ir niecīga. Kārtīgi iegriežot atvēra vārstu un dzinēju varēja palaist lielos salos.

Seene-

1. Vai ļoti sena tehnika ir MTZ82

2. Bišķi ir starpība, vai aiztaisa ieplūdes trubu vai paver ieplūdes vārstus,ne

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

DekstersFF rakstīja:

Seene-

1. Vai ļoti sena tehnika ir MTZ82

2. Bišķi ir starpība, vai aiztaisa ieplūdes trubu vai paver ieplūdes vārstus,ne

1. Nu drīzāk jau sena, nekā nē. Tehnoloģiski droši vien būs tuvāka dīzeļa pirmsākumiem, ne mūsdienu dīzeļiem. Bet joprojām dzīva un izmantojama.

2. Ir starpība, tikai kāds tam sakars ar to, ko te mēģini pierādīt? No tā jau nemainās fakts, ka ir dzinēji, kam nav dekompresatora, bet ir šāds ieplūdes gaisa vārsts. Starpība pielietojumā - vienīgi remontā, kad dekompresatoram ir ievērojama priekšrocība, ja vajag motoru grozīt pa druskai.

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

DekstersFF rakstīja:

1. Vai ļoti sena tehnika ir MTZ82

2. Bišķi ir starpība, vai aiztaisa ieplūdes trubu vai paver ieplūdes vārstus,ne

1. es vsk pabeidzu 1979. gadā un mūs darbmācības stundās spieda braukt ar traktoriem- riteņnieks bija kā reiz MTZ 82 un vecais kāpurnieks. Tehnikai kurai virs 30 gadi ir retortehnika!

2. Tieši es pieminēju par vārstu ieplūdē, un pie tā arī paliekam. Nekur es neminēju ap un gar izplūdi vai dekompresoriem vai kā savādāk.

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

DekstersFF rakstīja:

Seene-

1. Vai ļoti sena tehnika ir MTZ82

2. Bišķi ir starpība, vai aiztaisa ieplūdes trubu vai paver ieplūdes vārstus,ne

1. Nu drīzāk jau sena, nekā nē. Tehnoloģiski droši vien būs tuvāka dīzeļa pirmsākumiem, ne mūsdienu dīzeļiem. Bet joprojām dzīva un izmantojama.

2. Ir starpība, tikai kāds tam sakars ar to, ko te mēģini pierādīt? No tā jau nemainās fakts, ka ir dzinēji, kam nav dekompresatora, bet ir šāds ieplūdes gaisa vārsts. Starpība pielietojumā - vienīgi remontā, kad dekompresatoram ir ievērojama priekšrocība, ja vajag motoru grozīt pa druskai.

1 kas tad dīzeļdzinējā ir principiāli mainījies? Tāpat uzkačā spiedienu un tad iešauj saļaru.... Nu labi, pirmsākumā rūdis gribēja šaut ogles, bet tāds motors tak  neaizgāja

2 kas tev traucē remonta laikā pa bikim pagriezt traktormototu ar uz uzgriežņaclēgu????

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja:

1 kas tad dīzeļdzinējā ir principiāli mainījies? Tāpat uzkačā spiedienu un tad iešauj saļaru.... Nu labi, pirmsākumā rūdis gribēja šaut ogles, bet tāds motors tak  neaizgāja

2 kas tev traucē remonta laikā pa bikim pagriezt traktormototu ar uz uzgriežņaclēgu????

1. Nu kā uz to paskatās. Commonrail sistēma, manuprāt, atšķiras no klasiskā virzuļsūkņa ne sliktāk, kā karburators no iešprices benzīndzinējā. No otras puses - dīzelis un benzīns jau pēc idejas ar ne ar ko īpaši neatšķiras Un atkal no otras puses - commonrail nav nekāds jaunums - kā nekā izgudrots un sākts izmantot jau pagājušajā gadsimtā.

2. Kas? Kompresija tak. Es ar atslēgu pagriežu, bet šī griež atpakaļ...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Paturi ilgāk. Nevar taču būt ka benzīnniekiem, tos ar atslēgu griežot, gaiss izplūst caur gredzeniem, bet dīzeļiem nē...

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

Seene

Nesapratu gan, kas ir loģiski, nepieminot to pie iedarbināšanas, bet tieši par šo vārstu arī runāju.

==================

Dīzelim ir vajadzīgs maksimums gaisa, ko saspiest, lai gaiss

iegūtu vajadzīgo temperatūru un degviela uzliesmotu

Jo mazāk gaisa, jo temperatūra zemāka, turklāt pretestība dzinēja griešanai mazāka. Tā ka var izmantot to gaisa vārstu (droseļvārstu) iedarbināšanas atvieglošanai, efekts

ir līdzīgs dekompresoram, tikai nekad dīzeļiem, kuriem tādi ir, neesmu sadūries ar rekomendācijām iedarbināšanas sakarā. Bet to jūs visi jau iepriekš pilnīgi loģiski izsecinājāt Vadāmi droseļvārsti mēdz būt vissmodernāko dīzeļu ieplūdēs, bet nu tur jau lietas notiek smalki - elektronika "seko" gan degvielas, gan gaisa piegādei un dozācijai

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Pirmais rakstīja:

1 kas tad dīzeļdzinējā ir principiāli mainījies? Tāpat uzkačā spiedienu un tad iešauj saļaru.... Nu labi, pirmsākumā rūdis gribēja šaut ogles, bet tāds motors tak  neaizgāja

2 kas tev traucē remonta laikā pa bikim pagriezt traktormototu ar uz uzgriežņaclēgu????

1. Nu kā uz to paskatās. Commonrail sistēma, manuprāt, atšķiras no klasiskā virzuļsūkņa ne sliktāk, kā karburators no iešprices benzīndzinējā. No otras puses - dīzelis un benzīns jau pēc idejas ar ne ar ko īpaši neatšķiras Un atkal no otras puses - commonrail nav nekāds jaunums - kā nekā izgudrots un sākts izmantot jau pagājušajā gadsimtā.

2. Kas? Kompresija tak. Es ar atslēgu pagriežu, bet šī griež atpakaļ...

1) kjomonreils ir izgudrots pirms gadiem 50

un tas tavs apgalvojums, ka tur kautkas mainās dzinēja principā, tā nav taisnība

gan komonreilam, gan "parastajam" dīzelim vispirms cilindrā saspiež gaisu un tad iesmidzina saļarku.... komonreils ir tikai cita veida iesmidzināšanas mehānisms.... teorētiski arī "parasto" sūkni var uztaisi`t lai vairākas reizes smidzina degvielu....

2) izskatās, ka tu traktora dzinēju esi redzējis tikai bildītē.... griezis neesi

atšķirībā no benzīnnieka - tur tiešām ir revolūcija - no karburatora līdz benzīna tiešai iesmidzināšanai (gandrīz kā dīzelim)

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

latvijas dzinējs

1 2 3 4 5
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti