Kāpēc 90? Tāpēc, ka tāda ir vairumā Eiropas valstu iedibinātā kārtība.
Bet Dānijā un Holandē ir pat 80 km/h. Mums no viņiem vajadzētu mācīties!
Kāpēc 90? Tāpēc, ka tāda ir vairumā Eiropas valstu iedibinātā kārtība.
Bet Dānijā un Holandē ir pat 80 km/h. Mums no viņiem vajadzētu mācīties!
Lecam dubļos, tāpēc ka visi tur jau stāv. Par "pareizo" eiropu negribas runāt. Pa mačistrālēm lielie gāzēji kā nobrauc uz vienkāršas šosejas velkas ar 75-80. Ka tik kaut kas nenotiek, jo redz nav gar ceļu drāšu žogs. Ja baidies, ka kaut kas notiks neej ārā no mājas. Ja tev ir bail braukt ātrāk par 80, tad nevajag pārējos par dullajiem ja ne saukt, tad arī uztvert. Noteikumos ir tāds jauks teikums, "izvēlaties ceļa apstākļiem un situācijai atbilstošu braukšanas ātrumu". žēl, ka to parasti tulko tikai "vienā valodā"...
90 droši vien tāpēc, ka, nu jā, kā jau teica, redzies, citur tā ir... Man liekas, ka vienkārši trūkst drosmes to ātrumu palielināt, jo nevienam negribas eksperimentēt ar satiksmes drošību, jo, ja pēkšņi kaut kādu iemeslu dēļ palielināsies avāriju skaits, tad tie, kas atļāva braukt ātrāk, neatkarīgi no tā, kādi ir avāriju iemesli, tie atļāvēji būs pakļauti politiskajam linčam.
Lai nu kā, tas 90 droši vien ir tāds kompromiss, jo nevar katram variantam savu ierobežojumu uzlikt. Piemēram, viens ātrums dienā, cita naktī (kā, starp citu, ir Amerikā, nu, vismaz Teksasā), tad vienlaicīgi ar jaunākiem auto viens, ar vecākiem cits, tad vēl ar labākām riepām viens, sliktākām cits utt. Tāpēc ir viens ātrums.
Personīgi es uzskatu, ka vairumā Latvijas ceļu ārpus apdzīvotām vietām, vismaz, ja ir sauss asfalts, pilnīgi droši var braukt uz 110-120 km/h. Lai nu kā, man šādā ātrumā problēmas nav ne ar savu pasātu, ne ar mammas 1996. gada Mazdu.
GB12, kāpēc braukt ar 110-120 km/h, ja motors sāk nepatīkami rēkt un degvielas patēriņš saskrien debesīs?
Nu tas jau laikam ir personīgas problēmas. katram braucējam pēc vajadzībām, no katra auto pēc spējām.
VWfans rakstīja: Posms Baltezers-Rīga nu nav labs piemērs! No Baltezera beigām līdz nobrauktuvei uz Vidzemes šoseju ir kādi 2 kilometri. Kāda jēga tanī īsajā posmā baigi ieskrieties? Var taču to intensīvās satiksmes posmu nobraukt ar kādiem 75-80 km/h.
Kāpēc slikts piemērs?
Tas ir vislabākais lēno agresijas raksturojums.
Problēma ieskrieties nav, jo ceļš iet no kalna lejā. Ieskrējies 90 un brauc. Un ko nozīmē nobrauktuve? Tur būs jāapstājas? Vai tā atkal attaisno Tavu vilkšanos uz 50km/h uz leju pa brauktuvi kur atļauts 90km/h?
Apsolu, ka Tavu 1.3 Merivu, kas tur nevar ieskrieties, iestumšu līdz maksimāli atļautajam ātrumam, ja sanāks braukt vienlaicīgi.
Tik uzliec riepu uz 5.durvīm, lai nenoskrāpē krāsu.
Krix
Domāju, ka posmā Baltezers-Rīga būtu īsti vietā ātruma ierobežojums 70 km/h, jo gar šosejas malām ir daudz visādu nobrauktuvju uz mājām, ēstuvēm, ezermalu. Uz galvenās šosejas pamatjosla bieži maina virzienu, jo ir izveidotas kabatas bremzēšanas un ieskrējiena joslām. Satiksme ļoti intensīva. Būtu daudz komfortablāk, ja visi tur brauktu ar 70 km/h!
VWfans rakstīja: Krix
Domāju, ka posmā Baltezers-Rīga būtu īsti vietā ātruma ierobežojums 70 km/h, jo gar šosejas malām ir daudz visādu nobrauktuvju uz mājām, ēstuvēm, ezermalu. Uz galvenās šosejas pamatjosla bieži maina virzienu, jo ir izveidotas kabatas bremzēšanas un ieskrējiena joslām. Satiksme ļoti intensīva. Būtu daudz komfortablāk, ja visi tur brauktu ar 70 km/h!
šis posms ir daļa no visas Via Baltica maģistrāles. jau tā viss Rīgas apvedceļš ir pārvērsts no maģistrāles par sēņotāju paradīzi. gan luksofori, gan 70 zīmes.
konkrētā posmās nav nekas tur daudz - uz Rīgu viesnīca Baltic Inn, no Rīgas sīka bodīte(Daugavas veikals jau ir slēgts) un picērija(un tā pati jau Baltezerā). mājas, kas mēs tagad pirms katra ceļa uz kādām mājām saliksim 70 vai 50? vai Tev ir sapnis - ceļa zīmju daudzumā noķersim un apdzīsim Vāciju? un kas ir kaut kāda mistiska nobrauktuve uz ezermalu? īpašā vieta gliemežu burziņam?
ieskriešanās un bremzēšanas kabatas tam ir domātas, un, lai varētu tās izmantot, auto transportam ir paredzēti vadības 2 pedāļi. ar bremzes pedāli saprotu tev nav problēma, bet piespied to gāzes pedāli arī kādreiz...
ieskriešanās josla ir jāizmanto ar apziņu, ka es ieskriešos uz 90 vai 100, un mani ielaidīs starp vai paspēšu pirms, bet nevis ar paniku acīs, "sliktie" lidotāji, apdraud mani, jo negrib vilkties ar komfortablo 70.
komforts ir mājās, autovadīšana ir darbs. smags darbs. ne tikai kravas auto vadītājiem, kam noteiktas obligātās atpūtas stundas, bet arī Tev.
un personīgs lūgums, ja redzi, ka no aizmugures tuvojas Nissan Navarra, tad piedod gāzi, jo es savu solījumu atceros...
VWfans rakstīja: GB12, kāpēc braukt ar 110-120 km/h, ja motors sāk nepatīkami rēkt un degvielas patēriņš saskrien debesīs?
Opelim 1.3 dīzelis tādā ātrumā jūtas pietiekami labi, pats esmu braucis, tiesa gan, ne ar merivu, bet ar Combo. Zini, nekādas vainas. Nekas nerēc un arī patērinš neskrien debesīs, ja vien tu par debesīm nesauc vienu litru uz 100 km...
Krix
Nissan-Navara ir diezgan kratelīgs auto. Esmu braucis pie stūres ar tādu. Daudz patīkamāks gaitā ir Nissan-Pathfinder.
Fans laikam nav izlasījis šos CSN punktus:
92. Ja ir iekārtota bremzēšanas josla, transportlīdzekļa vadītājam, kurš paredzējis nogriezties, laikus jāpārkārtojas braukšanai minētajā joslā, un transportlīdzekļa vadītājs drīkst samazināt braukšanas ātrumu, tikai atrodoties uz tās.
93. Ja izbraukšanai uz ceļa iekārtota ieskrējiena josla, transportlīdzekļa vadītājam jābrauc pa to un jāiekļaujas transportlīdzekļu plūsmā, dodot ceļu transportlīdzekļiem, kas brauc pa šo ceļu.
interesanti sanāk gadījumos, kad tā ir vienlaikus bremzēšanas un ieskrējiena josla. Zem visādiem viaduktiem ...
vienlaicīgi pārkārtojoties priekšroka ir tam, kas pa labi, tātad var sanākt arī bremzēt joslā, lai palaistu to kas ieskrienas.
tad, ja abi atrodas uz galvenā ceļa. šajā gadījumā viens vēl ir tikai ieskriešanās joslā un tam būtu jādod ceļš
šis moments nav man nekad bijis līdz galam skaidrs, jo tehniski atrodoties uz ieskriešanās/bremzēšanas joslas jau esi uz galvenā ceļa.
VWfans rakstīja: Krix
Nissan-Navara ir diezgan kratelīgs auto. Esmu braucis pie stūres ar tādu. Daudz patīkamāks gaitā ir Nissan-Pathfinder.
man gan ir Pick-up(D22), ne Navarra(D40), jo nedomāju, ka zināsi atšķirību.
ja nepatīk, ka vieglā pakaļa lēkā, tad iemet liekus 200kg līdz un nekas Tev nekratīsies.
uzliec 31.5' ripuļus, iepūt pareizu spiedienu un komfortabli aizripini pa Vecpiebalgas šausmu ceļu.
Ātrums ap 90-95km/h, patēriņš nepārsniedz 8.5l/100km, dzinējs šausmīgi nerēc un visas uzbrauktuves un nobrauktuves var izbraukt ar 90km/h.
Iesaku Tev nomainīt transportu. Varu aizdot savu veco Opel Astra G. 1.6benzīns, ar tomātu. Lido perfekti. Īpaši baudāms pie ātruma 105km/h, jo tad vaskotam logam pat slotiņas nav jādeldē. Un patēriņš tikai 6l/100km.
Varbūt kļūsi par autovadītāju, ne tikai gliemezi-kaifotāju.
krix rakstīja:
VWfans rakstīja: Krix
Nissan-Navara ir diezgan kratelīgs auto. Esmu braucis pie stūres ar tādu. Daudz patīkamāks gaitā ir Nissan-Pathfinder.
Varbūt kļūsi par autovadītāju, ne tikai gliemezi-kaifotāju.
.... vot šitā ie*irst dvēselē .....
VWfans rakstīja: Krix
Nissan-Navara ir diezgan kratelīgs auto. Esmu braucis pie stūres ar tādu. Daudz patīkamāks gaitā ir Nissan-Pathfinder.
Kāds tam sakars ar vilkšanos pie Baltezera?
vispār uz Salenieka pēc tam, kad uzlika 50, kustība ir kļuvusi raitāka, drošāka, mazāk saraustīta.
90 km/st ir komfortabls, normāls ātrums, kāda vajadzība braukt ātrāk? nu tikai tad, ja tiešām kaut kas tiek nokavēts. Pēc brauciena nav jākasa nost no buferiem apsistie kukaiņi, kuru daudzums pieaug proporcionāli braukšanas ātrumam. Ir negaidītas situācijas bijušas uz ceļa, kad tieši pateicoties kruīza ātrumam 90 km/st, ir izdevies izvairīties no smagām avārijām.
Conqueror rakstīja: 90 km/st ir komfortabls, normāls ātrums, kāda vajadzība braukt ātrāk? nu tikai tad, ja tiešām kaut kas tiek nokavēts. Pēc brauciena nav jākasa nost no buferiem apsistie kukaiņi, kuru daudzums pieaug proporcionāli braukšanas ātrumam. Ir negaidītas situācijas bijušas uz ceļa, kad tieši pateicoties kruīza ātrumam 90 km/st, ir izdevies izvairīties no smagām avārijām.
Nu nezinu, es pārsvarā braucu ar 105-110, t.i. ātrumu, līdz kuram parasti neaiztiek, ja tukšs un pārredzams ceļš, tad atļaujos arī ātrāk. Lai nu kā, šī iemesla dēļ avārijas nav bijušas.
GB12 rakstīja:
Conqueror rakstīja: 90 km/st ir komfortabls, normāls ātrums, kāda vajadzība braukt ātrāk? nu tikai tad, ja tiešām kaut kas tiek nokavēts. Pēc brauciena nav jākasa nost no buferiem apsistie kukaiņi, kuru daudzums pieaug proporcionāli braukšanas ātrumam. Ir negaidītas situācijas bijušas uz ceļa, kad tieši pateicoties kruīza ātrumam 90 km/st, ir izdevies izvairīties no smagām avārijām.
Nu nezinu, es pārsvarā braucu ar 105-110, t.i. ātrumu, līdz kuram parasti neaiztiek, ja tukšs un pārredzams ceļš, tad atļaujos arī ātrāk. Lai nu kā, šī iemesla dēļ avārijas nav bijušas.
Kad man bija ~20 gadi, daudz naudas, atklātāka korupcija mentu vidū utt, tad regulāri plivinājos pa visu Latviju 150 km/h un ātrāk. Jutos droši, jutos izveicīgs un varens. Avāriju nebija, vienīgi dabūju pamatīgāku kukuli samaksāt, kad Aizkrauklē mani uz 178 km/h paņēma specrota, kur man bija "slikti gali".
Šobrīd, kad man tuvojas 35 gadi, pat ja nebūtu citu ierobežojumu (likumi, menti), tad diez vai es īpaši bieži sasniegtu pa Latvijas ceļiem tos pašus 150, nerunājot jau par ātrāku braukšanu.
Braucu ~100 ārpus un ~70 pilsētā. Šajos ātrumos varu gan auto savaldīt, gan nerodas vēlēšanās griezt nagus vai kādas citas blakus nodarbes izveikt. Apdzīt nākas reti, mani arī apdzen reti. Menti mani neaiztiek var teikt vispār.
Sodu man nav bijis ļoti sen.
Bet!
Pirms nedēļas uz Lokomatīves ielas paņēma uz 67 km/h. Izrakstīja protokolu par 10 latiem.
Nesūkstos, samaksāšu, tikai izbrīna, ka līdz 20 km/h pārkāptiem tomēr arī stādina.
Ja apturēs un sodīs vēl 9 reizes par šādu pārkāpumu, tad sākšu ievērot 50 km/h.
pilsētā braukt ātrāk par atļauto ir daudz riskantāk nekā ārpus pilsētas. nez kāpēc liela daļa cirvju to nesaprot. un problēma nav tikai plūsmā, ir pilns ar blakus faktoriem, kuri vienmēr var izvelties uz ceļa
anonimikis rakstīja:
Nevajag par mani padomāt, ka uz tiem 70 km/h es lidoju gar māju durvīm pagalmos, skolām, vai pa Vecrīgu.
Tomēr Lokomatīves ielas posms starp agrāko Slāvu tiltu un Lukoil automātu (tur mani paņēma), kur nekad nav neviena kājāmgājēja, jo vienā puse ir Keramikas betona sēta, bet otrā pusē sēta pie dzelzceļa un grāvis - šeit jau nu laikam man grūti ir pārmest neapdomību.
Lēnie pārkāpj noteikumus
CSN teikts:
AIZLIEGTS
...
118.3. traucēt ceļu satiksmi, bez vajadzības braucot ar pārāk mazu ātrumu;
Ne noteikumos, ne komentāros gan nav pateikts, ko nozīmē „ar pārāk mazu”. Cik man zināms, Latvijā nekad neviens par šo pārkāpumu nav sodīts (nav jau arī soda mēra administratīvajā kodeksā). Anglijā gan kādai izcili lēnai kundzītei tiesa nupat esot piespriedusi 200 mārciņu sodu. Jo pārkāpums ir bīstams. Atļaušos apgalvot – ne mazāk bīstams par +20 km/h drošos ceļa apstākļos, uz ko noregulēti jaunie un dārgie fotoradari.