Lēnie pārkāpj noteikumus

Redaktors Reģ.: 31.08.2001

CSN teikts:

AIZLIEGTS

...

118.3. traucēt ceļu satiksmi, bez vajadzības braucot ar pārāk mazu ātrumu;

Ne noteikumos, ne komentāros gan nav pateikts, ko nozīmē „ar pārāk mazu”. Cik man zināms, Latvijā nekad neviens par šo pārkāpumu nav sodīts (nav jau arī soda mēra administratīvajā kodeksā). Anglijā gan kādai izcili lēnai kundzītei tiesa nupat esot piespriedusi 200 mārciņu sodu. Jo pārkāpums ir bīstams. Atļaušos apgalvot – ne mazāk bīstams par +20 km/h drošos ceļa apstākļos, uz ko noregulēti jaunie un dārgie fotoradari.

 
seaman Reģ.: 18.08.2005
0 0 Atbildēt

krix rakstīja:

Nortel rakstīja:

DekstersFF rakstīja:

Nortel rakstīja: Nav tāds "atļautais 90". Atļautais ir LĪDZ 90.

Man maršrutā regulāri brauc fūres uz 80. Es izvēlos pielāgoties viņu ātrumam, nevis mēģināt bezjēgā dzīt (pārkāpjot "atļauto" katrā apdzīšanas reizē) garām, cenšoties "ietaupīt" kādu minūti ceļa beigās.

Labāk ielieku kruīzā uz 80 un mierīga bez stresa, auto saudzējošā režīmā nokļūstu galamērķī.

Tas tikai pierāda lielo problēmu ar milzīgi sēņu skaitu pie stūrēm Latvijā. Pie stūres ir JāBRAUC , nevis jāurbina snuķis. Savācas šitādi 5-10 tormozi aiz fūrēm un traucē normāli pārbvietoties. Jo šitai jūsu bremždūdieviņu kategorijai nav skaidrs, ka visa plūsma pārsvarā brauc uz 100-105 un nevienu par to nesoda.

Idiņu varza, goda vārds.

5 smagie un 10 aiz viņiem braucošie jau ir PLŪSMA. Plūsma, kas droši brauc uz 80. Apdzinēji ir tieši izlecēji un avārijas situāciju izraisītāji.

uz Tallinas piķa izlecēji ir 80km/h gar pašu vidus līniju. un, ja tādu(īpaši twiteru ar PL numuriem un viņu sekotājus) sāc apdzīt, tad spītīgi nepaņems puskorpusa platumu pa labi, pat pie brīvas nomales, un ar pagriezienu neinformēs par priekšā notiekošo.

cik novērots uz tā pusotrjoslas Tallinas piķa, ka ja parada pagrieziensignālu uz apdzīšanu- 75 % pabīdas pa labi, smuki palaiž garam, ja nerada - nu tad tik 25% pabīdas. Ta kā lietiejiet signālus un viss notiks!

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

ValdisM rakstīja:

Ar savu nezināšanu nav jālielās.

protams, ka LABĀK ir mainīt abus amortus pa pāriem, vēl labāk ir mainīt visus četrus, pie reizes nomainot arī atperes, bukses, stabilizatora atsaites un uzliekto arī jaunas riepas. Tā viennozīmīgi būs vislabāk un visdrošāk.

Varēs braukt pa šosejām ar vēl lielāku ātrumu, arī pa sabrukušo liepājas nīcas šoseju varēs lidot ar 150 km/h.

Bet kādā ir reālā vajadzība obligāti mainīt pa pāriem amortus, ja tie ir tikai 10 000 km nobraukuši un viens izrāda ražošanas brāķi (sasalsts ziemā), kamēr otrs ir pilnīgi darbojošs ?

Tāpēc jau amortus arī kastēs pako un tirgo pa vienam, lai pa vienam tos arī varētu pirkt un mainīt.

ir detaļas ko tirgo pa pāriem, tāpēc arī tās mainām par pāriem.

ElmiMotors Miha priekš audī gabriel amartus nepiedāvā, tātad sūds, jo sevišķi ja vēl izrādās ka tādus piedāvā priekš mazdas

Kāda ir reālā vajadzība mainīt amartus pa pāriem? Esi atgriezis vienu sachs advantage un vienu monroe amartu vaļā lai salīdzinātu vai abiem ir vienādas amortizācijas spējas utt? Pats taču saproti ka mīkstākais amarts palīdz izsist cietāko. Bet nu labi, veca 626 mazda ir īpašs gadījums - ja jau pat tajā nedzird atšķirību starp bezfirmas pļurņiku un pavisam savādāku kaut kādas firmas pļurņiku, tad dažādas veiktspējas amartu atšķirības arī noteikti ir nejūtamas ne braucējam, ne pašiem amartiem...

Kurpes Tu arī pa vienai pērc?

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja:

msh rakstīja:

ValdisM rakstīja:

Ar savu nezināšanu nav jālielās.

protams, ka LABĀK ir mainīt abus amortus pa pāriem, vēl labāk ir mainīt visus četrus, pie reizes nomainot arī atperes, bukses, stabilizatora atsaites un uzliekto arī jaunas riepas. Tā viennozīmīgi būs vislabāk un visdrošāk.

Varēs braukt pa šosejām ar vēl lielāku ātrumu, arī pa sabrukušo liepājas nīcas šoseju varēs lidot ar 150 km/h.

Bet kādā ir reālā vajadzība obligāti mainīt pa pāriem amortus, ja tie ir tikai 10 000 km nobraukuši un viens izrāda ražošanas brāķi (sasalsts ziemā), kamēr otrs ir pilnīgi darbojošs ?

Tāpēc jau amortus arī kastēs pako un tirgo pa vienam, lai pa vienam tos arī varētu pirkt un mainīt.

ir detaļas ko tirgo pa pāriem, tāpēc arī tās mainām par pāriem.

ElmiMotors Miha priekš audī gabriel amartus nepiedāvā, tātad sūds, jo sevišķi ja vēl izrādās ka tādus piedāvā priekš mazdas

Kāda ir reālā vajadzība mainīt amartus pa pāriem? Esi atgriezis vienu sachs advantage un vienu monroe amartu vaļā lai salīdzinātu vai abiem ir vienādas amortizācijas spējas utt? Pats taču saproti ka mīkstākais amarts palīdz izsist cietāko. Bet nu labi, veca 626 mazda ir īpašs gadījums - ja jau pat tajā nedzird atšķirību starp bezfirmas pļurņiku un pavisam savādāku kaut kādas firmas pļurņiku, tad dažādas veiktspējas amartu atšķirības arī noteikti ir nejūtamas ne braucējam, ne pašiem amartiem...

Kurpes Tu arī pa vienai pērc?

interesanti kas ir gudrāks? tu vai tavas kurpes

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Pirmais arī Tu kā ValdisM kurpes pērc pa vienai?

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Un vispār - Lēnāk ir drošāk

www.youtube.com/...

ValdisM Reģ.: 09.11.2005
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

ValdisM rakstīja:

Ar savu nezināšanu nav jālielās.

protams, ka LABĀK ir mainīt abus amortus pa pāriem, vēl labāk ir mainīt visus četrus, pie reizes nomainot arī atperes, bukses, stabilizatora atsaites un uzliekto arī jaunas riepas. Tā viennozīmīgi būs vislabāk un visdrošāk.

Varēs braukt pa šosejām ar vēl lielāku ātrumu, arī pa sabrukušo liepājas nīcas šoseju varēs lidot ar 150 km/h.

Bet kādā ir reālā vajadzība obligāti mainīt pa pāriem amortus, ja tie ir tikai 10 000 km nobraukuši un viens izrāda ražošanas brāķi (sasalsts ziemā), kamēr otrs ir pilnīgi darbojošs ?

Tāpēc jau amortus arī kastēs pako un tirgo pa vienam, lai pa vienam tos arī varētu pirkt un mainīt.

ir detaļas ko tirgo pa pāriem, tāpēc arī tās mainām par pāriem.

ElmiMotors Miha priekš audī gabriel amartus nepiedāvā, tātad sūds, jo sevišķi ja vēl izrādās ka tādus piedāvā priekš mazdas

Kāda ir reālā vajadzība mainīt amartus pa pāriem? Esi atgriezis vienu sachs advantage un vienu monroe amartu vaļā lai salīdzinātu vai abiem ir vienādas amortizācijas spējas utt? Pats taču saproti ka mīkstākais amarts palīdz izsist cietāko. Bet nu labi, veca 626 mazda ir īpašs gadījums - ja jau pat tajā nedzird atšķirību starp bezfirmas pļurņiku un pavisam savādāku kaut kādas firmas pļurņiku, tad dažādas veiktspējas amartu atšķirības arī noteikti ir nejūtamas ne braucējam, ne pašiem amartiem...

es tik tikko atgriezos no "darba" studijā, kur viens pats mazais studijas monitors maksā vairāk kā Tavs audi....

un es joprojām atkārtošu - nu nav mašīnā klausoties magnetollu dzirdamas atšķirības starp Sony Xployd 25Ls vērtu skaļruni un tādas pašas jaudas/ tipa bezfirmas skaļruni pa 10Ls.

Nu bez zinu, ka Tev ar I Edgaru ir cits viedoklis... jūs esat skaņas eksperti.. izglītojušies ar Radiotehnikas S30 un S90 tumbām un visādiem tur sovjetu kasetniekiem un lenteniekiem.

ValdisM Reģ.: 09.11.2005
0 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja: Pirmais arī Tu kā ValdisM kurpes pērc pa vienai?

Kurpes, tāpat kā bremžu klučus un diskus pārdod pa pāriem. Amortizatorus , atsperes, gultņus un šarnīrus pārdod pa vienam. Laikam auto inženieri un auto deraļu inženieri ir glupāki par mums - Iauto EKSPERTIEM :

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

krix rakstīja:

VWfans rakstīja: Velomens

Tā kā līdz Tallinai ir 310 km, tad, lai to sasniegtu 3 stundās, ir jānodrošina vidējo ātrumu 103 km/h. Tas nozīmē, ka tur, kur iespējams, jāvelk uz 140-150 km/h, ja vien tas notiek ne gluži dziļā naktī, kad ir maza satiksme, bet citā laikā, kad ir normāla satiksmes intensitāte.

2002.gadā, 12:18 no VEF kultūras pils, 13:05 šķērsots Ainažu RKP, 15:18 nodots sūtījums Tallinn. Otreiz vairs neesmu mēģinājis un īsti arī negribu.

auto VW Bora V6 4motion.

Ar Merivu 1,3 CDTI šāds rezultāts pat nebūtu iespējams, jo saspringtākajos apdzīšanas manevros Merivas uzrāviens būtu par īsu.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

ValdisM rakstīja:

Palaidniex rakstīja: Pirmais arī Tu kā ValdisM kurpes pērc pa vienai?

Kurpes, tāpat kā bremžu klučus un diskus pārdod pa pāriem. Amortizatorus , atsperes, gultņus un šarnīrus pārdod pa vienam. Laikam auto inženieri un auto deraļu inženieri ir glupāki par mums - Iauto EKSPERTIEM :

var nopirkt arī vienu bremžu disku, un vienu riepu.

Bet brāķētu amoru, lai maina pārdevējs. Ja viens amorts ir nolietojies, tad nevajag lolot cerības, ka otrs ir lielisk¿ kārtībā.

Gluži kā ar kurpēm...

krix Reģ.: 04.10.2002
0 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja:

ValdisM rakstīja:

Palaidniex rakstīja: Pirmais arī Tu kā ValdisM kurpes pērc pa vienai?

Kurpes, tāpat kā bremžu klučus un diskus pārdod pa pāriem. Amortizatorus , atsperes, gultņus un šarnīrus pārdod pa vienam. Laikam auto inženieri un auto deraļu inženieri ir glupāki par mums - Iauto EKSPERTIEM :

var nopirkt arī vienu bremžu disku, un vienu riepu.

Bet brāķētu amoru, lai maina pārdevējs. Ja viens amorts ir nolietojies, tad nevajag lolot cerības, ka otrs ir lielisk¿ kārtībā.

Gluži kā ar kurpēm...

Vienu riepu tirgotājs pārdod nelabprāt, tipa izjaukšot noliktavas uzkrājumu. Pat Reifendirect savulaik pārjautāja: Vai tiešām vēlos pārmaksāt ka piegādās tikai 1 riepu, bet ne pāri?

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

ir tāds novērojums, ka pie noteikta auto vecuma sasniegšanas šīs detaļas vairs netiek mainītas pa pāriem

kaut kur ap 20 gadiem + - daži gadi tas parasti iestājas.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

krix rakstīja:

Vienu riepu tirgotājs pārdod nelabprāt, tipa izjaukšot noliktavas uzkrājumu. Pat Reifendirect savulaik pārjautāja: Vai tiešām vēlos pārmaksāt ka piegādās tikai 1 riepu, bet ne pāri?

Tieši tā. Jo pirkt pāri riepu, ja otrajā dienā viena tiek sabojāta kādā no mūsvalsts lielceļu pieczvaigžņu lieliskajām bedrēm, tomēr parasti ir dārgāk nekā vienu ar piemaksu...

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja:

krix rakstīja:

Vienu riepu tirgotājs pārdod nelabprāt, tipa izjaukšot noliktavas uzkrājumu. Pat Reifendirect savulaik pārjautāja: Vai tiešām vēlos pārmaksāt ka piegādās tikai 1 riepu, bet ne pāri?

Tieši tā. Jo pirkt pāri riepu, ja otrajā dienā viena tiek sabojāta kādā no mūsvalsts lielceļu pieczvaigžņu lieliskajām bedrēm, tomēr parasti ir dārgāk nekā vienu ar piemaksu...

Vēl viens iemesls lēnai braukšanai.

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

Nebraucu lēni, nesēņoju. Parasti atļautais + . Nobraucu diezgan daudz, ne ar vienu braucamo nevienu riepu pārsitis neesmu.

Tad kāpēc jābrauc lēnāk? Jo esi tizls un neredzi ceļu.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Brauc kā gribi, bet Tev nav nekādu tiesību pieprasīt citiem pārkāpt CSN un pielāgoties tavam braukšanas stilam!

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

nu tā viņš ir.

krix Reģ.: 04.10.2002
0 0 Atbildēt

DekstersFF rakstīja: Nebraucu lēni, nesēņoju. Parasti atļautais + . Nobraucu diezgan daudz, ne ar vienu braucamo nevienu riepu pārsitis neesmu.

Tad kāpēc jābrauc lēnāk? Jo esi tizls un neredzi ceļu.

nesēņoju, un reizēm braucu lēnāk, nobraucot ļoti krietnus km, un redzu affigenna labi(rīt medkomisija pateikšu precīzi), bet tik vai tā esmu pārsitis riepas. nu kādas reizes četras

divreiz ar nelielu braukšanas pieredzi, braucu gana ātri un pārbaudīju bortakmeņus. varbūt vajadzēja braukt lēnāk, bet drīzāk vairāk nospiest gāzi, lai motors izceļ.

Bet reizi kad Rīgā iebraucu peļķē noslēptā bedrē(ap 30cm dziļa) un tieši tāpat ieberzās arī otrs aiz manis braucošais šoferis, nu nekādi uz ātru braukšanu nevar, un lēna braukšana caur šo peļķi būtu maksājusi dārgāk.

4.riepa ir uz bezceļa un pats muļķis.

Mana pārsisto riepu bilance rāda, ja autoskolā mācītu arī kā veiklāk izbraukt līkumus, ne tikai ka aizvizināties līdz korkām, tad gan es mazāk riepas būtu mainījis, gan daudzi citi mazāk sēņotu.

krix Reģ.: 04.10.2002
0 0 Atbildēt

Nortel rakstīja: Brauc kā gribi, bet Tev nav nekādu tiesību pieprasīt citiem pārkāpt CSN un pielāgoties tavam braukšanas stilam!

un kāpēc neprasīt, lai pielāgojas? Ja es pēc Berģiem ripinu ar saviem 90-95, un mani apdzen, tad uzbraucot uz Tallinas piķa pa loku velkas ar 50km/h, tur mierīgi var braukt 70, un pat 90 nav grūti.

OK ne labākais piemērs, bet apdzīvota vieta Baltezers, virziens uz Rīgu. Cauri ciemam jābrauc 50km/h, bet dzīvē pat paši, paši jau pēc tilta brauc ap 65km/h. Un tā arī turpina vilkties arī pēc zīmes, kaut arī ceļš no kalna un nekas netraucē. Un nepalielinās viņi ātrumu, pat tad, ja tos sāk apdzīt sliktie, nu tie ar 1 vai 2 cipariem numura zīmē. Un daudzi pat nepaies maliņā, pat pie Tava ieslēgtā pagrieziena.

Vai vēl, šoreiz mocisti, kas izdomājuši ka braucot bariņā, var braukt 2 moči blakus. Smuki izskatās, bet na...a čoperēt uz 85km/h? Un nedomā ka pavirzīsies malā, lai palaistu garām, vai piebērs ogles. Tāpat deguns gaisā un purkšķina.

Vēl piemērus, kad tomēr lēnajiem ir jāpiemērojas citiem?

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Posms Baltezers-Rīga nu nav labs piemērs! No Baltezera beigām līdz nobrauktuvei uz Vidzemes šoseju ir kādi 2 kilometri. Kāda jēga tanī īsajā posmā baigi ieskrieties? Var taču to intensīvās satiksmes posmu nobraukt ar kādiem 75-80 km/h.

Velomens Reģ.: 21.10.2007
0 0 Atbildēt

Ja satiksmes nav, tad es arī dažreiz mēdzu paripināties, bet tiklīdz redzu, ka kāds ir aizmugurē, braucu ar NORMĀLU ātrumu, lai netraucētu citus.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Velomens rakstīja: Ja satiksmes nav, tad es arī dažreiz mēdzu paripināties, bet tiklīdz redzu, ka kāds ir aizmugurē, braucu ar NORMĀLU ātrumu, lai netraucētu citus.

+++

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

ja es redzu, ka priekšā luksoforā sarkanā gaisma vai strēdzis, tad ripināšos nevis strauji bremzēšu pēdējā brīdī

JanisGrinhofs Reģ.: 20.04.2013
0 0 Atbildēt

stulbākais ir tas, ka parasti normālie 90-100 bruacēji ir vainīgie. Ātriem vienalga vai tu brauc ar 95 vai 80. tāpat arī lenajiem. Diez vai kaut kas pēkšņi mainīsie skardināli ierasta indviduālajiem ātruma režīmos, taču mazliet iejūtīgāki viens pret otru varētu būt. Ja kāds brauc ātrāk, nu nevajag ieciklēties uz domu"nav viņam nekur jāskrien". Man personīgi vairāk uzkrīt pārāk lēnie, jo lēnie reāli rada kavēkli uz šosejas. Ātrie(saprātīgi) aizbrauc un par to ir aizmirst. Atkārtoju ja vīņš brauc adekvāti.

Redaktors Reģ.: 31.08.2001
0 0 Atbildēt

Slidenais laiks beidzies. Limiti paliek. Mūžīgais jautājums arī.

Kāpēc 90?

- Kāpēc man pa pustukšu, vairāku kilometru attālumā pārskatāmu šoseju ar ideālā stāvoklī esošu auto jābrauc 90 kilometri stundā? Kāpēc? Kas un kā noteicis, ka tieši 90? Tehniķi? Psihologi? Politiķi?

Neviens nav šo limitu pamatojis. Vienkārši – tā pieņemts, ātrāk nedrīkst. Un pat jautāt „kāpēc?” nedrīkst. Visiem citiem „nedrīkst” dzīvē ir pamatojums. Zagt nedrīkst, jo tu atņem citam viņa nopelnīto. Kauties nedrīkst, jo nodari citam sāpes. Nodokļus nemaksāt nedrīkst, jo šādi blēdīdamies tu grauj valsts pamatus un atņem maizi tēviem un mātēm pensionāriem. Visiem „nedrīkst” ir savs „jo” vai „tāpēc”.

Ātruma limitam nav, jo nav iespējams noteikt vienu drošu ātrumu visiem mainīgajiem apstākļiem. Vispārējos ātruma ierobežojumus saprātīgi domājošs cilvēks nevar uztvert citādi, kā neizbēgami vajadzīgu, bet jau pašā būtībā smieklīgi (bēdīgi) nepilnīgu mēģinājumu ar vienkāršiem "aritmētiskiem" paņēmieniem risināt augstākās matemātikas uzdevumu. Nevar būt viens droša ātruma limits dzidrā vasaras dienā, rudens miglas ķīselī un janvāra putenī. Pat katrā gadalaiku shēmas zariņā ir nianšu desmiti (piemēram – piebraukts sniegs 30 grādu salā "tur" gandrīz tikpat labi kā tīrs asfalts, bet vieglu pārslu klāts ledus atkusnī "netur" nemaz). Nevar rekomendēt 90 km/h naktī, lietū vecai tačkai ar sarūsējušiem lukturu reflektoriem. Bet var apgalvot, ka vidusmēra vadītāja stūrēta labi apriepota „Audi quattro” kustība pa piesnigušu Ventspils šoseju ar ātrumu 120 km/h būs pilnīgi droša pretstatā likumīgos 90 km/h izmisīgi turošam pusplikos "vissezonenēs" apauta „golfiņa” dancim, kuru vada nervozs pensionārs. Un īsts meistars bez liela riska ar minēto "kvatru" vai pat vienkāršāku un lētāku (bet labā stāvoklī esošu) auto spēs braukt arī divreiz ātrāk.

Spēs. Bet nedrīkst. Sodīs...

Vai sods ir pietiekams arguments? Vai bailes no soda spēj aizstāt patstāvīgu, apzinātu droša ātruma izvēli?

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

Redaktors rakstīja: Slidenais laiks beidzies. Limiti paliek. Mūžīgais jautājums arī.

Kāpēc 90?

Un īsts meistars bez liela riska ar minēto "kvatru" vai pat vienkāršāku un lētāku (bet labā stāvoklī esošu) auto spēs braukt arī divreiz ātrāk.

tikai nevajag. uz divu joslu koplietošanas ceļa tikai atsaldētie un pašnāvnieki var apgalvot, ka tas būs droši.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti