VWfans rakstīja: Msh
Nu vienalga - vienu piekares elementu bedres ietekmē vairāk, citu mazāk, bet ietekmē visus. Pateicoties saudzīgai braukšanai, manai Merivai aizmugurējie amortizatori nokalpoja 125 tūkst.km, priekšējie kalpo vēl tagad (nobraukums 176 tūkst.km).
nu manprāt vislielāko nolietojumu auto piekarei rada tādas kustības sastāvdaļas kā paātrinājums, bremzēšana un kustības virziena maiņa. Braukšana ar vienmērīgu konstantu ātrumu pat pa sliktu (piem. salāpītu) segumu nav tas briesmīgākais,. (neiet runa par tādiem avārijas stāvoklī esošiem segumiem uz kuriem cilvēki pārsit riepas...).
Lai par to pārliecinātos, der apskatīties kur uz rīgas maģistrālajām ielām ir visdziļakās rises - autobusu pieturas un krustojumi. Šajās vietās transportlīdzekļu paātrinājums/ bremzēšana rada uz segumu vislielāko slodzi, savukārt segums rada pretslodzi uz riteņiem un piekari.
Nu visus 7 gadus kopš braucu ar savu 1988.g mazda 626 (nobraukti kopsummā 250 000km), visu laiku braucu ar konstantu ātrumu - šoseja 90-100km/h, grantene - 60-70km/h. Ja vien uz ceļa nav totālas avārijas bedres kas draud ar riepas pārsišanu vai nolidošanu no ceļa, tad vienmēr turu šo ātrumu.
Nu nekas īpašs piekarei nelūzt. Priekšejie amorti ir tie paši ar kuriem to auto pirms 300 000km atveda no vācijas, arī atsperes, priekšas plaukti , aizmugures piekares sviras (kopumā 6) , stabilizatora atsaites,no 10 priekšas un 20 aizmugures buksēm mainītas pa šiem 250 000km ir..... 2.gab (stabilizatora atsaitei).
Kopumā pa šiem 250000km piekarei ir mainīti stūres pirksti (kādi 6gab ) baltšarnīri (kādi 4-5.gab), aizmugures amortizatori ( 2 pāri), paradoskāli ka pat ieliekot jaunus amortiņus (monroe un sachs), tie vienalga bija cietāki un nekomfortablāki nekā vismaz 300 000km nogājušie priekšas amortiņi.
Lēnie pārkāpj noteikumus
CSN teikts:
AIZLIEGTS
...
118.3. traucēt ceļu satiksmi, bez vajadzības braucot ar pārāk mazu ātrumu;
Ne noteikumos, ne komentāros gan nav pateikts, ko nozīmē „ar pārāk mazu”. Cik man zināms, Latvijā nekad neviens par šo pārkāpumu nav sodīts (nav jau arī soda mēra administratīvajā kodeksā). Anglijā gan kādai izcili lēnai kundzītei tiesa nupat esot piespriedusi 200 mārciņu sodu. Jo pārkāpums ir bīstams. Atļaušos apgalvot – ne mazāk bīstams par +20 km/h drošos ceļa apstākļos, uz ko noregulēti jaunie un dārgie fotoradari.