Esmu jau nomierinājies, lai arī mani aizķer šāda stereotipiska domāšana, kas principā liedz būt citādiem uzskatiem un rīcību
Arī esmu par to, ka nav jābūt vienaldzīgam, bet - ļoti līdzi domājot un katru momentu papildus izvērtējot.
Esmu jau nomierinājies, lai arī mani aizķer šāda stereotipiska domāšana, kas principā liedz būt citādiem uzskatiem un rīcību
Arī esmu par to, ka nav jābūt vienaldzīgam, bet - ļoti līdzi domājot un katru momentu papildus izvērtējot.
hehe
baltas rociņas...
runflat riepiņas...
nekā personīga, bet reiz caur Siguldu bezkaunīgi pārsniedzot ātrumu un vēl pie sarkanā aiznesās kāds krievpurns ar smalku 4x4, rendžroveri laikam
Nu neko, nopurpinājām savu purpināmo par izlēcējiem, un čunčinājām tālāk, uz saviem baismīgajiem pāķiem.
Kaut kur aiz Melturiem reindžroveris taisa disko ar avārijas uguņiem, smalkā kreklā tērpies pislonis plātās ar rociņām. Nu, apstājos. Eu mužik, viņš man saka, sliš, pomeņai mņe koļeso. (eu vecīt, nomaini man riepu). Tādā tonī, ka zin, es viņam kaut kāds izkalpiņš būtu. Nu, tad atgādināju viņam, ka pie mums pie sarkanā brauc un uz 100+ caur pilsētām brauc tikai tādi... Kas zina, kā riepu nomainīt.
Atšķirībā no piemērā minētā personāža, protu braukt arī ar prātu un bieži vien - arī visai inteliģenti.
Jā, runflat riepiņas ar zināmu bezstresu pārdurtas riepas gadījumā.
Jā, vienmēr baltas rociņas un tīrs solīds apģērbs.
REMONTS vai tml. uz ceļa - vairs nav priekš manis
Pārmetiet vai lamājiet, bet tā tam būs būt
nepārmetu un nelamāju
bet aicinu paskatīties plašāk, ja kāds uz ceļa lūdz palīdzību
Piekrītu arī smaidīgajam, bet taisnības labad jāatzīmē, ka mūsdienas ļoti liela daļa braucēju ne tikai neorjentējas elementāros auto uzbūves jautājumos, bet arī nepieļauj domu, ka kaut kas varētu notikt uz ceļa. Otrs variānts, ja kas notiks kāds cits parūpēsies. Ir novēroti konkrēti gadījumi
A kāpēc būtu jāorientējas? Tikpat labi varētu sūkstīties, ka diemžēl liela daļa lietotāju neorientējas TV, veļasmašīnu, traukmašīnu, plīšu, ledusskapju, galu galā arī dzīvnieku, cilvēku uzbūvēs. Manuprāt, tā ir pilnīgi normāla situācija, kas civilizētajā pasaulē strādā jau gadu desmitiem, ka katrs ir spečuks savā jomā un maksā citiem spečukiem par to, ka tie dara savu darbu. Un pārmest kādam to, ka viņš neprot (vai negrib) pats remontēt savu auto (nav svarīgi, kāpēc), ir stulbi, tumsonīgi un ļautiņi, kas to dara, ir aizspriedumaini ībļi. Atvainojos, ja kādu aizskāru personīgi.
remontēt jādod speciālistam, bet riteni nomainīt nu gan vajadzētu mācēt. tad jau sievas apmierināšanai arī jāmeklē profesionālis.
Acīmredzot esmu aizspriedumains īblis, jo ir gadījies tādus kā GB12 atstāt ceļa malā ziemā. Apstājos, biju gatavs izvilkt no kupenas vienkārši palīdzot. Bet nekā - pieprasīja, lai kāpju ārā un vēl pats pieāķēju savu striķi - apvainojās, kad teicu, ka tas gan ir maksas pakalpojums. Nesaprata, kādēļ iesēšanos kupenā uzskatu par negadījumu, bet braukšanu ziemā bez striķa bagažniekā un jēgas, kur to pieāķēt - par apzinātu nolaidību.
Tomēr nevaru atturēties iekomentēt, piemērs, kuru minēju - protu gan riteni nomainīt, gan auto eļļas ar filtru nomaiņu paveikt. TAČU VAIRS NEGRIBU.
Esmu izaudzis no tā, vai saproti?
Ja esmu nopircis pakalpojumu, kurā ietverta bezmaksas tehniskā (slinkuma) palīdzība - kāpēc to neizmantot?
Taču esam visai tālu no sākotnējās tēmas jēgas, palīdzēt uz ielas kādam vai tomēr nē un braukt garām...
GB12:
Ja TV noplīsīs, pāris vakarus iztiks bez televizora. Ja ledusskapis, varbūt nāksies izmest saskābušu pienu. Ja trauku mašīna, mazgāt ar rokām.
Bet ja auto noplīsis (kaut vai riepa pārsprāgs) ziemas pievakarē uz sīka lauku celiņa, tomēr būsi priecīgs, ja būsi spējīgs veikt kaut kādu diagnostiku un sīkus remontdarbus, lai vismaz aizčunčinātu līdz tuvākajam viesu namam vai krogam.
Palikšana uz ceļa var būt saistīta ar daudz lielākām nepatikšanām, kā saplīsis ledusskapis vai televizors.
(To saku es - cilvēks, kuram ir jauna mašīna, KASKO un kas brauc bez rezerves riepas, jo komplektācijā bija kaut kādas putas.)
Bet par tēmu runājot, nāk prātā divi gadījumi no pēdējiem dažiem gadiem.
Vasarā vienu reizi gadījās palikt smilšu kupenā ceļā starp jūru un Siguļiem (neuzmanīgi braucu augšā pa smilšotu kalnu). Pirmā mašīna apstājās, piedāvāja izvilkt, bet nevienam no mums nebija striķis. Otrā arī apstājās, kopā ar tās vadītāju izdevās pastumt un nobraukt lejā pa kalnu. Bet tas bija gaišā dienas laikā, kopā ar ģimeni.
Otro reizi braucām ar sievu vēlu vakarā no Carnikavas puses Rīgas virzienā, ceļmalā stāvēja puisis pie paveca 7. sērijas BMW. Izrādās, bija beigusies degviela... Aizvilku līdz tuvākajam benzīntankam, kurš gan bija slēgts - bet tālāk viņš teicās tikt galā pats un mums arī nebija laika/iespējas viņu kaut kur tālāk vilkt.
Vienu reizi arī trāpījās kaut kādi čigāni, kas gribēja naudu, vai pārdot kaut kādas debilas kēdes. Tas uz ceļa Tīnūži-Koknese.
"remontēt jādod speciālistam, bet riteni nomainīt nu gan vajadzētu mācēt. tad jau sievas apmierināšanai arī jāmeklē profesionālis"
viens ir mācēt, otrs - atrast pamatojumu to darīt. ja es būšu uzvalkā, nekur jāsteidzas pārāk nebūs vai arī dienests, kas to darīs, jāgaida stundu +, tad, protams, mainīšu pats (starp citu, to māku un esmu darījis, pēdējos reizi oktobrī Alpu kalnos, kad Avis pārstāvis pagalam nespēja saprast, kur atrodos).
par to sievas apmierināšanu - piedod, bet tas bija izcili stulbs salīdzinājums.
"Ja TV noplīsīs, pāris vakarus iztiks bez televizora. Ja ledusskapis..."
Savā ziņā jā, tas bija vienkārši salīdzinājums, kaut gan man veselības dēļ funkcionējošs ledusskapis ir kudi svarīgāks par ejošu mašīnu - dzīvībai svarīgas zāles jātur atbilstošā temperatūrā. Bet, piemēram, ja man noplīstu kompis, bez tā nevarētu ne dienu (darbs, mācības). Un ko, man tagad mācīties programmēt vai ķidāt kompja iekšas?
"Acīmredzot esmu aizspriedumains īblis..."
Tu to teici. Un tālu no patiesības jau laikam neesi, pirmkārt, pēc taviem tekstiem par ceļu policiju, otrkārt, pēc teksta "tādus kā GB12"... nekad neesmu kačājis pravas uz ceļa, līdzīgi kā situācijai, ko tu apraksti. TIesa gan, zinot tavu tieksmi biezināt krāsas, stāstiņš ir stipri apšaubāms...
Joprojām jūtos pateicīgs cilvēkam, kurš man palīdzēja pirms 2 gadiem Talsos. Braucu uz kāzām. Uzvakā, baltā kreklā, viss kā pienākas. Bet ar aizlienētu mašīnu, jo savējā bija servisā. Izbraucot automātiski uzmetu aci - rezerves ritenis ir, pumpis ir, domkrats ir, bet gan jau nevajadzēs. Talsos biju uz brīdi piestājis. Sākot braukt jūtu - nav labi. Labais priekšējais rats pavisam tukšs. Novilku žaketi, kreklu, lai nejauši nenosmērētu, un mainīšu nost riteni. Uzkatu, ka ir lietas ar kurām vecim jāmāk tikt galā pašam. Šī ir viena no tām. Diemžēl notikumi izvērtās citādi. Ritenis bija labi pievilkts, bet ratu atslēga izrādījās dekorācija - salūza jau pie pirmās skrūves. Liels paldies tam Audi saimniekam, kurš apstājās, un ar saviem instrumentiem nomainīja riteni. Pat neļāva man to darīt, lai es nenosmērētos.
Runājot par to, kas jāmāk vīrietim, man ievērības vērts liekas citāts no Džerija M. Linindžera grāmatas "Orbītā": "Specializācija ir domāta kukaiņiem. Vīrietim jābūt spējīgam apmainīt bērnam autiņus, noskriet maratona distanci, uzbūvēt māju, uzrakstīt grāmatu, izprast labu mūziku un lidot kosmosā".
Vecajam "Opel Korsa" riteni nomainīt bez metāla caurules, kārtīgas atslēgas, kuvaldas un pietiekami gara mieta nemaz nevar izdarīt! Iesaku katram patrennēties pie sava auto, varbūt noderēs iegūtās iemaņas un būs noderīga mana pieredze.
būs bijis pārāk stipri pievilkts. parastā nelaime mūsu 'servisos', kas reti kad pievelk diskus ar tam partedzēto spēku
No otras puses ir saprotamas bailes no nezināmā, kad jāaptur auto pilnīgam svešiniekam. Visa tā līdzcilvēku palīdzība vairāk vajadzīga dēļ tā ka nabadzīgā tauta negrib zvanīt evakuatoram un attiecīgi par tiem maksāt, bet grib tikt cauri pa lēto.
Gābešņik, es tevi apbēdināšu - tas par to tavu tekstu ka es neko "bez saviem laukiem neesmu redzējis" - nu nav tā ka pa dižo pilsētu vieni vienīgi tizleņi brauktu - savādāk autoforumi neeksistētu, bet tur, diemžēl nospiedošais vairākums ir no turienes.
Kasiņ, jā tu esi izaudzis - tavs lepnums ir izaudzis līdz nenormāliem apmēriem. Tava atšķirība no tā smaidīgā pieminētā krieva ir tikai braukšanas stilā. Lūk, piemēram, normāls jaunākas mašīnas īpašnieks audi-style.lv/forum/topic/86075-towers-tdi/ - un nevis "paskaties ar kādu mašīnu es braucu - es lai smērētu rociņas?!" Savādāk tur nekas augt nevar.
Žēl ka krusti nedarbojas, gribējās pielikt krustu ledus tekstam. Es to gan uzrakstu bik savādāk, cilvēkam ir jāprot pa bišķi no visa.
Nesen izmantoju evakuatora pakalpojumus savai bijušajai Merivai no šosejas Rīga - Jelgava līdz autoservisam Jelgavā aptuveni 12 km tālu. Maksa bija 40 EUR.
Ķibeles ar auto ceļa malā
iAuto lasītājs Andrejs mums iesūtījis sekojošu situāciju: ''Naktī braucot cauri Iecavai, pamanīju priekšā stāvošu mašīnu ar izliktu avārijas trijstūri un cilvēku ar paceltām rokām. Automātiski spiedu pa bremzēm, piestāju pie stāvošā auto un apjautājos par notikušo. Izrādījās, ka auto ir gadījušās nopietnas tehnikas problēmas, nolēmu palīdzēt un lēnām ar visu mašīnu aizvilku līdz Bauskai. Jautājot vai ilgi stāvēja uz ceļa, kungs gados atbildēja, ka ceļa malā stāvēja vairāk kā 3 stundas un neviens no daudzajiem garāmbraucējiem nepiestāja.''
Sūtītās situācijas autors bažījās par apkārtējo vienaldzību un šaubās, vai maz ir vēl palikuši kādi cilvēki, kuri vispār gribētu palīdzēt šādā situācijā nonākušajiem autovadītājiem.
Kāds ir pārējo skatījums uz šādām situācijām? Vai ir bijusi pieredze kā palīdzētājam vai kā pašam palīdzības meklētājam ceļa malā?