Savulaik man bija BMW 7.sērijas 1996.gada, ar virsbūves indeksu E38. Pirms iegādes auto tika rūpīgi pārbaudīts un tika secināts, ka tas ir orģinālajā rūpnīcas krāsā. Manā īpašumā viņš bija 7 gadus un ne reizi netika viņš krāsots un viņam pilnīgi nekur nebija rūsa. Braucu gan ziemā, gan vasarā. Taču kaimiņam bija 2001.gada Ņiva un viņš viņu metināja un krāsoja katru gadu, bet viņa tik un tā bija no vienas vietas uzpūtusies no rūsas.
Bija reiz VW Vento, kā arī no vectēva pārmantoju Golfu MK2, kuriem patika rūsēt. No vectēva arī pārmantoju tehniku, kā rūsu sākotnēji apturēt - ar skudruskābi sasmērējot rūsējošās vietas. Tā reaģē ar dzelzs oksīdu un aptur to oksidēšanos, rezultātā rūsēšanas vieta kļūst tāda sudraboti pelēka. Vienīgi, dziļākai rūsai gan jau nepieciešama kārtīgāka iejaukšanās un izslīpēšana. Protams, arī pēc skudrskābes lietošanas to vietu jāapstrādā - špaktele, krāsa u.t.t. pēc vajadzības, lai neatstātu atklātu iepriekš rūsējošo vietu, jo ūdens, sāls un gaiss tiks klāt, sāks rūsēt atkal. Lai gan vectēva Golfs bija sudraboti pelēks, tad i nemaz krāsot nevajadzēja.
Neticēsi, LV pirktā MAZDA 5 nekad nebija sista, auto vismaz 6 gadu vecumā, ekspluatējot gan ziemā, gan vasarā utt., nebija pilnīgi neviena rūsas pleķīša.
Īstenībā dažiem modeļiem baigā laimes spēle. It kā vienādos apstākļos ekspluatēti un vienādi nekopti viena modeļa un viena gada auto var krasi atšķirties. Kurš sācis rūsēt tas to turpina. Drošvien atkarīgs no rūpnīcas krāsojuma. Ja ar auto brauc diendienā, tad tas pat ir labāk, kā stāvot pa ziemu garāžā.
Ļoti lielu nozīmi ir tam, vai auto ir bijis sists vai nē, kautvai nedaudz! Un pat tāds fakts, kur viņš lielāko laiku stāv( pa nakti mājās, pa dienu pie darba) Ja tā ir zeme, zāle-rūsēs stipri ātrāk, ja tas ir betons, asvalts , tad lēnāk, jo mitrums no apakšas nav tik liels!!
Man ir 2007.g. Mazda2, kuru septembrī nopirku ar 285 000 nobraukumu (pa LV, oriģināls). Mašīna nav sīsta. Rūsa pavisam minimāli, meistars arī teica, ka nekas pašreiz nav jādara, vienīgais pirms nākamās ziemas vietas, kur kaut kādi sīki aizsākumi ir, rūpīgi iztīrīt un apstrādāt.
Pēc pieredzes spriežot jābūt pārmetinātām arkām, sliekšiem! Mums bija klients ar 2006.g. Mazda 6 , teica lai mēs ievērtējam cik labā stāvoklī ir auto, kad ar magnētu sākām ievērtēt, tad izrādījās daudz kur bija špaktelis...
Bet mēs nesakām , kad tas ir par Jūsu auto..tpu tpu tpu..
Pēc CSDD datiem spriežot, nekad vairāk par 1 nav bijis par rūsu. Iepriekšējais īpašnieks neko tādu neteica, un pa priekšu serviss, tad meistars, kuram uzticos, nekādas tādas pēdas neatrada.
Ja par mazdu rūsēšanu, tad tā ir katastrofāla. Bija kādreiz 626, tai visa apakša bija rūsā. Servisā vēl prasīja vai nav slīkonis. Kautkādus gadus atpakaļ skatījos vienu Premacy. Pēdējā ražošanas gada, ar 1.8 benzīnu, gandrīz max komplektācijā. Tehniski ideāla. BET virsbūves apakša pa perimetru !!! rūsā. Arkas, sliekšņi, durvju apakšas. Sliktāk ir tikai ar Hyndai, tiem rūsa lien cauri pat orģinālajiem virsbūves paneļiem.
... un ja tas Premacy saimnieks būtu izpūtis katru gadu pie mums, viņš ar vēsu prātu būtu pārdevis to autiņu un arī jaunais saimnieks tādu labprātāk pirktu, ne par velti Kanādā 30 gadus Krown apstrādā ap milj auto!
Bilde ir no Kanādas krown feisīša, žēl kad nevaru ielkt bildi no sava tel.. būtu labās! Īsumā apmēram ir tā, no rīta itkā ok, spīd saulīte ārā ap nulli +1, kad izbraucām no Krown rūpnīcas ap 16.00 bija -14, konkrēts putenis un nereālākais vējš...
Tāpēc pie viņiem sāli kaisa gan graudos, gan šķidro un tā nežēlojot!
Visādās reklāmās jau skaisti māk visu ko pasniegt, bet, MANUPRĀT, ja reiz tā rūsa ir iemetusies, nekādi vaski un tamlīdzīgi puņķi vairs neapturēs NEKO. Bija man senāk īpašumā Volvo, kam prasījās stūres reiku restaurēt, līdz skatei, kamēr braucu pielejot 0,5l eļļu mēnesi pastūzim, tad apakšā pavērās skaists skats - visa grīda līdz pakaļbalkai ar hidraulisko eļļu, ne tā ka pilētu, bet visas mastikas, vecās rūsas utt, bija ļoti skaisti sakonservētas. Tā, lūk, bija tiešām krietna pretrūsas apstrāde. Senāk vīri vārīja atrabotku kopā ar nigrolu un lēja sliekšņos, a tagad ir kantori, kas piedāvā kautkādu vasku uz ūdens bāzes (!!!) un stāsta - tas izspiežot ūdeni un neļauj rūsēt...
pēc loģikas, krietni vairāk vajadzētu rūsēt to auto apakšām, ar kuriem daudz jābrauc pa grants ceļiem, jo riteņu paceltie akmeņi ar laiku tak nodauzīs jebkādu rūpnīcas pretkorozijas pārklājumu.
Tā arī ir. Famīlijā esošā 323 mazdai pirms diviem gadiem uzliku jaunus sliekšņus - tagad jau tiem jaunajiem sliekšņiem krāsa nosista pilnībā nost gandrīz līdz durvju vidusstoikai. Nu un saprotams, rižiks ar metās virsū. Neteiktu ka pa granti jābrauc ļoti daudz, bet ar diezgan apskaužamu regularitāti gan. Bet tā kā jaunie sliekšņi no 1mm bleķa, tur vēl ir rezerve notīrīt un pārkrāsot
Acīmredzot pati galvenā problēma - sūdīga apstrāde pirmajā vietā - gan jau kaut kāds grubulis uzpūsts, kurš ir ciets un ar tendenci nokrist, un viss notiek. Tikmēr es nezinu par kādiem ceļiem būtu jābrauc lai fofāgena grupas izmantoto - nu vismaz tā, kā viņi to izmantoja pirms 20-25 gadiem - grīdu mastiku noklapētu - tas vienkārši nav iespējams - to mastiku var vienīgi notrīt, berzējot apakšu pret kaut kādiem objektiem - tāpēc arī momentā, kad pienāk laiks apkarot rūsu, tā mastika ir jāplēš vai jāgriež nost visādos punktos, kur slapjums caur kādu mazu izrubinātu caurumiņu ir ticis apakšā un uztaisījis rūsas perēkli.
Nebija mums tur nekādu grubuļu. Plika krāsa. Slieksnis jau ar nebija cinkotais.
Var jau būt ka fofāgenam kas uberkuts tajās mastikās, bet tāpat nokalst viņas vai ir noplēšamas visas šuves garumā, paraujot aiz viena gala. Tēva pasātam gan, šķiet, bleķi biezāki nekā mazdai, metināt vieglāk...
Jebkurā gadījumā, uz visādām spīzdīgām pretrūsas apstrādēm, ko reklamē klāt UZ RŪSAS, skatos ļoti skeptiski, lai neizteiktos rupjāk
Ja kaut kāda krāsa, nu tad tikai likumsakarīgi - būtu vismaz ar Rilak Uretop nokrāsojis, to diez vai nodauzītu.
VAG mastikas nekalst un noraut var tikai tad, ja apakšā ir rūsa. Pretējā gadījumā lai dabūtu nost ir vai nu nežēlīgi jāmoka fleksis, vai jākarsē ar degli un jākasa ar špahteļlāpstiņu, vai arī jākasa nost ar kaltu.
Kā jau teicu, no milimetrīga bleķa slieksnis man nokalpos ilgāk par pārējo auto arī bez speciālas apstrādes. Ieliešu litru atrabotkas un būs tas pats efekts.
kasinsh79 rakstīja: Neticēsi, LV pirktā MAZDA 5 nekad nebija sista, auto vismaz 6 gadu vecumā, ekspluatējot gan ziemā, gan vasarā utt., nebija pilnīgi neviena rūsas pleķīša.
Mazdas ir riktīgi puvekļi. Manā draugu/paziņu lokā ir bijušas 3 piektās mazdas - visi totāli puvekļi. Vienu veiksmīgi pārdeva, otru atdeva dīlerim kā iemaksu par jaunu auto, bet faktiski par kapeikām, trešo draugs periodiski cenšas neveiksmīgi pārdot.
Paši mazdisti apgalvo, ka pēc 2007.gada it kā vairs nerūsējot.. nu nez, kā tur ir patiesībā.
ņem vērā, ka vēsturiski Japānai sava metāla vienmēr ir trūcis, tad nu, izmantojot ražošanā 0,6mm loksni tur, kur citi liek, piemēram 0,8mm, tādā autobūvē vien ļauj ietaupīt milzu summas, Ciparus, protams, izrāvu no zila gaisa. Vismaz senāk japāņi nāca ar plānākajiem bleķiem, attiecīgi ātrāk caurrūsē un grūtāk metināmi, jo nav jau īsti pie kā vairs...
Padomā labāk par vecajiem audī, kuriem pirmās vietas, kas sāk rūsēt [vismaz 20 gadu vecumā] ir priekšējie spārni [tizlas vietas; paspārņi ļauj sūdiem sakrāties aiz tiem] un vietas apakšā, kur ir ieekonomēts un ir tikai grunts, bet nav mastika.
Cinks, protams, ir laba lieta - manam bijušajam A80 savulaik bija kādus četrus gadus uzsists viens pakaļas spārna stūrītis, atstājot pleķi pliku, bez krāsas - ne grama rūsas.
Mana pieredze, deviņus gadus lietojot Opel-Meriva, bija tāda, ka automašīnas 6-7 gadu vecumā sāka rasties nelieli rūsas iedīglīši spārnu apakšā un uz sliekšņiem. Lēnām tie progresēja, un deviņu gadu vecumā interesējos par auto piekrāsošanas iespējām. Lai piekrāsotu labā kvalitātē, bija nepieciešami 400 eiro. Izlēmu neko nepiekrāsot, un pārdevu auto uzpircējam par 1700 eiro.
VWfans rakstīja: Mana pieredze, deviņus gadus lietojot Opel-Meriva, bija tāda, ka automašīnas 6-7 gadu vecumā sāka rasties nelieli rūsas iedīglīši spārnu apakšā un uz sliekšņiem. Lēnām tie progresēja, un deviņu gadu vecumā interesējos par auto piekrāsošanas iespējām. Lai piekrāsotu labā kvalitātē, bija nepieciešami 400 eiro. Izlēmu neko nepiekrāsot, un pārdevu auto uzpircējam par 1700 eiro.
Par cik auto nopirki? Varbūt esi piefiksējis arī ekspluatācijas izdevumus?
Ir 10 meeneshu pieredze ar apliimeetu mashiinu. Pagaidaam nekaadu probleemu. Firma deva 5 gadi garantiju. Nekur,nekas nost neliip. Mazgaaju paarsvaraa ar Karcher pie maajas. Peec mazgaashanas, uzpuushu speciaalu liidzekli un ar mikroshkiedras lupatu, maigi ieriiveeju Forshi spiid un nevar uudens piles redzeet. Nekaadu bojaajumu uz motora paarsega un priekshas bufera, kas buutu vareejushi rasties no akmentijiem, nav.
Labākā aizsardzība virsbūvei ir vaskošana un pretrūsas apstrāde bet latvietis ir tāds nabags kad auto labi ja reizi mēnesī nomazgā.Mums darbā kolēģis auto mazgā vienreiz gadā.Kad biju Dānijā tad redzēju autiņus kurus pie mums vairs neredzēt jo sen jau sapuvuši.
Dānijā tu tādas mašīnas redzēji jo 1) maigāks klimats 2) nezinu par kādiem modeļiem tu runā, iespējams, autoentuziasti tur arī var būt pie vainas.
Vaskošana un "pretrūsas apstrāde", vismaz regulāra, būs tāda diezgan otršķirīga un nevajadzīga lieta bez kā var iztikt. Ja baigi gribas jāties, lūdzu, metode - atbraucot mājās pēc braukšanas pa sālītu ceļu, pirms iebrauc garāžā, paņem šļūteni un nomazgā mašīnu, apakšu ieskaitot - un, protams, mašīnu turi garāžā. Vectētiņš savu trešo žiķeli ar 250k noskrējienu pārdeva 25 gadu vecumā, hvz kāpēc izdomāja ka jānopērk mk2 golfs [ne manējais, pirms tam viņam gadu bija eksemplārs ar 1.6 tomātu] - darīja viņš šitā - ārēji neminos ka kaut kur būtu varēts rūsu manīt, vienīgi pāris punktos, kur ar kaut ko asu uzsists un nosista krāsa, tas punkts aizkrāsots ar kaut kādu krāsu - teica ka slieksnis vienā vietā bija parūsējis, jo kaut kas bija uzsities. Nākamais īpašnieks šitā nedarīja - pēc diviem gadiem tā mašīna bija rūsas čupa.
tā vaskošana ir fufelis, palīdz uz īsu brīdi. Teflons/vasks utt. ir tik inerts, ka atgrūž ne tikai ūdeni, bet arī pie krāsas neturās. Ja nu vienīgi ir kādas kabatas, kur vasks sakrājas, bet ja ir tāda debīla konstrukcija tad tāpat nelīdzēs. Kāda jēga vēl varbūt būtu no divkomponentu pārklājuma.
Tas ir baigi forši, katram ir sava pieredze! Bet, krown pretrūsas apstrādes programmas pieredze ir vairāk kā 30 gadi Kanādā. Latvijā šis ir jaunums, darbojamies 7 gadus. Katrs pats izvēlās, kā kopt savu auto. Vaskošana, protams ir laba lieta, tikai tā nepasargā auto iekšējos dobumus, kur bleķis nav ne ar ko pasargāts no rūsas. Mēs to daram un tas strādā labi!
sirga rakstīja: nesen feisbuka bija video kur rādija kā bmw top in ASV
kāda rūsa var būt ja visas metaliskās detaļas iziet caur cinka vannu-10+ gadi toč -
Tas, ka cinkots vēl neko nenozīmē. Ja ražošanas procesā ir ietaupīts uz attīrīšanu un ķīmiju pirmsapstrādē, pēc tam vēl cinks plānā kārtā, tad bezjēdzīgs pasākums tā cinkošana.
ezis71 rakstīja: Labākā aizsardzība virsbūvei ir vaskošana un pretrūsas apstrāde bet latvietis ir tāds nabags kad auto labi ja reizi mēnesī nomazgā.Mums darbā kolēģis auto mazgā vienreiz gadā.Kad biju Dānijā tad redzēju autiņus kurus pie mums vairs neredzēt jo sen jau sapuvuši.
Pretrūsas apstrāde jaunai no apakšas un plēve vai keramika, stikls un kā vēl viņus sauc. Bet vasks jau nu noteikti nav labākais. Varbūt lētākais priekš vienas reizes un dārgākais ilgtermiņā, bet krāsa pēc 5 gadiem sasista un saskrāpēta tā pat.
Keramika ir tā pati vaskošana,tikai nano tehnoloģija.Man bija 8 gadus pirkta jauna mašīna bet krāsa nebija sasisti,dažas mazas švīkiņas gan bija.Lūgums nepļūtīt,paldies.
Vispār jau jāsāk ar to, ka vasks nav nano un nano mārketings ir tikai pliks silikons. Daži neizmanto silikonu, bet iesmērē zem nano mārketinga pliku vasku.
Nekā nezinu par keramiku, tikai minēju. Esmu tikai lasījis atsauksmes par stiklošanu, kas nav ne tuvu nekādam vaskam, ne silikonam, drīzāk līdzīgs neizturīgai lakai, kura ilgāk par gadu neturas. Vasks nekad nepasargās no virsbūves saskrāpēšanas no mazgāšanas, smiltīm u.tml. Es nerunāju gluži par mehāniskiem bojājumiem, kuriem tikai pārkrāsošana var līdzēt. Tur gan tikai plēve būs vienīgais aizsargs. Mums ģimenei arī ir 6 gadus vecs auto, tika pirkts jauns. Laka ir šausmīgā stāvoklī. Bet ja sēž uz acīm, tad jau tālāk par savu degunu neredz. Citi, kā šeit izrādās, arī nekad ziemā nemazgā auto.
Es jau neteicu kad vasks ir nano bet keramika.Es gan ziemā mazgāju, atbraucu no mazgātuves,atstāju visas durvis atvērtas lai viss izsalst, pēc 3 stundām viss štokos.
Es no ķīmijas maz saprotu, bet kā var iekonservēt rūsas perēkli, ja rūsa praktiski nav metāla virspusē, bet nāk no porām metāla iekšienē, kur tieši porā notiek jau ievilktā mitruma ar putekļiem rūsēšanas izplatīšanās. Kaut kā neticas, ka jūsu apstrāde ir tik agresīva uz ūdens izspiešanu, lai tiktu iekšā porā caur mikroskopisku caurumu bez spiediena.
Vecākajai no rūsām būs jau divi gadi kā uzsmērēts, nekas tālāk nav gājis, Līdzeklis ir pietiekami šķidrs, var iepildīt šļircē un "iepotēt" arī zem krāsas. Mazais flakons (100 ml) maksā ap 4 EUR. Var nopirkt tipiskā auto, auto krāsu veikalā.
No ķīmijas daudz nav jāzin - šī viela ir tik plāna un viskoza, ka spēj uzsūkties jebkurā plaisiņā un izspiest no tās ūdeni. Jums ir jābrauc uz pretrūsas apstrādi un jāpārliecinās pašam.
ReinisPaberzis rakstīja: Savulaik man bija BMW 7.sērijas 1996.gada, ar virsbūves indeksu E38. Pirms iegādes auto tika rūpīgi pārbaudīts un tika secināts, ka tas ir orģinālajā rūpnīcas krāsā. Manā īpašumā viņš bija 7 gadus un ne reizi netika viņš krāsots un viņam pilnīgi nekur nebija rūsa. Braucu gan ziemā, gan vasarā. Taču kaimiņam bija 2001.gada Ņiva un viņš viņu metināja un krāsoja katru gadu, bet viņa tik un tā bija no vienas vietas uzpūtusies no rūsas.
Metināšana, manā skatījumā, ir līdzvērtīga bedrīšu lāpīšanai uz ceļiem. Lai efektīvi cīnītos ar rūsu ir pilnībā jānomaina bojātās vietas. Piem., sliekšņi, spārni un citi elementi. Grīdu, protams, nenomainīsi un tā jāmetina
Varētu padomāt, ka slieksnis un spārni pie auto turētos ar klipšiem - tāpat ir jāmetina, turklāt nereti bleķis PIE KĀ jāmetina, arī ir rūsas skarts. Grīda jau arī parasti sāk rūsēt ja no apakšas nodrāzta plika, vai no salona puses
suvju vietās krājas mitrums.
Dažiem auto jau no rūpnīcas ģenētiski ielikts kur jārūsē - visādos pusrāmjos vai sliekšņu galos krājas smiltis, putekļi un cita šņaga, kas sausa izžūst labi ja pāris dienas gadā... Ideāls perēklis rižajam.
Krown rakstīja: Tas ir baigi forši, katram ir sava pieredze! Bet, krown pretrūsas apstrādes programmas pieredze ir vairāk kā 30 gadi Kanādā. Latvijā šis ir jaunums, darbojamies 7 gadus. Katrs pats izvēlās, kā kopt savu auto. Vaskošana, protams ir laba lieta, tikai tā nepasargā auto iekšējos dobumus, kur bleķis nav ne ar ko pasargāts no rūsas. Mēs to daram un tas strādā labi!
Tie, kas apstrādā - ir apmierināti
ja nav liels noslēpums, cik tad litra trauks ar to t40 maksā?
Mans auto rūsē, ko darīt?
Par un ap auto rūsēšanu. Kāpēc automobiļi rūsē, kuri auto rūsē vairāk? Ko vajadzētu darīt? Uzdod jautājumu vai dalies ar savu pieredzi!