msh rakstīja: Darbs kas sākas septiņos - tas vēl ir savādāk, nekā lielai daļai, kas tusē lielajos korķos. Pieņēmums ka lai neiesvīstu, jābrauc 2x lēnāk par optimālo ātrumu, ir samērā nepareizs - gaisa pretestība pret ātrumu pieaug eksponenciāli, ne lineāri - agrāk, svētdienās braucot uz 6 km attālo baznīcu, ja steidzos, braucu uz 24-26 kmph [sestais-septītais robs], ja laika pietika - ierobežoju sevi uz piekto robu [~18 kmph] lai nesasvīstu.
Attiecībā par velo infrastruktūru dižajā pilsētā - atkarīgs no braukšanas stila un velosipēda. Rīgas velo infrastruktūra nav piemērota priekš šosejniekiem un tamlīdzīgiem velosipēdiem, kas ir neveikli bet ātri - priekš braukāšanas pa pilsētu vajag nelielu saliekamo velosipēdu ar 16-20 collu riepām, vēlams resnākām riepām, un pakaļas rumbu ar planetāro pārvadu, lai var ātri un bieži slēgāties - un normālām bremzēm. Man kaut kas tāds sanāca pārbūvējot Desna 2 un tajā ieguldot ~500 eiras detaļu veidā - izmaiņas tika veiktas, mainot to, kas nepatīk/neapmierina - mērķis gan nebija pilsētas braukšana, bet gala rezultāts sanāca tam ļoti piemērots - bet kaut ko līdzīgu var nopirkt gatavu. Ar tādu velosipēdu nebūs problēmu braukt pārmaiņus pa ielu vai pa trotuāru, sadzēsties līdz pēkšņi uzradušās kājāmgājēja ātrumam, pabraukt tajā un tad atkal strauji paātrināties līdz 20-25 kmph. Tajā pašā laikā es šaubos ka tāds velosipēds, ar labu atslēgu pieslēgts pie staba, būs diži kārdinošs zagļiem - mode tomēr dod priekšroku visādiem sporta un pseidosporta velosipēdiem - diez vai kāds pat gribēs ko apskrūvēt - bet ja kabata atļauj, vienmēr var paņemt bromptonu, kuru var staipīt apkārt.
Tagad nāk jaunie, elektrovelosipēdi. Tur nevajag tik daudz mīties, un brauc ārtrāk.
Jaunumi "korķu" plānos
Nekādi nespēju saprast, kas ir mainījies satiksmes organizācijā, ka šajā nedēļā no rītiem ir nepieredzēti lieli korķi D tilta/Krasta/Maskavas ielas rajonā?
Iepriekš, lai nobrauktu no D tilta uz Maskavas ielu no Lubānas ielas puses, no rītiem praktiski nekad sastrēgumu nebija, šonedēļ katru dienu korķis sākās jau labu gabalu pirms nobrauktuves. Manuprāt, galvenais sastrēguma iemesls ir tie, kas brauc no Daugavas puses no tilta vai no Ķengaraga promenādes puses un mēģna apgriezties Krasta ielas galā. Bet kāpēc viņu ir saradies tik daudz? Izskatās, ka daudzi brauc lejā no tilta, apgriežās un tad brauc atkal augšā uz Slāvu pārvadu vai uz Krasta ielu centra virzienā. Bet priekš kam? Lai to izdarītu, nav jābrauc nost no tilta.
Vēl daļa varētu būt tie, kas brauc pa Maskavas ielu un dažus pēdējos luksaforus apbrauc caur pagalmiem un lien atpakaļ uz Krasta ielu.
Ir kādam kāds loģiskāks izskaidrojums šim sastrēgumam?