Automašīnas jumta kondicionieris "Viesa Holiday-2"

jjjj Reģ.: 13.04.2018

Pēc 5 gadu ekspluatācijas nolēmu pārbaudīt, vai itāļu brīnums - jumta kondicionieris Viesa Holiday-2 strādā pareizi, vai nav jāiztīra kāds gaisa vai ūdens filtrs, vai nav kas jāsaeļļo, u.t.t. un atklāju pārsteidzošu jaunumu, ka pirms 5 gadiem dīleris, kurš to uzstādīja, ir analfabētiski pieslēdzis releju, kura uzdevums ir ieslēgt ūdens sūkni, kurš atrodas lejā tīrā ūdens bākā, un kuram ir jādzen ūdeni uz augšu, uz jumta kondicionieri. Tagad redzot ražotāja shēmu par to, kādam ir jābūt kondicioniera elektriskajam pieslēgumam un to, kā tas reāli tika pieslēgts, ir saprotams, ka to ir darījis cilvēks bez saprašanas un nav domājis par to, ko dara. Rezultātā, visu šo laiku kondicionieris bija strādājis kā parasts ventilātors! Iespējams, viņš saņēma ūdeni tikai tajos retajos brīžos, kad kāds nejaušības pēc brīdī, kad kondicionieris "prasīja" ūdeni, bija atgriezis virtuves vai dušas telpas ūdens krānu !!!

Vai gadījumā kāds, kurš varētu būt pazīstams ar šo kondicioniera modeli, varētu pateikt, kurā brīdī un uz cik ilgu laiku kondicionieris "prasa" ūdeni no lejas? Internetā pieejamajās lietotāja instrukcijās nav nekas par kondicioniera iekšējās darbības algoritmiem, jo lietotājam parastajam tas nav jāzin. Ja pareizi saprotu, ūdens padošanai jānotiek tad, kad uz pults ir ieslēgts ūdens krāna simbols, jo tikai šajā režīmā kondicionierim nevajadzētu strādāt kā parastam ventilātoram.

Šajā "ūdens krāna" režīmā, liekas, kondicionierī būtu jāatveras +12v elektriskajam vārstam, kurš atļauj ūdens padevi uz kondicionieri, ir jāpadod signāls uz releju pie tīrā ūdens bākas, kas liek sūknim bākā dzīt ūdeni uz augšu un , iespējams, jāsāk strādāt arī abiem sīkajiem ūdens sūknīšiem pašā jumta kondicionierī, un jāsāk liet ūdeni uz lielo gaisa filtru, caur kuru jaudīgs ventilātors rauj karsto ārā gaisu un dzen to caur šo slapjo filtru iekšā autiņā. Bet cik ilgi tiek pumpēts ūdens? Vai līdz brīdim, kad nostrādā ūdens līmeņa devējs kondicionierī? Vai ir vēl kādi citi devēji, vai taimers, kas "pasaka", ka ūdens nav jāpumpē? Kā tas notiek?

 
Agaga Reģ.: 25.07.2007
0 0 Atbildēt

Divi sūkņi uz vienu cirkulācijas loku, kkas stipri mutno.

Agaga Reģ.: 25.07.2007
0 0 Atbildēt

Itkā nosaukumi pareizie, bet nav tādu slapjo filtru kondicionieriem pagaidām līdz Holiday 2

Agaga Reģ.: 25.07.2007
1 0 Atbildēt

Iepazinos ar bīnumu, jo kondicionieris tas nav bet gan kaut kāds "iztvaicētājs" un cik nopratu 13 stundās iztvaicē to 6.5 l ūdens bāku un tiešām ir 2 sūkņi un 2 pludiņsensori augšā.

jjjj Reģ.: 13.04.2018
0 0 Atbildēt

Tas slapjais filtrs, ja to tā var nosaukt, ir tāds apmēram 50-70 cm diametrā un piebāzts ar tādām kā ūdenszālēm vai ko tamlīdzīgu. Bet augšpusē tam pievadīta ūdens caurulīte.

Ok, ja nevar saukt par kondicionieri, tad ..... nu, 10 grādu starpību tam ar āra temperatūru esot jārada. Tas pie patērētās jaudas 20W - 60W, ja nekļūdos (nevis kilovati, kā kondicionieriem ar kompresoru un freonu, u.t.t.).

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
1 0 Atbildēt

vāji slēpts reklāmtopiks, šitik karstā laikā kāds jau uzķersies?

jjjj Reģ.: 13.04.2018
0 0 Atbildēt

Smaidīgais, duraks Tu tāds! Man pavisam drīz brauciens uz siltajām zemēm, bet no kondicioniera maz labuma!

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

20-60w - "jaudīgs ventilators" ? Tu noteikti kļūdies; es šaubos ka parastas vieglās mašīnas salona ventilators būs ar mazāku jaudu kā savi 100-150w, bet par tiem 10 grādiem - manuprāt, optimistiski - nē nu var jau būt, bet lai to panāktu, gaisam jābūt pietiekami sausam, un tas cipars noteikti ir ieplūstošā - izplūstošā gaisa temperatūru starpība; salīdzinājumam normāli strādājošam mašīnas kondišam šis cipars ir vismaz 20 grādi, bet var būt jūtami vairāk, un neatkarīgi no gaisa mitruma.

jjjj Reģ.: 13.04.2018
0 0 Atbildēt

Izlasīju aprakstā. Jauda no 15w līdz 69w. Kopā ir 25 ventilātora pūšanas ātrumi. Ja ātrums ir jau virs "15." iedaļas, tad pūš tā, ka mati iet pa gaisu. Tādēļ, parasti, karstā laikā nepūšam uz automašīnas priekšu, bet atveram tikai aizmugurējās gaisa atveres un uz pilnu klapi pūšam uz aizmuguri, guļamistabas virzienā.

Vai viņš var vai nevar nodrošināt solītos 10 grādus gaisa temperatūras starpību ar ārpasauli, to varēšu pastāstīt tikai tad, kad beidzot pareizi pieslēgšu ūdens sūkņa vadību, kuram jāpumpē no tīrā ūdens bākas.

Par jaudu runājot (15-69w) - karsts ir tad, kad spīd saule. Bet tad, kad spīd saule, tad saules baterejas ražo elektrību. Līdz ar to sanāk, ka šāds tandēms: saules baterejas + "Viesa Holiday-2" veido pilnīgi autonomu sistēmu, kas neprasa nekādu enerģiju pievadīšanu no ārpuses. Līdz ar to sanāk, ka autiņš ar izslēgtu motoru (un pilnu ūdens bāku) var stāvēt bezgalīgi ilgi saulaina okeāna krastā un iekšā ir vēsi (teorētiski)

Vēl viens moments: to, ka rudenī no autiņa ir jāizlej tīrais (un netīrais) ūdens, to, ka ir jāizpūš ar gaisu visi ūdens krāni, par to esmu dzirdējis brīdinājumus. Un, tik un tā, katru pavasari nākas saskarties ar to, ka vai nu ūdens sūknis pa ziemu bija sasalis vai kāds ūdens krāns sācis tecēt, jo sasalis, un vajag mainīt. Bet, nekad nebiju dzirdējis, ka kaut kas speciāls rudenī būtu jādara ar šādu "kondicionieri"!!! Bet tur, taču, arī ūdenī mirkst gan 2 elektriskie sūknīši, gan elektriskais vārsts, filtrs un visas miljons caurulītes, kas pilnas ar ūdeni !!!!!!!!!!!!!!

jjjj Reģ.: 13.04.2018
1 0 Atbildēt

Šodien savedu kārtībā ūdens padeves sistēmu un šajā karstajā dienā notestēju minēto jumta kondicionieri. Kemperis visu dienu stāvēja ārā, saulē, bez ārējā 220v pieslēguma un, protams, ar izslēgtu motoru. Vienīgais enerģijas papildinājums - no divām saules baterejām.

Tātad - ūdeni no tīrā ūdens bākas viņš prasīja apmēram ik pa 5 minūtēm uz 5 sekundēm. Kondicionierī iekšā ūdens plūdus nemanīju, bet tas lielais "gaisa filtrs" bija mitrs. Ja pacēlu - pilēja no tā ūdens. Cik litrus pa dienu kopā "izdzēra", nezinu, nemērīju.

Rezultāts - kemperī iekšā visu dienu turējās temperatūra par apmēram 2 grādiem zemāka, nekā āra temperatura, kas mērīta ēnā. Tātad, kad ārā temperatūra ēnā bija +25 grādi, tad kemperī iekkšā +23 grādi.

Secinājums? ...... Nezinu, ko domāt. Droši vien normāli. Bez šī kondicioniera iekšā noteikti būtu bijis kā cepeškrāsnī

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Interesanti vai ar gāzes iekārtu aprīkotu auto arī nevarētu līdzīgu efektu panākt ka reduktoru sildītu pa tukšo no dzesēšanas šķidruma, bet laist to caur salona radiatoru un iegūt kādu atvēsinošu efektu kamēr brauc ar gāzi arī ja nav kondicionieris. Drošvien efekts arī nebūtu ļoti grandiozs bet t kādus pāris grādus zemāka būtu.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Iespējams pat vairāk, tik tas mazais sīkumiņš - šādu triku varētu tik izveikt ar pirmo vai otro paaudzi, un arī tad tas būtu tehnikas plēšana [pats reduktors saltu ciet] , kamēr ceturtajai paaudzei vajag jūtami siltāku gāzi.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti