Tolmets. Nosver un uzreiz pasaka cik dos.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Tolmets. Nosver un uzreiz pasaka cik dos.
Nepieciešama pārsvarā līzingiem, kā arī mantojuma u.c. civillietām. No vajadzības arī ir atkarīgs, vai labāk ir lielāka vai zemāka vērtība.
Apdrošināšanas polises noslēgšanai vērtējums nav vajadzīgs. Vērtību nosaka klients ar polises pārdevēju, atsevišķi apdrošinātāji to pat polisē neuzrāda vispār - uzraksta tikai, ka mašīna ir apdrošināta tirgus cenā. Vairumam apdrošinātāju mašīnas vērtība arī neietekmē polises cenu - tā tiek noteikta pēc t.s. markas/modeļa principa.
Maksā kaut kur ap 40-50 euro.
Iepriekšējā nedēļā runāju ar vienu jauna BMX X5 īpašnieku, kuram KASKO prēmija bija pēc kataloga cenas, bet ne pēc mazākās reālās darījuma vērtības.
Pieauga arī attiecīgi maksājums.
Kad viņam to mašīnu nozags (cerams nē), tad prēmijā izmaksās kaut kādu mistisku summu, kas ir kkādos mistiskos apdrošinātāju katalogos, protams, ja būs sastādīts individuāls līgums un būs atrunāti īpaši noteikumi, tad ir cerības dabūt summu, kādu esi ierakstījis polisē. Varbūt pēdējos gados kkas ir mainījies, bet kad man nozaga trīs mašīnas, par nevienu nedabūju normālu kompensāciju, aptuveni pusi no tirgus cenas, kaut mašīnas bija nepilnu gadu vecas un bija apdrošinātas dažādās kompānijās. (Seesam, Balta)
Muļķības. Pie auto nozagšanas un totālā loša apdrošinātāji skatās tirgus vērtību uz negadījuma brīdi.
Kas attiecas uz tām nepilnu gadu vecajām mašīnām, tās normāli tiek drošinātas jaunvērtībā, tb., zādzības gadījumā tiek maksāta jaunas mašīnas iegādes vērtība. Baltai JV risks ir standartā, Seesam par nelielu papildus maksu. Nezinu, kas bija domāts ar "pēdējiem gadiem", bet šāda sistēma ir, kopš es ar to nodarbojos, t.i., 2009.gada. Man jau gan kaut kā liekas, ka par to "aptuveni pusi tirgus cenas" jaunai mašīnai kaut kas ir smuki noklusēts vai pārspīlēts, jo normāli tā nemēdz būt.
Tad jājautā, kas viņam to auto ir drošinājis... vai arī tur nav kāds klusais telefons, un cilvēks pats nav kaut ko sapratis... Bet, ja ar "katalogu" bija domāts salona katalogs, tad viss ir korekti, jo pēc idejas, auto ir jāapdrošina par tādu ciparu, lai, ja to nozog, par izmaksāto naudu viņš varētu nopirkt tādu pašu auto arī tad, ja pēc, teiksim, 7 mēnešiem viņš vairs nevar dabūt tādu atlaidi, kāda bija uz pirkšanas brīdi.
Piekrītu GB12, ka vairumam apdrošīnātāju mašīnas vērtība nekādā veidā nenosaka polises cenu. Dažkārt polises cenu nosaka kaut kādas mistiskas iedomas un stereotipi, kas nu kuram bankas/ apdrošināšanas sabiedrības darbiniekam sēž viņa galviņā un kam ir grūti rast loģisku izskaidrojumu. Iespējams, ka laika tips, mēness fāze vai vēja virziens atstāj lielāku iespaidu uz polises cenu, nekā loģiskais saprāts. Kā gan savādāk var izskaidrot to, ka pieminot vārdu "kemperis", viena un tā paša kempera KASKO apdrošināšanas polises gada cena, ar pilnīgi identiskiem nosacījumiem, vienādu pašrisku, u.t.t., vienā apdrošināšanas sabiedrībā maksā 400 eur, citā 2400 eur?! Starpība 6 reizes! Domāju, ka nevienam citam transportlīdzekļu veidam nav tik lielas cenas starpība starp dažādu apdrošināšanas sabiedrību piedāvājumiem.
Bet arī dažu banku darbinieki ne ar ko nav labāki. Dažiem no viņiem mašīnas cena neko nenosaka, izdzirdot, piemēram, vārdu savienojumu "kemperis" un "privātpersona". Viņiem uzreiz nobloķējās domāšana. Kā gan savādāk var izskaidrot kādreizējo Swedbank autolīzinga atteikumu piešķirt līzingu kempera iegādei, neskatoties uz 50% pirmo iemaksu?! Toreiz, citēju Swedbank teikto: "Latvijas vispārējā ekonomiskā situācija un Swedbank bankas politika" bija svarīgāks atteikuma iemesls par klienta maksātspēju, auto cenu un pieminēto pirmo iemaksu 50%. Ja vēlaties BMW X6 - lūdzu, bet kemperim - NĒ! Toreiz, pastāstot par šo Swedbank dīvaino politiku citiem, reāli domājošiem auto līzinga sniedzējiem, tika ar smaidu likts pirksts pie deniņiem un izteikta neizpratne, jo jebkurā gadījumā, taču, banka neko nezaudētu, ja būtu spiesta pārdot pilnīgi jaunu automašīnu par 50% no tās cenas
Tie, kas uzliek lielu cenu, grib Tevi "caur puķēm" atšūt
Latvijā apdrošināšanas pakalpojumu klāsts ir zīdaiņa attīstības stadijā.
Kad interesējos par KASKO iespējām treilerim (dzīvojamā piekabe), tad tikai viens kantoris piedāvāja (pārējie atteicās).
Piedāvājuma līgums gan bija parasta auto KASKO līmenī - salīdzinot ar nosacījumiem, kas tiek piedāvāts UK un citur Eiropā (treileriem).
nu kemperim pieļauju, ka iespējams ir cita problēma - cik tad vispār to kemperu ir? Gan pieprasījums, gan piedāvājums mazs. Līdz ar to daļa vnk negribas ar tiem īsti krāmēties, trūkst zināšanu par tiem utt. Vieglāk taču ir apdrošināt 10 gadīgu audi/vw, kas jau pa konveijeri un viss zināms.
Bet nu cena noteikti ietekmē... Padsmitgadīgam golfam KASKO jau gandrīz ir OCTA cenā, starpība pavisam neliela. Nopērkot jaunāku auto, KASKO noteikti krietni lielāks būtu.
Ne jau cena to nosaka - kā jau teicu, markas/modeļa, nu labi, gada princips. Tobiš, ja Tu paņemsi, piemēram, to pašu vienāda gada 7.trusi ar kaut kādu 1.6 TDI bāzes kompektācijā, kas maksā ap 19000, un pilno highline, kas ir laikam ap 30, vairumam apdrošinātāju KASKO polises cena nemainīsies.
Jā, tikai jjj vienīgais ir gudrs, ar pareizu un loģisku domāšanu un zina, kā viss pareizi jādara, un cik kam jāmaksā
Ja jau viss ir tik vienkārši, varbūt pats ej par riska parakstītāju vai baņķieri, un zimē tās prēmijas ar "loģisko saprātu"? Potenciāls ir, un nopelnīt var labi, ja fiška rubī.
Vai tās cenu dažādības nerodas no apdrošinātāja pieredzes ar konkrēto auto marku? Teiksim, vieniem Ford Focus gada laikā sataisījuši daudz sūdu, citiem tie paši Fordi bijuši baigi veiksmīgi un vispār neviena CSNg. Attiecīgi pirmajiem ir pa dārgo, otrajiem taisni pretēji.
Auto vērtēšana - kur un kāpēc noteikt auto vērtību?
Kam ir niepieciešama auto vērtēšana? Cik tas maksā?
Vai labāk ir lielāka vai zemāka auto vērtība pret tirgu, kā tas ietekmē apdrošināšanas poloses cenu, līzingu?