Kārtot: Augošā secībā
1 2
JanJan 16.09.2021 16:26

Protams, tas teikums vairāk bija domāts no sērijas - aizvedu uz servisu, tātad sataisīs - man nav pēc tam jāved uz citu servisu pārbaudīt iepriekšējā darbu.

JanJan 15.09.2021 22:28

Jā, retākiem auto tā iespējams varētu būt, bet nu populāriem modeļiem jau cita runa. Atceros paziņa stāstīja tieši par gadījumu pēc avārijas. Tas bij vēl laikos, kad kasko ietvaros apdrošinātājs tevi ar varēja aizdzīt uz kkādu savu kaktu kantori remontēt (tagad kādu laiku nav būts, bet pēdējo reizi varēja normāli izvēlēties no dažādiem servisiem). Auto bija dažus gadus vecs, piektais golfs, līzingā.

Bija neliela avārija, kur pamatā cieta priekšējais bamperis, un kreisais spārns. Kasko ietvaros visu sataisīja, visi ķipa laimīgi. Paiet daži gadi, kreisajam spārnam pa malām no ārpuses sāk parādīties rūsa... Pie apkopes pie reizes tad meistaram pajautāja, lai sīkāk paskatās, kas notiek. Meistars pateica vienkārši - sataisīts uz ātro ar kaut kādu kreiso ķīniešu spārnu, apakšā ar nav viss izdarīts - attiecīgi viss smuki rūsē. Tāme jau noteikti bija ar orģinālajām detaļām un garām darba stundām. Gadījums pavisam muļķīgs, bet nu klients jau arī nav auto speciālists un klāt arī nestāvēja servisā...

Ja Tev tā saremontē kasko ietvaros auto pēc avārijas, tad skaidrs, ka tas pats idiots var arī norakstītu auto sataisīt par puscenu, lai uz pārdošanas brīdi var reklamēt kā jaunu. Kas notiks pēc dažiem gadiem jau vairs nav viņa problēma.

JanJan 14.09.2021 16:16

Jo 3gadīgam auto sarēķina visticamāk ar jaunām detaļām un attiecīgi dīlerservisa stundu izcenojumu. Vasja ar hvz no kurienes izrautām detaļām, 2x mazāku (vai vispār 0) oficiālo stundas likmi var, protams, to izdarīt lētāk.

Loģiski, ka arī taupa naudu, kur var ietaupīt. Sistie auto nereti sāk ātrāk rūsēt, jo nav viss kā nākas izdarīts - bamperus, spārnus utt saliek, bet, kas notiek zem tā? Salocīts un bojāts metāls labi rūsē.

JanJan 03.09.2021 15:55

Tas gan, vienīgi tie 4-5 gadus vecie ar ap tiem 120-200kkm maksā vēl salīdzinoši daudz.

JanJan 03.09.2021 9:59

Tas tikai parāda cik tad tiem Rumbulniekiem ir tas patiesais nobraukums. Protams, ka arī 180k auto var paspēt nojāt, ja to dara tīši vai ir īpaši nevīžīgs pret savu auto, bet nu biežāk jau problēma būs, ka tas 180k auto ir braucis daudz, daudz vairāk kā 180k. Gan jau bieži vien abu apvienojums - nobraucis daudz + kopts arī minimāli.

Bet nu tur jau atkal stāsts par pieprasījumu - tie 200k auto labā stāvoklī mobile.de maksā pa kārtu vairāk, nekā ss.com 200k auto. Bizness Latvijā ir totāli sačakarēts, sodīt nevienu nesoda par totālu sūdu tirgošanu un lietotāji grib lētus dārgo zīmolu auto. Rezultāts atbilstošs.

JanJan 31.08.2021 12:07

Cik pie dīlera maksāja apkopes? Izklausās, ka sameklētais serviss vienkārši nav no tiem labākajiem. Gan jau atradīsies arī kāds, kas māk noņemt to servisa atgādinājumu. Veiksmi!

JanJan 26.08.2021 9:42

Nu tur jau atkal vecais stāsts, ko Tev tiešām dzīvē vajag. Kāpēc viens staigā ar džinsiem no Rimi/H&M utml un viņam viss labi, bet citam obligāti vajag, lai visām drēbēm virsū uzraksti D&G, C&K, EA7 utt.

Komforts, protams, svarīga lieta, tāpēc jau arī izvēlamies braukt ar mašīnu, bet nu atkal samērīgums. Vai cilvēkam, kas ikdienā varbūt nobrauc 20km pa asfaltētiem ceļiem, obligāti vajag ādas beņķus, klimata kontroles, krēslu iestatījumus ar atmiņu utt? Vai tipiskais variants - pirkt lielus SUV, lai vestu bērnu pilsētā 10km uz skolu un aizbrauktu uz veikalu?

Ja godīgi, tad man apkārt redzamajiem cilvēkiem parasti visi šie pirkšanas paradumi notiek pretēji loģikai - ja Tev ir "maz naudas", tad cenšas pirkt brendu drēbes, apavus, telefonus, mašīnas utt., bet, ja naudas ir pietiekami gana, tad drīzāk tieši visas šīs lietas ir mazāk uzkrītošas.

JanJan 26.08.2021 9:21

Nu attiecīgs pieprasījums. Vidējais cilvēks grib vācu preeemiumu ar ādas sēdekļiem un attiecīgu brendu, jo nevar taču kaimiņiem rādīties ar kaut ko lētu, bet, kad paskatās cik ir naudiņas, tad saprot, ka pat dacītei nesanāk. Nu tad atliek pirkt šādu, kā cilvēki Valmierā pērk...

Šitā pontošana sociālajam statusam ar veciem auto ļoti labi strādā. Draudzenei mutere ar kaimiņienēm visu laiku apspriež cik visi vietējā paģikā noteikti ir bagāti, atkal jauns auto iegādāts utt. Es intereses pēc paskatījos csdd numuru vienam šādam - 15 gadīgs bmw ar 300k oficiālo nobraukumu, vnk vizuāli labi izskatās. Bet nezinātājs jau domā, ka noteikti pa milzu naudu pirkts, tad jau bagāta ģimene!

JanJan 02.08.2021 10:51

Jā, par ietvēm 100% piekrītu. Pirms covid laika bieži braucu ar velo no Mežciema Dominas virzienā. Cauri mežam ir kā ir, Ieriķu iela ir vnk drausmas un Biķernieku iela pēc meža arī nekas spīdošs.

JanJan 02.08.2021 10:48

Ok, par cenām Tev taisnība, tās mēdz būt arī nenormālas. Bet cik parunā apkārt ar cilvēkiem, es tomēr parasti nedzirdu starp iemesliem, ka pārāk dārgi centrā būtu dzīvot, parasti ir drīzāk par to skaļumu, slikto gaisu, nav kur auto novietot utt. Un Pierīgā jau pēdējos gados cenas ar labi ir kāpušas.

JanJan 02.08.2021 9:27

Centrā vēsturiski ļoti liels iedzīvotāju kritums. Un nav jau brīnums - kurš grib dzīvot pilsētas centrā, kur nekādu zaļumu (ielu ar kokiem nu jau palicis tik maz), milzīgas ielas, ietves daudz kur ir tik šauras, ka vecākiem ar bērnu ratiem jāiet bez maz vai pa ielu, vasarā logu nevar attaisīt, jo konstants troksnis, putekļi, izplūdes gāzes nāk utt utt.

Un to jau var redzēt, ka tas cilvēkiem nepatīk, jo "visiem" Pierīgā gribas privātmāju ar savu pagalmu utml.

JanJan 14.06.2021 13:40

Diemžēl, akcīzi rēķinot nedala nost bio daļu, akcīzi samaksā kā par 100% parastu benzīnu/dīzeli.

JanJan 13.06.2021 11:11

Problēma zaļās degvielas cenai ir tā, ka akcīze ir uzskrūvēta. Loģiski jau būtu, ka zaļajai arī akcīze būtu mazāka vai tuvu 0, jo akcīzes nodokļa viens no mērķiem taču ir samazināt kādas konkrētas lietas patēriņu.

JanJan 31.05.2021 9:06

+1, lietota auto cena jau savā veidā parāda cik tas auto ir vērts. Ja jau tie lietotie premiumi būtu tik labi un ideāli, tad jau neviens jaunus nepirktu, ja jau tik labus auto var dabūt par salīdzinošu sviestmaizi.

JanJan 24.05.2021 16:13

Yup, ne visiem ir paziņās metinātājs, krāsotājs utt, kas pa draugam pa lēto bez nodokļiem sačinīs. Aizvest uz kaut cik normālu servisu, kur normāli sataisīs, maksā naudu. Un vispār arī paziņai vajag pienācīgi samaksāt par kārtīgi padarīto darbu. Automašīnām vismaz nav tik traki, kā visādām citām sadzīves lietām - ja es pēc 2 gadu lietošanas sasitu telefona ekrānu, vai man to ir vērts nest labot par 100+ eur, ja telefonam vērtība jau visticamāk ir zem tās un vēl pēc gada tas tāpat nomirs? Lielo sadzīves tehniku arī reti kurš remontē, jo tur meistars uzreiz pasaka, ka minimālā remonta izmaksas 50-100 eur, jo citādāk viņam nemaz nav jēgas braukt.

Protams, ja pašam ir garaža ar pacēlāju/bedri, instrumenti un nav īsti citu ko darīt, lūdzu, var arī pats ņemties, bet nu tādu cilvēku jau tiešām ir izteikts mazākums.

JanJan 24.05.2021 12:53

Tak pats tu esi lohs/pimpis. Tā ir normāla kapitālisma izpausme. Daudziem negribas čakarēties pa servisiem vai pašam kaut ko tur daudz ņemties, jo laiks ir dārgs (ne tikai naudas izteiksmē). Iztērēs nedaudz vairāk naudas, bet toties vairāk laika citām lietām un mazāk galvas sāpju. Attiecīgi pārdod savu problemātisko auto par lētāku naudu kādam, kuram gribas ar to ņemties vai kurš māk ar to nopelnīt.

JanJan 24.05.2021 8:51

Nē, vairumam cilvēku auto ir pārvietošanās līdzeklis. Lai ar to pārvietotos tam ir jābūt kārtībā un jābūt uzticamam. Līdz ar to vairums cilvēku izvēlēsies auto, kam nav nepieciešams regulāri viesoties servisā, tāpēc brīžos, kad servisa apmeklējumi (neskaitot regulārās apkopes) sāk pārtapt par normu, tad cilvēki sāk skatīties citur. Bet nu ir jau, protams, arī mazohisti un fanāti, tas jau cits stāsts.

JanJan 21.05.2021 10:53

Nu bet vidējais rīdzinieks/pierīdzinieks, kas ikdienā lieto auto jau to arī dara, kā braukā pa pilsētu un kasās pa korķiem.

Cena - nu jā, jauniem jūtami lielākas cenas salīdzinot ar iekšdedzes dzinējiem. Lietotiem neesmu pētījis, bet gan jau nav tik traki, ka pēkšņi +5k vai vairāk.

Neglīts dizains - nuuu tas gan diskutējami. Jā, Prius vēsturiski nav bijis smuks. Bet, kur problēma, piemēram, ar citām toyotām, kas pamatā izskatās tieši tāpat, kā benzīnnieki?

JanJan 06.05.2021 10:39

Pasaki kaut vienu dīleri, kas neprasa nieri vai aknu par loga slotiņām.

JanJan 23.04.2021 14:04

Protams, bet nav jau runa tikai par LV, bet kopumā. Kad vācietis pērk golfu, pasātu vai kādu audi, viņam vienalga, ko ar to darīs latvietis pēc 10 gadiem. Tāpēc jau pie mums (un uz daudzām citām austrumeiropas valstīm, kā arī trešajām valstīm) tik daudz tie autiņi nāk, jo turīgākās valstīs cilvēkiem gribas lielāku komfortu - t.i. braukt ar auto bez čakara.

JanJan 23.04.2021 12:32

Mūsdienu dzīvesveids un pieprasījums. Vidējam cilvējam gribas visu jaunāko, labāko, foršāko tagad un tūlīt. Protams, ka ir daudz cilvēku, kas labprāt arī brauktu 15 gadus no vietas ar vienu auto, bet ļoti lielai daļai tādas vēlmes vairs nav.

Attiecīgi arī ražotājiem - kāpēc pārāk iespringt uz tehnikas izturību un ilgmūžību, ja auto tiek mainīti bieži un vairumam pirmreizējo braucēju nemaz neinteresē kāds tas auto būs pēc 15 gadiem un 300kkm+. Protams, ja auto pēc 6-7 gadiem jūk ārā, tad tādu arī nepirks, bet nu nejūk jau ārā tie auto tik ātri.

Tie kas pērk jaunus vai mazlietotus auto - Jums interesē, kādā stāvoklī būs un kādi remonti būs jāveic pēc 15 gadiem un 300kkm+? Uzdrošināšos apgalvot, ka 99% tas neinteresē.

JanJan 19.04.2021 12:24

+1

Pārdot/pirkt/reģistrēt tāpat ir laiks, čakars un nedaudz arī nauda.

Turklāt pilnīga taisnība par nezināmo pusi. Ja nu vienīgi nepērc mazlietotu auto ar pilnu servisa un garantijas vēsturi, tad nu vienmēr drusku laimes spēle sanāk, jo pat aizvedot uz pārbaudi pirms pirkšanas, nu nepateiks Tev visu - nejauks taču meistars uz nedēļu visu auto ārā pa daļām. Padarbinās un paklausīsies vai ir ok, pacels uz pacēlēja un paskatīsies vai nav tur vizuālas problēmas, pieslēgs kompim vai nemet kļūdas, pārbaudīs tur šķidrumus utml. Šobrīd viss ok, bet pēc kaut pusgada varbūt sāksies problēmas, bet varbūt arī nē. Man, piemēram, ar iepriekšējo auto vienā gadā sākās kaut kāds čakars ar elektroniku - vasarā viss ideāli, nekādas kļūdas nekā, ziemā aukstumā, slapjumā, sālī sākās brīnumi ar kļūdu mešanu.

JanJan 16.04.2021 10:53

Par sēdēšanu īsti neatceros, bet patika kopumā salons - nebija pavisam lētās grabošās plastmasas, drusku mīkstāks un patīkamāks uz tausti, nekas negrabēja, automāts labi strādāja (manuprāt, labāk par VAG DSG, kam šķiet ir lielāka aizture, pirms kaut kas notiek), braukšana mīkstāka un patīkamāka pie mūsu ceļiem. No mīnusiem palicis atmiņā, ka lane assist galīgi garām bija - vairāk pat traucē, nevis palīdz, jo šis baigi sita prom no līnijas, kas rezultējas, ka tiec aizsists uz pretējo līniju.

JanJan 15.04.2021 13:40

Cupra jau vajadzētu būt visam labākam, jo cenas arī ir attiecīgi augstākas, kā Seat, bet kopumā piekrītu. Dažus gadus atpakaļ sanāca pabraukāt ar dažādiem īres auto (visi bija +/- gadu veci un bez liela nobraukuma) un seat bija so so. Salons pašvaks gan vizuāli, gan uz tausti, kaut kas grabēja no paneļa puses, braukšana ar pārāk cieta likās priekš mūsu ceļiem utml. Toreiz starp golf, leon, octavia un kia ceed, vislabāk beigās patika tieši kia.

JanJan 15.04.2021 11:12

Nu par tiem getziem jau tā - tā ir maza un salīdzinoši lēta mašīna. Iespējams ir tur vairāk rūsa nekā citiem, bet beigās daudz ko arī nosaka cik vispār auto teorētiski ir vērtība un vai ir vērts remontēt.

Cik nu vēl nedaudz getz sludinājumi ir - kaut kas 1.5-2k par 13-15gadīgu auto. Nu, ja Tev nav paziņās kaimiņu Saša, kas pa lēto metinās, tad sanāk padārgi. Nedod dies vēl paralēli iet citi remonti... Diezgan demoralizējoši katru gadu gāzt iekšā entos simtus remontos vispār nezinot cik ilgi vēl auto normāli ies un vai varēs tehnisko iziet.

Man liekas daudzi beigās atmet ar roku, notirgo to auto un nopērk kaut ko vietā, kur problēmu mazāk.

Apsveicu autori ar auto pirkumu. I20 normāls vāgens. I20 active sākotnējās cenas bija diezgan palielas - kādi 14-15k tā liekas, tāpēc arī pašvaki pirka (bet nu pie mums nelielie auto jau vispār nav baigi populāri), lietoto auto tirgū varēja dabūt zem 10k, kam vēl pat garantija ir, tad jau pavisam cita lieta. Par golfu te jau daži minēja, ka tā tomēr cita klase un cenu kategorija.

+1 par auto vērtību nākotnē - ja plāno ar auto braukt vēl daudzus gadus, tad par to nav ko pārāk domāt, jo padsmitgadīgam auto tāpat nekāda baigā vērtība vairs nebūs.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti