Kārtot: Augošā secībā
1 2
JanJan 13.06.2021 11:11

Problēma zaļās degvielas cenai ir tā, ka akcīze ir uzskrūvēta. Loģiski jau būtu, ka zaļajai arī akcīze būtu mazāka vai tuvu 0, jo akcīzes nodokļa viens no mērķiem taču ir samazināt kādas konkrētas lietas patēriņu.

JanJan 31.05.2021 9:06

+1, lietota auto cena jau savā veidā parāda cik tas auto ir vērts. Ja jau tie lietotie premiumi būtu tik labi un ideāli, tad jau neviens jaunus nepirktu, ja jau tik labus auto var dabūt par salīdzinošu sviestmaizi.

JanJan 24.05.2021 16:13

Yup, ne visiem ir paziņās metinātājs, krāsotājs utt, kas pa draugam pa lēto bez nodokļiem sačinīs. Aizvest uz kaut cik normālu servisu, kur normāli sataisīs, maksā naudu. Un vispār arī paziņai vajag pienācīgi samaksāt par kārtīgi padarīto darbu. Automašīnām vismaz nav tik traki, kā visādām citām sadzīves lietām - ja es pēc 2 gadu lietošanas sasitu telefona ekrānu, vai man to ir vērts nest labot par 100+ eur, ja telefonam vērtība jau visticamāk ir zem tās un vēl pēc gada tas tāpat nomirs? Lielo sadzīves tehniku arī reti kurš remontē, jo tur meistars uzreiz pasaka, ka minimālā remonta izmaksas 50-100 eur, jo citādāk viņam nemaz nav jēgas braukt.

Protams, ja pašam ir garaža ar pacēlāju/bedri, instrumenti un nav īsti citu ko darīt, lūdzu, var arī pats ņemties, bet nu tādu cilvēku jau tiešām ir izteikts mazākums.

JanJan 24.05.2021 12:53

Tak pats tu esi lohs/pimpis. Tā ir normāla kapitālisma izpausme. Daudziem negribas čakarēties pa servisiem vai pašam kaut ko tur daudz ņemties, jo laiks ir dārgs (ne tikai naudas izteiksmē). Iztērēs nedaudz vairāk naudas, bet toties vairāk laika citām lietām un mazāk galvas sāpju. Attiecīgi pārdod savu problemātisko auto par lētāku naudu kādam, kuram gribas ar to ņemties vai kurš māk ar to nopelnīt.

JanJan 24.05.2021 8:51

Nē, vairumam cilvēku auto ir pārvietošanās līdzeklis. Lai ar to pārvietotos tam ir jābūt kārtībā un jābūt uzticamam. Līdz ar to vairums cilvēku izvēlēsies auto, kam nav nepieciešams regulāri viesoties servisā, tāpēc brīžos, kad servisa apmeklējumi (neskaitot regulārās apkopes) sāk pārtapt par normu, tad cilvēki sāk skatīties citur. Bet nu ir jau, protams, arī mazohisti un fanāti, tas jau cits stāsts.

JanJan 21.05.2021 10:53

Nu bet vidējais rīdzinieks/pierīdzinieks, kas ikdienā lieto auto jau to arī dara, kā braukā pa pilsētu un kasās pa korķiem.

Cena - nu jā, jauniem jūtami lielākas cenas salīdzinot ar iekšdedzes dzinējiem. Lietotiem neesmu pētījis, bet gan jau nav tik traki, ka pēkšņi +5k vai vairāk.

Neglīts dizains - nuuu tas gan diskutējami. Jā, Prius vēsturiski nav bijis smuks. Bet, kur problēma, piemēram, ar citām toyotām, kas pamatā izskatās tieši tāpat, kā benzīnnieki?

JanJan 06.05.2021 10:39

Pasaki kaut vienu dīleri, kas neprasa nieri vai aknu par loga slotiņām.

JanJan 23.04.2021 14:04

Protams, bet nav jau runa tikai par LV, bet kopumā. Kad vācietis pērk golfu, pasātu vai kādu audi, viņam vienalga, ko ar to darīs latvietis pēc 10 gadiem. Tāpēc jau pie mums (un uz daudzām citām austrumeiropas valstīm, kā arī trešajām valstīm) tik daudz tie autiņi nāk, jo turīgākās valstīs cilvēkiem gribas lielāku komfortu - t.i. braukt ar auto bez čakara.

JanJan 23.04.2021 12:32

Mūsdienu dzīvesveids un pieprasījums. Vidējam cilvējam gribas visu jaunāko, labāko, foršāko tagad un tūlīt. Protams, ka ir daudz cilvēku, kas labprāt arī brauktu 15 gadus no vietas ar vienu auto, bet ļoti lielai daļai tādas vēlmes vairs nav.

Attiecīgi arī ražotājiem - kāpēc pārāk iespringt uz tehnikas izturību un ilgmūžību, ja auto tiek mainīti bieži un vairumam pirmreizējo braucēju nemaz neinteresē kāds tas auto būs pēc 15 gadiem un 300kkm+. Protams, ja auto pēc 6-7 gadiem jūk ārā, tad tādu arī nepirks, bet nu nejūk jau ārā tie auto tik ātri.

Tie kas pērk jaunus vai mazlietotus auto - Jums interesē, kādā stāvoklī būs un kādi remonti būs jāveic pēc 15 gadiem un 300kkm+? Uzdrošināšos apgalvot, ka 99% tas neinteresē.

JanJan 19.04.2021 12:24

+1

Pārdot/pirkt/reģistrēt tāpat ir laiks, čakars un nedaudz arī nauda.

Turklāt pilnīga taisnība par nezināmo pusi. Ja nu vienīgi nepērc mazlietotu auto ar pilnu servisa un garantijas vēsturi, tad nu vienmēr drusku laimes spēle sanāk, jo pat aizvedot uz pārbaudi pirms pirkšanas, nu nepateiks Tev visu - nejauks taču meistars uz nedēļu visu auto ārā pa daļām. Padarbinās un paklausīsies vai ir ok, pacels uz pacēlēja un paskatīsies vai nav tur vizuālas problēmas, pieslēgs kompim vai nemet kļūdas, pārbaudīs tur šķidrumus utml. Šobrīd viss ok, bet pēc kaut pusgada varbūt sāksies problēmas, bet varbūt arī nē. Man, piemēram, ar iepriekšējo auto vienā gadā sākās kaut kāds čakars ar elektroniku - vasarā viss ideāli, nekādas kļūdas nekā, ziemā aukstumā, slapjumā, sālī sākās brīnumi ar kļūdu mešanu.

JanJan 16.04.2021 10:53

Par sēdēšanu īsti neatceros, bet patika kopumā salons - nebija pavisam lētās grabošās plastmasas, drusku mīkstāks un patīkamāks uz tausti, nekas negrabēja, automāts labi strādāja (manuprāt, labāk par VAG DSG, kam šķiet ir lielāka aizture, pirms kaut kas notiek), braukšana mīkstāka un patīkamāka pie mūsu ceļiem. No mīnusiem palicis atmiņā, ka lane assist galīgi garām bija - vairāk pat traucē, nevis palīdz, jo šis baigi sita prom no līnijas, kas rezultējas, ka tiec aizsists uz pretējo līniju.

JanJan 15.04.2021 13:40

Cupra jau vajadzētu būt visam labākam, jo cenas arī ir attiecīgi augstākas, kā Seat, bet kopumā piekrītu. Dažus gadus atpakaļ sanāca pabraukāt ar dažādiem īres auto (visi bija +/- gadu veci un bez liela nobraukuma) un seat bija so so. Salons pašvaks gan vizuāli, gan uz tausti, kaut kas grabēja no paneļa puses, braukšana ar pārāk cieta likās priekš mūsu ceļiem utml. Toreiz starp golf, leon, octavia un kia ceed, vislabāk beigās patika tieši kia.

JanJan 15.04.2021 11:12

Nu par tiem getziem jau tā - tā ir maza un salīdzinoši lēta mašīna. Iespējams ir tur vairāk rūsa nekā citiem, bet beigās daudz ko arī nosaka cik vispār auto teorētiski ir vērtība un vai ir vērts remontēt.

Cik nu vēl nedaudz getz sludinājumi ir - kaut kas 1.5-2k par 13-15gadīgu auto. Nu, ja Tev nav paziņās kaimiņu Saša, kas pa lēto metinās, tad sanāk padārgi. Nedod dies vēl paralēli iet citi remonti... Diezgan demoralizējoši katru gadu gāzt iekšā entos simtus remontos vispār nezinot cik ilgi vēl auto normāli ies un vai varēs tehnisko iziet.

Man liekas daudzi beigās atmet ar roku, notirgo to auto un nopērk kaut ko vietā, kur problēmu mazāk.

Apsveicu autori ar auto pirkumu. I20 normāls vāgens. I20 active sākotnējās cenas bija diezgan palielas - kādi 14-15k tā liekas, tāpēc arī pašvaki pirka (bet nu pie mums nelielie auto jau vispār nav baigi populāri), lietoto auto tirgū varēja dabūt zem 10k, kam vēl pat garantija ir, tad jau pavisam cita lieta. Par golfu te jau daži minēja, ka tā tomēr cita klase un cenu kategorija.

+1 par auto vērtību nākotnē - ja plāno ar auto braukt vēl daudzus gadus, tad par to nav ko pārāk domāt, jo padsmitgadīgam auto tāpat nekāda baigā vērtība vairs nebūs.

JanJan 26.01.2021 16:22

Problēma jau, ka šķiet vairums DSG tirgū ir ar sausajiem sajūgiem. Šķiet, ka visiem 1.0-1.9l motoriem ir sausie, kur palien apakšā vairums crossoveru, hečbeku utt. Attiecīgi slapjie būs tikai dārgākiem auto ar lielākiem motoriem.

JanJan 09.10.2020 10:20

Darba kolēģis pirms kādiem 5 gadiem nopirka Volvo V70, nu tā ap 10 gadus vecu, pirka jau pamatā tādēļ, kā jau daudzi citi - brends, ādas salons, pilnpiedziņa utml. Sākumā milzīgā starā, bet nu, kad pēc pusgada/gada visādi kasjaki līda ārā un sāka dzīvoties pa servisiem (neveiksmīgs pirkums)... Pēc kādiem 2 gadiem atmeta ar roku, nopirka labi nopakotu jaunu kia ceed akcijas laikā, bija šķiet vēl apmierinātāks par volvo.

Te ap tām diskusijām par to nodokli jau soc tīklos arī gāja teksti "Tu saproti, ka tas 15 gadīgais bmw/audi vēl 10+ gadus kalpus, a tavs aziāts, fords utt pēc garantijas jau jāved uz šrotu" un "Nesalīdzini normālu auto ar zāles pļāvēju".

JanJan 09.10.2020 8:44

Diemžēl mums daudz apkārt cilvēku, kas uzskata, ka ar KIA (nu principā visu, kas nav bmw, audi, volvo, mercedes, lexus un varbūt vēl kaut kas) brauc tikai bomži. Tas taču būs pazemojums braukt ar kaut kādu aziātu sūdu. Ja nu kaimiņi redzēs un apsmies? Daļai ādas salons un "labs" brends ir kā pirmās nepieciešamības preces.

JanJan 07.10.2020 13:25

Jā, šitais reāli kretinē - visur ziņu portālos, komentāros, soc tīklos tikai kaut kādi izrāvumi, bet neviens nevīžo pielikt linku uz reālo likumprojektu.

JanJan 07.10.2020 13:22

Beidzot pildīs savu solījumu cerams?

JanJan 07.10.2020 8:48

Ja cilvēkam ir jāņem patēriņa kredīts malkai, tad pensija un uzkrājumi droši vien nav nekas liels, diemžēl. Noteikti atkarīgs no maksātspējas, Ja Tev pensija būs 1000 eur, gan jau iedos ar.

Nu un auto līzings jau pavisam cita lieta, tur tomēr apakšā ir arī pirmā iemaksa + auto.

JanJan 05.10.2020 9:22

Kaut kāda ietekme jau būs, bet man liekas, ka lielie bļāvēji pārspīlē. Nu Tu pirksi savu 15 gadus veco preeemiumu - nu maksās nevis 5k, bet 5,3k teiksim. Nu jā, nenāks iekšā lielie motori visticamāk. Bet tie 2.5 TDI auģiki un visi pārējie tāpat nāks, kā nākdami. Nu kāds varbūt aizdomāsies, ka var nopirkt arī jaunāku auto, bet "ne tik krutu".

JanJan 20.08.2020 8:22

121. Ja ar ceļa zīmēm vai ceļa apzīmējumiem nav noteikts citādi, apstāties un stāvēt aizliegts:

121.6. krustojumā un tuvāk par 5 m no tā, izņemot apstāšanos un stāvēšanu pretim sānceļam trīsvirzienu krustojumā, kur ir nepārtraukta 920. vai 921. ceļa apzīmējuma līnija vai sadalošā josla. Šajā apakšpunktā minētās prasības neattiecas uz vietām, kur uz brauktuves izbrauc no blakusteritorijas (pagalma, stāvvietas, degvielas uzpildes stacijas, uzņēmuma u. tml.);

920 ir 1 nepārtraukta līnija un 921 ir dubultā nepārtrauktā. Bildē ir parasts krustojums, nepārtrauktās līnijas neredz, tātad šķiet, ka sods ir vietā.

JanJan 12.07.2020 23:51

Neņem pierē, msh un 650 jau neko citu nemāk uzrakstīt. Delfos arī noteikti komentē cik valdība slikta utml. Dzīvē nekā prātīga nav ko darīt.

JanJan 07.07.2020 8:53

Kādi tad? Aziāti (izņemot nissan) ir uzticami auto, arī dažādos topos un aptaujās būs augšgalā.

Cilvēki, beidziet gremdēties nostaļģijā par vecajiem golfiņiem, passat variantiem un kvatrām. Nu nav vairs tie laiki, vāciešus kopumā nu galīgi nevar uzskatīt par uzticamiem auto šodien...

JanJan 05.07.2020 9:49

Pamatīgs kāpums no fabia un jazz, lai labi ripo!

JanJan 05.07.2020 0:20

Kā ar apdrošīnāšanu? Vainīgs 100% otrs?

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti