Kārtot: Augošā secībā
1 2 3
martinslusis 19.08.2022 13:56

Piekrītu, ka lielā daudzumā šo mašīnu uz ielām, visticamāk, neredzēsim. Tajā pašā laikā es teiktu, ka šim ir kopumā labākas izredzes nekā Stingeram.

martinslusis 19.08.2022 11:34

Katru reizi, kad skatos uz Kia EV6, es tā arī nespēju izlemt vai man tās dizains patīk vai nē. Ja "brālēna" Hyundai IONIQ5 dizains patika uzreiz, tad Kia dizains ir vēl drosmīgāks. Bet laikam jau vairāk patīk nekā nepatīk.

No braukšanas viedokļa man šis auto ļoti patika. Tiešām izbaudīju to brauciena daļu, kad biju pie Kia EV6 stūres. Tā kā testa auto bija 321 zs versijā ar visu riteņu piedziņu, arī apdzīšana ar šo auto ir ļoti vienkārša, jo arī pie 100 km/h uzrāviens joprojām ir iespaidīgs. Ja nu gadījumā interesē, cik ātri tas ieskrienas no 0 līdz 100 km/h, tad tas notiek aptuveni 5.2 sekundēs. Ja nu kaut kādu iemesu dēļ arī tas nešķiet pietiekami, tad Kia EV6 varēs iegādāties arī 577 zs versijā.

Turklāt, ja pēc dinamiskās braukšanas akumulators būs nosēdies, tad Kia EV6 atbalsta ļoti lielu uzlādes jaudu (līdz 238 kW), tapēc tā spēs izmantot maksimālo potenciālu arī 150 kW uzlādes stacijās.

Arī gaitas īpašības man patika. Zemais smaguma centrs rada stabilitātes sajūtu un arī stūri jutu labi (ko nevar teikt par, piemēram, Citroen C5 X).

Viena no fīčām, kas man KIA EV6 patīk (to gan brauciena laikā, protams, nebija laika izmēģināt), ir iespēja šī auto akumulatoru izmantot, lai padotu elektrību atpakaļ, darbinot 230V ierīces. Tā varētu būt ļoti noderīga funkcija, ja dodas brīvdienās pie dabas. Vari pieslēgt elektrisko tējkannu un uzvārīt ūdeni.

Izbraucot pie dabas, noderētu arī gana lielais bagāžnieks, kura ietilpība ir 520 litri (tas ir tikpat, cik VW Tiguan).

Ja es meklētu elektroauto cenu diapazonā nedaudz virs 60 tūkstošiem, šis noteikti būtu viens no maniem top variantiem.

Viens trūkums, ko pamanīju – man kaut kā uzreiz neizdevās tikt pie īstā menu multimediju sistēmā, tāpēc arī nepaspēju savienot telefonu ar auto multimediju sistēmu. Prasītos tomēr nedaudz ērtāku tikšanu no screensavera uz galveno menu.

Katrā ziņā nebrīnieties, ja šo auto redzēsiet starp 7 šā gada konkursa finālistiem!

martinslusis 19.08.2022 11:06

Tā funkcija tiešām ir ļoti forša. Tāda pati sistēma gan bija arī pirms pāris gadiem jau Kia Sorento modelī un tagad laikam ir pieejama gan jaunajos Kia, gan Hyundai modeļos.

Katrā ziņā, šī ir viennozīmīgi labākā aklās zonas brīdinājuma sistēma kāda ir redzēta, jo es tomēr nekad neesmu 100% uzticējies tai lampiņai spoguļos. Šeit vismaz visu pats smuki redzi.

martinslusis 19.08.2022 11:03

Piekritīšu Laaciz par to, ka nedaudz mulsina virsbūves tips. Tiešām diezgan augsta virsbūve priekš hečbeka un nedaudz tā kā velk uz mazu SUV, bet vienlaicīgi tas galīgi nav SUV.

Citādi par dizainu – tie rokturi vai nu patiks vai nē. No vienas puses, parasti rokturi brīžiem būtu ērtāki. Bet no otras puses, auto vismaz izlaiž rokturus uz āru, brīdī, kad tuvojies vadītāja durvīm.

Par braukšanu – dinamika ir ļoti ok. Dzīvē pilnībā pietiks jaudas gan pilsētai, gan arī šosejai, kur apdzīšanas manervus veikt ir ļoti viegli.

Patika tas, ka Renault Megane E-Tech range rādīja samērā pesimistiski. Kāpēc tas ir labi? Jo vismaz zini, ka tiešām tādu distanci varēsi arī nobraukt. Kad braucām ārā no Rīgas, Megane rādīja mazāku range nekā vairāki citi elektroauto, bet realitātē izturēja visilgāk (jāatzīst gan, ka ID.5 jau no Rīgas izbrauca ar ~70% uzlādi, kamēr Megane biju uzlādējis līdz 100%). Turklāt, arī uz šosejas bieži vien var nobraukt pat vairāk nekā auto sākotnēji sola.

Tas, kas man braukšanā nepatika: bateriju lielais svars komplektā ar liela izmēra diskiem nozimēja, ka bedrē labāk neiebraukt. Tiešām ass trieciens sekoja pat no citkārt ne pārāk trakas bedres.

Par interjeru – kopumā jau ļoti ierasts Renault interjers. Multimediju sistēma kopumā bija ērti lietojama, tomēr ievēroju, ka, lietojot bezvadu Android Auto, regulāri Spotify skanēja samērā sliktā kvalitātē. Vienā brīdī atradu knifu, ka palīdz pārslēgšana uz FM Radio un atpakaļ. Tas gan varētu būt arī kāds Android gļuks, tāpēc šo Renault nepārmetīšu.

Man personīgi stūre likās pārāk "pārbāzta" ar kloķiem. Labajā stūres pusē atrodas 3 kloķi: braukšanas režīma pārslēgs (P, R, N, D), logu tīrītāju kloķis un vēl viens kloķis multimediju kontrolēšanai. Likās nedaudz par traku, tāpēc labprātāk ātruma pārslēgu redzētu citā vietā.

Lai gan cītīgi meklēju minūtes 10 un pat Googlēju, tā arī neatradu kā var izslēgt priekšējā pasažiera airbagu. Ja parasti tas būtu slēdzis sānu panelī, tad šai mašīnai tur to neatradu. Google gan teica, ka tieši tur tam ir jāatrodas. Labprāt intereses pēc uzzinātu, kur īsti tas atrodas.

Viena piebilde par praktisko ikdienas lietošanu ģimenē ar bērnu – aizmugurē ieliekot ISOFIX sēdeklīti, drošības jostu nekādi nevarējām iesprādzēt no tām pašām durvīm, tāpēc gājām no pretējās puses. Tomēr tas ir ļoti neērti. Mūsu sēdeklītis nav liels, tāpēc diezgan droši, ka tāda problēma būs arī citiem.

Kopējais iespaids par šo auto bija tīri labs, tomēr es pats personīgi par ~50 tūkstošiem tādu nepirktu. Tomēr jāatzīst, ka dizains ir izdevies un braukšana ar šo auto arī sagādā prieku.

martinslusis 08.07.2020 16:31

Nu nav man problēmu arī bez sistēmām noturēties joslā. Izbrauc tu arī jaunu masīnu kādreiz arī un sapratīsi, ka pat maza nianse var izrādīties ērta.

Nebakstu pie stūres telefonu utt. Bet ir ērti, ja līkumā mašīna jau pati sāk griezt stūri un tev tikai jāuzrauga, ka māšīna nekļūdās.

martinslusis 07.07.2020 16:02

Man Tiguan ir un varu piekrist, ka atvieglo.

Nē, ne uz uzmanības rēķina. Es tāpat skatos uz ceļu un arī rokas turu uz stūres. Bet ir ir mazāk jāiespringst stūrējot. Viss notiek jau pats no sevis un brīžiem tikai knapi piekoriģē.

Paļauties, vismaz Tiguanam, uz to gan baigi nevar, jo jebkurā brīdī var izslēgties tā funkcija, ja īsti neatpazīst līnijas un tikai maza lampiņa instrumentu panelī krāsu nomaina. Tā kā var arī pamatīgi ieberzties, ja noņemtu rokas no stūres.

martinslusis 27.05.2020 18:02

Cik es izbraucu vienu vakaru ar Passatu no Ādažiem uz Rīgu un vēl apkārt nedaudz, ļoti labi darbojās arī Passat facelift modeļa gaismas. Smuki "izgrieza" pilnīgi visas priekšā un pretī braucošās mašīnas.

Kopš tā brīža ir āķis lūpā uz tādām gaismām.

martinslusis 02.05.2020 14:06

msh rakstīja: Adaptīvais kruīzs ir atsevišķs bloks mašīnas priekšā un ne tas lētākais - paturot prātā cik daudzi jauno mašīnu pircēji tikai stumdās pa pilsētām un/vai stāsta ka kruīzu nelieto, diezgan loģiski šo bloku bāzītē atstāt aiz borta. Par lukturu apmīzējiem - pastāsti man ko īsti viņi tādu sataustāmu dod, mani tiešām interesē no cilvēka, kam šis aprīkojuma punkts liekas vajadzīgs dzirdēt - man viņi ir, uzliku smukuma pēc, padarīju darbojošus ķeksīša pēc, cenšos nelietot jo saskatu tur tikai krutu ekstru kas izpumpē daudz šķidruma zemē Par to ka planšete spidometra vietā nav bāzītē, priecājies - labākais spidometrs jau ir bāzītē - nebaidies, tas brīnums, pēc kura tu alksti, pēc kāda laika jau visiem būs bāzītē, jo ir lētāks, tā tik tāda šībrīža situācija, kad to iesmērē kā krutu ekstru.

Sveiks!

Par adaptīvo kruīzu - pieņemu, ka dārgākais ir uzstādīt radaru, kas čeko priekšā braucošās masīnas. Bet šiem auto jau standartā ir Front Assist avārijas bremzēšanas sistēma, kas, cik zinu, darbojas tieši ar radara palīdzību.

Varbūt ir vēl kas ļoti dārgs nepieciešams adaptīvajai kruīza kontrolei, bet pieņemu, ka, ja radars jau ir, tad pārējais vairāk ir programmatūras jautājums.

Lukturu mazgāšana ir strīdīgs jautājums, bet es tomēr jūtu, ka tagadējam VW Tiguan šādas opcijas nav un lukturi ir netīrāki nekā vecajai Toyota Corolla, kam ik pa laikam nomazgāju lukturus. To jūt tieši ziemā, kad sāls tiek kaisīta.

martinslusis 29.04.2020 17:06

Cik ar konfigurācijas rīkiem Škodas un VW lapās paspēlējos un ar Seat salīdzināju, Škodai ir ļoti izteikts, ka pat augstākā līmeņa komplektācijās trūkst visādas lietas, kas VW un Seat ir pieejamas jau zemāka līmeņa komplektācijā.

Tā kā beigās, ja grib labu aprīkojumu, tad Škodai cena ievērojami pieaug. Īpaši tas attiecas uz pusautonomo braukšanu un drošības fīčām. Piemēram, ne Kodiaq L&K aprīkojumā, ko principā varētu pielīdzināt VW R-Line (cena no 34 000 EUR), ne jaunajai Octavia šobrīd maksimāli pieejamajā Elegance komplektācijā nav iekļauta adaptīvā kruīza kontrole. Tā ir jāpērk atsevišķi. Tas pats ir ar, piemēram, digitālo instrumentu paneli.

Octavia Elegance aprīkojumā nav iekļauta pat tāda triviāla lieta kā priekšējo lukturu mazgāšana un maksā papildus 130 EUR.

Bet kopumā tā stratēģija ir pareiza, jo tad katrs var VW grupā atrast sev piemērotu piedāvājumu. Citam, iespējams, neinteresē visāds papildaprīkojums un tad Škoda būs ļoti laba izvēle. Ja interesē aprīkojums, tad Seat vai VW būs jāņem. Seat pārsteidz, ka, piemēram, ir jau standarta komplektācijā gan pilnas priekšējās LED gaismas, gan digitālais instrumentu panelis, kas parasti ir tikai augstākos aprīkojuma līmeņos.

Man, piemēram, ļoti patīk visādas modernās fīčas, tāpēc es sava Tiguan vietā kā nāmamo, ļoti iespējams, tieši Seat Tarraco ņemtu. Principā, tas pats Tiguan Allspace vien ir, bet par demokrātiskāku cenu.

martinslusis 09.12.2019 0:54

Klau, tu neesi gadījumā nereāli asprātīgs?

keksuss

gūglis

prīmuss

toybota

Vienkārši nereāli smieklīgi prikoli no pieauguša vīrieša. Esmu sajūsmā.

Kāpēc apstāties tur?

Sauc golfu par golu. Fordu par fjordu. Būs nereāli ņirdzīgi!!!111oneoneone

martinslusis 05.11.2019 23:26

Interesanta sajūta. Ļoti labi atceros Hyundai Kona Electric pagājušajā gadā. Spied gāzi, uzrāviens ļoti labs, bet dzirdi tikai riepu troksni.

martinslusis 04.11.2019 23:08

Domāju, ka būs Top 3, bet ir vairāki labi modeļi par zemām cenām šoreiz. Tie arī būs top pretendenti gan jau, zinot, ka cena ir svarīgs faktors.

martinslusis 04.11.2019 23:07

Kā tad nav? Audio E-tron

martinslusis 29.10.2019 10:25

Tā izskatās. Mēs, protams, no tā tikai zaudējam. Šķiet, ka iepriekš tā īsti nebija.

martinslusis 28.10.2019 15:31

TomsTimosko rakstīja: Volkswagen ieturētais konservatīvisms redzams no paaudzes uz paaudzi, taču vēl vairāk tas izpaužas modeļu feisliftos. Iztiekot bez agresīvām izmaiņām eksterjerā, Passat uzlabojis tehnoloģisko arsenālu, tādejādi kļūstot patīkamāks un drošāks salonā sēdošajiem. Jaunā Passat starta cena nav no mazajām - 25 900 eiro (Superb 21 400 eiro). Jāņem gan vērā, ka bāzes versijas jau ir bagātīgi aprīkotas (Trendline šeit nebūs atrodams), turklāt viena no nozīmīgākajām Passat mērķauditorijām ir tieši juridiskās personas, tāpēc standarta izcenojums autoparkiem ir elastīgāks.

Es paspēlējos ar konfiguratoru Škodas lapā un, ja godīgi, biju pārsteigts par to, cik daudzas lietas ir vēl papildus jāpērk klāt pat L&K aprīkojuma līmenim.

Volkswagen tādā ziņā bāzes aprīkojums ir bagātīgāks, bet tur jāskatās, kāds papildaprīkojums nu kuram ir svarīgs.

martinslusis 28.10.2019 14:40

rolis rakstīja: šitā ikona noteikt nobīsies piedalīties GADA LV auto konkursā!

Piedalīsies

martinslusis 28.10.2019 14:38

VWfans rakstīja: Ar Carguru RAV-4 vienu reizi pa pilsētu braucu. Patīkams, plašs, ērts, kluss. Ir atsauksmes, ka gāzelīgs pagriezienos. Manuprāt, nevar gaidīt no liela SUV tik labu noturību pagriezienos kā no parasta vieglā auto.

Es arī izmantoju iespēju ar Carguru šo masīnu izmēģināt.

Patika, ka pa mūsu ceļiem tomēr diezgan komfortabli braukt, jo labi mīkstina ceļa negludumus. Salons gana plašs, ērts (aizmugurējo rindu gan neizmēģināju, bet to vēl paspēšu). Ar hibrīdu diezgan ok uzrāviens.

To pārlieku lielo nestabilitāti pagriezienos gan sajutu, kad uz Mūkusalas ielas metu riņķī brīdī, kad bija gana intensīva satiksme un vajadzēja aktīvāk gāzi uzspiest - uzreiz juta, ka mašīna nav pietikami stabila. Tiguans noteikti tādā situācijā uzvedas pilnīgi citādāk. RAV4 gan arī ir nedaudz lielāks par Tiguan II (ne Allspace modeli), kas arī atstāj zināmu iespaidu.

Toyota, manuprāt, aug salona dizaina jomā, jo iepriekš šī ražotāja saloni mani vienmēr ir atturējuši no Toyotas izvēles, bet nu tiešām ir krietni labāk. Pēdējie modeļi gan CH-R, gan Corollai, gan RAV4 salona dizaina jomā ir jūtami progresējuši. Tomēr arī tad bija detaļas, kas šķita dīvainas, pārsēžoties no VW - piemēram, atpakaļskata spoguļa korpuss šķita ļoti biezs un liels attiecībā pret reālo spoguļa izmēru (Tiguanam korpuss praktiski nav manāms).

Lai nu kā, kopumā noteikti izskatītu šo auto kā variantu, ja meklētu jaunu krosoveru. Īpaši man patīk tieši hibrīda versija, jo Toyotas izmantotais hibrīda princips ir labs kompromiss starp ekoloģisku braukšanu un čakarēšanos ar uzlādēm.

martinslusis 16.10.2019 1:53

VW tie 115 zs un 150 zs 2.0 TDI ir ļoti līdzīgi. Es kaut kad meklēju info. Tagad uzreiz neizdodas atrast, bet pāris detaļas atšķiras. Vienīgi, ka atšķīrās laikam arī kārbas ratio.

Katrā ziņā diezgan labi var to 115 zs versiju nočipot, ja ir vēlme.

Piemēram, zdx.lv piedāvā uz 175 zs un rolis.lv uz 185 zs čipot to dzinēju.

martinslusis 15.10.2019 11:46

Bet tādad ne personīga pieredze ar VW. Man pat Tiguans ar 2.0 TDI mazjaudīgo versiju (115 zs) iet tīri ok. Noteikti nav tā, ka ikdienā baigi justu jaudas trūkumu. Gan apdzīt var ok, gan pilsētā ir ok.

martinslusis 14.10.2019 12:11

Patiesībā pat lēnāks, kā izrādās...

Mitsubishi ASX (2019) 2.0 (150 Hp) AWD ar automātisko kārbu:

189 km/h

12.2 sec 0-100 km/h

150 hp, 195 Nm

Skoda Karoq 1.0 TSI (116 Hp) FWD ar automātu:

186 km/h

10.7 sec 0-100 km/h

116 hp, 200 Nm

Skoda Karoq 1.5 TSI (150 Hp) FWD ar automātu:

203 km/h

8.6 sec 0-100 km/h

150 hp, 250 Nm

Lieta tāda, ka ASX maksimālais griezes moments ir pie 4200 rpm, kamēr 1.0 TSI Karoq jau pie 2000-3500 rpm un 1.5 TSI pat pie 1500 jau sākas max griezes moments:

Mitsubishi ASX 2.0 - 195 Nm @ 4200 rpm;

Škoda Karoq 1.0 TSI - 200 Nm @ 2000-3500 rpm

Škoda Karoq 1.5 TSI - 250 Nm @ 1500-3500 rpm.

Tātad dzīvē ar Karoq regulāri varēsi izmantot krietni lielāku jaudas potenciālu nekā ar ASX.

Protams, 1.0 TSI gadījumā ir jāskatās, kāds ir tā motora resurss ilgtermiņā, bet tas jau ir cits jautājums.

martinslusis 13.10.2019 23:35

VWfans rakstīja:

AgnarsJundass rakstīja: Mitsubishi ASX 2WD CVT, 2.0 litri, 150 ZS, cena no 20 990 eur. Pēc nobrauktiem 20 kilometriem man šis joprojām palika diezgan nesaprotams auto… Pārāk robusts, lai būtu tipisks pilsētas krosovers, taču pieejams tikai ar priekšpiedziņu. Cena šķiet pārāk augsta, lai varētu konkurēt ar dasteri, taču aprīkojums gan tiek piedāvāts diezgan bagātīgs.

Man šķiet, ka Mitsubishi-ASX konkurē ar Škoda-Karoq. Mitsubishi garums ir 436,5 cm, Škodai 438,2 cm. Riteņu bāze Mitsubishi 267,0 cm, bet Škodai 263,8 cm.

Domāju, ka par konkurentu Tev ir taisnība. Vienīgi neredzu šajā konkurencē ASX jebkādus trumpjus, salīdzinājumā ar Karoq.

Dizains, protams, ir gaumes jautājums, bet, manuprāt, vismaz 7-8 no 10 cilvēkiem izvēlēsies Karoq dizainu, jo ASX aizmugure ir ļoti savdabīga + salons Škodai būs krietni modernāks.

Cenas ir ļoti līdzīgas, bet Karoq ir zemāka sākumcena (tiesa, par 1.0 TSI). Par pēc jaudas līdzvērtīgu motoru cena ir ļoti līdzīga. Bet, kad Tu pērc jaunu auto, ir jārēķinās arī ar potenciālo cenas kritumu un iespējām to auto pēc gadiem 5 pārdot kā lietotu. Šeit Škodai būs ievērojams pārsvars, manuprāt.

martinslusis 27.09.2019 12:11

Jā, tas arī. Man personīgi likās, ka Tarraco ir vairāk vietas salonā. Varbūt tā tikai šķiet, bet nu tāds iespaids man radās...

martinslusis 26.09.2019 18:22

Ja godīgi, tā īsti neviens nebrauca. Šeit bija 5 sekunžu ilgs brauciens pa granti tādā režīmā, lai bildes un video būtu interesantāki.

Rudens braucienā grants pat nebija maršrutā iekļauta, ja neskaita pusdienošanas vietas iebraucamo ceļu.

martinslusis 26.09.2019 18:18

Ja godīgi, īsti nenāk prātā argumenti kādēļ ņemt šo nevis, piemēram, Škoda Kodiaq (vai Seat Tarraco vai Tiguan Allspace), kas savulaik ieguva gada auto.

Vērtības kritums būs lielāks nekā VW grupas mašīnām. Arī, salons, manuprāt, nosauktajiem auto ir labāks.

Protams, tajā cenā būtu arī citas interesantākas alternatīvas, taču es personīgi Santa Fe savā shortlistā iegādei par tādu cenu neiekļautu.

martinslusis 22.07.2019 12:56

Nu, vērts ir arī pašam pārbaudīt. Tas jau savā ziņā subjektīvi. Bet mūsdienās tiešam reti kuram auto ir tik maz vietas aizmugurē. Pat Nissan Micra, iespējams, bija ērtāk.

1 2 3

Lasītākie raksti

Jaunie raksti