Tieši tā. Ekspluatācijas apstākļi vissliktākie: desmitiem lietotāju dienā, pilsētas braukšana un pašu vadītāju attieksme.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Tieši tā. Ekspluatācijas apstākļi vissliktākie: desmitiem lietotāju dienā, pilsētas braukšana un pašu vadītāju attieksme.
Fabia nav slikta mašīna savā klasē un noteikti ir labāka vairumu Āzijas izstrādājumu. Bet nevajag glorificēt savu mopēda motoru.
Kas ir Fabijas jauda? tie trīs cilindri, kas tur ar pēdējiem spēkiem ģenerē tos 60-70 zs? Plus vēl šāda dzinēja konstrukcija pati par sevi ir nepareiza.
Lielu daļu no mašīnas taču veido motors un no tā atkarīgās braukšanas īpašības. Fabia ar 1.2 tsi vai 1.6 dīzeli vismaz nodrošina minimālās elastīgas un dinamiskas braukšanas īpašības, bet ja iepisi kapeiku un nopirki to brīnumu ar 3/4 no normāla motora, kurš cenu lapā ir ielikts, lai varētu uzrakstīt "Cena no" vai priekš iepirkumiem, atliek vien samierināties ar savu kļūdu.
Cerams, nākamā Fabia Latvijas tirgum tiks izlaista ar VWfans edition- ar viena cilindra motoru + minamajiem pedāļiem (aka hibrīds) un nenokrāsotu virsbūvi. Tā tik būtu baudāma mašīna.
ĪSTAIS braukšanas prieks rodas tad, kad jāapdzen fūre ar 60 zs motoru- katra apdzīšana ir kā krievu rulete. Ja izdzīvo, pēc tam ir prieks par katru nodzīvoto dienu.
Es arī šito nesaprotu. Man sen atpakaļ bija tāda mašīna, tikai facelift modelis. Toreiz izdevās atrast mašīnu ar labu virsbūvi, bet tāpat rūsa parādījās iespaidīgā ātrumā.
Ja kādreiz bija populāra japāņu mašīna, tad līdz šai diena maz palikušas. Bet Mazda 3 un 6 jau vēl lielāka rūsas katastrofa.
Laba mašīna topošo metinātāju treniņiem.
Sāc ar kompresiju. Izklausās pēc izdeguša vārsta un bojātu vārstu blīvju kombinācijas. Sliktākā gadījumā-virzuļu gredzeni, kas ir normāli 22 gadus vecam Mazdas motoram.
Tam motoram elektronikas vai citas sīkas problēmas praktiski neeksistē.
Bet ja godīgi, man šķiet nav vērts ieguldīt tādu darbu šajā mašīnā un vieglāk to būs atdot lūžņos. Ja nu vienīgi neticamā veidā virsbūve ir saglabājusies laba, vari meklēt šādu motoru šrotā, bet nekur nav garantijas, ka viņš būs labāks par esošo.
5W40 no zināma ražotāja. Es izmantoju Total/Elf vai Mobil.
Nissan ar kvalitāti tiešām ir ļoti švaki. Tie Jatco ražojuma variatori izteikti brūk nost, vienam zināmam Qashqai tas tika remontēts pie 60k nobraukuma, tur gan problēmas bija savādākas un pēc dīlera/Nissan lēmuma tika mainīts vadības bloks. Var palasīt internetā sūdzības par šiem variatoriem, to ir ļoti daudz.
Vajag konkrēti paprasīt dīlerim vai variatoru tiešām nomainīja, nevis, piemēram tikai vadības bloku.
Un runājot par evakuāciju- es domāju autoevakuatoru var saukt tāpat, pieņemot ka "mašīna nav braucama, jo no variators izdod skaņas". Varbūt tā izdodas saņemt maiņas auto.
Meklē mašīnu ar M sērijas motoru un viss būs OK. Tas principā nozīmē pre-fl dīzeli, laikam ražoja līdz 2007. gadam. Ja izravē tos ieplūdes kolektora vārstiņus, labs motors. Pārējie motori sūdīgi.
Tehniski, jau tas pats 3-series. Tur nekā negatīva nav.
Durvju rokturis gan tika mainīts pa garantiju, bet problēma risinās ar silikona pūšanu ik pa laikam. Es domāju te arī pie vainas ūdens nokļūšana durvīs.
Megane 2 mēdz grabēt paneļa vidusdaļa uz bruģa, ne ko citu nenovēroju, kamēr šāda mašīna bija lietošanā (universāls). Galvenās šī modeļa problēmas ir ar elektroniku/virsbūves hermētiskumu. Pēc facelift daudz kas tika uzlabots, bet tāpat mēdz izbeigties priekšējo logu motoriņu vadības bloki, jo ūdens tiek durvīs un Temic ražojumi nav tie kvalitatīvākie. Kopumā es teiktu, ka defektu līmenis līdzīgs ar to pašu Astru.
Ap 2007. gadu Renault uzlaboja kvalitātes kontroli rūpnīcās, pēc neveiksmīgā 2000. gadu sākuma, bet tāpāt kvalitāte mašīnās ir diezgan mainīga.
Kopumā Megane jāskatās kā alternatīva korejiešu ražojumiem, dēļ cenu kategorijas.
Cik zinu, Megane 3 elektronikas problēmas jau ir novērstas, bet salona apdare šķita sliktāka.
Mani ieteikumi:
Opel Astra universāls. Viss kā jau Opel- vienkārši, gana kvalitatīvi un par sakarīgu cenu. Vectra vai Signum būs komfortablāks un solīdāks, bet piedāvājums švaks.
Accord un Avensis ir ļoti labi. Accordam ir labāki dzinēji un kopumā tā ir labāka mašīna, bet kā mīnusu var pieminēt daudzsviru piekari. Latvijā lietotajām mašīnām var sākt parādīties problēmas ar rūsu apakšā pie šāda vecuma, bet ne izteikti. Civic ir diezgan ciets, bet tā ir laba izvēle. Tikai jāmeklē hečbeks ar 1.8 dzinēju. Sedanus ražo Turcijā un Japānā, tiem aizmugurē ir daudzsviru piekare. Teorētiski lielāks komforts, bet ir problēmas ar rūsu.
Megane 2 Facelift. Ļoti labi benzīna dzinēji, komfortabla gaita un vienkārša konstrukcija. Nerūsē. Es teiku labākais Renault modelis. Pie mīnusiem var pieminēt nedaudz niķīgu elektroniku, viduvēju salona apdari. Skaņas izolācija laba. Un tam visam bonusā laba cena. Salīdzinājumā ar Laguna krietni mazāks defektu skaits un stabilāka vērtība.
Focus arī nav ne vainas. Tāpat var skatīties Volvo S40/V50, kam ir Focus platforma/motori. Dārgāks, solīdāks bet nedaudz niķīga elektronika.
Kia-Hyundai nav īpaši komfortabls un skaņas izolācija švaka.
Bet kā jau te rakstīts, švaki ar benzīna dzinējiem Latvijā, līdz ar to nevar koncentrēties uz kādu konkrētu modeli. Vēl jau var pameklēt kaut ko Igaunijā vai Lietuvā..
Tad jau tas viss paliek interesanti. Un sludinājumā nav atzīmēts, ka ir servisa grāmata, kas arī ir aizdomīgi tādai mašīnai tādā cenu kategorijā.
Īpaši neveiksmīgs ex-taxi Golfs.
www.ss.com/msg/lv/transport/cars/volkswagen/golf-6/bifpfn.html
28.08.2017 18:53 / Cietis / EUR 6335.00
29.06.2016 21:12 / Cietis / EUR 558.16
08.02.2016 15:31 / Cietis / EUR 29.20
08.02.2016 15:31 / Cietis / EUR 29.20
21.06.2015 14:40 / Cietis / EUR 348.70
17.02.2015 09:35 / Cietis / EUR 1083.84
13.11.2013 18:45 / Cietis / EUR 126.72
30.05.2013 13:50 / Cietis / EUR 363.23
25.07.2012 14:38 / Cietis / EUR 526.46
Pēc pēdējas avārijas gan jau nopirkts apdrošinātāja izsolē.
Mašīna gan jau LV pirkta. Atceries, ka pirmā apskate mašīnai jāveic divus gadus pēc reģistrācijas.
Jā, ņemot vērā mašīnu, avārija gan jau nav bijusi liela.
Par avārijām no No LTAB:
25.08.2018 08:50 / Cietis / EUR 4733.30
23.10.2017 08:30 / Cietis / EUR 3784.02
Nu jā, visiem tiem modeļiem ir Gamma motori ar ķēdi. Detaļas priekš motoriem arī ražo tepat Eiropā, nav jau tik daudz tie lielie piegādātāji. Piemēram, Hyundai pēc savas specifikācijas pasūta virzuļus pie Mahle vai Kolbenschmidt un tad viņiem tos atsūta uz uz rūpnīcu komplektēšanai. Kaut ko gan jau ražo paši, kaut ko sūta no Āzijas. Te visu nosaka izmaksas.
Eiropā var nopirkt arī Korejas ražojuma mašīnas. Ja Slovāku vai Čehu rūpnīca netiek galā ar pieprasījumu, mašīnas sūta no Korejas.
Mitsubishi konstrukcijas ir tikai Alpha motori (ar zobsiksnu), un šie motori nav pieejami ne i30/Ceed, ne Solaris. Gamma motori un U-sērijas dīzeļi ir korejiešu konstrukcija.
Motorus Eiropas tirgum neražo Ķinā. Tos ražo Slovākija, tur pat kur Ceed.
Man šķiet te viss ir diezgan vienkārši. Tiem motoriem (Gamma) eļļas tilpums ir nedaudz virs 3 litriem, kas nozīmē ka eļļa izstrādājas ļoti ātri un šis faktors apvienojumā ar korejiešu izstrādājumu kvalitāti un noteiktajiem eļļas intervāliem noved pie tā rezultāta.
Ja iepriekš eļļa tika mainīta pie vairāk nekā 8-10k km nobraukuma, tad te nav ko brīnīties.
Par blīvslēgu problēmu arī ir dzirdēts, bet tas nav nekā saistīts ar šo problēmu.
Varam atkal sākt "Japāņu 300k" tēmu vai arī pastāsti, kas tur tik slikts. Pēc manas pieredzes varu teikt pretējo.
Opel/GM Europe izstrādāja platformas un motorus, ko pēc tam izmanto visā pasaulē. Kad konkrēta motoru/platformas paaudze noveco, to atdod korejiešiem un tas turpina savu dzīvi zem Daewoo/Chevrolet ražojuma.
Amerikāņi saprata, ka mazākas mašīnas jādod izstrādāt Eiropā, ar lielajām tiek galā paši un tās der arī Austrāļu gaumei.
Bet nu ir starpkontinentālas paralēles- Piemēram, Opel Antara, kas ir ražots un izstrādāts Korejā, attiecīgi lai samazinātu izstrādes izmaksas, to vienkārši paņēma no korejiešiem. Tāpat kaut kādas tehnoloģijas/mezglus paņēma no citiem GM uzņēmumiem- piemēram Isuzu, SAAB. Tas viss lai ietaupītu.
Interesanti, ka Omegu (nedaudz pārveidojot) ražoja Austrālijā kā Holden, bet amerikāņiem sūtīja ar Cadillac nosaukuma no Opel rūpnīcas Vācijā.
Un par 1.7 dīzeli- Opel bija savs 1.7 dīzelis, tad gan jau saprata, ka labāk ir attīstīt Isuzu motoru tad arī tapa rūpnīca Polijā. Lai taupītu izmaksas, Honda arī šo motoru izmantoja vienu brīdi. Nav jau svarīgi, kas to motoru ražoja, galvenais, lai laba konstrukcija un kvalitāte.
Tā nu gan nav. Opel bija atsevišķa GM struktūrvienība, kas paši izstrādāja platformas un motorus. Protams, bija atsevišķas mašīnas (Sintra, Frotnera, Agila, moš vēl kāds) un mezgli, kas tika ņemti no citiem/un GM ražotājiem, bet populārie modeļi ir 100% Eiropas izstrādājums.
Tagad, kopš PSA viņus nopirka, izskatās, ka no Opel paliks tikai emblēma.
Nav jau teikts, ka defekts parādās visām mašīnām. Tāpat ir gana daudz šādu motoru, kas nobrauc vairāk par 300k km bez šīm problēmām.
Izskatās, ka VAG nomainīja degvielas sistēmas ražotāju uz Delphi dēļ Siemens pjezo sprauslu problēmām un augstāk minētās degvielas sūkņa problēmas dēļ.
Tu domā ka pa 4k nevar atrast labu mašīnu? Var atrast arī pa 1k, ja māk meklēt.
Jā, tās serviss tur ir baigi attīstījies pāris gadu laikā. Latvijā Carguru paspēja pirmais, bet iespējams lietuvieši neredzēja biznesa pamatojumu šādu pakalpojumu piedāvāt Rīgā, ja jau tik ilgi gaidīja. Bet toties tagad ienāca ar busu nomu.
Nu redzēsim, varbūt ar laiku piedāvās arī vieglos auto un radīs konkurenci Carguru, kas novedīs pie zemākām cenām.