Nezinu gan. Es esmu ar tukšu aizmugurējo riepu nobraucis kādus 2 - 3 km ar ātrumu 30 km/h (ātrāk nevar, jo disks karst un slikta vadāmība). Sekojoši pēc tam metāla disks ir metams - kantains (nezinu, kā ar alumīnija disku - gan jau ka arī, jo malas būtu apgrauztas un apaļš viņš noteikti nebūtu) un riepa pēc dažu km braucien ir pilnīgā ļerpatā sašķīdusi, kordi sen sabrukuši un nekas daudz nav palicis pāri. Nezinu, kas būtu pēc 10 km nobraukšanas.
"Vai kāds ,kam te tāds jau pieder, ir mēģinājis ar to powerbanku reāli piedarbināt piemēram kādu mēnesi mitrumā/aukstumā nostāvējušu auto ar pilnīgi tukšu aķi?"
Es domāju, ka problēmu nebūtu. Bet pirmkārt jau tādu nevajag darbināt un lieki noslogot ģeneratoru tādu mironi lādējot. Pavisam tukšs, aukstumā nostāvējies aķis ir jāienes siltās telpās un jāuzlādē ar parasto lādētāju vai arī jāmaina!
Nē, esmu gados jauns. Ar servisiem galīgi neesmu saistīts, darbojos IT nozarē - tas tā. Ja cilvēkiem vajadzīga palīdzība un man ir iespēja palīdzēt, tad to daru. Arī man cilvēki ir palīdzējuši un es to nekad neaizmirsīšu. Neesmu krievu laikos audzis, bet varu iedomāties to visu. Nav jau tik traki. Tikai pamata lietas. Zinu dažus, kuri vispār neko nevadā līdzi un tad problēmu gadījumā ir sūdīgi - nav pat ar ko ratu atskrūvēt, vai aķi izņemt. Par pērējo nemaz nerunājot. Man vienkārši patīk, ka esmu kaut nedaudz sagatavojies un pamata lietas, kuras var noderēt ir līdzi. Ja ne man, tad kādam citam.
Bagažniekā pilna izmēra rezerves ritenis, ratatslēga, birstīte ar ko tīru paklājiņus, divi pāri darba cimdi, 1 litrs dzesēšanas šķidrums, oriģinālais MB instrumentu komplektiņš (vairāk jau simboliski), avārijas trīsstūris, CO2 ugunsdzēšamais aparāts vidēja lieluma, stiklu mazgājamais (izsmidzināms), Wurth eļļa aerosolā, Wurth rost-off skrūvēm, 1 litrs motoreļļa, 1 litrs parasts ūdens, lielāka un mazāka lupata, tālāk instrumentu kaste ar pamata atslēgām, muciņām, skrūvgriežņiem un citiem instrumentiem, dažas spuldzītes, papīra nazis, kabatas baterija, daži savilcēji dažāda lieluma, nedaudz kaut kādas skrūves, mazās blīvītes, drošinātāji un visādi sīkumi (viss atrodas aiztaisāmā instrumentu kastē nevis izmētāts), 2 domkrati (viens uz riteņiem vidēja lieluma hidrauliskais - man nepatīk pisties ar tiem mazjiem) otrs kaut kāds parastais mehāniskais katram gadījumam.. Salonā glabāju daudz salvetes (vienmēr noder), lupatiņu panelim, smaržas, aptieciņa, salokāmais lietussargs, to stāvvietas karti, kad mašīna atstāta, navigācijas lādētājs un vasarās navigators (ziemās mīnus grādos es elektroniku neatstāju mašīnā) un jā 0 citi minēja piepīpējamos vadus - man ir powerbanka ar kuru iespējams piešķilt tādos gadījumos - vadi tā jau ir vēsture. Jā, viena lieta gan man nav - velkamā trose.
Priekš kam tik svarīga ir tā ērtā iekāpšana/izkāpšana? Tu esi ļoti tukls cilvēks vai ar nopietnām veselības/kustību problēmām? Neesmu ievērojis, ka kādam būtu problēmas iekāpt iekāpt sēdinātā 2. golfā vai kaut kādos piepaceltos pseidodžipiņos. Augstāku sēdpozīciju var saprast - tā tagad mode. Visi grib sēdēt augstāk un redzēt tālāk, tāpāc tik ražo un ražo visādus krosoverus. Budžets gan lieks sarausties - 10 gadīgu auto par 4k. Tur sanāk tikai kaut kas ļoti lēts un pliks. Kā jau te cilvēki minēja - Meriva, varbūt vēl kaut kādi korejiešu lētie plastmasas izstrādājumi ar 15 cm augstāku sēdpozīciju. Var protams skatīties vecākus auto par to cenu, bet vecākus gan jau negribēsi, jo tiem var gadīties neparedzēti naudas ieguldījumi, lai gan tieši tas pats attiecināms uz 10 gadīgajiem. Nu grūti būs. Par 4k var paņemt normālu hečbeku, ja tev nevajag neko lielu. Atkarībā kādas prasības pret auto. Ir tāds golf+ (esmu redzējis) - mazs, bet iespējams sēdi augstāk. Vairāk neko nezinu. Jeb piemet vēl pāris k klāt un tad jau var kaut ko sākt skatīties.
Mazlietots nebūs nekāds uzticams - īpaši kaut kādi pēdējo gadu sūdi, kur taupīts uz visu. Sākumā pabrauksi tīri feini - gan jau dīleris arī kādu garantiju iedos. Pēc tam maksāsi un maksāsi. Jeb kā jau te saka - ņem kaut pajaunu, bet vienkāršu uzbūvē, bez nekādām super elektronikām, nevajadzīgiem kompjiem un visādām elektro ekstrām, par kurām mūsdienu "konsjumeri" ir stāvā sajūsmā.. Ja man teiksim būtu 30k eiro, kurus varētu tērēt auto iegādei es jaunu/mazlietotu nepirktu nekādā gadījumā. Aizbrauktu uz Vāciju uz pakaļ kādam 90-gadu vidus eksemplāram ar labu, rūsas neskartu virsbūvi pa kādiem 8000 eiro, ieguldītu kādus 5000 remontos, visu kas jāmaina utt. un tad zini ka vari kādus 20 - 25 gadus nobraukt. Pamēģini tu ar mūsdienu "jaunajiem" auto nobraukt tādu laiku! Nobraukt var, kapēc ne - bet nespēsi par to maksāt! ;) Lai veicas auto izvēlē!
Šausmīgi švakas tās ķēdes mūsdienās taisa - ka tik ieekonomēt kādu eiro ražošanas procesā, tapēc pa lielam ir visādi sūdi un brāķi, par kuriem pēc tam jaizdod simtus un jābojā savi nervi. Ja VW nejēdz uzbūvēt, lai nopērk rasējumus no Mercedes 80-desmito un 90-gadu modeļiem. Tiem nekādas problēmas vispār nav ar ķēdēm. Man nobraukums panelī 300k bet patiesais ir lielāks, jo domāju ir notīts (kādi 400k - 450k varētu būt). Oriģinālā ķēde un problēmu nav nekādu - ne grab, ne kas. Eļļu leju Castrol 5W40 sintētiku ar Knecht filtru un mainu pa kādiem 15k - 20k (atkarībā cik sanāk nobraukt, jo mainu reizi gadā - tieši pirms ziemas). Vajag ražot tā, lai ķēde ir uz kādiem 800k km vai vairāk nevis kaut kādu širpotrebu taisīt! Ražotāji jau priecīgi - pirmais īpašnieks sniedz peļņu auto nopērkot un pārējie pēc tam maksā to remontēdami. Viss kārtībā. Auto ražotāju peļņa aug, bet kvalitāte dramatiski krītās. Tā saucās izmaksu optimizācija, kura sākās ap kādu 2005. gadu +/-
Klusi un līgani iet daudzi auto. Būsi pāsteigts, bet tajā nav nekā baudāma. Ieteiktu tev pabraukt ar 90-gadu beigu mersi - W140 un tad parunāsim par braukšanas baudu.
Esmu braucis ar (veco) kaut kādu 2001. gada Fabiju. Jā, tehniski tur viss ir super - vienkāršs, uzticams, remontos lēts utt., bet braukšanas prieks ir 0!! Panelis no drausmīgi lētas, cietas plastmasas, salona slēdži drausmīgi, skaņas izolācija švaka, viss novietojums utt. Brr.. Tādu var pirkt firmas kā darba auto (ne visas tā gribēs mocīt savus darbiniekus) un tikai, vai arī šausmīgi pragmatiski, no remontiem paniski baidošies ekonomētāji pa dzīvi, kuri būtu priecīgi arī ar motorolleri pārvietoties, ja tik tam būtu jumts virsū.
Kapēc iesaki tik briesmīgu auto? Tikai tapēc ka tehniski labs? Salons lēts un plastmasīgs un sēdpozīcija, kā kaut kādā bulku vāģī. Tādu var pirkt, ja auto vajag vienkārši brutāli ekspluatēt un pēc dažiem gadiem mest ārā un ņemt nākamo tādu pašu. Visekomomiskāk tas varbūt arī būtu, bet aizmirsi to, kā cilvēks jūtas braucot ar tādu - kādas sajūtas un brauktprieku sniedz auto. Es personīgi noteikti izvēlētos kādu premium marku, tādu, kurā jūtos labi un tādu, kas pašam ļoti patīk - tur arī rodas šī bauda un brauktprieks. Un auto, kurš pašam patīk, nav jātrīc bailēs ieguldīt kādu naudu un samainīt to, kas maināms.
P.S. Vēl ekonomiskā būtu nopirkt kādu Polo, vai VW Up, vai varbūt motoroleri.
Tādā plastmasas grabulī tur nav ko "baudīt", tas ir vairāk kā sods. Vienīgā bauda būs maciņam, kad kādu tehnisku problēmu gadījumā Volvo būs dārgāk remontēt - un tikai un vienīgi tas varētu būt par iemeslu iegādāties jaunu lētā gala auto, bet arī ne priekš visiem un visās situācijās. Volvo būs daudz baudāmāks un ilgmūžīgāks auto - pavisam citi bleķi, komforts, tehnika, salona plašums utt. Latvijas ceļiem daudz piemērotāks. Jaunu Hondu tu pēc 10 gadiem izmetīsi miskastē un pirksi nākamo baudā stenēdams, bet Volvo vēl brauks. Galvenais ir eiropeiskā mietpilsoņa apziņa, ka viņš brauc ar milzīgu baudu, bet pārējie idioti "mokās" ar Volvo, Mercedes, Bmw utt.
Tieši tā arī ir! Tie, kuri var atļauties, pērk un brauc ar jaunu - nobrauc un pērk nākamo. Citi atkal uzticīgi turās pie vecākiem auto (kā es), jo pagaidām jaunu nevaru atļauties un manā situācijā tā ir vislabāk + man patīk vecāki auto, to kvalitāte, detaļu pieejamība un tas, ka daudzas lietas varu pats izdarīt, ja ir tāda nepieciešamība. Savukārt pārējā, lielākā daļa pērk "mazlietotus" un tad cīnās ar tiem, kā nu kuram paveicās..
Nu bet tad brauc un priecājies! Man arī patīk vecāki auto un par mūsdienu autobūvi nebūt neesmu sajūsmā, bet tapēc neslavēju savu veco autiņu un nesaku, ka visi citi (jaunie jo īpaši) ir sūdi.
"Kad palasa te un citur jauno lamatu seksu - jūtu līdzi nabadziņiem."
Tur jau tā lieta, ka tu izlasi tikai informāciju par to, ka kādam ir kādas problēmas. Vēl n-reizes vairāk ir tie, kas nopērk jaunu autiņu un vienkārši brauc - nekur forumos neraksta un neatskaitās - o kāds man autiņš, tik braucu un viss ok! Tādi nedomā par servisiem un to, kurā šrotā labāk ko pirkt.
Es vēl saprastu, ka tu fanotu par kādu no vecajiem Mersedesiem vai Bmw, bet tādu naglu kasti kā 2. golfu? Es ar tādu esmu braucis. Ir jau forši atcerēties vecos - labos laikus, bet ja ar tādu būtu ikdienā jābraukā, gribētos nošauties. Mazs, ciets, ne īpaši ērts (kas ir piedodams tik veciem auto), trokšņains, neglīts un plastmasīgs panelis - nu nav tur nekā. Saprotu, ka katrs slavē to, ar ko brauc un pēc viņa domām brauc ar vislabāko, bet dažkārt vajag aizdomāties no citas puses. Tas ir kaut kāds lauķa sindroms vai kas, nezinu.
P.S. Esmu braucis ar daudziem auto - vecākais laikam 84. Opel Ascona (pilnīgi bez nekādām extrām) un jaunākais - Mecedes E220 W212 2010. gada. Ir bijuši arī 2 Audi īpašumā (sākumā, kad nekā no mašīnām nesajēdzu, biju baigais fans, audistyle.lv utt. bet tad izaugu no tā visa) - Audi galīgi vairs neinteresē. VW ne tik.
Nu šim tevis sacītajam galīgi nepiekrītu! (kaut pats braucu ar 97. gada mersi) Kapēc tu salīdzini pilnīgi citas paaudzes auto? Un kā mk2 var būt komfortablāks? Tur taču ir galīgi arhaiska, primitīva piekare un nekādas riepas (baloni) to nekompensēs! Un par nogurumu - nogurst no šaura, neērta beņķa, sliktas skaņas izolācijas (trokšņa) - tie ir galvenie iemesli tādā naglu kastē. Elektriskās ekstras tur nekādu lomu nespēlē. Esmu braucis ar mk2. Pārvietoties ar tādu var un labi tas, ka detaļas lētas un uzbūve primitīva - visu praktiski var pats nomainīt. Ekonomiskie iemesli un finansiālais stāvoklis ir galvenais, kapēc ar tādiem cilvēki pārvietojas, nevis tapēc ka daudz komfortablāks un labāks par mk7. 2. galfam ir sava vieta vw vēstures lapā un svarīga loma golf evolūcijas ceļā, bet nevajag salīdzināt citu paaudžu auto. Man arī mans mersis patīk, bet tapēc nesaku, ka tas ir labāks par W205.
Danimars rakstīja: Padalīšos ar savu pieredzi. Opel astra H 1.6 benzins. Iepirkts 2013 gada beigās. Patreiz 80tk uz odometra. Nobraucu divus gadus bez problēmām, kaut gan bija iebildumi pret vadītāja krēsla čīkstēšanu. Biju vienreiz, iesmērēja, palīdzēja uz laiku, bet braucu vēlreiz, tagad pieradu, čīkst pa lielākām bedrēm, bet var sadzīvot. Lielākais prikols bija uz otro TA, kuru izgāju ar visām 0. Pēc divām nedēļām otrā apkope, kas sakrīt ar divu gadu ekspluatācijas laiku, sekojoši garantijas beigām uz ritošo. 4dienas pēc garantijas beigām dodu uz apkopi ar domu ka gan jau būs ok, TA tak svaiga. Zvans no servisa, jāmaina stūres pirksts. Es - nu mainiet, viņi 140 ar savirzi un detaļu. Es a kā garantija, 4 dienas tik pāri? Nekada sarunāšana nesanāca un mainīju pie Vasjas ap 60 par visu. It ka jau pats vainīgs, tomēr svaiga TA nelika iespringt uz ierašanos pirms garantijas beigām. Nupat skaļāk sāk strādāt kondicionieris, būs laikam jāpilda ja ne kas nopietnāks. Pa lielam iebildumu pret opel kvalitāti nav izņemot pret servisu, vārda nesaukšu Daugavas krastā stāv! Nākamo ņemšu škodu tad būs cits stāsts. Opeli kādam nevajag?
TA nav nekāda garantija par tehnisko stāvokli, tā ir tikai konstatēšana, vai tavs auto nav akūti bīstams uz ceļa un viss!
Pats esmu izgājis skato bez problēmām un pēc tam nākamajā dienā dzinis mainīt visas priekšējās bremzes un remontēt ritošo. Es auto "pieskatu" visu laiku un man, piemēram, skate nav pilnīgi nekāds rādītājs.
Draugs strādā ārzemēs Fiat dīlera centrā. Pēc viņa stāstītā un tā, ko šiem auto nakas mainīt, nakas secināt, ka tie nereālākie sūdi. Nevajag pirkt visādus mēslus, kuriem ir konstanti elekto defekti, sajūgi izbeidzās pēc 10 - 15k km, eļļas tek un visādas citas absurdas lietas. Un pērk tos tikai tapēc, ka lēti un jauni (jo tādējādi mazi nodokļi u.c. atlaides) Pa lielam visa "modernā" autobūve ir sagājusi tūtā. Viss ir nooptimizēts līdz pēdējam. Auto vairs netaisa kā tankus 90-gadu vidū un beigās. Tagad galvenais lai izvelk garantiju un nodod lūžņos. Ja jau pirmais īpašnieks ar remontu čakarējās, tad iedomājaties, kas tur būs nākamajam (vai nākošajiem), kas to nopirks "mazlietotu"..
Braucu ar 20 gadus vecu Mersedesu (braucu ceturto gadu). Mēnesi atpakaļ samainīju priekšējos amortizatorus (viens bija nedaudz bojāts un mainīju abus). Virsū vēl stāvēja oriģinālie Sachs amji. Ģeneratotoram tikai nomainītas oglītes, nekas nav remontēts, starteris vienreiz restaurēts (jo karsts neleca), sprauslas oriģinālās, ritošajā nekas baigi mainīts nav - lodbalsti un pa kādai svirai. Elektrības defektus nekādus baigi neatceros - vienreiz vienam tuvajam masa pazuda (palika blāvs) - bija jāsamaina lukturim štekeris ar vadu. Motorā termostats, dzesēšanas mufta, atplūdes trubiņas, viena dzesēšanas truba un vārstu vāka blīve - viss! Kārbā (manuālajā) eļļu samainīju - tā bija praktiski sausa. Sajūgs vēl ir oriģinālais. Nobraucis esmu 80k km. Nobraukums varētu būt ap 400k, jo domāju, ka ir tīts, lai gan auto tīri sakarīgs tehniski un vizuāli. Uz ceļa nekad neesmu palicis, bet braucis esmu daudz un arī pa tādiem ceļiem, pa kādiem jums mati saceltos stāvus un bez džipa pa tādiem nebrauktu. Piedodiet, ka jaucos ar visu šo jūsu diskusijā, bet palasot visu šito murgu ar jaunajiem auto, roka neceļās pirkt jaunu auto Sūds vien ir no tiem "jaunajiem" auto.
Ko tad tu gribēji un kādu atbildi centies sagaidīt? Lai caur datoru kāds skaidri pasaka, kas tev tur ir un varbūt vēl salabo? Pasaki paldies, ka cilvēki vismaz izsaka iespējamos variantus! Tur bez izbraukšanas ar auto kā arī diagnostikas (ja tā tiešām ir motora problēma, nevis mehāniska) neko nevarēs pateikt. Motorā tā tikpat labi var būt kāda sensora/devēja kļūda vai arī sprauslas/sūkņa defekts. No mehāniskajām vainām kā jau te minēja iepriekš - ātrumkārba vai manā gadījumā ar vienu Bmw - karājošais gultnis bija praktiski izjucis un pie konkrētiem ātrumiem sākās ļoti spēcīga vibrācija (teju nebija iespējams pabraukt). Ar avareikām uz 50 km/h, ne ātrāk.
Nezinu gan. Es esmu ar tukšu aizmugurējo riepu nobraucis kādus 2 - 3 km ar ātrumu 30 km/h (ātrāk nevar, jo disks karst un slikta vadāmība). Sekojoši pēc tam metāla disks ir metams - kantains (nezinu, kā ar alumīnija disku - gan jau ka arī, jo malas būtu apgrauztas un apaļš viņš noteikti nebūtu) un riepa pēc dažu km braucien ir pilnīgā ļerpatā sašķīdusi, kordi sen sabrukuši un nekas daudz nav palicis pāri. Nezinu, kas būtu pēc 10 km nobraukšanas.