650 rakstīja: Nu tik dikti "labi" jau arī tur nav, tas ir tikai ka atejā var iekļūt pa 0.5o ,bet 10-tāges vignette vieglajam ir pa 8.9o;)).Tagad ir jau arī kaut kādi online-digital-mahinātori, bet tur viņa maksā jau 14.99..Gluži labs "pakalpojums"- pa piecīti var nekāpt ārā un nav jālīmē.
Vēl es iedomājos- kurš ja te kādreiz sataisās visu ceļu ar Wāzi braukt.Jāņem vērā, ja kāds tev zvana vai/ja tālruni izmantot citiem nolūkiem (kko tur palūrēt,meklēt, blakussēdētājs ja to dara,utt), tad wāze uz to laiku no ekrāna pazudīs.Turklāt, salīdzinot ar mašīnas oem navi vai ar kādu nopirkto garmin/tomtomu, wāzei ir kaitinoši paliels reakcijas laiks pagriezienu un nogriezienu un tamlīdzīgās sarežģītākās vietās.Pie intensīvākas satiksmes, tumsā un lielākos ātrumos tas varētu būt svarīgi.Turklāt, wāzei trūkst joslu ieņemšanas iepriekš/rekomendāciju un tamlīdzīgas lietas.Teiksim, tomtomam tās ir savā ziņā pat drusku labāk saprotamas kā garminam, bet garmins izskatās smukāk pats priekšmets kā tāds un stiprinājums ir kompakts un uzticams.Ja braukt pirmoreiz ,vai ja retureiz, es wāzes vietā labāk ieteiktu paņemt vai aizņemties šo.Nav vairs tas šodien tik dārgi.
Turklāt, konkrēti mani wāze beidzmajā laikā ir daudzkārt piebesījusi tepat pa rīgu- zinot "savu" maršrutu, viņu var laika ziņā krietni apjaat, kā arī paļauties uz brauciena sākumā redzamo ierašanās laiku nevar nu itin nekādi- tikko ja kur apstāsies sastrēgumā,ta tas suuds aug plusā gluži kā taksometra skaitītājs.Ja brauci piem no piepilsētas uz centru- nekad nezini, kāda situācija uz tā tilta būs pēc pusstundas, kad konkrēti lidz turienei būsi ticis;P
Tāpēc es tālajos braucienos vienmēr izmantoju divas navigācijas - pamatā telefonā WAZE, jo tā parāda ātrāko ceļu un kā apbraukt visus sastrēgumus. Un otra - TomTom GO 500, kura rāda kustību pa joslām. Tādā valstī kā Holandē, kur 5 rindas pa labi, 3 rindas aiziet pa kreisi - šī funkcija ir svarīga. Un vēl - liekas, ka Waze nerāda vidējā ātruma kontroles vietas, bet TomTom smuki parāda šo posmu sākumu, beigas un to, ar cik plusā vai mīnusā ej.
Bet toties Waze ir jāslēdz ārā Sebijā, Maķedonijā, Melnkalnē, kur nenormālā interneta cena. Tur palieku tikai ar TomTom. Un, protams, šajās valstīs automašīnā jāslēdz ārā visas ierīces, kuras apzināti vai neapzināti var sūtīt īsziņas vai izmantot internetu - visus GPS trekerus, rūterus, u.t.t.
Tieši otrādi - nav gudri nevis sekot, bet tieši NEsekot WAZE ieteikumiem. Ja WAZE saka, ka sastrēgums uz autobāņa ir jāapbrauc pa kaut kādiem ciematiņiem, bet TomToms truli liek turpināt braukt pa sastrēgušo autobāni, ir jāklausa tam, ko saka WAZE un nav ko prātot.
Bet tagad ir viens izņēmums, kas skar tieši Vāciju. Tagad Vācijā, veicot šādus apbraukšanas manevrus, ir risks ar dīzeļa automašīnu iepērties kaut kādā "ne-dīzeļa" miestiņā. Tad gan var sanākt ziepes.