1. daļa
Rafale" piemīt savs individuāls šarms: diezgan agresīvi veidota radiatora reste ar lielu "Renault" logotipu un restē iestrādātiem daudziem maziem logo (to modelēšanai esot izmantota īpaša programma); arī aizmugures daļa iznākusi gana stilīga. "Rafale" īpašo "ekstru" no malas pat nevar redzēt: tas ir pēc interesantas tehnoloģijas ("Renault" to nodēvējuši par "Solarbay") veidots stiklots jumts, kuram gaismas caurlaidību var mainīt, nevis aizverot širmi, atvainojiet, necaurspīdīgu aizsegu, bet gan ar ar vienu pogas spiedienu padarot pašu stiklu tumšāku - var gan visu, gan tikai atsevišķus sektorus.
Iekāpjot iekšā, nonākam itin labi zināmajā "Renault" valstībā. Stūre, instrumentu panelis un lielais centrālais displejs jau ir pazīstami no citiem jaunākajiem šīs kompānijas automobiļiem; te viss ir labi pārskatāms un viegli uztverams. Paldies par to, ka klimatkontrolei saglabātas fiziskas pogas un mums neliek bakstīties ekrānā, lai paregulētu siltumu. "Harman Kardon" audiosistēmai savu roku esot pielicis franču elektroniskās mūzikas guru Žans Mišels Žārs, radot vairākus akustiskos režīmus, kas labāk ļaus izbaudīt mūzikas nianses. Nezinu, vai tas ir Žāra nopelns, taču audiosistēma ir tiešām laba.
2. daļa
ietas gan priekšā, gan aizmugurē ir pietiekami daudz. Par aizmugurē sēdošajiem ir īpaši padomāts, jo vidū esošajā nolaižamajā roku balstā ir ne tikai ierastās vietas dzēriena traukiem, bet arī stiprinājumi viedtālruņa vai planšetes ērtākai novietošanai - tātad jaunā paaudze varēs skatīties video, klausīties mūziku un izklaidēties uz nebēdu. Sēdekļi veidoti diezgan sportiski, taču vienlaikus neupurējot ērtības, kā reizēm mēdz gadīties, dzenoties pēc iedomāti sportiska stila. Apdares materiāli kvalitatīvi, nelielas aizdomas rada tikai priekšējā panelī izmantotais korķa ielaidums, kas pārklāts ar laku - tā jau stilīgi un videi draudzīgi, taču vienā no testa mašīnām jau bija drusciņ noskrambāts.
Kāda ir braukšana ar "Renault Rafale"? Ja īsumā, tad komfortabla. Varētu būt mazliet sportiskāka, taču te mums mazliet jāpaciešas, jo pagaidām ir pieejama tikai versija ar 200 zirgspēku hibrīda dzinēju. Patiesībā jau ar to ir pilnīgi pietiekami, taču, uzsākot braukt, tu gaidi mazliet izteiktāku uzrāvienu un dinamiku. Tas izpaliek, jo auto gaitu uzņem cienīgi un bez liekas histērijas.Toties uz šosejas, kad auto ir ieskrējies, paātrinājums no 80 km/h uz 120 km/h ir negaidīti žiperīgs, kas savukārt nozīmē, ka ar apdzīšanu problēmu nebūs. Vienīgā mazliet kaitinošā blakne: iespiežot gāzes pedāli grīdā, auto ātrumkārba kādu sekundes daļu padomā - un tikai tad mašīna metas uz priekšu. Taču ar to var sadzīvot. Vēlāk "Renault" sola arī sportiskāku "Rafale" versiju no "Alpine" - ar 300 "zirgiem", kas līdz 100 km/h ļauj ieskrieties 6,4 sekundēs.
"Rafale" ir aprīkots ar aizmugurējo riteņu piestūrēšanas sistēmu, kas ievērojami samazina apgriešanās rādiusu un uzlabo auto stabilitāti pagriezienos. Protams, ir arī visas iespējamās drošības palīgsistēmas, kas tagad jau ir kļuvušas par ierastu lietu. "Zaļās domāšanas" laikmetā būtiski arī tas, ka šis ir hibrīds, kas pilsēta ļauj kādu gabalu nobraukt elektriskajā režīmā.