Lielais bānis vēl nav un nebūs pabeigts. Pagaidām tur vēl padaudz darāmā, varbūt nākamvasar būs.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Lielais bānis vēl nav un nebūs pabeigts. Pagaidām tur vēl padaudz darāmā, varbūt nākamvasar būs.
Joprojām motocikiem un automašīnām ir vieni CSN. Un tajos noteikta gan apgaismes ierīču lietošana, gan nosacījumi ātruma ievērošanai un kustībai pa ceļiem. kamēr tie nav mainīti, moocikliem nav jābrauc ne ar tālajām gaismām, ne arī ar citu ātrumu, kā kopējā auto plūsma. Ja kāds to dara — tad atbild pats par savu rīcību un nedrīkst būt neapmierināts ar apkārtējo reakciju.
Ja auto ir uz sveša vārda, viņiem nav tiesību piespiest to pārreģistrēt, bet nav tāda aizlieguma, kā pie mums (ka nedrīkst braukt ar ārvalstīs reģistrētu). Tikai tad vēlams tomēr atzīmēties ar to auto laiku pa laikam pie robežas vai vienkārši nobāzt un stāstīt, ka tajā laikā biji prom. Vai arī pamainīt šādus auto. Tad viņiem nav īsti kur piesieties. Paša pārbaudīta prakse.
Tas nenotiek tikai Latvijā, bet VISUR pasaulē. Pats zinu konkrētu gadījumu, kur šādi tika apčakarēts dīleris un visi nākamie īpašnieki ar 100000+ EUR vērtu auto Vācijā!!! Bāņa auto ātri tiek pie cipariem, bet vizuāla nolietojuma nav. Ja cilvēkam ir bijis gana smadzeņu tikt pie miljona un nopirkt tādu auto + ikdienā darba vajadzībām lietot, tad viņš savu maku pārzina un parēķina, ka šāda krāpšanās atmaksājas ar uzviju! Problēma jau garantijas un apkopju, līzinga nosacījumos, kas neatbilst tirgum... un cilvēku psiholoģijā vispār.
Nu, tas man atgādināja piedzīvojumu reiz braucot uz prāmja, lai nonāktu Vācijā. Šiem bija tāda ķibele, ka biļete pierezervēta minivenam. Bet atbraucis 2-stāvu sarkanais Londonas autobuss... kam pasē norādīts "Minivens" (LV numuri...) Laba manta tāds vismaz 70-vietīgs minivens... Tik laikam ne uz katra prāmja tāds virsū tiek — augsts tomēr.
ES pilnvaru vajag tikai Polijā. Nekur citur.
Mani pārsteidza fakts par to, ka kāds atļaujas rezervēta nepieejama mazāka auto dot lielāku un prasot par to lielāku cenu. Normāla prakse ir dot lielāku, bet par to pašu summu. Un arī tad var nepiekrist, jo visticamākais, ka degvielas patēriņš būs lielāks un pasākuma kopējās izmaksas klientam tāpat neplānoti pieaug.
Par nobraukuma ierobežojumu — ir dažādi. Bet fakts, paziņas ASV iznomāja auto un nedēļas laikā uztaisīja 1/3 daļu no visa auto nobraukuma, jo mazliet apceļoja Ameriku. Nomā darbiniekiem acis bija uz kātiņiem, bet teikt neko nevarēja. Cik Vācijā esmu ņēmis, tur šis ierobežojums vairāk sasaistīts ar auto servisa intervāliem, ko nedrīkst pārsniegt. Bet piedāvājumu paketes tiešām gadās dažādas — viena cena ar ierobežotu nobraukumu un jau cita ar neierobežotu.
Galvenais rakstīja: mizx, iedo linku uz vācu normatīvajiem aktiem oriģinālvalodā
Būtu jāsāk ar šo, tur skaidrojumi: forum.jurathek.de/...
Tā, lai nebūtu "viena tante teica" par aizturēšanas lietām Vācijā uz ceļa, noskaidroju oficiālu informāciju:
1) apturēšana (ievērot terminu) un dokumentu kontrole drīkst notikt pilnīgi bez iemesla, tā ilgst 10-15 minūtes, kurās jāsēž rāmam un jātur mute. Palaidīsi muti — dabūsi uzreiz 3) punkts. Bet ja vari uzrādīt dokumentus, ugunsdzēšamo aparātu, aptieciņu, trīsstūri un vesti, bagāžnieks vaļā NAV jāver. Apturētajam ir tiesības atteikt bagāžnieka atvēršanu. Lai atvērtu bagāžnieku, jāiestājas 3) punktam un pamatojumam.
2) ja ir pagājušas jau 20 minūtes, ir tiesības interesēties, kad varēsi braukt un kas notiek. Šajā laikā policistam ir vai nu bijis jānoskaidro, kas skaidrojams, vai jāatrod iemesls, pamatojums aizturēšanai.
3) aizturēšana (ievērot terminu) uz vietas ir no 20 min līdz 3h, bet, ja jābrauc līdzi uz iecirkni, tad līdz 24h. Lai aizturētu jau ir vajadzīgs nopietns iemesls, vajadzīgs pamatojums. Tāpat aizkavēt nedrīkst. Nu, te jau tā kutelīgā lieta, vai izdegusi spuldzīte nekurienes vidū ir pietiekams pamatojums aizturēšanai, vai nav. Tā kā pašam jādomā ar galvu, ko un kā rīkoties.
4) arests (ievērot terminu) iestājas pēc 24h. Nu, par to domāju, ka man nav jāskaidro.
Principā policijai Vācijā tiešām ir atļauts ļoti daudz un kamēr viņi noskaidro situāciju, ap-/aizturētajam viņiem nekas nav jāskaidro. Viņiem pēc tām 20 min IR JĀPASAKA, ka tiec aizturēts, bet NAV JĀPAMATO, jāskaidro kāpēc. Viņi pasaka, ka tiec aizturēts līdz "apstākļu noskaidrošanai" un viss. No otras puses tāpat vien uz 3h viņi nevienu malā nestādinās, tomēr jāčakarējas ar aizturēto, nervi... Vieglāk pabraukāt apkārt un veikt mazās pārbaudes.
Kam tas interesē sīkāk, varu padalīties šajos normatīvajos aktos.
kasinsh79, man pēdējā "bilde" pagājušā gada nogalē bija kur uz bāņa no neierobežota ātruma bija zīme 120 km/h, pēc kādiem 300-400 m 100 km/h un vēl pēc 300-400 m bija fotoradars, kas man piefiksēja ap 120 km/h. Pats vainīgs, jo pēc 220 km/h man bija vienkārši slinkums tik stipri spiest pedāli un ātrumu gribēju samazināt pakāpeniskāk. nekas tur šaurāks nekļuva, tikai mazliet līkumaināks un tuvumā apdzīvota vieta.
Seene, es vienā Vācijā pagājušajā gadā esmu nobraucis vairāk km kā visur citur kopā, jo man katru mēnesi tur 1 nedēļa tika nobraukāta darba darīšanās, tā kā par viņu CP man droši vari nestrāstīt. Ja patīk domāt, ka par +20 km/h šie neliekas nezinis, tad turpini tā domāt, jo ar kvītīm varu pierādīt pretējo. Un 100% riepu kauc, kad noslogo līdz pēdējam, tā ir elementāra fizika.
Sretsked, īrēji taču ar kādu kredītkarti? — vai no tās nenovilka attiecīgo summiņu?
Seene, mazliet tomēr neprecīzs esi savos apgalvojumos. Jo radaru tolerance ir vienāda visā Eiropā, šajā ziņā prasības ir vienādas, Vācijā nav nekādi izņēmumi un, ja kāds to uzķertu, tad varētu apstrīdēt visus konkrētā radara fotouzņēmumus.
Kaucošas riepas kā agresīva braukšana? — jā, ja taisu burnoutus pie krustojumiem. Ja atļautā ātruma robežās brauc pagriezienos, tad neviens neko neteiks. Stāvajos kalnu posmos nav speciālu zīmju, kas prasītu braukt ar kādu noteiktu mazu ātrumu — jābrauc ar galvu un pēc savām spējām. Ja vari un nav šo ierobežojumu, tad kaut 100 km/h un tas, vai riepas kauc vai ne, nevienu nesatrauks.
Jā, viņiem eksistē "zvans draugam" t.i. policijai, ja kāds uz ceļa taisa "jokus". Bet joslu mainīšana ceļa remontu posmos notiek pēc tiem pašiem noteikumiem kā pie mums — nepārtraukta līnija nozīmē, ka joslas mainīt aizliegts, pārtrauktas gadījumā vari mainīt pēc sirds patikas, protams, ja ar lēkāšanu pa joslām principā kādu nenokaitini.
Ar MB un elektroblusām ir tā, ka dažreiz vajag tikai labu meistaru, lai atrastu cēloni. Pazīstams savulaik nopirka jaunu S-klasi, tas bija vēl 2000. gadā. Gļuks pie gļuka, bija tik neapmierināts, ka gandrīz atdeva auto atpakaļ un grasījās jau pārkāpt BMW. Bet viens meistars atrada, ka visas tā auto smadzenes čakarē iebūvētais telefons. Kā telefonu atslēdza, tā tam auto līdz pat šodienai vairs nav bijis nekādu problēmu ar elektroniku. Tā visa vaina droši vien 1 štruntā un viss.
Seene, viss ir pieradums, mani pašu nofotografēja tādā bāņa remonta vietā ļoti blīvā kustībā, kad es tieši pa šauro joslu pārsniedzu atļauto ātrumu... Tā tiešām nav problēma, vajag tikai spēcīgu nervu sistēmu un pamatīgi koncentrēties uz ceļu savā priekšā, uz malām skatīties aizliegts. Un savējie iemanās pa bundesstrase laist tā, lai riepas līkumos kauc — tomēr lielai daļai tas ir ikdienas ceļš uz un no darba. Kad mani šādi pāris reižu izvizināja pa Alpu kalniem ar gandrīz visu ceļu kaucošām riepām, tad sapratu, ka viņi nevar neiemācīties tiešām labi braukt un pierast pie saviem auto uz jebkādiem ceļiem. Dzīve piespiež. Un tāpēc profilaksei turpat arī noliek pa fotoradaram.
Tas gan. Būsi pārkāpis, bet naudas makā nav — brauks līdzi līdz tuvākajam bankomātam! Sodi ir pietiekami bargi, arī par ātrumu!
Tas, ko viņi tiešām mazāk kontrolē, ir, piemēram, ātruma samazinājums uz šosejām līdz 70 km/h pie krustojumiem. Jo ceļa zīmes būtība tad drīzāk pat ir brīdinājums par bīstamību un, ja būs avārija, kāds lēni, lēni griezīsies ārā no sānu ceļa, tad būsi vainīgs. Īsāk teiktu — gabaliņš ceļa, kad kāja jātur uz bremžu pedāļa, jābūt gatavam jebkurā mirklī bremzēt. Pie mums tās ir iecienītas vietas inkasācijai.
Tā, precizēju tās baumas, drīzāk 2011. gads, tā kā kādu laiku vēl viss būs mierīgāk.
P.S. Ja vienā reģionā savāktas bildītes ilgākā laikā, tad viņi meklēs, jo pie viena gribēs pārliecināties, ka tur dzīvo un strādā legāli. ka būtībā varbūt esi vietējais. Ka varbūt tas auto sen jāpārreģistrē uz Vāciju (līdzīgi noteikumi kā pie mums, ka ar ārvalstīs reģistrētiem auto drīkst braukāt tikai kādu laiku). Un tas viss ārvalstu pārkāpēja meklēšanu padara jau par pamatotu.
Man "regulāri" nozīmē tik bieži, ka tur ir izdevīgi pastāvīgi turēt savu auto ar LV numuriem.
Gadās visādi. Pats tur braukājos regulāri un ir tā:
1) Ja LV numurs:
a) nesasprings un nemeklēs.
b) ja esi nofotografēts jau vairākkārt, īpaši, ja vienā reģionā, tad meklēs gan. Jo ir savi izdevumi, lai atrastu ārzemnieku un viņi parēķina, vai grib ar to nodarboties, vai ne.
c) ja nu ir CP, kas kontrolē ātrumu un datubāzē ir update par šo pārkāpumu un parādies viņu redzeslokā, tad apturēs. Protams, maza iespēja, ka tā notiks, bet viņi mēdz mērīt ātrumu arī no privātiem auto un pēc dažiem km ar trafarētu auto nocelt lidotājus no trases. Un dažreiz pārbaudes notiek tāpat, man reiz bija 2 pārbaudes ar 15 min intervālu. Par to, kāpēc esi, visu biogrāfiju, visu vēsturi, ko esi Vācijā sadarījis... arī sodus... Lielā pārbaude drīkst ilgt līdz 45 min. Un tad liela iespēja, ka atradīs arī vecus fotoradaru attēlus kā mīnusiņus biogrāfijai.
2) ja nomas auto, tad paziņojums atnāks gandrīz noteikti. Ar brīdinājumu, ka pie viņiem tā ātri braukt nav pieņemts un blablabla + mazāks sods, kā būtu vācietim. Mēģināt nenomaksāt — neiesaku.
Vēl jo vairāk jāņem vērā fakts, ka CP datubāzes ES tikšot apvienotas vai 2010. vai 2011. gadā (man jāprecizē vēlreiz) un tad 100% fotoradaru bildītes Eiropā sasniegs adresātus.
Nu, pavisam naivi jau arī viņi nav. Tranzītniekus var izķert paanalizējot autobāņu videonovērošanas sistēmas -- visas robežas ir ar kamerām, tā kā nemanīti garām būs grūti paslīdēt. Un viņi tiešām uzmana caurbraucošo auto plūsmu. Citādi visi nelegālie strādnieki varētu stāstīt, ka tikai vakar atbraukuši un pie čoma ciemos uz darbu atnākuši.
Par TA tiesa -- to viņi nepazīst. Vienlaicīgi, ja šie ir aizdomas par tehniskām problēmām, dabūsi iet viņu pārbaudi viņu uzraudzībā! Tāpēc ar šrotiem šos labāk neizaicināt. Paziņa intereses pēc aizbrauca uz Vācijas TA vietu. Šie pārbauda būtībā to pašu, bet mazāk uzmanības pievērš formalitātēm, lukturus vispār nepārbauda, ja uz aci šķiet OK, bet rūpīgāk iet cauri tehniskajam stāvoklim vispār t.i. ne pēc punktiem TA lapiņās. vienlaicīgi par pārkāpumiem nepatikšanas draud pamatīgas -- pārāk plati diski, nepareizas riepas, pašlipināti spoileri. Ja gribi uzlikt nestandarta diskus, tad vajag no to ražotāja / auto ražotāja rakstisku apliecinājumu, ka konkrētie ir piemēroti konkrētajam auto konkrētajā stāvoklī.
Cita lieta, kas pašam nepatīkama -- īsā policijas pārbaude drīkst ilgt līdz 15 min. Bet viņi pēc pašu ieskatiem var veikt arī garo -- vēl 45 min klāt. Tādā veidā tikai čakarējot tavu laiku, ja pats esi tīrs. Un aiz nākamā līkumā nākamā policija atkal drīkst veikt gan mazo, gan lielo pārbaudi. Un nākamā atkal -- nav ierobežots tas, ka pēc vienas pārbaudes nedrīkstētu to pašu atkārtot vēlreiz neskaitāmas reizes vienas dienas laikā. Nepatiksi, būsi aizdomīgs ar savu atrašanos attiecīgā rajonā -- visi CP būs informēti par to, ka tevi jāpakrata pēc pilnas programmas. Psiholoģiskais spiediens dabūt vietēju auto un iejukt pūlī! Un tas viss šiem ir atļauts, šogad pat ieteikts, vismaz Bavārijā dota tāda pavēle.
Paziņa tur dzīvo un varu par to sniegt oficiālu atbildi. Pēc Vācija likumiem 6 mēneši ir OK, pēc tam jau auto jālegalizē tur. Kāpēc neviens nav aiztikts? -- Vācijas CP arī nav perfekti un nebija labi informēti par šādu nosacījumu esamību. Bet tieši no šī gada viņiem par to ir atgādināts un sākta "svešo" auto pastiprināta kontrole. Tas nozīmē, ka CP redzot šādu auto sazinās ar centrālo datubāzi un informē par faktu -- tāds un tāds auto ir Vācijā, redzēts braucam tur un tur. Var būt videoradara ieraksts. Ja auto jau iepriekš bijis piefiksēts Vācijā, tad var sekot pavēle auto apturēt un pārbaudīt, īpaši, ja auto ir piefiksēts pirms vairāk kā 6 mēnešiem. Tad būs jāskaidrojas, kāpēc esi tur, vai neesi nelegāli nodarbināts utt. tas nopietni sākts tikai šogad. Tāpēc nevaram zināt, kad auto ir piefiksēts kā pastāvīgs satiksmes dalībnieks Vācijas teritorijā -- šoferis par to diez vai uzzinās līdz brīdim, kad to apturēs jau par kaut ko nopietnu.
Kā no tā izvairīties? Auto uz sveša vārda -- kāpēc lai cits ļautu to reģistrēt Vācijā, ir tikai uz laiku aizdevis... Ideāli, ja firmas auto. Bet -- šobrīd obligāti vajag pilnavaras!!! Bez pilnvarām arī var dabūt pilnu pakaļu problēmu! Vēl var vadāt līdzi slēpes vai vēl nez ko tādu stipri uzkrītošu un teikt, ka brauc atpūsties, ka atvaļinājums un kaut kas tāds, ka patiesībā nemaz neatrodies Vācijā visu laiku.
Bet auto Vācijā līdz 6 mēnešiem -- nekādu problēmu!
Vācijā arī caurbraucot ir jābūt šādai vestei. Bez tādas no noplīsuša auto uz autobāņa pat galvu nedrīkst izbāzt. Un policija to kontrolē – pašam ir gadījies.
Otrs – šādas vestītes ir visiem, kam darbs var būt uz ielas – sētnieki, ceļa remontbrigāde, darbu vadītāji. Tās būtu jāizsniedz pat tiem, kas tikai viesojas konkrētajā objektā. Tā kā pilnīgi normāli, ka tādas mētājas dažādās vietās automašīnā. Uzraksts „Policija” gan varētu izraisīt nepatīkamas pārrunas ar īstu CP.
Lietuvieši ar nopietnu pieeju automašīnām pie sevis salonus nešujot, jo kvalitāte un materiāli ir zem katras kritikas. + v'[el dabūsi braukt pie viņiem uz Lietuvu skaidroties par atplīsušām vīlēm. Lietuviešiem savukārt ir viedoklis, ka vislabāk šuj pie mums. Un Virgilija viņiem esot iecienīta. (Stulbi sanāk -- 2x noreklamēju vienu un to pašu vietu, kaut personīgas sadarbības nav bijis nekādā veidā...)
Kopš ar Lukoil "degvielu" gandrīz paliku Vācijā uz bāņa, metu tam kantorim lielu līkumu. Tagad Statoil / Neste.