Atceros no bērnības, kad priekš motocikliem pirkām 20 litrus benzīna par 5 latiem.
Nu manā bērnībā par 5 rubļiem 200 l mucu ar A76 benzīnu klāt pieveda.
Jaunībā AI93 benzīnam tankos cenu pacēla no 5 kapeikas/l uz 10 kapeikas/l. Tad zoļļi ar Uralu no militārās lidostas (tagad "Rīga") par 1/2 cenu AI93 klāt pieveda.
Ielikt jau ieliks, BET par Tavu naudu. Lai palielinātu jaudu nepietiks ar drošinātāja nomaiņu kastē ielas malā. ST pieprasīs arī projektu (pat ja līdz Tavai kastei drāte gana resna (ir pārbaudīts praksē). Un projekts nemaksā ne 5 un ne 50 EUR. Un tas ar noteikumu, ka trafo nav noslogots. Pretējā gadījumā par trafo nomaiņu arī Tu maksāsi un tas būs desmitos tūkstošu EUR (tā bija kaimiņam laukos - uzlika trafo un pievilka drāti par 40 000 EUR). un par palielināto jaudu maksāsi katru mēnesi + daždesmit EUR.
Tas viss nudien nevedina iegādāt elektroauto, vismaz pagaidām.
Ir brīvdienu māja laukos. Vecpiebalgas novads (netālu no Latvijas aukstumpola). Palaikam bez pilnpiedziņas un klīrensa neiztikt (arī šodien). Tādēļ katrā no 4 kaimiņu mājām ir pa 2 Subari (Forester & Outback). Ir nācies ar Subaru vilkt gan X5, gan pilnpiedziņas Volvo v70. Līdz ar to vājākas caurejamības auto īsti netiek pat vērtēti par transportlīdzekļiem.
Nu nez, man baudāms auto ar "sedans" un vēl jo vairāk "Corolla" kkā neiet kopā. Manuprāt, ja auto nav pilnpiedziņas universālis ar klīrensu virs 20 cm, tad par baudāmu to nesauktu. Bet nu katram jau savs. Ja no pilsētas neizbrauc, tad jau pat Corolla var derēt.
Tam, ka 90-os auto "no Vācijas" lūza viss un visu ko vajadzēja mainīt, piekrītu. BET tas bija tāpēc, ka varēja atļauties tikai auto 10-12 g. vecus, faktiski jau pilnīgi nobrauktus. Remonti gan nemaksāja pārāk dārgi. Par rūsu - kā kurš auto. Audi 80 B3, B4 un 100 C3, C4 nerūsēja. Tā laika Opeļi no ielām pazuda rekordātri. Uzskatu, ka tagad vairs nav prāta darbs pirkt auto vecāku par 2-3 gadiem ar nobraukumu virs 50 k km.
Interesanti, cik auto ir noskrējis tik "bieži" eļļu mainot? Lai cik superduper eļļa, pēc 28 t km tur vairs nekādas lubrikanta īpašības nav, toties abrazīva gan pa pilnam, īpaši tas attiecas uz augstapgriezienu turbo mazmotoriem. Dīlerim jau to tik vajag, lai auto nokalpo garantijas laiku un +1 km . Otrais auto īpašnieks būs riktīgi laimīgs.
Šķiet, ka mainot eļļu ik pa 20 000 motorītis nokalpo garantijas laiku un viss. Lai cik uberkrutas eļļas, es gan mainītu ik pa 10 000 un to arī daru ar savu Outback '15. Arī tam nav gluži prasta saulespuķu eļļa - sintētika 0W20 (kā jau tagad daudziem, īpaši japāņiem).
Nu tā jumta telts ir neadekvāti dārga un visai bezjēdzīga. Par nomas maksu var labu labos apartamentus noīrēt. Vienīgi Āfrikā gan noderētu (lauvas netiks klāt).
Šķiet, ka mūsdienu auto 100 k līdz 200 k km ir tas brīdis, kad jātaisās vaļā. Kurā brīdī, atkarīgs no konkrētā eksemplāra/modeļa. Lai nākošais īpašnieks rūpējas par to, par ko ražotāji nav padomājuši.
Nobraukums un gadi ne vienmēr nosaka auto stāvokli, BET jo vecāks auto (un lielāks nobraukums), jo mazāk tajā loterijā pilnu ložu. Gan jau kāds no iepriekšējiem saimniekiem (meistariem) ir pielicis savas līkās roķeles un kaut ko "uzlabojis", lējis "labāku" eļļu un tādēļ mainījis retāk u.t.t.
Tādēļ diez vai jebkad pirkšu auto, kuram ir vairāk par 50 t. km uz šiltes.
Jā, SUBARU dīleris (TC Motors) organizē LPG iekārtu uzlikšanu jauniem auto (to dara Autonams - visai sakarīga kompānija) nezaudējot garantiju. Un ne tikai 2.5 motoriem. 2019.g. Subaru izlaidīs auto ar tiešās iešprices benzīnniekiem, tur jau LPG uzlikšana ir visai dārga (pagaidām, kamēr nav izplatīta). Labā ziņa gāzētājiem, ka turpināsies arī auto izlaide ar parastajiem motoriem (FB sērija), kuri draudzējas ar LPG.
Nu ir tāda auto marka SUBARU. Lielākā daļa ir tieši benzīnnieki (SS ir vairāki desmiti tādu izvēlēto gadu un summas robežās). Ir gan manuālās kārbas, gan automāti (to gadu automāti ir uzticami un neplīst - var pajautāt kārbu meistariem, tie teiks, ka nezin kā Subaru kārbas izskatās no iekšpuses). Motori 2.0 un 2.5 - ilgispēlējoši, ja ir atmosfēriskie. Turbo, nu tur jau svarīgi vai saimnieks nav mēģinājis šķūnēt virs 300+ zirgiem. Motori draudzējas ar LPG un tad patēriņš naudas izteiksmē kļūst patīkams. Modeļi Impreza/Forester vai Legacy/Outback (ja grib lielāku). Ģimenē ir Forester'07 (200+ t. km) un Outback'15 (50+ t. km) un neko sliktu par Subaru teikt nevaru.
Oskars_Irbitis rakstīja: Vērtējot konkursa automobiļus, es mēģināju uz tiem paskatīties kā uz potenciālajiem manas ģimenes auto. Pārlaidu skatu plašajam šī gada klāstam un skatiens kaut kā apstājās pie Hondas CRV. Auto pēc izmēriem atbilst manām prasībām un trāpa ari tajā cenu kategorijā, kuru es varētu atļauties. Hondas ekspluatācijas izdevumi ir pietiekoši saprātīgi. Caurskatot atsauksmes un reklamāciju klāstu par konkrēto modeli, ir secināms, ka ari ar kvalitāti Hondai viss ir kaut cik kārtībā.
Par braucienu runājot, pirmais pārsteigums ir, ka 1,5 L dzinējs ar savu uzdevumu tiek galā pārsteidzoši labi – biju gaidījis pat sliktāku veiktspēju. Tā kā dzinējs nav pārlieku liels, tad auto ari ir pietiekami ekonomisks un degvielas patēriņš mana brauciena laikā tiek rādīts ap 7L/100km, kas ir apsveicams rādītājs.
Auto ir plašs un ietilpīgs – vietas pietiek daudzām lietām. Man patīk automobiļi, kuros nav jādomā, kā iekraut mantas ģimenes izbraucienam uz nedēļas nogali. Auto ir ari pietiekoši kluss un ar labām gaitas īpašībām, par kuru rūpējas modernizēta balstiekārta un transmisija.
Pēc manām domām, šis ir īsti piemērots auto Latvijas apstākļiem un ne pārāk labajiem ceļiem, ko apliecina iepriekšējo modeļu lielā popularitāte.
Auto nav pārsātināts ar kādiem elektriskiem jauninājumiem, bet tam ir visas nepieciešamās jaunākās drošības tehnoloģijas – labi turas savā joslā (automātiski), aklo zonu kontrole, labas bremzes, vilces kontrole un viss cits, kas nepieciešams drošai braukšanai.
Rezumējums: sajūtas ir labas, un šis ir auto, ar kuru es labprāt brauktu ikdienā. Varbūt.
Nu cenas gan man nešķiet īsti konkurētspējīgas. Lētākais 4x4 automāts sākas virs 33 k EUR. Pat Subaru Outback var dabūt zem 30 k, kaut gan CRV īstais konkurents ir mazākais un lētākais Forester.
Jā, izskatās, ka VAG izstrādājumi kļuvuši naudu ēdoši. Mana pieredze ar tiem beidzās jau pasen ar Audi90 '89 (kad pārsēdos uz Voyager). Tad tik traki nebija. Šķiet, ka ar Subaru nav tik traki. Motoram un kārbai (automāts) nekas pa 200 k km nav darīts, tikai mainīta eļļa. Zobene ar ruļļiem - 2x un ūdenssūknis 1x - tas jau atbilst normālai
ekspluatācijai. Stabilizatora atsaites un lodbalsti 2x, dažas gumijas bukses un visi amortiņi - 1x. Jā, vēl jāsaka, ka auto darbojas ar LPG - vienreiz būts uz iekārtas apkopi (reduktora membrānas maiņa).
Nav šaubu, ka motors bez eļļas tiks nokauts. Bet ja 10k laikā no vienas eļļas maiņas līdz otrai līmenis uz tausta nenokrītas līdz MIN, tad laikam par eļļas ēšanu nav jāuztraucas (Forester '07 200k). Es uzskatu, ka var ekspluatēt mašīnu līdz tam, kad starp eļļas maiņām ir jāpielej līdz 4-5 l. Nu tas ir laucinieka draugs vecs VW/audi80. Tad ir jātaisa kapitalka motoram (šodien tas vairs nav ekonomiski izdevīgi) vai jāmaina auto. Pārkarsēt motoru var ja nav kārtībā ūdenssūknis/termostats/termodevējs jeb sistēmā maz antifrīza un piedevām pilnīgi jāignorē sarkanas signālspuldzītes panelī. Man sieva zvana pat tad, ja ierauga kādu dzeltenu gaismiņu, kaut labi zina, ka jāuztraucas tikai par sarkanajām.
Diez vai tie, kuri diskutē par jauniem auto domā kas ar motoru notiks pēc 500 k km. Ģimenē ir Forester un pirmos 200 k km eļļas rīšana nav novērota, tikai ik pēc 10k tiek mainīta eļļa. Nevaru arī iedomāties, kā to varētu pārkarsēt. Kkā nav arī dzirdēts par atmosfērisko Subaru motoru kaitēm. Cita lieta pirmie dīzeļi (līdz 10.g.) ar bloka/kloķenes defektiem un turbomotori, kuri uzforsēti uz 300+ Zs. Pašreizējais auto ir Outback '15, tam gan tikai 50k uz šiltes, bet nu līdz 500k es ar to braukt neplānoju.
Par salona kvalitāti (un auto kvalitāti vispār) nevaru teikt nevienu sliktu vārdu. Viss ir savā vietā un nekas negrab.
Subaru ir trīs 2.0 motori: 2.0 turbodīzelis - Foresteram un Outbackam, 2.0 benzīnnieks - XV, Imprezai un Eiropas Foresteram un 2.0 turbo benzīnnieks - Foresteram.
aigi rakstīja: Jā, atvainojos 7 ātrumu EDC (Renault's Efficient Dual Clutch (EDC) automatic transmission) tipa pārnesumu kārba un, protams, ka ar turbīnu, kurš mūsdienu auto ir bez turbīnas?
Subaru Outback 2.0, 2.5 un arī 3.6. Visi atmosfēriskie. Turbo benzīnnieks ir tikai Forester 2.0.
Ja ticētu rakstītajam, tad maksimālais degvielas patēriņš tam Camry ir 4.3l/100 km!
Neticu!!!
Apēdīšu savu cepuri, ja normāli braucot pa maršrutu Rīga - Parīze (vai jebkurš cits galamērķis, kur velkam arī pa bāni) var iekļauties tādā ciparā. Pat nerunājot par pilsētas štoperiem vai meža ceļiem.
Papīrs jau visu pacieš, arī uzrādīto "4,2-4,3 l/100 km". Te nav runa par "eko" braukšanu - vilkšanos un ripināšanos no kalna un pa vējam.
Ja ir neblīvi savienojumi, nosprukušas vai saplaisājušas šļauciņas, tad uzpūšot vainīgajai vietai starta gāzi (ĒTERIS) pieaugs apgriezieni. Nekas pa gaisu neies.
ReinisPaberzis rakstīja:
Atceros no bērnības, kad priekš motocikliem pirkām 20 litrus benzīna par 5 latiem.
Nu manā bērnībā par 5 rubļiem 200 l mucu ar A76 benzīnu klāt pieveda.
Jaunībā AI93 benzīnam tankos cenu pacēla no 5 kapeikas/l uz 10 kapeikas/l. Tad zoļļi ar Uralu no militārās lidostas (tagad "Rīga") par 1/2 cenu AI93 klāt pieveda.