Norvēģijas lielākā "priekšrocība" ir, ka par visu, kas saistīts ar autobraukšanu ir jāmaksā, līdz ar to atlaidi iedot ir ļoti viegli. Nissan Kaška maksā tikpat cik Leaf, jo no 35000 EUR cenas, 15000 ir nodoklis. Nissan Leaf nodoklis ir 0, ieskaitot 0 PVN. Arī Tesla, Porsche Taycan, Audi elektriskajam GT utt. Ar jauno valdību gan sola PVN par to cenas daļu, kas pārsniedz 60000 EUR. Bet pagaidām ir tā, ka par to pašu cenu var dabūt mašīnu, kam jauda un uzrāviens ir vismaz trīsreiz lielāki. Un par cik PVN attiecas uz visu (piemēram ādas sēdekļiem), elektriskajam var būt arī vairāk luksusa.
Iebraucot Oslo, jāmaksā vidēji 5 EUR, vēl 2 gadus atpakaļ elektriskajiem tas bija par brīvu, tagad apmēram puscena. Aizvakar benzīna cena Oslo pievārtē bija ap 1,9 EUR.
Visos virzienos ap Oslo ir joslas sabiedriskajam, kas daudzus gadus bija atļautas arī elektriskajiem. Tagad sastrēgumstundā ir ierobežojums - tikai mapīti vest uz darbu vairs nevar, vajag pasažieri (daži ir pieķerti, vedot piepūšamu lelli).
Daudzās vietās fjordus šķērso nevis tilti, bet prāmju līnijas. Arī šie ir ievērojami lētāki elektriskajiem.
Klāt vēl nāk pašapziņa ("es esmu zaļš un glābju planētu").
Vārdu sakot, cilvēki tiek motivēti daudzos veidos, daļa no šiem veidiem ir naudā, daļa nē.
Lādēšana tālā ceļā gan var sanākt čakars - atgriežoties no atvaļinājuma reizē ar visiem, nav garantijas, ka paspēsi piesprausties, kamēr paēdīsi Makdonaldā, iespējams tava rinda vēl nebūs pienākusi, neraugoties uz to, ka tur varētu būt 8 pieslēguma punkti. Bet šeit iet runa par 400-2000 km attālumiem, kas uz Latviju neattiecas.
iauto.lv/pie-stures/celu-reportieris/43878-rail-baltica-izmaksas-strauji-aug-ar-naudas-piesaisti-neveicas-video?cview=all#comments
("bezmaksas sekss")