Ziemassvētku dāvana, kuru negaidām! - LAMB komentārs par iebraukšanu Jūrmalā - iAuto

Ziemassvētku dāvana, kuru negaidām! - LAMB komentārs par iebraukšanu Jūrmalā 14

 

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com

LAMB | 25.aprīlis 2018 19:56

Vasara tepat aiz durvīm, un arvien lielāks autovadītāju skaits met skatus mūsu kūrorta pērles, Jūrmalas, virzienā.

Mums patiešām ir paveicies, jo 24 km gara pludmale, kas segta ar kvarca smiltīm, nav atrodama ne tikai citur Baltijā, bet arī Eiropā kopumā. Lai kūrorta pilsētas apmeklējums sagādātu tikai pozitīvas emocijas un ap Ziemassvētkiem autovadītājs nesaņemtu nepatīkamu vēstuli no Jūrmalas pašvaldības, par iebraukšanu pilsētā siltajā sezonā ir jāmaksā.

Būsim gudri un izmantosim elektroniskās caurlaižu iegādes iespējas, lai karstās vasaras dienās nestāvētu garās rindās pirms iebraukšanas, gaidot, kad varēs nopirkt caurlaidi automātā. Bieži šīs auto rindas izveidojas visās trijās joslās, un tie autovadītāji, kuriem caurlaidi nevajag vai kuri to tālredzīgi ir iegādājušies pilsētas mājaslapā vai ar aplikāciju Mobilly un Riga card palīdzību, ir spiesti drūzmēties trešajā joslā.

Turklāt jaunie noteikumi atļauj caurlaidi nopirkt arī pēc iebraukšanas Jūrmalā, bet ir svarīgi, lai tas būtu noticis tajā pašā dienā. Piemēram, autovadītājs vēlas aizbraukt uz Jūrmalu uz vienu dienu un vakarā atgriezties. Nu nav nepieciešams stāvēt rindā vairākas stundas, tērēt laiku uz zaudēt pludmales saules starus, bet drīkst droši iebraukt pilsētā un caurlaidi elektroniski nopirkt kaut vakarā pēc atgriešanās mājās. Ja ir atvaļinājums un Jūrmalu plānots apmeklēt bieži, var iegādāties nedēļas caurlaidi, kas maksā 10 eiro un derīga septiņas dienas neierobežotam iebraukšanas reižu skaitam. Ja autovadītājs ir deklarējies pilsētā vai ir nekustamais īpašums, iebraukšana ir bez maksas, turklāt nav nepieciešams, kā agrāk izņemt īpašu sezonas caurlaidi.

Vislielākie kreņķi var būt autovadītājiem, kuriem par iebraukšanu būtu jāmaksā, bet kuri aizmāršības, neuzmanības vai neziņas dēļ caurlaidi neiegādājas. Tādā gadījumā sākotnēji var nodomāt, ka izdevies izvairīties no soda, jo nekādas ziņas no pašvaldības autovadītājs pirmos mēnešus nesaņem, tomēr ap Ziemassvētkiem var tikt saņemta soda kvīts “pēc pilnas programmas” – 50 eiro sods par katru neatļautu iebraukšanas reizi. Piemēram, pagājušajā sezonā kāds rekordists iebraucis pilsētā bez vienreizējās caurlaides pat 200 reizes, tātad viņam soda nauda varēja būt 10 tūkstoši eiro.

Tomēr nepamet sajūta, ka šāds sodīšanas veids, kurā informāciju par pārkāpumu vasaras sezonā, var saņemt ne tikai gatavojoties Jaungada svinībām, bet pat nākamā gada pirmajos mēnešos ir arī naudas pelnīšanas triks. Aizvadītā gada ilgstošā administratīvo lietu izskatīšana tajos autovadītājos, kuri iespējams ne tikai ļaunprātīgi, bet arī kādas kļūdas vai neziņas dēļ iebrauca Jūrmalā bez nopirktas caurlaides, bieži izraisīja apmulsumu vai nepamatotas cerības, ka no soda naudas ir izdevies izvairīties. Šādas cerības var arī rosināt kādu autovadītāju turpināt tādā pašā veidā. Savukārt Jūrmalas pašvaldība nevis savlaicīgi informēja konkrēto personu, ka iebraukšanas fakts ir konstatēts un par katru reizi būs jāmaksā 50 eiro, bet viltīgi klusēja, it kā gaidot, lai soda naudas apjoms pieaugtu pēc iespējas straujāk. Šo situāciju var salīdzināt ar fotoradaru fiksētajiem ātruma pārkāpumiem, par kuriem informāciju autovadītājs saņem savlaicīgi, kas noteikti samazina vēlmi “skriet” gar radaru nākamreiz.

Izmantosim gudri piedāvātās caurlaižu iegādes iespējas, lai nezaudētu tik dārgo brīvdienu vai atvaļinājuma laiku, bet ziemā nebūtu jāmaksā prāva soda nauda. Savukārt Jūrmalas pašvaldību aicinām pēc iespējās ātrāk informēt autovadītājus par pārkāpumiem, nekrāt sodus un negaidīt ziemu, kad pasniegt nepatīkamu Ziemassvētku dāvanu.

Autoklubam LAMB kā sabiedriskai organizācijai ir 20 gadu pieredze satiksmes drošības procesu analīzē. Dalība Starptautiskajā automobiļu federācijā (FIA), kurā ir miljoniem biedru 132 pasaules valstīs, sniedz zināšanas par satiksmes drošības aktualitātēm piecos kontinentos, tādējādi paverot iespēju salīdzinājumiem un labākās prakses meklējumiem Latvijas satiksmes drošībai.

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Conqueror 25.aprīlis 2018 20:09
18 1 Atbildēt

Tieši tāpēc caur jūrmalu nebraucu. Priekš tam ir ventspils šoseja

Lapsene 26.aprīlis 2018 9:14
8 1 Atbildēt

Es saprotu, ka tūristiem, iebraucot no svešām valstīm būtu jāmaksā. Es saprotu , ka par autostāvvietu būtu jāmaksā dubultīgi, kā nekā kūrorta zona. Bet es nesaprotu, ka dzimušam, augušam un mūžīgajam Latvietim jāmaksā par iebraukšanu pilsētā, savas zemes un dzimto māju vietā. Kur esam nonākuši, bēdīgi.

es zinu 25.aprīlis 2018 20:57
7 1 Atbildēt

" ir nekustamais īpašums, iebraukšana ir bez maksas" - nav taisnība! Maksā 11.50.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti