Visu Rīgas tiltu stāvoklis ir labs vai apmierinošs, sliktā stāvokli - pārvads pie Brasas stacijas 1

 

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com

Nozare.lv | 17.augusts 2018 9:02

No 126 Rīgas tiltiem, pārvadiem, estakādēm un tuneļiem sliktā stāvoklī patlaban ir viens, 99 apmierinošā, 25 labā, bet tikai viens teicamā stāvoklī, aģentūrai LETA skaidroja Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Balstoties uz šo objektu stāvokļa novērtējumu galvenajās inspekcijās, kas notiek reizi piecos gados, sliktā stāvoklī patlaban ir tikai satiksmes pārvads pār dzelzceļu pie Brasas stacijas. Departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola aģentūrai LETA norādīja, ka šobrīd ir izsludināts iepirkums par pārvada pārbūves būvdarbiem.

Savukārt kā apmierinošs novērtēts 99 Rīgas tiltu un pārvadu stāvoklis. Kā skaidroja departamentā, "apmierinošs" nozīmē to, ka tilta stāvoklis no nestspējas viedokļa ir drošs, bet tā ilgmūžības saglabāšanai jānovērš konstatētie defekti. Tāpēc atsevišķiem objektiem, kuru stāvoklis ir apmierinošs, patlaban tiek izstrādāti atjaunošanas būvprojekti.

Arī Vanšu, Zemitānu un Gaisa tilti pēc ekspertīžu rezultātiem vērtējami kā apmierinošā stāvoklī esoši.

Ahuna-Ozola pastāstīja, ka pēc Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) norādēm, Jorģa Zemitāna tiltam patlaban tiek veikta padziļināta tehniskā izpēte, lai novērtētu tā nestspēju.

Savukārt attiecībā uz Vanšu tiltu tiek gatavota nepieciešamā dokumentāciju, lai izsludinātu iepirkumu par tilta pārbūves projektēšanu. "Tieši padziļinātā izpēte ir pirmais darbs, kas jāveic, uzsākot projektēšanu," skaidroja dienesta pārstāve. Iepirkumu plānots izsludināt jau šogad.

Tikmēr kā teicams novērtēts gājēju tuneļa un kāpņu stāvoklis Krasta ielā, bet vēl 25 objektu stāvoklis novērtēts kā labs.

Pēc Ahunas-Ozolas paustā, detalizēta Rīgas tiltu un pārvadu konstrukciju apsekošana tiek veikta vismaz reizi piecos gados un to mērķis ir noteikt būvju tehnisko stāvokli, to nestspēju un ekspluatācijas drošību, konstatēt ekspluatācijas laikā radušos defektus un to cēloņus, noteikt paredzēto nolietošanas un atlikušo kalpošanas laiku, kā arī konstatēt pārbūves darbu izmaksas atlikušā kalpošanas laika beigās.

Tāpat šajās ekspertīzēs tiek noteiktas pieļaujamās ekspluatācijas slodzes un rekomendēti remontdarbi, kas jāveic, lai saglabātu objektu nestspēju, nodrošinātu tilta vai satiksmes pārvada ilgizturību un satiksmes drošību.

Savukārt vispārīgās inspekcijas objektiem tiek veiktas reizi gadā, bet ikdienas uzturēšanas darbu laikā tie tiekot apsekoti reizi nedēļā.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka Vanšu tiltam Rīgā šogad martā daļēji bija nobrukušas ar vienām kāpnēm saistītās konstrukcijas.

BVKB tai pat mēnesī paziņoja, ka gan Vanšu, gan Zemitāna tiltam ir jāveic padziļināta tehniskā izpēte, lai novērtētu tiltu nestspēju. Biroja vadītāja Svetlana Mjakuškina toreiz norādīja, ka tiltu bojājumu iemesls ir tas, ka ilgstoši nav veikti nepieciešamie uzturēšanas darbi, nevis krasās temperatūras svārstības, kā to skaidroja Rīgas pilsētas būvvalde. Daugavas labā krasta Vanšu tilta kritiskā tehniskā stāvokļa galvenie cēloņi ir nolaidīga Tilta ekspluatācijas uzraudzība un, iespējams, iepriekš atklāto neatbilstību kritiska nenovērtēšana un to savlaicīga nenovēršana, viņa teica.

Ahuna-Ozola gan toreiz pauda pārliecību, ka atsevišķi BVKB apgalvojumi par Vanšu vai Zemitāna tilta drošību ir pārāk skaļi un pārspīlēti, jo īpaši, ja tie tiek balstīti tikai uz vizuāliem apsekojumiem. "Šie tilti ir svarīgi satiksmesinfrastruktūras objekti, kuri regulāri tiek apsekoti balstoties uz valstī noteiktiem standartiem. Mēs esam sašutuši, ka apgalvojumiem par to, ka uz tilta vai tā konstrukcijām nedrīkst atrasties, tiek izteikti, balstoties tikai uz vizuāliem apsekojumiem," tolaik pauda Ahuna-Ozola.

Tāpat LETA vēstīja, ka 969 valsts pārziņā esošajiem tiltiem gandrīz puse ir sliktā vai ļoti sliktā tehniskā stāvoklī, liecina "Latvijas valsts ceļu" (LVC) aģentūrai LETA sniegtā informācija par pērn veikto tiltu inspekciju datiem.

Vairāk nekā trešdaļas jeb 34,9% tiltu tehniskais stāvoklis ir vērtējams kā slikts, bet 12,1% tiltu - kā ļoti slikts. Dati liecina, ka sliktākā stāvoklī ir tilti uz valsts vietējiem un reģionālajiem autoceļiem, labākā - uz valsts galvenajiem autoceļiem.

Kā atgādināja LVC, ņemot vērā to, ka pēdējo vairāk kā 20 gadu laikā valsts autoceļu tīkls tiek uzturēts nepietiekama finansējuma ietvaros, nav iespējams veikt visus uzturēšanas un būvniecības darbus, kuri ir nepieciešami uz visiem valsts pārziņā esošajiem tiltiem. Tā rezultātā ir uzkrājies darbu deficīts 170 miljonu eiro apmērā.
 

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 19.augusts 2018 19:44
0 0 Atbildēt

Ja vaļņi un rises kur palēkties ir pēc projekta tad vispār nekādu sūdzību. Piemēram Gustava Zemgala pārvada nobrauktuve Brīvības gatves virzienā ir komplektā ar amortizatoru pārbaudi. RDSD ahūnajam kantorim pofigs uz visu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti